Strona 1 z 1

: 2015-06-22, 21:53
autor: a3d4g6
Jest zagadka: Czy dziurawy/nieszczelny układ wydechowy prowadzi do zmniejszenia mocy silnika. Proszę mi tu konkretnie odpowiadać bo założyłam się o litrę że tak :D

: 2015-06-22, 21:59
autor: janusz
A3d4g6, tak, nieszczelny układ wydechowy prowadzi do zmniejszenia mocy silnika - zwłaszcza N/A. Ciśnienie spalin w układzie wydechowym w N/A ma wpływ na moc silnika, tak samo jak i długość oraz średnica układu wydechowego. zobacz ten temat - viewtopic.php?t=15166&start=0

: 2015-06-23, 16:45
autor: bombel
janusz, zalezy też jaka dziura i gdzie. NA niskich obrotach faktycznie jest gorzej, ale na wyższych potrafi byc lepiej

: 2015-06-23, 17:15
autor: sliwka1232
mam to samo pytanie ;p mi sio wydaje ze niby powinno zmniejszyc moc ale po swoim wiem że jest troche tak jak mówi bombel
Mianowicie u siebie mam mega nieszczelnosc w kolektorze wydechowym SSAC na łączeniu pomiędzy 4 a 2. I dół zamulony jak cholera a pozniej jest mega przejscie i do konca ciagnie az miło. Oprócz tego po wkręceniu na wyzsze obroty i odpuszczeniu gazu ładuje ogniem na koncu wydechu aż miło.
Czy dobrze myśle że przez to że spaliny uciekają tak wczesnie a sonda jest juz w miejscu gdzie rura jest pojedyncza to zbiera błędne dane i automatycznie wzbogaca mieszanke?

: 2015-06-24, 04:02
autor: a3d4g6
Zawsze mi się tak wydawało na kobiecą logikę to biorąc :D ale dzięki wam wygrałam flaszkę :P ale owszem na wyższych obrotach dostaje kopa.. tylko że zbiera się jak sójka za morze :P

: 2016-01-09, 15:47
autor: brylant13
Szukałem właśnie takiego tematu bo wracając od mechanika po wymianie tłumika środkowego i końcowego na nowy zauważyłem że troszkę lepiej auto z niskich obrotów się zbiera, początkowo myślałem że mi się wydaje ale czytając ten temat nabieram przekonania że mam dobre odczucie :-)

: 2016-01-09, 19:03
autor: VE Killer
o ile przedmuchy na wysokości kolektora i kawałek za nim mają wpływ to niewielka nieszczelność dalej nie powoduje spadków a już na pewno nie takie żeby to było wyczuwalne.
takie różnice są tak niewielkie że jedynie na hamowni można to wybadać.

: 2016-01-09, 20:09
autor: brylant13
Nie wiem w takim razie jaki jest powód takiego odczucia, nic innego nie było dziś robione. Może sam wydech oprócz tego że stał się głośniejszy miał inną usterkę ale to tylko gdybanie

: 2016-01-09, 20:12
autor: DubSon
placebo :p
niektorzy czuja zauwazalna zmiane zakladajac silencer do "szportowego" tlumika :D

: 2016-01-09, 20:30
autor: brylant13
Niektóre źródła piszą że sonda lambda przez nieszczelności może mieć złe odczyty a co za tym idzie cały silnik problem

Placebo raczej nie bo nawet nie spodziewałem się jakiejś zmiany oprócz ciszy w aucie :lol: odczucia z samej jazdy :mrgreen:

: 2016-01-10, 11:43
autor: VE Killer
brylant13 pisze:Niektóre źródła piszą że sonda lambda przez nieszczelności może mieć złe odczyty a co za tym idzie cały silnik problem
sonda jest zazwyczaj w przedniej części wydechu i to właśnie jeden z powodów o których wspomniałem. z tymi odczuwalnymi spadkami mocy jest dokładnie tak samo jak z twierdzeniem że po zmianie filtra na stożek czuć ze auto lepiej idzie. jak ktoś twierdzi ze na dupochamowni jest w stanie stwierdzić przyrost lub spadek rzedu np1-3KM to sorry ale uważam to za lekko nie poważne no chyba ze mowa o jakims piżdziku którego moc podstawowa to 1.5KM

: 2016-01-10, 14:24
autor: Ad@mus
ja nie mialem uszczelki miedzy 4 a 2, byl tam przedmuch, jak na pascie zostalo to poskladane to odczulem na dupohamowni ze ma wiecej niuta i ogolnie lepiej auto jechalo od niskoch po wysokie obroty

uklad musi byc szczelny i nie ma co tuningowac dzirawymi kolektorami-to musi byc zicher

: 2016-01-10, 14:56
autor: sliwka1232
Ad@mus skladales tylko na pascie?? nie wydmuchało tego? ja na przykladzie kolegi bylem negatywnie nastawiony do tych past

: 2016-01-10, 15:00
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:ja nie mialem uszczelki miedzy 4 a 2, byl tam przedmuch, jak na pascie zostalo to poskladane to odczulem na dupohamowni ze ma wiecej niuta i ogolnie lepiej auto jechalo od niskoch po wysokie obroty

uklad musi byc szczelny i nie ma co tuningowac dzirawymi kolektorami-to musi byc zicher
nieszczelność kolektora a pierdzący końcowy to jakby dwie osobne kwestie

[ Dodano: 2016-01-10, 15:02 ]
Ad@mus pisze: ma wiecej niuta
ile przybyło?

: 2016-01-10, 16:09
autor: brylant13
Nie twierdze ze mam takie wyczucie jak hamownia i nie twierdze ze nowy wydech zrobił mi demona prędkości, po prostu jakoś czuć nie katując auta lepsze zbieranie z dołu, jeśli to nie może mieć technicznego podparcia oraz nie było usterki w starym wydechu która by dławiła auto to cieszę się że mam takie a nie odwrotne odczucia ;-)

: 2016-01-10, 19:16
autor: VE Killer
odczucia zwerfikowac można jedynie na hamowni ;)

: 2016-01-10, 19:48
autor: brylant13
Serii nie ma co hamować, jeszcze sie dowiem że kucyki pouciekały z biegiem lat i km :lol: :mrgreen:

: 2016-01-10, 22:58
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:ile przybyło?
mniej o 2s do setki :D
ja sobie mody po przyspieszeniu licze, jak jest mnie do paki to znaczy ze wiecej mocy ;)

cała historię mam na profily YT i tam widać jak nieporobione doloty i wydechu mulą auto i potrafia zabierac moc i osiagi

ale bazujac na tym co mamy na forum wyhamowane to moja robi 100kmh jak zhamowane 170ps/200nm wilq
kiedys i na hamownie przyjdzie czas ;)

: 2016-01-10, 23:10
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:kiedys i na hamownie przyjdzie czas
i wtedy zapłaczesz nad wynikiem :))

: 2016-01-11, 10:16
autor: Ad@mus
no właśnie dlatego odraczam ten dzień w nieskończoność :)
może być tak jak w RZ sunnym, 152ps ale z kolei jakie te 152ps są u niego skuteczne :D

[ Dodano: 2016-01-11, 10:16 ]
nawiasem, PS z niemieckiego "Pferde Skuteczność"