Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka
: 2015-07-08, 21:30
Na początek - skąd wziął się temat - chcę trochę polepszyć spowalniacze w swojej Primerze P11.
A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:
240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa
Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)
Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa
Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa
Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa
Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa
To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.
Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?
A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:
240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa
Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)
Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa
Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa
Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa
Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa
Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa
To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.
Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?