Strona 1 z 1
: 2015-06-22, 21:53
autor: a3d4g6
Jest zagadka: Czy dziurawy/nieszczelny układ wydechowy prowadzi do zmniejszenia mocy silnika. Proszę mi tu konkretnie odpowiadać bo założyłam się o litrę że tak
: 2015-06-22, 21:59
autor: janusz
A3d4g6, tak, nieszczelny układ wydechowy prowadzi do zmniejszenia mocy silnika - zwłaszcza N/A. Ciśnienie spalin w układzie wydechowym w N/A ma wpływ na moc silnika, tak samo jak i długość oraz średnica układu wydechowego. zobacz ten temat -
viewtopic.php?t=15166&start=0
: 2015-06-23, 16:45
autor: bombel
janusz, zalezy też jaka dziura i gdzie. NA niskich obrotach faktycznie jest gorzej, ale na wyższych potrafi byc lepiej
: 2015-06-23, 17:15
autor: sliwka1232
mam to samo pytanie
mi sio wydaje ze niby powinno zmniejszyc moc ale po swoim wiem że jest troche tak jak mówi
bombel
Mianowicie u siebie mam mega nieszczelnosc w kolektorze wydechowym SSAC na łączeniu pomiędzy 4 a 2. I dół zamulony jak cholera a pozniej jest mega przejscie i do konca ciagnie az miło. Oprócz tego po wkręceniu na wyzsze obroty i odpuszczeniu gazu ładuje ogniem na koncu wydechu aż miło.
Czy dobrze myśle że przez to że spaliny uciekają tak wczesnie a sonda jest juz w miejscu gdzie rura jest pojedyncza to zbiera błędne dane i automatycznie wzbogaca mieszanke?
: 2015-06-24, 04:02
autor: a3d4g6
Zawsze mi się tak wydawało na kobiecą logikę to biorąc
ale dzięki wam wygrałam flaszkę
ale owszem na wyższych obrotach dostaje kopa.. tylko że zbiera się jak sójka za morze
: 2016-01-09, 15:47
autor: brylant13
Szukałem właśnie takiego tematu bo wracając od mechanika po wymianie tłumika środkowego i końcowego na nowy zauważyłem że troszkę lepiej auto z niskich obrotów się zbiera, początkowo myślałem że mi się wydaje ale czytając ten temat nabieram przekonania że mam dobre odczucie
: 2016-01-09, 19:03
autor: VE Killer
o ile przedmuchy na wysokości kolektora i kawałek za nim mają wpływ to niewielka nieszczelność dalej nie powoduje spadków a już na pewno nie takie żeby to było wyczuwalne.
takie różnice są tak niewielkie że jedynie na hamowni można to wybadać.
: 2016-01-09, 20:09
autor: brylant13
Nie wiem w takim razie jaki jest powód takiego odczucia, nic innego nie było dziś robione. Może sam wydech oprócz tego że stał się głośniejszy miał inną usterkę ale to tylko gdybanie
: 2016-01-09, 20:12
autor: DubSon
placebo
niektorzy czuja zauwazalna zmiane zakladajac silencer do "szportowego" tlumika
: 2016-01-09, 20:30
autor: brylant13
Niektóre źródła piszą że sonda lambda przez nieszczelności może mieć złe odczyty a co za tym idzie cały silnik problem
Placebo raczej nie bo nawet nie spodziewałem się jakiejś zmiany oprócz ciszy w aucie
odczucia z samej jazdy
: 2016-01-10, 11:43
autor: VE Killer
brylant13 pisze:Niektóre źródła piszą że sonda lambda przez nieszczelności może mieć złe odczyty a co za tym idzie cały silnik problem
sonda jest zazwyczaj w przedniej części wydechu i to właśnie jeden z powodów o których wspomniałem. z tymi odczuwalnymi spadkami mocy jest dokładnie tak samo jak z twierdzeniem że po zmianie filtra na stożek czuć ze auto lepiej idzie. jak ktoś twierdzi ze na dupochamowni jest w stanie stwierdzić przyrost lub spadek rzedu np1-3KM to sorry ale uważam to za lekko nie poważne no chyba ze mowa o jakims piżdziku którego moc podstawowa to 1.5KM
: 2016-01-10, 14:24
autor: Ad@mus
ja nie mialem uszczelki miedzy 4 a 2, byl tam przedmuch, jak na pascie zostalo to poskladane to odczulem na dupohamowni ze ma wiecej niuta i ogolnie lepiej auto jechalo od niskoch po wysokie obroty
uklad musi byc szczelny i nie ma co tuningowac dzirawymi kolektorami-to musi byc zicher
: 2016-01-10, 14:56
autor: sliwka1232
Ad@mus skladales tylko na pascie?? nie wydmuchało tego? ja na przykladzie kolegi bylem negatywnie nastawiony do tych past
: 2016-01-10, 15:00
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:ja nie mialem uszczelki miedzy 4 a 2, byl tam przedmuch, jak na pascie zostalo to poskladane to odczulem na dupohamowni ze ma wiecej niuta i ogolnie lepiej auto jechalo od niskoch po wysokie obroty
uklad musi byc szczelny i nie ma co tuningowac dzirawymi kolektorami-to musi byc zicher
nieszczelność kolektora a pierdzący końcowy to jakby dwie osobne kwestie
[ Dodano: 2016-01-10, 15:02 ]
Ad@mus pisze: ma wiecej niuta
ile przybyło?
: 2016-01-10, 16:09
autor: brylant13
Nie twierdze ze mam takie wyczucie jak hamownia i nie twierdze ze nowy wydech zrobił mi demona prędkości, po prostu jakoś czuć nie katując auta lepsze zbieranie z dołu, jeśli to nie może mieć technicznego podparcia oraz nie było usterki w starym wydechu która by dławiła auto to cieszę się że mam takie a nie odwrotne odczucia
: 2016-01-10, 19:16
autor: VE Killer
odczucia zwerfikowac można jedynie na hamowni
: 2016-01-10, 19:48
autor: brylant13
Serii nie ma co hamować, jeszcze sie dowiem że kucyki pouciekały z biegiem lat i km
: 2016-01-10, 22:58
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:ile przybyło?
mniej o 2s do setki
ja sobie mody po przyspieszeniu licze, jak jest mnie do paki to znaczy ze wiecej mocy
cała historię mam na profily YT i tam widać jak nieporobione doloty i wydechu mulą auto i potrafia zabierac moc i osiagi
ale bazujac na tym co mamy na forum wyhamowane to moja robi 100kmh jak zhamowane 170ps/200nm wilq
kiedys i na hamownie przyjdzie czas
: 2016-01-10, 23:10
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:kiedys i na hamownie przyjdzie czas
i wtedy zapłaczesz nad wynikiem
: 2016-01-11, 10:16
autor: Ad@mus
no właśnie dlatego odraczam ten dzień w nieskończoność
może być tak jak w RZ sunnym, 152ps ale z kolei jakie te 152ps są u niego skuteczne
[ Dodano: 2016-01-11, 10:16 ]
nawiasem, PS z niemieckiego "Pferde Skuteczność"