Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kolektor 4-1 do SR20 N/A

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-03-23, 10:26

Jak ruszę parcha to przyjadę do Ciebie, pomierzysz sobie wszystko.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-23, 10:59

zajebiscie:) a masz zhamowaną furę? bo moze by kolektor przetestować?

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-03-23, 12:03

Nie mam.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-23, 15:06

czajnik 4-1 będzie miał na pewno lepszy dół ale góra będzie gorsza od 4-2-1.

ale sprawdzić faktycznie można.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-23, 15:15

NissanDreams pisze:czajnik 4-1 będzie miał na pewno lepszy dół ale góra będzie gorsza od 4-2-1.
odwrotnie :roll:

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-23, 15:41

Święta Prawda Dubson ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-03-24, 10:36 przez SPOKOjny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-23, 15:53

Czajnik wysyłaj go na testy do nas. Sprawdzimy na coobciowym vvl. Autko zostanie wczesniej zhamowane a pozniej montaż i ponowny pomiar mocy.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-23, 19:15

:))

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-23, 23:08

to może w końcu się uda tego mojego sprawdzić ale jak znam życie to nie będzie się chciało :-P Zresztą prosiłem już kiedyś żeby ktoś mi podesłał na kilka dni SSAC'a żebym mógł się na nim oprzeć przy dopasowaniu :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 10:26

ja sobie montuje goły słupek silnika i na tym dopasowuję

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-24, 11:00

akurat formę pod kolektor 4-2-1 mam, problem pojawia się na załamaniach żeby nie obijać stablizatora. Mój kolektor pasuje pod primerę ale już pod Sunny dotyka o stabilizator.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 11:03

mój się kończy gdzieś pod półosia więc dalejmożna dać plecionkię i poprowdzić dowolnie zależnie od samochodu

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-24, 11:46

tyle że SSAC jest tak wyprofilowany że pasuje do każdego SR20 niezależnie od nadwozia, stąd moja prośba żebym mógł dopracować formę pod każde auto
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 11:54

ale Tobie chodzi o tą rurę zbiorczą bo przecież chyba kolektor tak dalego nie sięga. czy sie myle?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-03-24, 12:03

"Wy" tu gadu, gadu a ja na wykresy czekam, co marka to inny efekt jest, chciałbym wiedzieć jaki byłby efekt w 140-150KM Sr20 z modem rozrządu.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 13:02

MacGayver pisze:tyle że SSAC jest tak wyprofilowany że pasuje do każdego SR20 niezależnie od nadwozia
Ale w P11.144 miejsce na drugą sondę lambda jest za daleko

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-24, 13:16

bombel pisze:Ale w P11.144 miejsce na drugą sondę lambda jest za daleko
akurat miejsce na sonde to najmniejszy problem. Dlatego chciałem zrobić coś idealnego dopasowanego do każdego SR20. Można wspawać miejsce na drugą sondę tam gdzie potrzeba do każdego kolektora a nie każdy musi go wykorzystać. To samo z przednią sondą - w SSAC'u to jakieś nieporozumienie że prawie centralnie wychodzi w chłodnice. Chce złożyć uniwersalny kolektor, ale brakuje mi wiedzy jak dokładnie są te dwa załamania z tyłu.
ale Tobie chodzi o tą rurę zbiorczą bo przecież chyba kolektor tak dalego nie sięga. czy sie myle?
tak, chodzi mi o zbiorczą, samo 4-2 może być osobno składane i pasuje do każdego nissana ale tak jak napisałem problem pojawia się z tymi dwoma zagięciami
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-04-09, 08:09

Limon pisze:Czajnik wysyłaj go na testy do nas. Sprawdzimy na coobciowym vvl. Autko zostanie wczesniej zhamowane a pozniej montaż i ponowny pomiar mocy.
I co Czajnik , będziesz wysyłał kolektor do wawy na testy?? bo sam jestem ciekaw efektu.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-09, 08:15

tak ale z całym silnikiem i samochodem bo już jest przykręcony:)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-25, 20:35

4-2-1 Lepsze będzie w zakresie 1000-7000obr.min a 4-1 kosztem gorszego poniższego zakresu będzie lepsze od tych 7000obr.min...

Nie testowałem jeszcze i w sumie nie zamierzam bo teraz głownie modyfikuje silniki VQ35 ale ponoć dla SR20 najlepszy kolektor wydechowy to jest TRI-Y że 1-3 się łączy daleko i 2 z 4 a następnie w całość tak samo jak w 4-2-1 ale inne gary biorą udział i są znacznie dłuższe ramiona... Ponoć lepsze od SSAC po całości...

[ Dodano: 2013-08-25, 21:39 ]
czajnik pisze:owszem i do tego silnik charakteryzyje się lepszą pracą na wyższych obrotach. kolektor 4-2-1 łatwiej jest upchnąć pod maskę i jest łatwiejszy do wykonania. najłatwiej jest kupić tak zachwalanego przez wszystkich chinola. tani jest ale i wart swojej ceny:) jesli miałbym wybierać to sam zrobiłbym lepszy 4-2-1 niż ten SSACA. ładnie wyglada na fotach to jest fakt.

[ Dodano: 2013-02-23, 20:24 ]
jesli jest ktoś chętny dam do przetestowania na hamowni mój kolektor. będzie miarodajna opinia. może i chinola uda się do porównania zorganizować.
Piszę się na to :)
NA seryjnym SSAC miałem tak:
Obrazek

Po zmienie w nim dwu rurki z 2x42mm na 2x48mm spadły mi 4-ry niutony, generalnie spiepszył się środek troszkę a reszta całkowcie bez zmian...

Latając trochę po poznaniu brakuje mi paruset obrotów więcej na III biegu, więc będę limiter podnosić do ok 8300 i fajnie by było jakby od 7000 tak mi nie spadały niuty
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 20:41

czyli sugerujesz że kolektor 4-1 nie nadaje się do żadnego seryjnego silnika? dobierając ( obliczajac) odpowiednio średnicę i długość 4-1 moze przy 5000 też dobrze działać.

to wykres do wolnossacego SR20?
jak uzyskałeś ponad 240KM samym kolektorem? :-o

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-25, 20:58

Nie tylko samym kolekotrem...
Wałki agresywniejsze 288*/12mm sący i 282*/11,9mm wydechowy
Tłoki doprężające do 12,5:1
Kolektor wydechowy SSAC
Wydech 2,5 przelot"
Przepustnica 64mm (maks taki liść w seryjną obudowe wchodzi)
Głowica seria ale VVL :D
Wtryski 330ccm
No i wystrojone na ecu majstrze
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 21:14

no oki tylko że trudno w takim silniku porównywać kolektory.

te czasy wałka to przy jakim uchyleniu zaworów.? przy jakim luzie?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-25, 21:32

0,15mm ssące i 0,2mm wydechowe

High Intake Duration: 288
High Intake Lift: 12.0
High Intake Center Angle: 104

High Exhaust Duration: 288
High Exhaust Lift: 11.9
High Exhaust Center Angle:110

Wałki takie dosyć mało męskie ale dają radę z dobrym kolekotrem ssącym i wydechowym do 270KM powinno się dać na nich zrobić według tego co w USA robią :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 22:35

e no to spoko mam mocniejsze:))))

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-25, 23:11

poka wykresy porównamy :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-26, 06:53

jakie wykresy czasoprzekroje wałków? są na stronie Cat Camsa

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-26, 11:03

Ja mam oryginalne wałki z Nissanoowskiego 1.6 o mocy 200KM nie żadne tuningowane...
Tuningowane do tego silnika są jedna fajne Frankliny o wzniosie 12,5 oraz 11,8 i czasach przeszło 300 stopni, do 300KM w sam raz i niuta pewno ze 260 by produkowały :)

Ciekawe czy użyteczność auta by na nich nie spadła czy równie mocny by był zakres 1000-4000obr.min
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-26, 20:43

jakie znów tuningowane wałki? prawie 300stopni to raczej wyczynowe a nie tuningowane. zerknij na strone Cat Camsa i zobacz przy jakich parametrach podaja czasy wałka. zrozumiesz gdzie jest ich zaleta.

nie składałem silnika na ulicę wiec mam w dupie jego uzytecznoćć w dolnych partiach obrotów.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-27, 21:06

Piszesz o zwykłych SR20 a ja o zmiennofazowych...
CAT CAMS nie robi do tych silników wałków, zresztą ta firma robi kiepskie wałki do Nissana tzn. małe przyrosty mocy do oferowanej kultury pracy...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”