A dokładnie co się z nimi stałojanusz pisze:po niecałym pół roku poleciały
Pokrzywione łączniki stabilizatora
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wyrobiła się guma, przez co łącznik nie był trzymany od góry tak jak powinien i latał sobie. A jak sobie latał to i dół łącznika - mocowanie do drążka stabilizatora - zupełnie inaczej pracowało - nie tak jak powinno, przez co się wytłukło....
Tu masz fotki i porównanie oryginalnych gum i tych, które dołączają w zestawie.
viewtopic.php?t=13427
Tu masz fotki i porównanie oryginalnych gum i tych, które dołączają w zestawie.
viewtopic.php?t=13427
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
U mnie gumy cud miód tylko, że się krzywi gówno mocniejsze łączniki nie rozwiążą sytuacji bo wtedy coś innego się skrzywi pewnie. Ma ktoś fotkę jak to wygląda w P10 2.0
Bo już nie wiem do czego ma być montowany ten łącznik
Bo już nie wiem do czego ma być montowany ten łącznik
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Ja u siebie w SR20Di miałem montowane tak jak Ty masz.
Zresztą potwierdzenie - http://allegro.pl/mc-person-piasta-zwro ... 37892.html
Ogólnie to chyba Sunny i P10 1.6 miały mocowanie łącznika staba do wahacza dolnego.
Zresztą potwierdzenie - http://allegro.pl/mc-person-piasta-zwro ... 37892.html
Ogólnie to chyba Sunny i P10 1.6 miały mocowanie łącznika staba do wahacza dolnego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Szkoda, że nie mam suwmiarki w domu to bym Ci zmierzył średnicę tego łącznika od Patrola.
Jak mi się nie zapomni to wezmę jutro do roboty i zmierzę.
Jak na mój niuch to 5mm trochę mało - lepiej byłoby 1cm.
Jak mi się nie zapomni to wezmę jutro do roboty i zmierzę.
Jak na mój niuch to 5mm trochę mało - lepiej byłoby 1cm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Chodzi o długość bardziej
wszytkie mają 165mm
ale gość znalazł takie 160mm
Szczerze mówiąc to myślę, ze będą takie same
wszytkie mają 165mm
ale gość znalazł takie 160mm
Szczerze mówiąc to myślę, ze będą takie same
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Pytanie - jak i czym mierzył?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Braknie bo stab idzie bardziej w kierunku zwrotnicy przykręcę do wahacza jedną końcówkę do druga bez nagięcia staba nie sięgnie do otworu w nim
Patrząc na wygięcie to nie jest dużo za długi ten łącznik może się rozchodzi właśnie o te 5mm
Patrząc na wygięcie to nie jest dużo za długi ten łącznik może się rozchodzi właśnie o te 5mm
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Teraz tak sobie myśle, że nie ma różnicy czy są krótsze czy dłuższe. Stabilizator łączy dwa wahacze. Teraz dalej, jeżeli stab po swojej długości nie opiera się o nic (nie powinien się opierać) to można go obrócić względem osi długości. Co za tym idzie te dwa cm długości nie na łącznikach nie mają większego znaczenia. I teraz albo gdzieś stab haczy o coś i nie może się obracać i krzywi się łącznik. Druga opcja to taka że masz twardy zawias i przykładowo jak lewe koło się "ugina" to poprzez staba siła działa na prawe koło ale zawias jest na tyle twardy że nie ma siły ugiąć prawej sprężyny. W GT jak wiadomo jest grubszy stab i on tak łatwo nie ulega skręcaniu. Stab pcha w góre prawe koło a sprężyna nie pozwala na taki ruch i najsłabszy okazuje się łącznik i dlatego się krzywi.
Nie wiem czy tak się dzieje, to jest tylko moja teoria.
Rozwiązania jakie przychodzą do głowy to montaż łączników z patrola. Można też zamontować łączniki przykręcane do wahacza. Łącznik montowany do wahacza nie jest ściskany tylko rozciągany. Wtedy nie ma prawa się zgiąć, cho chyba, że się urwie.
Co ciekawe primera P10 GT od której brałem silnik do buggy miała montowane łączniki do wahaczy.
Nie wiem czy tak się dzieje, to jest tylko moja teoria.
Rozwiązania jakie przychodzą do głowy to montaż łączników z patrola. Można też zamontować łączniki przykręcane do wahacza. Łącznik montowany do wahacza nie jest ściskany tylko rozciągany. Wtedy nie ma prawa się zgiąć, cho chyba, że się urwie.
Co ciekawe primera P10 GT od której brałem silnik do buggy miała montowane łączniki do wahaczy.
Zuh nie dwa wahacze, a wahacz lub fragment kolumny resorującej z drążkiem stabilizatora. Nawet jeśli samochód poszedł w dół (zawiecha) to i tak to nie gra zbytnio większej roli, bo drążek z automatu też inaczej się ułoży - mocowanie do łącznika pójdzie w górę.
Co więcej to drążek stabilizatora się gnie, a nie łączniki. Jedyny ruch łącznika to jest na sworzniu i na mocowaniu do elementu kolumny resorującej - na gumach.
Chcąc zastosować drążek mocowany do wahacza dolnego, trzeba go wymienić na taki z 1.6 lub z Sunnego jeśli podpasuje
Co więcej to drążek stabilizatora się gnie, a nie łączniki. Jedyny ruch łącznika to jest na sworzniu i na mocowaniu do elementu kolumny resorującej - na gumach.
Chcąc zastosować drążek mocowany do wahacza dolnego, trzeba go wymienić na taki z 1.6 lub z Sunnego jeśli podpasuje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Do mojego modelu pokazuje właśnie, że jest łącznik mocowany do wahacza. Ale z fot które do tej pory widziałem to stab wtedy wygląd inaczej, jego końce sa wygięte o 90stopni do wewnątrz
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Vixo podrzuć mi VIN
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
vixo, chodziło mi o długość łącznika.
janusz, ja się w 100% z Tobą zgadzam.
Jak piszesz jeżeli zawiecha idzie w duł to automatycznie drążek się ułoży. Czyli krzywienie się łączników nie zależy od ich długości (mówimy o różnicach rzędu 2-3cm) warunek jest taki że stab nie haczy o nic.
Oczywiście że sam stab się zgina. Ale jak stab jest twardy i jest go cięzko zgiąć to ulega ściśnięciu przeciwległa sprężyna zawieszenia a jeżeli zawieszenie jest też twarde to jak łącznik jest zbyt słaby to on ulega zdeformowaniu. Rozumiecie mnie?
[ Dodano: 2013-11-26, 23:06 ]
vixo, jak pisałem w GT od której brałem silnik też miałem montowane do wahacza. Jutro moge Ci podrzucić foty tego staba.
Ortografia - dÓł, bo dOły...
janusz, ja się w 100% z Tobą zgadzam.
Jak piszesz jeżeli zawiecha idzie w duł to automatycznie drążek się ułoży. Czyli krzywienie się łączników nie zależy od ich długości (mówimy o różnicach rzędu 2-3cm) warunek jest taki że stab nie haczy o nic.
Oczywiście że sam stab się zgina. Ale jak stab jest twardy i jest go cięzko zgiąć to ulega ściśnięciu przeciwległa sprężyna zawieszenia a jeżeli zawieszenie jest też twarde to jak łącznik jest zbyt słaby to on ulega zdeformowaniu. Rozumiecie mnie?
[ Dodano: 2013-11-26, 23:06 ]
vixo, jak pisałem w GT od której brałem silnik też miałem montowane do wahacza. Jutro moge Ci podrzucić foty tego staba.
Ortografia - dÓł, bo dOły...
Ostatnio zmieniony 2013-11-27, 00:28 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.
Zuh zgadza się, w całym układzie łącznik jest najsłabszym ogniwem. A patrząc na to jakie siły występują w układzie podczas skrętów to jakoś się nie dziwę, że łącznik wysiada. Zastanawiam się czy przy standardowym zawieszeniu jakie było w GT'ku takie efekty występowały.
Vixo zaznacz na fotce, którą dodałeś, który łącznik jest prawy, a który lewy - to mi rozjaśni jeden mój domysł.
Vixo zaznacz na fotce, którą dodałeś, który łącznik jest prawy, a który lewy - to mi rozjaśni jeden mój domysł.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mnie też to ciekawi. Obstawiam że łączniki by wytrzymały. Dlatego łączniki od patrola może by zdały egzamin.janusz pisze: Zastanawiam się czy przy standardowym zawieszeniu jakie było w GT'ku takie efekty występowały.
Ja u siebie po zglebieniu auta nie zauważyłem takich problemów jak ma vixo ale mój stab w porównaniu z tym od GT to jest cieniutki. Stab z P10GT który czeka u mnie w garażu wleci do mojej primery ciekawe czy siądą łączniki....
Zuh ja mam pewną teorię - tylko Vixo musi mi napisać, który łącznik jest lewy, a który prawy. Zakładam, że wygięcia są w stronę tyłu - Vixo mam rację?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dobrze by by ło to rozpracować, bo mam dosyć wymiany łączników co 2-mce, gdy się łączniki powyginają od razu czuć jak sie pogarsza prowadzenie na zakrętach, samochód zaczyna się zachowywać jak motorówka
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Dziś nie udało mi się rozrysowac sytuacji niestety.
Cały wieczór w garażu. Trochę też czasu poświęciłem tym łączniką i mam pewną teorię.
Cały wieczór w garażu. Trochę też czasu poświęciłem tym łączniką i mam pewną teorię.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Arias ja mam P11GT z 10/97 i nic mi się nie krzywi o.0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_