Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi

Post autor: Chochlik » 2013-09-20, 22:35

Zabrałem się ostatnio za hamulce tylnej osi i okazało się, że obciążeniowe korektory siły hamowania przy tylnej osi są w stanie niezbyt ciekawym. Łącznik od wahacza do korektora jest bardzo luźny i co za tym idzie raczej niedokładnie przekazuje wartość obciążenia do korektora.

I stąd moje pytanie: jak przerobić układ hamulcowy, żeby wyeliminować te korektory. Dodatkowo Sunny ma ABS.

Znalazłem schematy układów hamulcowych i doszukałem się dwóch różnych opcji.
Były 2 rodzaje układu hamulcowego w N14 z ABSem:
Obrazek
I czy zastępując "6-way connector" z układu z korektorami obciążenia na "Dual proportioning valve" z układu bez tych korektorów będzie wszystko działało? Z tego co pokazuje nissan4u.com i ta część i ta występowała w wielu nissanach. Tylko na jakiej zasadzie działa ten dual valve?
Przerabiał ktoś już ten temat?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-21, 08:26

tak kolego robiłem takie modyfikacje u siebie w N14 . wywaliłem całkowicie te gówniane korektory. ale i ABS poszedł do kosza ale to nie ma znaczenia

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-09-21, 08:39

Ok, ale zamontowałeś ten dual valve? To jest dupowóz, więc na razie chcę zostawić ABSy
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-09-21, 09:19

Chochlik, Przejrzyj mój temat.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-21, 12:29

możesz zamontować np z hondy. ja generalnie nie mam wogóle korektora. z przodu jest 4tłoczkowe Brembo a tył został seryjny. ponieważ przód jest o wiele mocniejszy od tyłu nie ma takiej potrzeby bo nic nie blokuje. do zwykłego dupowozu jesli zostawiasz ABS to zamontuj sobie ten dual... a tylnu wywal i będzie git. a jeśli zechcesz wywalić ABS to możesz zastosować np pompę gdzie korektory s a w pompie na wyjściachtylnych przewodów. nawet mam takie cos na półce jakby kto potrzebował:)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2013-09-21, 13:54

Ja wywaliłem ABS i wywaliłem korektory w swoim GTi, ale przy seryjnych hamulcach to mi trochę mocniej tył łapie ;) na razie tak zostawiłem, jest dość zabawnie przy dohamowywaniu ;) Ale docelowo muszę jakiś korektor na przewód, który idzie do tyłu wrzucić (przed wejściem sekcji tyłu na ten rozdzielacz 6-way conn.).

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-21, 14:19

no tak bo jeśli zostawiasz seryjne przody które ogólnie są do dupy to niestety jakis korektor musisz daać albo pompę 4 wyjściową o której wspominałem wyżej. z Twoim pomusłem nie do końca jest tak jak mówisz. n14 ma układ krzyżowy a z pompy wychodza dwa przewody na rozdzielacz. wiec jesli dasz na jeden z nich to korekcja bedzie na jedno przednie i jedno tylne koło. jesli dasz na oba to korekcja zadziała na wszystkie 4 koła. dlatego trzeba przerobic troche układ hamulcowy.

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2013-09-21, 15:09

No tak, chodziło mi o to, że puszczę z rozdzielacza tył osobno i przód osobno, tzn jedno wyjście z pompy będzie na przód, jedno na tył i na tym na tył dam korektor ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-21, 15:13

tak to zadziała ale jeśli chciałbyś dać jakieś większe zaciski na przód to trzeba by zostać przy krzyzowym z razji pojemnosci sekcji pompy ale to już zaawansowany temat:)

jak zrobisz tak jak opisaaałeś to mozesz sobie regulowany zamontować na tym przewodzie

Awatar użytkownika
Andrzejek_21
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
Lokalizacja: Warszawa - SM

Post autor: Andrzejek_21 » 2013-09-21, 19:22

Pompa ABS... około 6 KG mniej ;-) ( tak słyszałem jak zważę osobiście dam znać ).
Wracając do tematu i Jarzyn sądzę że dobry jest korektor Wilwood'a z pokrętłem.


I najlepiej moim zdaniem model katalogowy 260-12627, który ma metryczne gwint i nie wymaga zastosowania przejściówek jak w przypadku 260-8419
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-09-21, 19:53

Tanim kosztem można dać na tył przewody z ogranicznikami od Fiata zamiast korektorów
Dark Shadow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”