Strona 4 z 5

: 2015-03-16, 15:20
autor: garygary
foo, a ja się z Tobą nie zgodzę co do takich ściągaczy bo też takimi ściskałem sprężynę w moim n13, wymieniałem na nówki więc były twarde i wysokie. daje radę bez problemu, może nie te konkretnie (foto podglądowe). Co do patentu z mechaniorem też się zgadzam tylko tu problem się zaczyna jak masz jeden samochód. A po za tym ten kto
później przyjeżdża jeden z drugim autem i coś mu klupie i widzisz druciarzy jak płaskim kluczem w zagłębieniu poduszki profi zjechana nakrętka, a trzpień amora okrągły od kleszczy ;)
to zazwyczaj właśnie z wizyty od mechaniora ;) bo fakty takie, że większość (nie mówię, że wszyscy) mechaniorzy, to bardzo chętnie wezmą autko i sami zrobią całość.
a skaczącej sprężyny po garażu obstawiam, że żaden z was nie widział z jaką siłą macie do czynienia.
Ja też :D i nie ze względu na ściągacze z podwójnymi pazurkami tylko właśnie przez badziewie z pojedynczymi

: 2015-03-16, 15:30
autor: wod2u
No ja za pierwszym razem oddałem właśnie do mechanika i skończyło się tak, że musiałem po nim poprawiać - w P11 jest tak, że ułożenie górnego mocowania kolumny względem dolnego ucha kolumny ma krytyczne znaczenie. Nie da się włożyć kolumny, jeśli górne mocowanie jest przekręcone. Trzeba złożyć dokładnie tak, jak było oryginalnie. W haynesie jest fajna instrukcja, mocowania są oznaczone i nawet jak się coś pomiesza, to po instrukcji da się z tym dojść do ładu.

: 2015-03-16, 17:01
autor: bombel
Tylne da się bez ściągaczy, ale przy przednich można zrobić sobie straszną krzywdę

: 2015-03-16, 17:52
autor: foo
No niestety, mechaników to różnych się spotyka, to fakt. Pany, mi rybka czym ściskacie, możecie choćby kijem od miotły, ja tylko uprzejmie przestrzegam przed tymi ściskami by zachować uwagę i ostrożność.

garygary postaw sobie springa z N13 vs P11, zobaczysz delikatną różnicę o czym my tu w ogóle ten teges ;)

wod2u dlatego przed demontażem można sobie zaznaczyć choćby pisakiem pierwotne położenie mocowania względem sprężyny, mocowanie amora względem kopytka, no każdy ma tam swoje sposoby na to, ja najczęściej np. robię foty przed demontażem. Klik, powiększenie i masz punkt odniesienia nawet jak wrócisz do tematu za kilka dni itd. Ciężko się machnąć jak trzymasz się kolejności bez kręcenia na boki i innych tego typu zabaw. Schody zaczynają się jak poprawiasz po kimś - tak jak piszesz, albo wychodzą ułamki tytułem tego, że w pudełku znajduje się coś innego niż zamawiałeś hehe. Manual w łapki i powolutku, niektórych rzeczy nie da się tam spierdzielić, ale ważne też żeby mieć czym to zrobić.

: 2015-03-21, 17:49
autor: Puchacz
witam,
do mojej smefetki wpadły dziś eibachy 40mm na przód, tył niestety jest kieski ;/ nakrętki od mocowań amorow w nadkolu są tak zjechane ze prawie okrągłe i nie mogę ich ruszyć ktoś (ex właściciel)nie dość ze tam grzebał to jeszcze zasmarował to wszytko jakimś dziadostwem chyba do konserwacji podwozia ;/ macie może jakiś pomysł żeby to odkręcić ?? mi na dziś już brak siły i pomysłów ;/

zaprowadzę go chyba do jakiegoś mechaniora niech się męczą...i tak muszę zbieżność zrobić..

: 2015-03-21, 17:54
autor: janusz
Puchacz, są nasady do zjechanych nakrętek. Najlepiej byłoby to pociągnąć udarem :]

Obniżenie

: 2015-06-02, 09:36
autor: MrLamsor
Witam forumowiczów posiadam od dłuższego czasu primerke p 10 hatchback 1.6 16v. otóż postanowiłem zmienic jej wygląd bo standard jest d kitu , alu maska Carbon , lampy itp itd, otóż problem jest taki że pierwszy raz widze wahacz na amortyzatorze w samochodzie . i moje pytanie brzmi czy jest możliwośc obniżenia go z tym wahaczem ? nic nie bedzie stukać? ( w sensie wahacz o nadkole ) pozdrawiam.

: 2015-06-02, 09:38
autor: marlos90
jak za dużo obniżysz to będzie stukać

: 2015-06-02, 09:39
autor: vixo
Tak da sie obniżyć
Mam pakiet GT do HB jakbyś chciał :P

: 2015-06-02, 10:01
autor: MrLamsor
A ile można obniżyc i ile wołasz za pakiet :3?

: 2015-06-02, 10:11
autor: vixo
Do samej ziemi można :D
Pakiet to nakladki na progi, spoiler na klape zderzak tył ewentualnie mogę niechętnie dorzucić emblematy SRi :P
Obrazek

: 2015-06-02, 10:15
autor: MrLamsor
Jak na razie musze go obniżyc bo wygląda jak jeep i duzy prześwit pomiędzy kołem a nadkolem ma :3

[ Dodano: 2015-06-02, 11:19 ]
Sprawa wygląda tak :)

: 2015-06-02, 10:25
autor: vixo
Obrazek

: 2015-06-02, 10:44
autor: MrLamsor
Coś takiego wałśnie chce osiągnąć :) a to moja primka

Obrazek

: 2015-06-02, 10:46
autor: Zielkq
MrLamsor, zakładaj własny temat i opisuj cudo ;)
(i zdjęcia zamieszczaj w taki sposób, aby dało się je powiększyć)
Pozdrawiam

: 2015-06-02, 10:54
autor: MrLamsor
Sorki jestem tu nowy i musze ogarnąc co nie co :)

: 2015-07-06, 16:07
autor: frytas
odgrzeje troche kotleta. Jezdzil ktos na tym? http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-n ... 95330.html jak realnie auto siada? chce obnizyc p11 144 ale eibach -30 uwazam ze jest jednak za drogie jak na takie obnizenie. Jak poza gwintem mozna bardziej auto polozyc?

[ Dodano: 2015-07-25, 20:57 ]
Ponownie odkopuje temat czy byłby ktoś tak miły wrzucić zdjęcia p11 144 na eibachu i serii zawiasie? Najlepiej na kole 17"

: 2015-08-25, 20:49
autor: gizmo
P11 hb. Mam lęk wysokości, auto koniecznie w dół. KYB h&r bilstein mts moze amorki seryjne tylko nowe. Jakiś zestawik ktoś proponuję ? Zwykła Primera daily więc średnio twardy zawias.

: 2015-08-25, 21:43
autor: PrzeRuSco
Sprężyny eibach pro kit, dobre regulowane amorki KYB AGX ale drogie, taniej można kupić KYB Ultra SR ale dostępne tylko przednie a i tak trudno.

: 2015-08-25, 21:51
autor: frytas
PrzeRuSco, uważasz ze eibach jest średnio twardy? Według mnie jest to beton. A na bank twardszy niż te wszystkie mts, tatechnix etc

: 2015-08-25, 22:15
autor: PrzeRuSco
Mam u siebie eibacha i ultra sr na przodzie oraz agx na tyle i uważam ze naprawdę jest komfortowo nawet moja żona nie narzeka :-)
Obrazek
Tak to teraz siedzi ale tył jest podwyższony o jakieś 3,5 cm z tym że jest butla + jakieś dodatkowe 50 kg w bajglu.

: 2015-08-26, 00:43
autor: Zielkq
Sprężyny H&R to raczej jedynie na równy asfalt. Na nim jest miazga, ale w innych momentach zapomnij o komforcie... :P

: 2015-08-26, 23:38
autor: gizmo
to h&r odpada ,

spróbuję te eibacha sprężyny, tylko -30 to nie wiem czy nie za mało dla mnie będzie.

a kyb agx i ultra sr gdzie mogę kupić pewny towar ? Link/sklep stacjonarny
exele przod i tył to jaką mają opinię ?

: 2015-08-27, 06:47
autor: PrzeRuSco

: 2015-08-27, 11:05
autor: gizmo
wystarczyło nazwe sklepu podać :D ale jak Ci się chciało poszukać, to zobowiązany jestem browarka postawić . Dzięki PrzeRuSco

: 2015-08-27, 12:13
autor: foo
Pamiętam jak SPOKOjny zajechał zieloną P11 na rozpórkowanie na glebie od Lesjofords :) Fajnie się prezenciło to autko, koło też zrobiło robotę, ale twarde te springi były!

Obrazek
Obrazek

: 2015-08-27, 14:19
autor: marlos90
pięknie ta primerka się prezentuje, a jakie były amortyzatory? bo raczej nie seryjne..

: 2015-08-27, 17:29
autor: foo
A nie wiem, czy nie AGX :)

: 2015-08-28, 09:35
autor: frytas
No własnie czy amory ultra sr/agx sa nizsze od serii? chodzi mi o wysokosc talerzyka

: 2015-08-28, 11:31
autor: PrzeRuSco
Dobre pytanie, szkoda że nie sprawdziłem przed założeniem.