Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Zawieszenie Almera N15 GTi '99

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

[N15] Zawieszenie Almera N15 GTi '99

Post autor: Modzelitto » 2011-01-22, 17:19

Witam. W przyszłym miesiącu noszę się z zamiarem kupna nowych amorków i sprężyn do mojej Almerki GTi, ponieważ amorki są już stare i jedna strona z przodu zaczyna bujać przy zatrzymywaniu się. Amortyzatory na przód chciałbym Kayaby Exel-G, natomiast jakie wybrać na tył? Tez gazowe? Nie będą za twarde? I jak będą wpływać na jakość prowadzenia w zakrętach? Czy może lepiej olejowe... nie wiem doradźcie. W kwestii sprężyn to nie ukrywam , że chciałbym zrównać choć trochę przód z tyłem, bo wiadomo że stoi on wyżej. Czytałem, że popularnym rozwiązaniem jest montaż sprężyn od 1.6. I jeśli tak to które wybrać? Po czy przed liftem zawieszenia? Były w ogóle jakieś różnice w sprężynach przed liftingowych?Kolejna sprawa to tył. Czy warto wymieniać w nim sprężyny? A jak z elementami gumowymi tylnego zawieszenia? Wymieniał je ktoś z Was w ogóle? Z przodu mam wymienione wszystko ( kompletne wahacze, łączniki stabilizatorów, poduszki i łożyska amorków ). Proszę o porady bo temat dla mnie jest bardzo ważny i dość pilny. Kończy mi się nie długo przegląd i zawiechę chciałbym ogarnąć w pierwszej kolejności...
I jeszcze jednoDołączona grafika
Jeśli sprężyny to jakiej firmy wybierać najlepiej? Może zrobić komplet i kupić też Kayaby?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-22, 18:02

jesli chcesz serie miec to napewno kayaba to dobry wybor ...na tyl tez exel-G zaloz ...jesli chodzi o roznice sprezyn miedzy tych sprzed a po lifcie to nie wiem ale napewno amory sa inne wiec podejrzewam ze i sprezyny ...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-01-22, 18:40

Co do amorków to różnice były chyba w mocowaniu. A Ty w almerze masz serie czy coś innego kombinowałeś z zawiechą? Widziałem kiedyś komplet gwintu K-Sport'a, ale cena przekraczała 1/3 wartości auta, więc to nie zbyt opłacalna opcja ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-23, 10:53

poki co jezdzilem na gwicie intraxa ...ale przod sie juz wysral wiec kombinowalem jak go naprawic ...cena mnie z nog zwalila ...wiec przechodze na serie plus jakies sprezyny obnizajace

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-01-25, 19:27

Aha :) No tak INTRAX te sprawy - drogie zabawki :). Ile będziesz obniżał i jakiej firmy kupujesz? Też nad tym myślałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć sprężyn, które obniżały by w proporcji co najmniej 30/20... Były kiedyś takie progresywne żółte no name , ale to do przed fl...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-26, 14:09

sprezyny mi zrobil kowal ...nie jest tak nisko jak na gwincie ...a i twardosc sie zmienila ...

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-01-30, 08:45

sprężyny są takie same w każdej. różnica jest w amortyzatorach.

przód po lifcie na dłużą obudowę miedzy mocowaniem a siedziskiem sprężyny (gdzieś jeszcze musiała być różnica albo w zwrotnicy albo w górnym mocowaniu bo nie są one p&p zamienne) a tył jest grubszy (ale nie pamiętam w którym roczniku).

Od razu mam złą wiadomość, firmy uwzględniają amorki dla wszystkich wersji silnikowych, niestety seria miała o około 2,5cm krótszy skok. Mówię o po liftowej.

sprężyny kup sobie -30 lub -40 choć by MTSa a do tego KYB i będziesz zadowolony jeśli nie oczekujesz cudów na torach czy innych zawodach sportowych.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-01-30, 17:29

Hmm, cenną informacje mi podałeś o tych amorach. A co myślisz np. o Weitec'u ?
http://moto.allegro.pl/weitec-sprezyny- ... 46174.html
Tylko mi najbardziej chodzi o zlikwidowanie efektu motorówki... Nie jeżdżę w zawodach, w dużej mierze miasto trasa i nie ukrywam że taczki po Warszawie nie chciałbym mieć zbytnio... A co masz za kombinację u siebie?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2013-07-16, 18:15

To ja troche odkopie temat. Mam almerke poliftowa i czeka mnie zmiana amorków.
PumaRST pisze:(gdzieś jeszcze musiała być różnica albo w zwrotnicy albo w górnym mocowaniu bo nie są one p&p zamienne)
Nie są zamienne ale moge włożyć przedliftowe? Podobno auto troche usiadzie?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-07-30, 21:37

misiar do kowala daj 2cm w dół i będzie miodzio sam się nad tym zastanawiam
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”