[P10, P11] Tuleje kołyski zawieszenia przedniego
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[P10, P11] Tuleje kołyski zawieszenia przedniego
Pewnie część osób wie, że np w Primerach oraz np w Maximach kołyska przedniego zawieszenia mocowana jest do nadwozia na tulejach metalowo-gumowych. W starszych modelach tego nie ma, mocowanie jest sztywne. Jeżeli dobrze kojarzę podobny "problem" występuje też w 200SX-ach i skyline-ach, z tym, że tam chodzi o tuleje tylnego wózka, nie wiem jak jest z przodu. Tuleje te mają na celu eliminacje NVH, czyli hałasu i wibracji przenoszonych z zawieszenia na budę. Mają też jedną, zasadnicza wadę - pogarszają prowadzenie auta oraz zużywają się z czasem. W efekcie zamiast zawieszenia - sprężyn, amorów i wahaczy - pracują te zazwyczaj zużyte już gumy. Amerykańce siedzący w temacie Nissanów (i Infiniti) znacznie dłużej od nas już dawno rozgryźli temat, proponują dwa rozwiązania - jedno dla Primer, drugie dla Maxim, chociaż zapewne oba da się zastosować wymiennie:
1. wymiana całych tulei na zrobione z poli, delrin-u (polioksymetylen), aluminium:
To rozwiązanie (w przypadku poli) znacznie zmniejsza ruch kołyski na boki i góra-dół.
2. dorobienie podkładek do istniejących tulei gumowo-metalowych (na zdjęciach polioksymetylen w Maximie, widać wyraźnie gdzie kołyska pracuje):
Tutaj mamy do czynienia tylko z ograniczeniem poruszania się kołyski góra-dół.
Co ciekawe, oba rozwiązania opisane są jako jeden z najlepszych modów zawieszenia, poprawiające trakcję, hamowanie, skręcanie i pracę całego zawieszenia. Zmiana komfortu jest wg opinii minimalna, zmiana w prowadzeniu warta zachodu. Teoretycznie lepsze efekty powinna dać wymiana całych tulei, za to podkładki powinny być tańsze w wykonaniu i łatwiejsze w montażu.
Ktoś byłby zainteresowany takim modem? Ew potrzebuję porady u kogo można by dorobić na początek same podkładki, żeby, relatywnie tanio, sprawdzić efekty.
1. wymiana całych tulei na zrobione z poli, delrin-u (polioksymetylen), aluminium:
To rozwiązanie (w przypadku poli) znacznie zmniejsza ruch kołyski na boki i góra-dół.
2. dorobienie podkładek do istniejących tulei gumowo-metalowych (na zdjęciach polioksymetylen w Maximie, widać wyraźnie gdzie kołyska pracuje):
Tutaj mamy do czynienia tylko z ograniczeniem poruszania się kołyski góra-dół.
Co ciekawe, oba rozwiązania opisane są jako jeden z najlepszych modów zawieszenia, poprawiające trakcję, hamowanie, skręcanie i pracę całego zawieszenia. Zmiana komfortu jest wg opinii minimalna, zmiana w prowadzeniu warta zachodu. Teoretycznie lepsze efekty powinna dać wymiana całych tulei, za to podkładki powinny być tańsze w wykonaniu i łatwiejsze w montażu.
Ktoś byłby zainteresowany takim modem? Ew potrzebuję porady u kogo można by dorobić na początek same podkładki, żeby, relatywnie tanio, sprawdzić efekty.
pozdr. Kamil
Wod2u ja bym się pisał na taki mod. Trzeba porozmawiać z Szalonym czy ogarnąłby temat podkładek.
Co do wymiany gum na poli to trzeba by było napisać/porozmawiać ze Strongflexem. Jak coś to mógłbym do nich podjechać. Tylko przydałoby się mieć materiał na wzór.
Co do wymiany gum na poli to trzeba by było napisać/porozmawiać ze Strongflexem. Jak coś to mógłbym do nich podjechać. Tylko przydałoby się mieć materiał na wzór.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, jak chodzi o całe tuleje to niestety roboty jest sporo, bo trzeba zapewne zdjąć całą kołyskę, wypalić wkłady gumowe i dopiero można wymiarować. Z drugiej strony mogłoby się wtedy okazać, że któreś z tulei przygotowanych pod wózki tylnonapędowych nissanów pasują do Primery co obniżyłoby koszt.
vixo, ja używam Primery jako daily-car więc dla mnie to odpada - jakiś tam komfort musi być. Co innego jak ktoś lata po torze albo używa auta jako drugiego, trzeciego, wtedy jak najbardziej.
vixo, ja używam Primery jako daily-car więc dla mnie to odpada - jakiś tam komfort musi być. Co innego jak ktoś lata po torze albo używa auta jako drugiego, trzeciego, wtedy jak najbardziej.
pozdr. Kamil
Wod2u porozmawiam z Przemektom1992 czy miałby jakieś tuleje na zbyciu z rozbieranej P11, wtedy podjechałbym do Stronflexu, żeby zrobili wycenę.
Z tulejami alu i ich dorobieniem jest dużo mniejszy problem.
Z tulejami alu i ich dorobieniem jest dużo mniejszy problem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wszystko zależy od ceny modyfikacji. Wtedy można prowadzić dalsze negocjacje ilości chętnych
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Arias wkłady poduszek z poli to tak niekoniecznie, ponieważ te oryginalne są gumowo-olejowe i olej tłumi drgania silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kwietas ja bytuję we Wro, podobnie jak Zielkq, tak więc problem się minimalizuje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Arias, tuleje belki silnika to chyba trzeba zestaw ES do Maximy kupić (7.1116G) i te przednie przerobić, bo tylne pasują. Po mojemu godzina z ostrym nożem i byłyby gotowe.
Tak sobie pomyślałem nad tym i wychodzi, że dorobienie podkładek to jest szybka piłka, trzeba tylko mieć kołyskę na wierzchu. Bo tak, przednie obie są płaskie, grubość łatwo ustalić - musi być taka, jak długość kawałka tulei, który wystaje ponad uchwyt kołyski; średnica wewnętrzna pasująca do średnicy zewn. tulei met.-gum. (te otwarte wolałbym tylko bardziej zamknąć, trudniej byłoby je wepchnąć na miejsce ale siedziałyby pewniej), średnica zewnętrzna taka, żeby był zapas do poruszania się na boki (szerokość uchwytu kołyski + max odkształcenie na tulei). Tak samo wyglądałoby dorobienie tylnej górnej (otwartej). Z dolną ze wzgl. na wystający kołnierz byłoby trudniej, ale zawsze można zrobić ją dwuelementową, mniejszą i większą, wtedy wszystko da się wyciąć na laserze z wałka materiału.
Ma ktoś kołyskę na wierzchu?
Tak sobie pomyślałem nad tym i wychodzi, że dorobienie podkładek to jest szybka piłka, trzeba tylko mieć kołyskę na wierzchu. Bo tak, przednie obie są płaskie, grubość łatwo ustalić - musi być taka, jak długość kawałka tulei, który wystaje ponad uchwyt kołyski; średnica wewnętrzna pasująca do średnicy zewn. tulei met.-gum. (te otwarte wolałbym tylko bardziej zamknąć, trudniej byłoby je wepchnąć na miejsce ale siedziałyby pewniej), średnica zewnętrzna taka, żeby był zapas do poruszania się na boki (szerokość uchwytu kołyski + max odkształcenie na tulei). Tak samo wyglądałoby dorobienie tylnej górnej (otwartej). Z dolną ze wzgl. na wystający kołnierz byłoby trudniej, ale zawsze można zrobić ją dwuelementową, mniejszą i większą, wtedy wszystko da się wyciąć na laserze z wałka materiału.
Ma ktoś kołyskę na wierzchu?
pozdr. Kamil
Wiem, ja już teraz mam je wypełnione klejem do szyb, poduszki na belce spoko, ale poducha skrzyni i ta nad kołami pasowymi mi ciągle wyrywa na boki. Już kleiłem i dwa tygodnie leżała i dalej to samo, wkład mi bokiem wyłazi.janusz pisze:Arias wkłady poduszek z poli to tak niekoniecznie, ponieważ te oryginalne są gumowo-olejowe i olej tłumi drgania silnika.
Jak już się bawić to na całego, fajnie by było dostać wszystko w PL za normalne kwoty.wod2u pisze:Arias, tuleje belki silnika to chyba trzeba zestaw ES do Maximy kupić
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Oczywiście i ja bym się pisał na takie tuleje, bo wymiana poduszek silnika tylko po części zniwelowała drgania silnika przenoszone na budę.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wod2u byłbyś w stanie załatwić wymiary tych poligumek?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Chyba najlepiej byłoby podjechać z sankami do Strongflexa, ew. im podesłać takie sanki, niech sobie sami zwymiarują. Jak patrzyłem na allegro to są do dostania w cenie od 50zł z przesyłką. Ja w razie w mogę taką kołyskę do wymiarowania zasponsorować, potrzeba tylko kogoś, kto podjedzie i dogada sprawę (najlepiej na miejscu). Tylko wydaje mi się, że z sankami warto byłoby podrzucić te łapy mocujące, bo widać na fotach tych tylnych tulei, że te gotowe czerwone poli od dołu są wydrążone pod mocowania.
No i następne pytanie, czy tuleje zrobione pod P11 podejdą do P10 (i odwrotnie)? Trzeba pomierzyć.
Jak to wygląda od strony kosztów, Strongflex liczy sobie coś za wymiarowanie?
No i następne pytanie, czy tuleje zrobione pod P11 podejdą do P10 (i odwrotnie)? Trzeba pomierzyć.
Jak to wygląda od strony kosztów, Strongflex liczy sobie coś za wymiarowanie?
pozdr. Kamil
Wod2u, Zielkq i ja jesteśmy we Wro, więc nie ma problemu z podjechaniem do nich.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
powoli Panowie, najpierw foto trzeba wysłać i z wymiarować tulejki, dzwoniłem dziś to wiem co i jak
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B