Strona 1 z 2

Kolektor wydechowy

: 2010-06-25, 23:41
autor: PumaRST
Witam,

na wstępie wyjaśnię skąd temat. Z racji tego że mój projekcik jest bardzo mało kosztogenny i zarazem nie wymagam od silnika nie wiadomo czego to się zastanawiam nad tym tematem.

Auto to Almera GTI która jak wiadomo ma kolektor taki jak w SR20Di/De czyli żeliwne 4-2 i portki 3-1 rurowe (jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi). I się zacząłem zastanawiać co bym uzyskał zmieniając kolektor na ten z P10GT/Sunny GTI. I idąc tym tokiem zacząłem myśleć nad kolektorem od silników VE (kilka sztuk w PL jest a większość wkłada "Chińczyki") więc też może by się udało kupić za małą kasę.

Dochodząc do sedna: co by mi dało użycie któregoś z tych kolektorów i prosił bym o foto kolektora od SR20VE i SR16VE.

Z góry dzięki za odpowiedź.

PumaRST

PS: tylko bardzo proszę o skupienie się na temacie a nie rozwodzeniu się nad "Chińczykami" połączonymi z wydechem 2,25". Bo na chwilę obecną nie mam potrzeby szukać mocy w ten sposób oraz znam lepsze sposoby na wydanie tej kasy.

: 2010-06-26, 14:53
autor: Coobcio
NA kolekotrze od SR20VE śmiga Neptune z Ludzi, za grosze mu go sprzedałem, myślę że może być ciut lepszy od 4-2-1 z SR20Di i tego z N15/P11 GT - bo to jedno i to samo.
Porównywalny do tego z SR20DE z P10 GT i N14 GTi powinien być.

Neptunowi wyszło na nim 164KM a przy takich samych modach na SSAC powinno wyjść ok 170KM... Za to bardzo fajnie Nm wyszły :)

: 2010-06-26, 19:39
autor: PumaRST
czyli z seryjnych kolektorów jednak ten od P10 GT/N14 GTI - w sumie to dobrze bo łatwiej kupić.

Ile +/- on da SR20DEH pamiętając że seria ma małego Kata na portkach i górę żeliwną

: 2010-06-26, 20:24
autor: MRC
ja mam kolektor z VE co prawda bez dwururki no i ta góra wygląda bardzo ładnie kanały równiutkie myślę że moze być lepszy od tego z n14

: 2010-06-26, 21:30
autor: Coobcio
z VE jest ciut dłuższy jak te z N14 i P10 GT/GTi, jak chesz mogę CI wysłać takie coś na testy, dwu rurkę będziesz musiał sobie dorobić lub przerobić swoją oryginalną...

: 2010-06-27, 08:24
autor: PumaRST
to teraz zgłupiałem trochę, czy do kolektora z VE zapnę portki z N15 p&p czy trzeba coś przerabiać??

i nadal nikt mi nie powiedział czy w ogóle można sie spodziewać jakiegoś przyrostu. oczywiście +/- pytam. bo jesli gra nie jest warta świeczki to szkoda czasu.

może jakies foto porównawcze obu kolektorów - VE i N14/P10

: 2010-06-27, 10:43
autor: MRC
jakiś przyrost powinien być bo z tego co pamiętam to najlepsze kolektory seryjne miały n14 GTi/p10GT a w p11GT/alma GTi były te gorsze... kolektor z VE wygląda dobrze i chyba taki jest skoro np Neptune osiąga na nim takie moce w swojej p10.. a czy trzeba przerabiać pod dwururkę z n15 to nie wiem na oko wydaję się że powinno dać się to zaadaptować...

: 2010-06-27, 13:08
autor: Neptune
Kolektor od VE zły nie jest. Wydaje mi się na wynik byłby bardzo podobny w porównaniu do tego z N14gti/p10gt. Jest nieco dłuższy, jednostajnie schodzi w dół bez gięć. Na pewno opłacał się jego montaż... odczuwalna różnica w środkowym i górnym zakresie obrotów w porównaniu do śmiesznego kolektorka z p10 slx. Jeżeli w starym kolektorze jest jeszcze katalizator tak jak w p11 to już w ogóle. Nie hamowałem auta przed i po założeniu ale pewnie pare kucy i nm doszło.
To jest fotka jak wygląda VE
Obrazek

: 2010-06-27, 13:32
autor: MacGayver
kolektor z GT/GTi jest dużo lepszy od tego seryjnego "czegoś co wydala spaliny" aktualnie u Ciebie. A jeśli chodzi o jeszcze większe przyrosty i nie chińczyk tak jak wspomniałeś to jest już polska produkcja :-D

Tu masz jak wygląda nasza rodzima produkcja ;-)

Obrazek

Obrazek


A tu masz wykres na primerze Ryby. ten niższy jest na kolektorze właśnie od GT/Gti a ten wyższy na kolektorze mojej produkcji ;-) wyniki są chyba bardziej niż zadowalające :-P

: 2010-06-27, 18:36
autor: PumaRST
Dzięki chłopaki za odpowiedzi i foto.

MacGayver, właśnie po twoim temacie o budowie i jakieś tam dyskusji doszedłem do wniosku że tanim sposobem jest podmiana kolektora na ten z P10GT/N14 GTI. co Chińczyk daje w połączeniu z wydechem 55mm to wiem bo w poprzedniej N15 GTI dał 15KM 6Nm ale tak jak napisałem w pierwszym poście że nie szukam nie wiadomo jakiej mocy bo jej nie potrzebuje na chwilę obecną. mam 148KM 184Nm i chciałbym przekroczyć 150KM. wydech ma serie bez dużego Katalizatora więc pomyślałem o podmianie kolektorów oraz już idzie tłumik końcowy przelotowy o seryjnej średnicy. A nie chce wydawać 650-800zł na sam kolektor teraz bo na razie uczę się tego auta pod kontem Toru i chodzi mi bardziej o magie liczb :mrgreen: ale najtańszym kosztem. Z resztą wolał bym tą kasę wydać na skrzynię z p11 GT ze względu na jej dyfer bo to mi więcej by teraz pomogło niż za długa skrzynia z N15GTI ale jak będę szukał mocy po wyżej 170KM to się odezwę do ciebie (gratuluje wyniku na twoim kolektorze).

Reasumując - najprościej i najszybciej będzie poszukać kolektora z p10GT/n14GTI oczywiście mowie o mojej argumentacji i fakcie ze nie mam czasu na przerabianie czegokolwiek.

: 2010-06-27, 21:28
autor: MacGayver
Skrzynia N15 GTi jest jedną z najkrótszych więc ten problem już Ci rozwiązałem i ciesz się że koszty Ci zejdą ;-) Krótsza skrzynia jest tylko od SR16VE ze szperą.

A jak chcesz zakupić kolektor od GT lub VE to uderzaj albo do Ryby albo do Neptune'a. Ryba już jeździ na moim kolektorze i ten z GT leży u mnie, a znowu Neptune chce sprzedać swojego od VE żeby wstawić ten mój. Także uderzaj do któregoś z nich i kłopot z głowy ;-)

: 2010-06-27, 22:34
autor: Ryba
hehe poszło PW

: 2010-06-28, 05:19
autor: PumaRST
MacGayver, PW poszło od obu ;-)

a co do skrzyń to po tym temacie wnioskuje że P11GT jednak miało krótszy dyfer niż N15GTI:
viewtopic.php?t=443

Obrazek

Ale to inny temat i też do potwierdzenia.

: 2010-06-28, 06:58
autor: xtomek
W końcu ile tych VE jeździ?.... coobcio, xtomek, zuru, bodek, neptune, dawne rossiego, MRC, kto jeszcze??? Dopisać się :-P

: 2010-06-28, 07:46
autor: Neptune
xtomek, Neptune nie jeździ VE za dobrze by było ;-) Ja mam tylko kolektor od któregoś silniczka VE.

: 2010-06-28, 16:17
autor: MacGayver
PumaRST pisze:a co do skrzyń to po tym temacie wnioskuje że P11GT jednak miało krótszy dyfer niż N15GTI:
ten skan co dales to tylko zestawienie skrzyń z P11, dorzuć jeszcze N15 i dopiero porównuj ;)

: 2010-06-29, 05:29
autor: PumaRST
nie mam skanu N15 ale z tego co wiem ma dyfer 4,177 czyli dłuższy. zresztą jak patrze po prędkościach licznikowych to by sie zgadzało że taki jest. choć tak jak mówie tematu bardzo nie sprawdzałem bo na razie jakoś bardzo nie jest on na topie u mnie. ale jak masz ten z n15 to chętnie zobaczę i rozwieje swoje wątpliwości.

: 2010-06-29, 10:44
autor: Coobcio
P11 GT najkrotsza skrzynia ogólnie dostępna, przełożenie głowne 4,37...
Ogólnie licznikowo rozpiętość biegów jak w N15 GTI z tym że Almera lata na koła 195/55R15 a Primera 195/60R15...

: 2010-06-29, 10:58
autor: PumaRST
i przy zastosowaniu tych samych opon skrzynia z P11GT jest krótsza niż ta co mam teraz.

Ale jak policzyłem różnice predkości na poszczególnych biegach to sie zastanawiam czy gra jest warta świeczki. najlepiej było by wsadzić 1 i 2 bieg ze skrzyni od 1,4 do tej z P11GT i w tedy było by znacznie krócej jedynie 3 bieg wyszedł by dość długi

no i mam dylemat bo mam oba Kolektory do kupienia, ten od P10GT/N14GTI oraz od SR20VE przerobiony pod SR20DEH i nie wiem który wybrać :-/

: 2010-11-19, 23:25
autor: Krychmax
Pytam odnośnie przekładki kolektora i dwururki z p-10gt do almery gti. Czy sondę z p-10 [NTK D2F]12mm mogę też zapodać do almery gti? Czy trzeba koniecznie przerabiać i wkręcić seryjną od gti-18mm?

: 2010-11-20, 01:44
autor: Coobcio
trzeba przerobić, sondy nie są ze sobą kompatybilne...

: 2010-11-20, 07:59
autor: PumaRST
trzeba na łączeniu dwóch kanałów przed dwururką wspawać tulefke na sonde i będzie ok

: 2010-11-20, 16:24
autor: Krychmax
Dzięki i to chciałem wiedzieć.

: 2014-05-24, 22:10
autor: PrzeRuSco
PumaRST pisze:trzeba na łączeniu dwóch kanałów przed dwururką wspawać tulefke na sonde i będzie ok
Właśnie wrzucam do siebie kolektor od p10 gt i zastanawiam się czy w oryginalną tulejkę przed złączem elastycznym nie podpiąć pierwszej sondy przedłużając przewody (będzie prawie dotykać miski olejowej), a na drugą sondę wspawać tulejkę za złączem elastycznym.

: 2014-08-07, 22:27
autor: janusz
To ja zrobię małe odświeżenie

Wspaniałe "4-2-1" w SR20DEH - chyba jeden z lepszych dowcipów w wydaniu NISSANa :D Jak widać do pełnoprawnego 4-2-1 to temu trochę brakuje :]

Obrazek

Obrazek

: 2014-10-11, 09:10
autor: adrionGT
Dopisze się do tematu i spytam czy warto?
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ni ... 03441.html

: 2014-10-11, 09:25
autor: bombel
adrionGT, bierz bo cena super

: 2014-10-11, 12:09
autor: adrionGT
I założę go sam? Czy coś trzeba z sondami przerabiać?

: 2014-10-11, 12:35
autor: bombel
adrionGT, teraz widzę, że Ty masz Ga16 a on jest do SR20

: 2014-10-11, 12:48
autor: Zielkq
bombel,
Primera P11 1.6-jest TU
viewtopic.php?t=9489
Primera 2.0-jest :D
viewtopic.php?p=338242#338242