Strona 3 z 3

: 2015-12-11, 20:19
autor: tmx
To było od pewnego czasu i to dłuższego. Nie wiem czy poli to zepsuły czy nie bo już nie pamiętam - założyłem jak tylko wyszły.
Amory ok, Zbieżność ustawiana na 0 - choć jest tam jakaś tolerancja. Zastanawiam sie nad tymi górnymi wahaczami SLR ( po ich montażu kąt pochylenia koła poszedł lekko na pozytyw czyli +
). Może mimo że nie stukają to nie są OK. Generalnie zawieszenie jest ciche i nie wygląda na to żeby były luzy, po zakrętach jeździ spoko - im ciaśniejsze tym lepiej.
Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.
Gumowe, tylne tuleje dolnego wahacza miały takie lamelle - więc całość miała nieco "wolności" a poli tego jest pozbawione.
Co do opon to na letnich jest lepiej, ale wciąż nie aż tak jak wydaje mi się że byc powinno.
Chętnie bym sie pozbył tej przypadłości w prowadzeniu.

: 2015-12-11, 20:39
autor: Ad@mus
tmx pisze:Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.
w hunterze 3d jest baza ustawien, krecisz az bedzie zielone... nie pamietam ale chyba bylo 0,34

: 2015-12-11, 20:55
autor: janusz
tmx, nie można ustawić zbieżności na 0.
To się bierze stąd, że przy standardowym ustawieniu, jak ruszysz, to wtedy zrobi Ci się względnie na 0. Jeśli masz ustawione na 0 to przy jeździe będziesz miał rozbieżność :]

: 2015-12-12, 20:46
autor: tmx
Gość ustawiał w/g książki . Może nie chodziło że było 0 - ustawił z zerową tolerancją - brak odchyłki na + czy -. Jak do niego zajechałem było w tolerancji po wyjeździe dokładnie w środku zakresu. Zastanawiam sie po prostu czy jako że poli nie maja "luzu" to gdy auto stoi i jest ustawione jest ok, ale potem w czasie jazdy pod wpływem napędu koła powinny ciągąc powodować zmianę zbieżności. I tak przy 100 kmh siła byłaby wystarczająca aby koło były np. rozbieżne/zbieżne a jazda na wprost stabilniejsza. A przy poli trzeba ustawiać tak aby uwzględnić brak tego efektu.
Tak dumam, bo chociaż nie jest źle, to wiem że może być lepiej.

: 2015-12-12, 20:51
autor: janusz
Tmx, jest nieco inaczej. Jak masz OEM w pełni, to masz delikatną zbieżność - przody kół delikatnie się zbiegają. Jak ruszysz, to ta zbieżność się niweluje.

Poli pod naciskiem też się odkształca, ale w taki sposób jak guma. Więc można ustawić ciut mniejszą zbieżność kół.

: 2015-12-12, 21:32
autor: tmx
Janusz czaje - tak też mówił gość od zbieżności.
Właśnie popatrzyłem w sieci i powinno byc na 0 (dla oem) z tolerancją 0,5 na koło (to chyba stopnie) Jeżeli w takim razie koła pod obciążeniem stają sie rozbieżne a przy poli mniej to może powinienem ustawić na wstępie nieco rozbieżnie?
Będę kombinował bo auto jeszcze u mnie raczej jeszcze trochę zostanie.

: 2015-12-17, 12:47
autor: PrzeRuSco
Może głupie pytanie ale czy poli się toczy z wałków czy odlewa w formie?

: 2015-12-17, 12:54
autor: janusz
PrzeRuSco, poli jest wtryskiwane do formy, a potem obrabiane mechanicznie.