Strona 4 z 5

: 2015-03-11, 21:50
autor: marlos90
ja montuję z X'a, nawet 1szt mam już na aucie, jutro może wpadnie druga i jakieś testy zrobię ;)

: 2015-03-12, 00:02
autor: Zielkq
marlos90, co w końcu wykombinowales z przewodami? I dawaj znać jak się sprawują, to może swoje wreszcie kiedyś rusze...

: 2015-03-13, 16:23
autor: Arias
Również zakupiłem zestaw hebli z dwutłoczkiem z X-TRAILA, będziem modzić :]

Na plus jest, że mamy tarczę 280x28 więc podstawka pod 4-ro tłoczki w razie co, ale wydaje mi się, że skoro X-Trail dobrze na tych hamuje to i upgrade Primery będzie dobry :)

: 2015-03-14, 19:14
autor: marlos90
oem stalówka 15stka et45 nie kręci się na zacisku z X'a, ale alu 15stka et45 już tak

: 2015-03-14, 19:48
autor: Arias
Ja mam zimowe fabryka z GT 15" na lato 17" ale nie pamiętam ET, ale bankowo bardziej wystają niż te 15"

: 2015-03-27, 08:47
autor: tmx
A sam montaż (ups) hebli z X'a to P&P czy raczej jakieś komplikacje występują?

: 2015-03-27, 08:52
autor: Zielkq
tmx, rozstaw śrub jarzma pasuje, ale śruby w Xie są większe i trzeba rozwiercić i nagwintować mocowania zwrotnicy ;)

: 2015-03-27, 08:52
autor: janusz
Tmx, trzeba przerobić zwrotnicę - mocowanie jarzma.

: 2015-03-27, 09:21
autor: Arias
By rozwiać wszelakie wątpliwości:

Co potrzeba:
1.Kompletne zaciski z X-Traila T30
2.Klocki do w.w. zacisków
3.Tarcze hamulcowe z X-Traila T30
4.Ze pół litra płynu hamulcowego,a najlepiej litr i wymienić przy okazji :)

Co robimy:
1.Przewiercamy tarcze na 4x114,3
2.Rozwiercamy otwory w zwrotnicy z fi12 na fi14
3.Podpinamy przewody hamulcowe z Primery ze śrubą z Primery, chyba że walimy od razu w oplot.
4.Odpowietrzamy układ.
5.Have fun and go to hell :D

: 2015-03-29, 12:24
autor: tmx
Dzieki za info panowie.
Czeka mnie wiosna robota hamulców przód i to kompletna - przewody, tarcze, klocki, zaciski i płyn i zastanawiam sie nad opcjami. Regeneracja zacisków tych które mam (jeden po rozgrzaniu zaczyna hamować mocniej niż drugi) pozostaje niewiadomą - jaki będzie efekt i koszt. Chętnie bym nabył jakies zaciski używki - ale mocniejsze/nowsze niż w GT - ale jak sie doczytałem zacisk X'a nie wejdzie w oem'owe felgi z p11 (u mnie w GT ledwo sie odważniki wklejane mieszczą miedzy zaciskiem a felgą) i zatstanawiam się nad innymi opcjami bo nie uśmiecha mi sie zakup 4 alusów + opony no i kwestia zimówek. Czy coś z nowszych nissanów (np zacisk z p12, lub innego da sie wpasować P&P?).
Z góry dzieki za info.

: 2015-03-29, 13:19
autor: Arias
tmx, cienko czytasz :P Zaciski z X'a nie wchodzą pod stalówki 15", ale oemowe alu z GT jest bezproblemowo, bo ja tak teraz mam.

: 2015-03-29, 20:00
autor: tmx
Doczytałem sie tego że oem Alu pasują - ale nie wiem jak bo moje oem alu względem oem zacisków maja tak małą przerwę że szok (2mm) - chodzi mi o wysokość. Ale jeśli u ciebie śmiga to git. Opisz Arias jak sie to sprawdza w GT. Myślałem o masie zacisk + tarcza - która jest raczej większa - czy da sie odczuć jakieś negatywne skutki? Czy czuć różnice w sile hamowania?

: 2015-03-30, 14:10
autor: Arias
Różnicy w sile hamowania nie odczujesz, bo oem z GT hamuje dobrze, ale jak pisałem jest szerszy zakres dohamowywania zanim zblokuje koła, płynniej to jakoś chodzi.

: 2015-04-03, 13:49
autor: tmx
OK dzięki za info. Rozważę tą kwestię. PZDR

: 2015-06-29, 09:56
autor: Arias
Dobra, są pierwsze problemy :P

Hamulce z X-a nowe tarcze, nowe klocki, zero luzów w zawieszeniu, koła wyważane 3 razy dla 100% pewności, odważniki maja nie więcej jak 3cm. Felgi proste, żadnych bić.

Do 100-110km/h jest spoko, powyżej zaczyna bić kierownica. Nieważne czy na biegu, czy na luzie.

Z racji, że to wyraźnie czuć na kierownicy, a nie na "tyłku" to wydaje mi się, że to na 99% przód.
Jeszcze na dniach będę zmieniał skrzynię i kompletne półosie, żeby wykluczyć wpływ walnietych przegubów, ale nie jestem pewien, czy nie potrzeba dystansu pod tarczę, bo jest ona bardziej od strony tłoczków umieszczona.

: 2015-06-29, 10:02
autor: janusz
Arias, ja bym szukał przyczyny w tarczach :]

: 2015-06-29, 10:07
autor: Arias
jak będę u kumpla na warsztacie to je wrzucę na maszynę zobaczyć co i jak, bo zmiana rozstawu śrub raczej nie powinna mieć znaczenia ??

: 2015-06-29, 13:34
autor: radziejwwl
Przeguby wewnetrzne bym zobaczyl , u mnie sie poprawilo , choc lekkie bicie i tak dalej mam pewnie od tarcz.

: 2015-06-29, 13:41
autor: Arias
No moje wewnętrzne mają po okręgu ponad centymetr luzu :P Za dużo zrywania przyczepności na 2-ce :P Teraz mam całe półosie z zerowym luzem, sztywne elegancko, ale ściąłem jedną gumę i tak srednio ciekawie tam wygląda, jest ok 2mm po obwodzie zżarte

: 2015-06-29, 14:11
autor: vixo
Przegub bez obciążenia będzie bić po kierownicy ?? ;>

: 2015-06-29, 22:02
autor: Arias
z obciążeniem, czy bez ale kręci się razem z kołem, czyż nie ??

: 2015-06-29, 22:14
autor: janusz

: 2015-06-29, 23:13
autor: Arias
mam wyjebcane oba wewnętrzne :D

: 2016-03-28, 23:18
autor: lgruca
Odkopuję temat, złota łopata poszła w ruch.
Jak już pisałem w wątku dot swojej WP11.144, mam problem z heblami - tarcze mi się szybko wichrują - 1 komplet ferodo po 30kkm i 2 komplet brembo po 15kkm, dlatego też zacząłem myśleć o wymianie pełnego zestawu hamulców od czegoś większego z grubszą tarczą. Rozważałem różne opcje jakie pojawiały się na alledrogo i olx, ale po lekturze tego wątku wybór padł na zestaw hamulców z X-traila T30, który zanabyłem z anglika za dobrą kasę. Tarcze sprawdzone na tokarce - nie biją, mają 27,4mm grubości (nowe 28mm, dla porównania tarcza P11 ma 22mm grubości), więc jeszcze trochę pośmigają. Zaciski zostały poskładane na nowych gumkach i paście ate pastilube. Ostatnio udało mi się je założyć i dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę na nich. Powiem tak - przejechałem moją Primerą ponad 50kkm i dopiero dzisiaj czułem że to auto hamuje i mam dużą kontrolę nad hamulcami - w ogóle nie ma porównania do ori zacisków, dlatego polecam każdemu ten mod - tańszy niż zakładanie 4-ro tłoczków, a kosztowo tarcze + klocki + zaciski i ich regeneracja wyszły mnie tyle co zestaw dobrych tarcz w ori rozmiarze do P11. Oczywiście, nie jest to p&p bo trzeba powiększyć otwory w zwrotnicy i przyciąć osłonę tarczy hamulcowej aby jarzmo się zmieściło, ale uważam że jest to warte zachodu.
Dodatkowo, pełny zestaw mieści się pod moje felgi stalówki 15".

: 2016-03-29, 07:48
autor: marlos90
na pewno mieści się pod stalówki 15stki? u mnie felga na zacisku się opiera, a na alu 15stce jest ok

: 2016-03-29, 08:53
autor: lgruca
Na pewno - są może 2-3mm luzu. Następnym razem jak będę u rodziców to specjalnie dla Ciebie przykręcę koło i nagram filmik jak się kręci ;)

: 2016-03-29, 09:30
autor: marlos90
spoko, wierzę Ci. Może masz stalówki nie od nissana czy coś bo moje mają ET45 i felga zatrzymuje się na zacisku.

przewód elastyczny został ten co był? i teraz jest bez tego zabezpieczenia że kołeczek wchodzi w miejsce na zacisku?

: 2016-03-29, 09:36
autor: lgruca
Jak kupowałem stalówki na allegro to było napisane że od nissana, ale głowy nie dam sobie uciąć czy są to ori.
Przewód został ten co był i niestety nie udało mi się go tak ułożyć aby kołeczek wszedł w zabezpieczenie. Jak patrzyłem na ori przewody z X'a to zabezpieczenie jest w nich ułożone pod kątem 90stopni.

: 2016-03-29, 10:40
autor: Zielkq
marlos90, lgruca, a gdyby zrobić jakiś kawałek metalu trzymający "nasze" zabezpieczenie i wchodzący w miejsce zabezpieczenia Xa?

: 2016-03-29, 11:05
autor: lgruca
Zielkq, pewnie jest możliwość by to ogarnąć migomatem, ale nie miałem pod ręką takowego sprzętu. No chyba że stop z którego są zrobione zaciski jest jakiś nie ten teges i nie można do niego czegoś przyspawać, ale to ja na tym się już nie znam.