N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi
Zabrałem się ostatnio za hamulce tylnej osi i okazało się, że obciążeniowe korektory siły hamowania przy tylnej osi są w stanie niezbyt ciekawym. Łącznik od wahacza do korektora jest bardzo luźny i co za tym idzie raczej niedokładnie przekazuje wartość obciążenia do korektora.
I stąd moje pytanie: jak przerobić układ hamulcowy, żeby wyeliminować te korektory. Dodatkowo Sunny ma ABS.
Znalazłem schematy układów hamulcowych i doszukałem się dwóch różnych opcji.
Były 2 rodzaje układu hamulcowego w N14 z ABSem:
I czy zastępując "6-way connector" z układu z korektorami obciążenia na "Dual proportioning valve" z układu bez tych korektorów będzie wszystko działało? Z tego co pokazuje nissan4u.com i ta część i ta występowała w wielu nissanach. Tylko na jakiej zasadzie działa ten dual valve?
Przerabiał ktoś już ten temat?
I stąd moje pytanie: jak przerobić układ hamulcowy, żeby wyeliminować te korektory. Dodatkowo Sunny ma ABS.
Znalazłem schematy układów hamulcowych i doszukałem się dwóch różnych opcji.
Były 2 rodzaje układu hamulcowego w N14 z ABSem:
I czy zastępując "6-way connector" z układu z korektorami obciążenia na "Dual proportioning valve" z układu bez tych korektorów będzie wszystko działało? Z tego co pokazuje nissan4u.com i ta część i ta występowała w wielu nissanach. Tylko na jakiej zasadzie działa ten dual valve?
Przerabiał ktoś już ten temat?
Chochlik, Przejrzyj mój temat.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
możesz zamontować np z hondy. ja generalnie nie mam wogóle korektora. z przodu jest 4tłoczkowe Brembo a tył został seryjny. ponieważ przód jest o wiele mocniejszy od tyłu nie ma takiej potrzeby bo nic nie blokuje. do zwykłego dupowozu jesli zostawiasz ABS to zamontuj sobie ten dual... a tylnu wywal i będzie git. a jeśli zechcesz wywalić ABS to możesz zastosować np pompę gdzie korektory s a w pompie na wyjściachtylnych przewodów. nawet mam takie cos na półce jakby kto potrzebował:)
Ja wywaliłem ABS i wywaliłem korektory w swoim GTi, ale przy seryjnych hamulcach to mi trochę mocniej tył łapie na razie tak zostawiłem, jest dość zabawnie przy dohamowywaniu Ale docelowo muszę jakiś korektor na przewód, który idzie do tyłu wrzucić (przed wejściem sekcji tyłu na ten rozdzielacz 6-way conn.).
no tak bo jeśli zostawiasz seryjne przody które ogólnie są do dupy to niestety jakis korektor musisz daać albo pompę 4 wyjściową o której wspominałem wyżej. z Twoim pomusłem nie do końca jest tak jak mówisz. n14 ma układ krzyżowy a z pompy wychodza dwa przewody na rozdzielacz. wiec jesli dasz na jeden z nich to korekcja bedzie na jedno przednie i jedno tylne koło. jesli dasz na oba to korekcja zadziała na wszystkie 4 koła. dlatego trzeba przerobic troche układ hamulcowy.
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
Pompa ABS... około 6 KG mniej ( tak słyszałem jak zważę osobiście dam znać ).
Wracając do tematu i Jarzyn sądzę że dobry jest korektor Wilwood'a z pokrętłem.
I najlepiej moim zdaniem model katalogowy 260-12627, który ma metryczne gwint i nie wymaga zastosowania przejściówek jak w przypadku 260-8419
Wracając do tematu i Jarzyn sądzę że dobry jest korektor Wilwood'a z pokrętłem.
I najlepiej moim zdaniem model katalogowy 260-12627, który ma metryczne gwint i nie wymaga zastosowania przejściówek jak w przypadku 260-8419
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM
JędruŚ.-.SM