Dwa zaciski na jednej tarczy hamulcowej
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Dwa zaciski na jednej tarczy hamulcowej
Dziś kiedy przyglądałem się Audi RS6 MTM zauważyłem, że na tylnej osi miał zamontowane po dwa zaciski hamulcowe na tarczę...pierwszy raz takie coś widziałem i jak poszperałem na necie to znalazłem takie coś:
http://tnij.org/ghuy
jakie są minusy tego rozwiązania, że nie jest powszechnie stosowane?
http://tnij.org/ghuy
jakie są minusy tego rozwiązania, że nie jest powszechnie stosowane?
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
ten mniejszy jest pod ręczny...
Ps. w BTCC Primera P10 i P11 była wyposarzona w podwujne zaciski na przedniej osi ale oba jednakowo wielkie...
Ps. w BTCC Primera P10 i P11 była wyposarzona w podwujne zaciski na przedniej osi ale oba jednakowo wielkie...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Odkopujac temat:
Jest jakas szansa, aby przelozyc pomysl na nasze bez wiekszych modyfikacji?
Jest jakas szansa, aby przelozyc pomysl na nasze bez wiekszych modyfikacji?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
poprzedni Mercedes S-klasse Guard miał na przedniej tarczy po dwa zaciski. Jeśli trzeba zatrzymać mnóstwo masy to jest uzasadnione wykorzystanie. Nie wiem jak w tamtym Mercedesie rozdzielano siłę hamowania, bo wiadomo że był to top of the top.
Ja to widzę tak: Jeżeli jest potrzebna większa powierzchnia cierna ( lepszy hebel) to spoko, ale... przy jednorazowym hamowaniu może wytworzyć się większa temperatura ( większa powierzchnia cierna względem powierzchni tarczy). Ta teza może być błędna, bo lepszy hebel da krótszy czas do zatrzymania/hamowania, czyli mniejszy czas tarcia
Obrazek- nawet na miniaturce widać element adaptera. IMO da się wykonać takowy na CNC, dorobić trójnik miedzy twardym i elastycznym przewodem hamulcowym i heja.
Zalecane: większa pompa hamulcowa,
wykonanie kierownicy powietrza z każdej strony auta
jak najbardziej ażurowe felgi
największa średnica tarczy
osprzęt odporny na wysokie temperatury
tyle moich przemyśleń na szybko
Ja to widzę tak: Jeżeli jest potrzebna większa powierzchnia cierna ( lepszy hebel) to spoko, ale... przy jednorazowym hamowaniu może wytworzyć się większa temperatura ( większa powierzchnia cierna względem powierzchni tarczy). Ta teza może być błędna, bo lepszy hebel da krótszy czas do zatrzymania/hamowania, czyli mniejszy czas tarcia
Obrazek- nawet na miniaturce widać element adaptera. IMO da się wykonać takowy na CNC, dorobić trójnik miedzy twardym i elastycznym przewodem hamulcowym i heja.
Zalecane: większa pompa hamulcowa,
wykonanie kierownicy powietrza z każdej strony auta
jak najbardziej ażurowe felgi
największa średnica tarczy
osprzęt odporny na wysokie temperatury
tyle moich przemyśleń na szybko
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____