Strona 1 z 1

top mounty/ camber platy do N14

: 2016-10-19, 19:20
autor: VE Killer
ktoś sie orientuje gdzie i czy wogóle cos takiego jest osiągalne czy trzeba by samemu rzeźbić?

: 2016-10-19, 19:23
autor: d3mox
Zadzwoń do ISC może bedą mieli ;)

: 2016-10-19, 19:40
autor: VE Killer
do 200sx maja ale to raczej nie to samo

: 2016-10-20, 07:36
autor: woytaz_gdy_elb
A po co Ci Cambery ? Bo żeby zrobić negatyw wystarczą Ci śruby mimośrodowe

http://www.inter-rally.pl/product-pol-4 ... 100NX.html

Jeśli dobrze pamiętam to 2,5 st zrobisz na nich bez problemu, jeśli nie 3. Zasadniczo dołem kolumny masz większy zakres regulacji niż górą. Więc pomimo że mam u siebie to uważam że Cambery są zbędne - no chyba że chcesz robić auto do wyścigów DTM i negatyw -4 :)

To samo dotyczy tylnego zawieszenia - a do tyłu Camberów już nie dostaniesz.

: 2016-10-20, 08:51
autor: VE Killer
Nie chodzi o regulacją kąta pochylenia bo to w istocie mam na dole a o zastąpienie fabrycznej poduszki gumowej unibolem. Poza tym jak troszkę zakombinujesz to masz regulację wyprzedzenia ;) jak Ci nie potrzene to może chcesz się pozbyć ? :)

: 2016-10-20, 09:08
autor: karol282
Samych placków nie znalazłem, sam szukałem bo chciałem do swojego B12. Pozostaje dobrać łożysko z katalogu pomierzyć narysować na laser i do spawania. Po spawaniu pewnie i tak gniazdo łożyska do przetoczenia.

: 2016-10-20, 10:18
autor: VE Killer
konstrukcyjnie to składa sie z dwóch częsci zastanawiam sie czy jesli faktycznie do Sunnego sa niedostepne to nie kupić tych od 200sx i samej flanszy pod rozstaw srub kielicha nie dorobić. jest tylko jedno zasadnicze pytanie jakiej jakosci uniballe sa w tych top mountach

[ Dodano: 2016-10-20, 11:20 ]
hmm a może ktoś ma po prostu auto na klockach i byłby skłonny pożyczyć na tydzień w celu zrobienia projektu? rzecz jasna nie za darmo ;)

: 2016-10-20, 11:09
autor: karol282
Tak z dwóch części ale i tak czy siak musisz spawać innej opcji nie ma. Łożyska wachliwe można bez problemu dobrać po wymiarach, te które występują w najtańszych camber plates (made in PRC) są słabe. Miałem takie w łapie wizualnie nie jesteś w stanie odróżnić bubli od dobrych jakościowo łożysk. Silver project ma dobre jakościowo produkty można by spróbować stworzyć jakiegoś ulepa. Droga jest łatwiejsza ale jeśli by zrobić taki placek od zera to można się pokusić o regulację na fasolach samego placka względem kasty i wtedy KWSZ jest do ogarnięcia :) Jeszcze podziałkę w mm laserem narzucić i już w ogóle cacy :mrgreen: No i satysfakcja z autorskiego ( w pewnym sensie) projektu :cool:

: 2016-10-20, 12:33
autor: VE Killer
jest to do ogarnięcia bez spawania. w sumie chyba masz racje że lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie osadzenia łozyska mimośrodowo i wtedy mamy topmounta jednoczęściowego. w sumiee takie rozwiązanie jest nawet w Homologacji FIA do Sunnego. zostaje kwestia jakiej firmy łozyska sa najlepsze

: 2016-10-22, 08:05
autor: karol282
Można frezować z jednego kawałka owszem, ale nie jest to tania zabawa, a PA6 do tanich nie należy.. Stal jest tańsza i jest szeroko wykorzystywana w górnych mocowaniach i często gęsto wykonanie polega na spawaniu wytoczonej tulei z wcięciem na zabezpieczenie segera. Można drogo i najlepiej ale też tanio i nie gorzej ;-)

Jeśli chodzi o łożyska to kiedyś tam gdy interesowałem się tym tematem znalazłem na jednej ze stron producenta serię łożysk wahliwych specjalnie zaprojektowanych do zawieszeń wykorzystywanych w sportach motorowych, były tam jeszcze uniball'e na końcówki czy wahacze. Trzeba szukać... :-/