Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pokrzywione łączniki stabilizatora

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 20:03

janusz pisze:po niecałym pół roku poleciały
A dokładnie co się z nimi stało ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 20:07

Wyrobiła się guma, przez co łącznik nie był trzymany od góry tak jak powinien i latał sobie. A jak sobie latał to i dół łącznika - mocowanie do drążka stabilizatora - zupełnie inaczej pracowało - nie tak jak powinno, przez co się wytłukło....

Tu masz fotki i porównanie oryginalnych gum i tych, które dołączają w zestawie.
viewtopic.php?t=13427
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 20:13

U mnie gumy cud miód tylko, że się krzywi gówno :-/ mocniejsze łączniki nie rozwiążą sytuacji bo wtedy coś innego się skrzywi pewnie. Ma ktoś fotkę jak to wygląda w P10 2.0
Bo już nie wiem do czego ma być montowany ten łącznik :roll:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 20:27

Ja u siebie w SR20Di miałem montowane tak jak Ty masz.
Zresztą potwierdzenie - http://allegro.pl/mc-person-piasta-zwro ... 37892.html

Ogólnie to chyba Sunny i P10 1.6 miały mocowanie łącznika staba do wahacza dolnego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 20:34

Zamówię te o 5mm krótsze zobaczymy :-/
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 20:46

Szkoda, że nie mam suwmiarki w domu to bym Ci zmierzył średnicę tego łącznika od Patrola.
Jak mi się nie zapomni to wezmę jutro do roboty i zmierzę.

Jak na mój niuch to 5mm trochę mało - lepiej byłoby 1cm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 20:49

Chodzi o długość bardziej
wszytkie mają 165mm
ale gość znalazł takie 160mm
Szczerze mówiąc to myślę, ze będą takie same
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 20:50

Pytanie - jak i czym mierzył?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 20:53

Katalog tak podaje
Moje krzywe mierzone były od środka sworznia kulowego do końca gwintu i miały 165mm
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-26, 21:21

Przyśle Ci to samo. Co to za różnica 5 mm żadna.

vixo, ale jak Ci braknie 2 cm... bo nie rozumiem, przy zakładaniu tych krótkich nic nie przerabiałem. Rozwiązaniem jest jeszcze założenie unibali :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 21:27

Braknie bo stab idzie bardziej w kierunku zwrotnicy przykręcę do wahacza jedną końcówkę do druga bez nagięcia staba nie sięgnie do otworu w nim
Patrząc na wygięcie to nie jest dużo za długi ten łącznik może się rozchodzi właśnie o te 5mm
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-26, 21:34

to obetnij stary 5mm i zobacz. przecież i tak pogięty to do kosza :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 21:36

DubSon pisze:obetnij stary 5mm
Co ?? Gdzie ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-26, 21:57

Teraz tak sobie myśle, że nie ma różnicy czy są krótsze czy dłuższe. Stabilizator łączy dwa wahacze. Teraz dalej, jeżeli stab po swojej długości nie opiera się o nic (nie powinien się opierać) to można go obrócić względem osi długości. Co za tym idzie te dwa cm długości nie na łącznikach nie mają większego znaczenia. I teraz albo gdzieś stab haczy o coś i nie może się obracać i krzywi się łącznik. Druga opcja to taka że masz twardy zawias i przykładowo jak lewe koło się "ugina" to poprzez staba siła działa na prawe koło ale zawias jest na tyle twardy że nie ma siły ugiąć prawej sprężyny. W GT jak wiadomo jest grubszy stab i on tak łatwo nie ulega skręcaniu. Stab pcha w góre prawe koło a sprężyna nie pozwala na taki ruch i najsłabszy okazuje się łącznik i dlatego się krzywi.
Nie wiem czy tak się dzieje, to jest tylko moja teoria.
Rozwiązania jakie przychodzą do głowy to montaż łączników z patrola. Można też zamontować łączniki przykręcane do wahacza. Łącznik montowany do wahacza nie jest ściskany tylko rozciągany. Wtedy nie ma prawa się zgiąć, cho chyba, że się urwie.
Co ciekawe primera P10 GT od której brałem silnik do buggy miała montowane łączniki do wahaczy.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 22:05

zuh pisze:Co za tym idzie te dwa cm długości
Szerokości. Musiałbym stab nagiąć do wewnątrz
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 22:33

Zuh nie dwa wahacze, a wahacz lub fragment kolumny resorującej z drążkiem stabilizatora. Nawet jeśli samochód poszedł w dół (zawiecha) to i tak to nie gra zbytnio większej roli, bo drążek z automatu też inaczej się ułoży - mocowanie do łącznika pójdzie w górę.
Co więcej to drążek stabilizatora się gnie, a nie łączniki. Jedyny ruch łącznika to jest na sworzniu i na mocowaniu do elementu kolumny resorującej - na gumach.

Chcąc zastosować drążek mocowany do wahacza dolnego, trzeba go wymienić na taki z 1.6 lub z Sunnego jeśli podpasuje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-26, 22:52

Do mojego modelu pokazuje właśnie, że jest łącznik mocowany do wahacza. Ale z fot które do tej pory widziałem to stab wtedy wygląd inaczej, jego końce sa wygięte o 90stopni do wewnątrz
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 22:53

Vixo podrzuć mi VIN
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-26, 23:05

vixo, chodziło mi o długość łącznika.
janusz, ja się w 100% z Tobą zgadzam.
Jak piszesz jeżeli zawiecha idzie w duł to automatycznie drążek się ułoży. Czyli krzywienie się łączników nie zależy od ich długości (mówimy o różnicach rzędu 2-3cm) warunek jest taki że stab nie haczy o nic.
Oczywiście że sam stab się zgina. Ale jak stab jest twardy i jest go cięzko zgiąć to ulega ściśnięciu przeciwległa sprężyna zawieszenia a jeżeli zawieszenie jest też twarde to jak łącznik jest zbyt słaby to on ulega zdeformowaniu. Rozumiecie mnie?

[ Dodano: 2013-11-26, 23:06 ]
vixo, jak pisałem w GT od której brałem silnik też miałem montowane do wahacza. Jutro moge Ci podrzucić foty tego staba.

Ortografia - dÓł, bo dOły...
Ostatnio zmieniony 2013-11-27, 00:28 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 23:19

Zuh zgadza się, w całym układzie łącznik jest najsłabszym ogniwem. A patrząc na to jakie siły występują w układzie podczas skrętów to jakoś się nie dziwę, że łącznik wysiada. Zastanawiam się czy przy standardowym zawieszeniu jakie było w GT'ku takie efekty występowały.

Vixo zaznacz na fotce, którą dodałeś, który łącznik jest prawy, a który lewy - to mi rozjaśni jeden mój domysł.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-26, 23:35

janusz pisze: Zastanawiam się czy przy standardowym zawieszeniu jakie było w GT'ku takie efekty występowały.
Mnie też to ciekawi. Obstawiam że łączniki by wytrzymały. Dlatego łączniki od patrola może by zdały egzamin.
Ja u siebie po zglebieniu auta nie zauważyłem takich problemów jak ma vixo ale mój stab w porównaniu z tym od GT to jest cieniutki. Stab z P10GT który czeka u mnie w garażu wleci do mojej primery ciekawe czy siądą łączniki....

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-26, 23:38

Zuh ja mam pewną teorię - tylko Vixo musi mi napisać, który łącznik jest lewy, a który prawy. Zakładam, że wygięcia są w stronę tyłu - Vixo mam rację?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-26, 23:58

Jak już będziesz wiedzał który to lewy a który to prawy to napisz o Twojej teorii.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-27, 05:18

Rozrysuje wszystkie opcje wieczorem jak z pracy wyjde wygiecię jest w bok. Tak mi się wydaje ale się upewnie jeszcze
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-11-27, 17:41

Dobrze by by ło to rozpracować, bo mam dosyć wymiany łączników co 2-mce, gdy się łączniki powyginają od razu czuć jak sie pogarsza prowadzenie na zakrętach, samochód zaczyna się zachowywać jak motorówka
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-27, 22:56

Dziś nie udało mi się rozrysowac sytuacji niestety.
Cały wieczór w garażu. Trochę też czasu poświęciłem tym łączniką i mam pewną teorię.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-28, 09:47

Arias, a ty również masz obniżone auto ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-11-28, 22:46

Właśnie, że nie mam P11GT z pierwszych lat produkcji, nic nie obniżane, na 15" felgach
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-28, 22:51

Do niedzieli ogarne zdjęcia bo coś mi się wydaje że mam lewy stab :roll:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-28, 22:54

Arias ja mam P11GT z 10/97 i nic mi się nie krzywi o.0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”