Strona 2 z 5

: 2013-04-16, 13:43
autor: Arias
Sęk w tym, żeby tak umieścić tuleje, co by była nieruchomo. Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych, od rajdów po rallycross, oni generalnie nie bawią się w takie bzdety, tylko pełne oryginalne gwinty, ciężko jednak czasem z takim pod konkretny samochód. Tu z pomocą właśnie przyszedł taki zestaw, wkładali to do MR2 pierwszej generacji, jak takie zestawy jeszcze były mało dostępne w polsce.

Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.

Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.

Wybaczcie za esej, pozdrawiam.

: 2013-04-16, 21:34
autor: czajnik
DubSon pisze:czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 70521.html
Ja nie, skoro mam gwint na wkładach Bilsteina z regulacja kąta:)

: 2013-04-17, 19:58
autor: Hahkuh
Arias pisze:Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych
...chyba wiem o kim mówisz ;-)

: 2013-04-18, 23:54
autor: nismojoe
To rozwiązanie nosi nazwę coilovers na zachodzie jest to bardzo popularne.
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy :)

: 2013-04-19, 07:34
autor: czajnik
no to taniej jednak wychodzi to z allegro kupiłbym to chociażby dla samych spręzyn bo za 180zeta 4 sprindi to dobra cena. tuleje i nakrętki ogarnie każdy tokarz

: 2013-04-20, 15:22
autor: nismojoe
No tylko czy to wytrzyma zwykłą eksploatację? Nie mówię, że nie, ale producentem mogą być tylko CHINY, bo tylko tam się opłaca wyprodukować coś w takiej cenie :)

: 2013-04-20, 18:29
autor: czajnik
a myślisz że np H&R albo Eibach nie ma fabryki w Chinach?brembo w Polsce robią i do tego w takiej jakości że na pierwszy montaż idzie.
Opla robią w Polsce, Nissana w Holandi i Anglii:)

nie ważne gdzie robione ważne aby była odpowiednia kontrola jakości

: 2013-04-20, 19:28
autor: DubSon
czajnik pisze:ważne aby była odpowiednia kontrola jakości
Po cenie tego ustrojstwa z allegro zapewne kontrola na mega poziomie :D

: 2013-04-21, 09:01
autor: Arias
A pytanie mam, czy seryjne springi z P11 GT jakby dorobić tuleje ze śrubą i skręcił je z 3cm to roboty nie zrobią ??

: 2013-04-21, 09:14
autor: czajnik
ale musisz końec sprężyny ostatni zwój zeszlifować na płasko. inaczej nie będziesz w stanie zrobić talerzyka lużno osadzonego na amorze. trudno to wytłumaczyć słowami musiałbym Ci pokazać o co chodzi na amortyzatorze

: 2013-04-21, 09:57
autor: Arias
Wiem o co chodzi, tylko czy szlifując nie osłabię sprężyny ??

Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował ??

: 2013-04-22, 08:26
autor: SID
Mandhorm pisze:
Boro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?
SID pisze:
Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieli

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
Pisz do Dodo on ma namiar

: 2013-04-22, 21:28
autor: Boro1989
dzisiaj po 2 tyg walki z primerą aby zagadała do mnie w końcu mogę opisać wrażenia odnośnie H&R w P11 , jest po prostu mega twardo, w końcu zniknęło wrażenie "pływania", ale nie są to sprężyny dla kogoś kto szuka komfortu, przy tych springach i pewnie jak innych obniżających traci się komfort, ale po zakrętach super się jeździ :)

: 2013-04-22, 21:33
autor: Zielkq
Na polskich drogach i tak nie ma komfortu, także strata chyba niezbyt duża...

: 2013-04-22, 22:16
autor: vixo
Boro1989, mega twardo mówisz :-P u mnie jest dopiero mega twardo :D czasami mam wrażenie że zamiast amortyzatorów jakieś kątowniki mam włożone ;)

: 2013-04-23, 08:05
autor: czajnik
a jak byście chcieli zrobić nisko i komfortowo. spręzyny obnizajace musza być twardsze bo zmniejsza sieodległośc koła od nadkola, jesli posiadały by takie samo ubięcie to kołomogło by sie wbić w nadkole. nalezało sie tego spodziewać bo to przeciezżadna nowość :mrgreen:

: 2013-04-25, 22:45
autor: ANDREW
Wie ktoś może jakie jest bezpieczne obniżenie zawieszenia w Primerze żeby oryginalny amortyzator pracował normalnie?Tzn. bez dobijania.Myślę o ściśnięciu oryginalnych sprężyn u kowala i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.

: 2013-04-26, 07:12
autor: Arias
40mm na luzie, tyle obniżają fabryczne H&R, a skoro montują to fabrycznie to musi być OK.

: 2013-04-27, 07:28
autor: Boro1989
ale tyle obniżają przód, tył to jest raptem parę mm ,

: 2013-05-01, 19:02
autor: Mandhorm
SID pisze:
Mandhorm pisze:
Boro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?
SID pisze:
Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieli

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
Pisz do Dodo on ma namiar
dzieki SID

MTS'y 40/40 zamówiłem i przyszły, dziś był czas na montaż i się strasznie wk.....
stara sprężyna
Obrazek
nowa
Obrazek
różnica w średnicy jakieś 2-3cm
liczba zwojów w serwisówce (rysunek) przód 9,tył 5- zgadza się tyle mam na starej sprężynie z przodu i tyłu, czyli mam standardowe zawieszenie w mojej p10 ponieważ jak na mój gust mam już dość twardo i zastanawiało mnie to czy przypadkiem wcześniejszy właściciel z zawiechą czegoś nie pomodził, ale wychodzi na to, że nie... Miałem też sporo wątpliwości właśnie czy przypadkiem u mnie coś nie odbiega od stanardu, bo jednak nie ja pierwszy do p10 zamawiałem MTS'y, ale cóż, szkoda tylko, że akurat w mojej paczuszce się pomylili i trzeba było wszystko na nowo składać....
no bo mi chyba nie powiecie, że to ma tak leżeć (jak na drugim foto) ?? ?? ?? ??

: 2013-05-02, 07:59
autor: Ad@mus
przyszły ci sprężyny do p11, nie bedzie pasowalo bo p11 ma uzwojenie do stożka... :razz:

: 2013-05-02, 09:45
autor: czajnik
Ad@mus pisze:przyszły ci sprężyny do p11, nie bedzie pasowalo bo p11 ma uzwojenie do stożka..
?????

z tego co ja wiem to p11 ma belkę na tył tak jak n15 i spręzyny krótkie w stożek.

p10 ma tył konstrukcyjnie jak n14 zawias wielowahaczowy i spręzyn o równej średnicy zwoja.

: 2013-05-02, 09:56
autor: zuh
P11ma z przodu stożkowe ale w P10 są takie same, a na tyle tak jak czajnik, pisze P11 ma belke a P10 ma wielowahacz. Sprężyny w P11 z tyłu są zwinięte w delikatny stożek.

Czyli całkiiem możliwe że dostałeś z P11 i dlatego nie pasują.

: 2013-05-02, 10:10
autor: Ad@mus
czajnik, przeca pisze ze te springi co mu przyszło to z p11 i są do stożka a powinien miec do p10 walcowate :)
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet

: 2013-05-02, 11:02
autor: zuh
Z tego co wiem to przód w P10 i P11 są zamienne.

: 2013-05-02, 11:42
autor: vixo
Przód ten sam ;)

: 2013-05-02, 11:53
autor: Mandhorm
w serwisówce przód jest stożkowaty, tył walcowaty
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji
Obrazek
Obrazek
paczuszka
Obrazek
no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle
Obrazek
to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)
Obrazek

sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem :shock:

: 2013-05-02, 12:22
autor: vixo
W10 :D

: 2013-05-02, 12:27
autor: Ad@mus
fota spręzyn z aukci to foto pogladowe na bank-nie sa to springi ani z p11 ani z p10
pewno z jakiegoś gofra dali foto bo to norma :)

: 2013-05-03, 02:25
autor: Mandhorm
może być ;)
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe :P
przynajmniej w innym ułożeniu

EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było :evil: :!: )
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :


Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:


Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.

Czyli Vixo trafiłeś :-)