Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie sportowe sprężyny do Sunny GTI?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Jakie sportowe sprężyny do Sunny GTI?

Post autor: bodek » 2010-02-14, 17:27

Stoję przed zakupem sprężyn do mojego auta. Co byście polecili? Może ktoś ma do sprzedania coś do Sunny? Ultra SRy czekają na montaż, górne mocowania również i brakuje tylko sprężyn. Czy progresywne, czy liniowe? Nie chcę taczki ale przydało by się coś sztywniejszego i i obniżającego o maks 30mm w stosunku do serii z GTI. Moje typy to H&R i zastanawiam się nad Weitecami z allegro.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-14, 18:09


Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-02-14, 18:35

Ja mam apexy i powiem że nadzwyczaj komfortowe są, aż w pierwszej kolejności jak kupiłem samochód myślałem że mam seryjne ;)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-14, 20:58

Apexy to raczej nie dostane na naszym rynku i poza tym ma być sztywniej niż na seryjnych.
MRC, te Vogtlandy to znasz z autopsji czy tylko proponujesz? Raczej miękkie czy raczej twarde? Pewnie raczej komfortowe bo progresywne.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-14, 21:02

szkoda że trudno stwierdzić co jest u mnie po za tym że są -30 bo chętnie bym je wywalił i zamienił na serie :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2010-02-14, 21:09

bodek , szukaj H&Ra - jeżdzę na nich cztery lata i nie miałem nigdy problemu z dobijaniem na dziurach czy podskakiwaniem jak to ma miejsce na niektórych progresywnych sprężynach.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-14, 21:59

bodek pisze:MRC, te Vogtlandy to znasz z autopsji czy tylko proponujesz? Raczej miękkie czy raczej twarde? Pewnie raczej komfortowe bo progresywne.
podałem jako przykład... osobiście jeździłem tylko na jamexach w almerze takich pewnie nie bierzesz pod uwagę i dobrze bo są beznadziejne.... a jeśli chodzi o vogtlanda to z zasłyszanych opinii wiem że robią porządne springi no i cena chyba nie jest jakaś z kosmosu...
szopen pisze:bodek , szukaj H&Ra - jeżdzę na nich cztery lata i nie miałem nigdy problemu z dobijaniem na dziurach czy podskakiwaniem jak to ma miejsce na niektórych progresywnych sprężynach.
a te h&r to masz -30? jak auto siadło w rzeczywistości?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-14, 22:11

H&R wielu osobą montowałem i wszyscy byli zadowoleni :)
Ostatnio do kolegi Bilsteina B8 (czarne sunny GTi na złotej feldze:P) wlazły springi z MTS -dostępne na allegro...
Bardzo fajną charakterystykę mają, wybierają drobne nierówności a jednocześnie auto się nie przechyla i pewnie prowadzi.

Realne obniżenie ok. 35mm tak więc w sam raz. H&R nieco bardziej obniża.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-02-14, 22:17

Też posiadam MTS i bardzo fajnie się na nich jeździ
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-15, 19:00

Hmmm... no o Jamexach nie myślę ale dajecie mi do myślenia z tymi MTSami. A jeszcze skoro usiądzie mniej niż na H&R to tym bardziej mi pasują. Następna sprawa to to, że są tanie. Może w połączeniu z Ultra SR było by właśnie to o co mi chodzi?

bonzo, widziałem Twoje auto, wiem jak stoi i pamiętam, że te sprężyny nowością już nie pachniały. I deski były totalne, chyba, że zastały się amorki po długim postoju. Jak cosik to mogę ci puścić za parę groszy moje sprężyny. W zasadzie ciągle się zastanawiam czy ich nie zostawić ale chciał bym bardziej dupę posadzić. Charakterystykę mają idealą na polskie drogi. Są to ori z tym, że przednie uciąłem o jeden zwój. Po dwóch latach jazdy na nich nie stwierdziłem, żeby jakoś siadły czy zmiękły. Wóz nie haczy o policjanty i krawężniki, nie dobija itp.

[ Dodano: 2010-02-15, 20:58 ]
szopen, jak byś mógł to zapodaj jakieś fotki auta na H&Rach. Nie mogę ogarnąć czy odkładać właśnie na nie czy już zamawiać MTSy a ciśnienie mam...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2010-02-15, 23:32

Obrazek

tak mniej więcej jest teraz ( w środku wydmuszka - dlatego dupa tak wysoko stoi)
Z siedzeniami i zapasem jest mniej więcej równo z przodu i z tyłu.


A tutaj na 16 feldze:

Obrazek

Awatar użytkownika
Kubcia
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2009-12-16, 23:06
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kubcia » 2010-02-16, 00:58

do ultra sr polecam Vogtland... na nasze drogi i nie tylko daja rade...

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-02-16, 15:25

bodek pisze:Apexy to raczej nie dostane na naszym rynku i poza tym ma być sztywniej niż na seryjnych.
To że są komfortowe to nie znaczy że miękkie ;) Po prostu w poprzednich samochodach miałem taczkę, dlatego takie wrażenia :D
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-16, 17:36

Tak u mnie wyglada na H&R, nic nie wyjmowane z auta, wnętrze seryjne

Obrazek
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-16, 18:12

Ja mam takie pytanie czy np. Takie springi można założyć do seryjnych amorów ? i czy ma to w ogóle sens ?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-02-16, 18:19

Generalnie mówi się, że do 30-35mm jeszcze mogą być seryjne springi ale od wartości 30mm i więcej zaleca się użycie specjalnych armorków
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-16, 18:37

a jeździ ktoś na takim setupie ori amory+ springi -30 lub 35 mm? chciałbym minimalnie obniżyć auto a przy tym usztywnić ale bez wymiany amorów seryjne mają po 87%...

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-16, 19:07

ja jezdze od roku na tych H&R i amory mam seryjne. Nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie teraz a sprzed roku. teoretycznie te springi mają 35mm obnizenia ale jest wiecej
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-16, 22:00

Kubcia, wrzuć jakieś foto :)

nie mogę się ogarnąć z tym tematem...

[ Dodano: 2010-02-16, 22:03 ]
ogólnie chcę coś bardziej twardego niż miękkiego ale nie taczkę no i realne obniżenie poniżej 30-35mm nie wchodzi w grę
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Kubcia
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2009-12-16, 23:06
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kubcia » 2010-02-18, 19:12

jutro ogarnę foty i wrzucę jak to wygląda... a generalnie tył nic nie poszedł niżej w moim przypadku ale przód tak ale nie pamietam ile zmierzę...pozdr.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-19, 19:02

spoko, czekam :)

[ Dodano: 2010-02-21, 22:39 ]
Wybór padł jednak na MTSy. Się założy się zobaczy, majątku nie kosztują.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-02-21, 23:50

bodek pisze: [ Dodano: 2010-02-21, 22:39 ]
Wybór padł jednak na MTSy. Się założy się zobaczy, majątku nie kosztują.
Więc liczę że pochwalisz się wrażeniami i wyglądem autka ;-)
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-22, 09:04

no to jestem ciekaw wrażeń z jazdy no i faktycznego obniżenia daj znać koniecznie jak przetestujesz jak będą w miarę to na wiosnę wrzucę takie do siebie za tą cenę można zaryzykować ;)

Awatar użytkownika
Kubcia
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2009-12-16, 23:06
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kubcia » 2010-02-22, 14:26

Sory ze szybciej nie odpisalem ale niestety mialem wiele spraw na glowie.
dopiero dzis zmierzylem i zrobilem foto. ale juz po sprawie. wiec trudno...
Czekam na efekt mts. pozdro

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-22, 18:57

Kubica zapodaj foto na tych vogtlandach i napisz ile faktycznie obniżają

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-22, 18:59

Skoro jest twardo to dobrze. Nie chciałem pontonu. Ale na pewno nie jest aż tak twardo bo to sprężyny progresywne. Zobaczymy jak będzie. W weekend, pod warunkiem, że springi przyjdą, mam plan zmontować zawias i przełożyć do auta. Zdjęcia i wrażenia zapodam.

Kubcia, podziel się wiedzą i może jakąś fotką. Przyda się.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-02-22, 19:15

A ja dzisiaj wyciągnąłem od siebie H&R, jest wyżej i wygodniej, a i auto będzie łatwiej sprzedać. Także jakby ktoś był chętny na H&R to piszcie na PW
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Kubcia
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2009-12-16, 23:06
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kubcia » 2010-02-23, 02:54

Mój sunny na vogtlandach i ultra sr. ogólnie tak: przód oryginalnie miał 65cm teraz ma 60, tył miał 60 i teraz też jest 60 ale tył oryginalny był strasznie zabity amorki i spręży były zmiażdżone... pełen kibel dlatego nie wiem jaka wysokość ma zdrowy oryginalny tylni zawias... :) a tu foto jak teraz stoi http://img175.imageshack.us/img175/1337 ... 101224.jpg http://img517.imageshack.us/img517/6647 ... 101223.jpg
Pozdr. :)

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-02-23, 12:58

siadł w sam raz ;) ja np nie chciałbym niżej... miałem już almerę na glebie i wiem co to znaczy... a używałeś tych springów z seryjnym amorem czy od razu weszły kyb ?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-23, 19:56

Jaki ładny kolor wozu :D

Skoro tył nie siadł w ogóle to musiały być te sprężyny strasznie wymęczone. Mój stoi sporo wyżej na serii.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”