Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10, P11] Tuleje kołyski zawieszenia przedniego

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

[P10, P11] Tuleje kołyski zawieszenia przedniego

Post autor: wod2u » 2014-04-26, 14:37

Pewnie część osób wie, że np w Primerach oraz np w Maximach kołyska przedniego zawieszenia mocowana jest do nadwozia na tulejach metalowo-gumowych. W starszych modelach tego nie ma, mocowanie jest sztywne. Jeżeli dobrze kojarzę podobny "problem" występuje też w 200SX-ach i skyline-ach, z tym, że tam chodzi o tuleje tylnego wózka, nie wiem jak jest z przodu. Tuleje te mają na celu eliminacje NVH, czyli hałasu i wibracji przenoszonych z zawieszenia na budę. Mają też jedną, zasadnicza wadę - pogarszają prowadzenie auta oraz zużywają się z czasem. W efekcie zamiast zawieszenia - sprężyn, amorów i wahaczy - pracują te zazwyczaj zużyte już gumy. Amerykańce siedzący w temacie Nissanów (i Infiniti) znacznie dłużej od nas już dawno rozgryźli temat, proponują dwa rozwiązania - jedno dla Primer, drugie dla Maxim, chociaż zapewne oba da się zastosować wymiennie:

1. wymiana całych tulei na zrobione z poli, delrin-u (polioksymetylen), aluminium:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
To rozwiązanie (w przypadku poli) znacznie zmniejsza ruch kołyski na boki i góra-dół.

2. dorobienie podkładek do istniejących tulei gumowo-metalowych (na zdjęciach polioksymetylen w Maximie, widać wyraźnie gdzie kołyska pracuje):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj mamy do czynienia tylko z ograniczeniem poruszania się kołyski góra-dół.

Co ciekawe, oba rozwiązania opisane są jako jeden z najlepszych modów zawieszenia, poprawiające trakcję, hamowanie, skręcanie i pracę całego zawieszenia. Zmiana komfortu jest wg opinii minimalna, zmiana w prowadzeniu warta zachodu. Teoretycznie lepsze efekty powinna dać wymiana całych tulei, za to podkładki powinny być tańsze w wykonaniu i łatwiejsze w montażu.
Ktoś byłby zainteresowany takim modem? Ew potrzebuję porady u kogo można by dorobić na początek same podkładki, żeby, relatywnie tanio, sprawdzić efekty.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-26, 16:23

Wod2u ja bym się pisał na taki mod. Trzeba porozmawiać z Szalonym czy ogarnąłby temat podkładek.

Co do wymiany gum na poli to trzeba by było napisać/porozmawiać ze Strongflexem. Jak coś to mógłbym do nich podjechać. Tylko przydałoby się mieć materiał na wzór.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-26, 16:41

Materiał mogę natrzepac. Nie prosciej byloby zaspawac ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-26, 17:40

janusz, jak chodzi o całe tuleje to niestety roboty jest sporo, bo trzeba zapewne zdjąć całą kołyskę, wypalić wkłady gumowe i dopiero można wymiarować. Z drugiej strony mogłoby się wtedy okazać, że któreś z tulei przygotowanych pod wózki tylnonapędowych nissanów pasują do Primery co obniżyłoby koszt.
vixo, ja używam Primery jako daily-car więc dla mnie to odpada - jakiś tam komfort musi być. Co innego jak ktoś lata po torze albo używa auta jako drugiego, trzeciego, wtedy jak najbardziej.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-26, 17:46

Wod2u porozmawiam z Przemektom1992 czy miałby jakieś tuleje na zbyciu z rozbieranej P11, wtedy podjechałbym do Stronflexu, żeby zrobili wycenę.
Z tulejami alu i ich dorobieniem jest dużo mniejszy problem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-26, 19:51

Też bym się pisał, przydały by się też tuleje belki silnika i wkłady poduszek z poli.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-26, 20:35

Wszystko zależy od ceny modyfikacji. Wtedy można prowadzić dalsze negocjacje ilości chętnych :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-26, 20:48

Arias wkłady poduszek z poli to tak niekoniecznie, ponieważ te oryginalne są gumowo-olejowe i olej tłumi drgania silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-04-26, 23:12

Nie wiem jak będzie w Waszym przypadku, ale jak ja załatwiałem u nich poligumy do wahaczy N16 to chcieli cały wahacz z gumami dla pewności, że będzie OK z wymiarami. Oczywiście później mi zwrócili sam wahacz bez starych gumek.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-26, 23:13

Kwietas ja bytuję we Wro, podobnie jak Zielkq, tak więc problem się minimalizuje :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-26, 23:15

Arias, tuleje belki silnika to chyba trzeba zestaw ES do Maximy kupić (7.1116G) i te przednie przerobić, bo tylne pasują. Po mojemu godzina z ostrym nożem i byłyby gotowe.
Tak sobie pomyślałem nad tym i wychodzi, że dorobienie podkładek to jest szybka piłka, trzeba tylko mieć kołyskę na wierzchu. Bo tak, przednie obie są płaskie, grubość łatwo ustalić - musi być taka, jak długość kawałka tulei, który wystaje ponad uchwyt kołyski; średnica wewnętrzna pasująca do średnicy zewn. tulei met.-gum. (te otwarte wolałbym tylko bardziej zamknąć, trudniej byłoby je wepchnąć na miejsce ale siedziałyby pewniej), średnica zewnętrzna taka, żeby był zapas do poruszania się na boki (szerokość uchwytu kołyski + max odkształcenie na tulei). Tak samo wyglądałoby dorobienie tylnej górnej (otwartej). Z dolną ze wzgl. na wystający kołnierz byłoby trudniej, ale zawsze można zrobić ją dwuelementową, mniejszą i większą, wtedy wszystko da się wyciąć na laserze z wałka materiału.
Ma ktoś kołyskę na wierzchu? :-D
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-27, 08:22

janusz pisze:Arias wkłady poduszek z poli to tak niekoniecznie, ponieważ te oryginalne są gumowo-olejowe i olej tłumi drgania silnika.
Wiem, ja już teraz mam je wypełnione klejem do szyb, poduszki na belce spoko, ale poducha skrzyni i ta nad kołami pasowymi mi ciągle wyrywa na boki. Już kleiłem i dwa tygodnie leżała i dalej to samo, wkład mi bokiem wyłazi.
wod2u pisze:Arias, tuleje belki silnika to chyba trzeba zestaw ES do Maximy kupić
Jak już się bawić to na całego, fajnie by było dostać wszystko w PL za normalne kwoty.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-27, 09:25

wod2u pisze:Ma ktoś kołyskę na wierzchu? :-D
ja, nawet 2szt. i mógłbym pisać się na 2zestawy poli za rozsądną ilość $

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-27, 13:09

Oczywiście i ja bym się pisał na takie tuleje, bo wymiana poduszek silnika tylko po części zniwelowała drgania silnika przenoszone na budę.

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2014-04-27, 17:06

Jak bedzie wiadomo ile dajcie znac. Jak do P10 podejdzie tez sie pisze.
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-04, 20:07

Wod2u byłbyś w stanie załatwić wymiary tych poligumek?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-05-04, 22:42

Ja również bym się pisał w tego tupu rozwiązania :)

W chwili obecnej nie jestem w stanie Wam pomóc ponieważ nie mam jeszcze samochodu. Dopiero pod koniec maja będę ściągał wózek i mógłbym to pomierzyć.

Vixo a ty nie masz jakiegoś wózka od P10 ?? Masz dużo części :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-05-05, 05:37

Oczywiście, ze mam.....
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-05-06, 07:56

Vixo, to może byś cos tam pomierzyl, jakieś foty wrzucił itp. Z pewosci dalsza dyskusja miala by sens.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-05-06, 08:45

Mogę co najwyżej komuś to dać
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-05-06, 11:32

Chyba najlepiej byłoby podjechać z sankami do Strongflexa, ew. im podesłać takie sanki, niech sobie sami zwymiarują. Jak patrzyłem na allegro to są do dostania w cenie od 50zł z przesyłką. Ja w razie w mogę taką kołyskę do wymiarowania zasponsorować, potrzeba tylko kogoś, kto podjedzie i dogada sprawę (najlepiej na miejscu). Tylko wydaje mi się, że z sankami warto byłoby podrzucić te łapy mocujące, bo widać na fotach tych tylnych tulei, że te gotowe czerwone poli od dołu są wydrążone pod mocowania.
No i następne pytanie, czy tuleje zrobione pod P11 podejdą do P10 (i odwrotnie)? Trzeba pomierzyć.
Jak to wygląda od strony kosztów, Strongflex liczy sobie coś za wymiarowanie?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-06, 11:36

Wod2u, Zielkq i ja jesteśmy we Wro, więc nie ma problemu z podjechaniem do nich.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-05-06, 19:07

Vixo to co mógłbyś, ewentualnie to wysłać ??

Jeśli chodzi o koszt przesyłki to myślę że spokojnie mogłibyśmy się wszyscy złożyć ile to wyjdzie 50 zł ?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-05-06, 19:22

Nie mam głowy teraz na wysyłki. Przed bramę mogę wystawić i można sobie wziąć
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-05-06, 21:28

powoli Panowie, najpierw foto trzeba wysłać i z wymiarować tulejki, dzwoniłem dziś to wiem co i jak
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-06-12, 14:32

No i jestem zmuszony znaleźć rozwiązanie, bo mam jedną naderwaną albo nawet już zerwaną. Chyba, że doszło do wysyłki i są już w PL gotowe zestawy?
pozdr. Kamil

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-10-15, 16:44

Panowie, co z tym tematem? Udało się?
Hobbysta Japanista

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-17, 06:38

zarówno przednie jak i tylne mam wytoczone z teflonu. w zasadzie leżą mi juz nie potrzebne bo wywaliłem tą belkę u siebie
XXX

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-10-17, 10:17

I co masz zamiast? :D
Hobbysta Japanista

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-17, 13:15

nic
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”