Strona 3 z 5

: 2010-03-31, 08:55
autor: Patogen
Też będę musiał wywalić katalizator bo już tak głośno chodzi że się jeździć nie da, co myślicie o tym żeby w jego miejsce walnąć coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item979930115_st ... ratis.html

lub takiego:

http://moto.allegro.pl/item974543140_tl ... _stru.html

No i które lepsze będzie do P11 GT, mi się wydaje że ta strumienica nic mi nie da jeżeli nie będę wymieniał innych rzeczy ale mogę się mylić bo się nie znam.

PZDR

: 2010-03-31, 09:45
autor: NadiR
Patogen pisze:Też będę musiał wywalić katalizator bo już tak głośno chodzi że się jeździć nie da, co myślicie o tym żeby w jego miejsce walnąć coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item979930115_st ... ratis.html

lub takiego:

http://moto.allegro.pl/item974543140_tl ... _stru.html

No i które lepsze będzie do P11 GT, mi się wydaje że ta strumienica nic mi nie da jeżeli nie będę wymieniał innych rzeczy ale mogę się mylić bo się nie znam.

PZDR
Strumienica to kicha.
Lepiej wstawić coś w obudowie kata jak na przegladach się spodziewamy kuku ;)
Albo samą rurkę o średnicy wydechu.

: 2010-03-31, 09:58
autor: Patogen
No tak właśnie myślałem że strumienica to lipa więc pewnie polecę z tym tłumikiem w obudowie, chyba że może u tłumikarza mi coś polecą innego.

Dzięki za odp.
PZDR

: 2010-04-02, 12:47
autor: scubzik
Hmm a ja u siebie wywaliłem oba katy (tak tak .. w moim 1.4LX był gruszeczka pod kolektorem i drugi kat na środku:) i dałem pełen (prawie) przelot z takim małym czymś na środku .. Końcówka na razie to podróbka serii . ale wyleci za jakiś czas bo dźwięk jest "blaszany". Do tego zmiana kolektora na taki od 1,6. Dźwięk mocno się zmienił .. mam teraz "blaszane" wrc :) ale za to trochę lepiej auto chodzi...

: 2010-04-02, 16:25
autor: Kejk
Patogen pisze:No tak właśnie myślałem że strumienica to lipa więc pewnie polecę z tym tłumikiem w obudowie, chyba że może u tłumikarza mi coś polecą innego.
Mi tłumikarz zamiast kata wspawał tłumik rozprężny wyglądający jak katalizator. Z niemieckiego 90 KM zrobiło się 95 KM. Choć ile było wcześniej nie jestem pewien, bo hamownię zaliczyłem tylko po wymianie.
Głośność taka sama, pałeru trochę więcej, ale niestety wpada w rezonans przy ok. 1800 obr.
Wprawdzie w wąskim zakresie (1750-1850), ale wnerwia. :/ Oczywiście inna konstrukcja będzie się inaczej zachowywać, ale o tym dopiero przekonać się można po montażu...

: 2010-04-04, 14:26
autor: p'xxl
Kejk pisze:Mi tłumikarz zamiast kata wspawał tłumik rozprężny wyglądający jak katalizator.
Coś takiego? http://www.allegro.pl/item958566214_tlu ... salny.html

: 2010-04-04, 20:16
autor: Kejk
Dokładnie takie g.
Wkrótce po tym miałem przegląd i nikt nie wnikał co i jak (a mocno mnie sprawdzano, podwozie też), tyle, że nie mam wbitego kata w dowodzie rej.

plus: ciut większy pałer
minus: wpada w nieznośny rezonans i kosztuje więcej niż kawał zwykłej rury

: 2010-04-04, 21:11
autor: scubzik
Tak.. dokładnie .. wpadanie w rezonans to jest faktycznie upierdliwość po zalożeniu przelotu .. Dziś odkryłem, że jedną z przyczyn jest niedokręcona blacha na kolektorze.. ale i tak nadal przy wkręcaniu na obroty sieje metalicznym podźwiękiem .. mam nadzieję że po zmianie końcówki na komorową .. sound trochę się poprawi ..

: 2010-04-05, 10:06
autor: alib1984
U mnie rezonans jest od ok 3 do 3,7k, z tym że na 2,5". Jeszcze siedzi oryginalny kolektor. Zastanawiam się, czy na ten rezonans będzie miała wpływ wymiana kolektora na SSAC 2.5"??? Przeprowadzę testy w najbliższym czasie... Może w tym tkwi diabeł ]:-> , że jest gwałtowne przejście z małej średnicy w większą???

: 2010-04-05, 12:20
autor: scubzik
alib1984 pisze:Może w tym tkwi diabeł ]:-> , że jest gwałtowne przejście z małej średnicy w większą???
Faktoza.... może tak być ... że na "styku" rury i kolektora robi się "gwizdek" i na pierwszym odcinku rury, który nie jest po całości na sztywno przymocowany do silnika (czyli nie drga jak on) zaczynają dziać się "akustyczne" cuda...

: 2010-04-05, 15:00
autor: Mas
Hmm...
U mnie też przy pedale w podłodze dźwięczy metalicznie.
Tak było po montażu tylko kolektora i tak samo jest po zrobieniu całego wydechu na przelot.
Zastanawiam się czy dłuższa plecionka nie załatwiła by sprawy.
Albo może porting połączeń na kolektorze i dwururce.

: 2010-04-09, 14:55
autor: Kejk
alib1984 pisze:Jak będziesz miał info, to daj cynk, mój tez jeszcze gdzieś leży... ;-)
Dzisiaj zawiozłem swój stary kat do Kórnika (link, który podawałem). Niestety tylko tam mają punkt przyjęć.
W idealnym stanie daliby 260 zł. Ja dostałem z racji "zużytego lejka" 0.75 kwoty, czyli 2 stówy.

Przede mną kolo z niezłej bryki rozładowywał cały bagażnik różnej maści kata, a licznik na monitorze
odbioru pokazywał mu ponad 3 koła. Niezły biznes. ;)

pzdr

: 2010-10-18, 21:43
autor: NadiR
Odgrzeję troszkę bo dumam ostatecznie ;)

Zamówiłem materiał rure z nierdzewki 2" (fi 50,8 na zewnątrz x1,5mm ścianka) na wydzior i z kolegą będziemy na dniach działać.

Myślę, czy wywalić środkowy tłumik i zostawić kata aby głowy nie urywało bo dużo jeżdżę (skoro i tak ma w środku przejście fi63) ? Generalnie w dowodzie nie mam wbitego KATa, więc usunięcie go nie bęzie stanowić żadnego prawnego problemu, ale nie chce aby auto darło mocno japę. Czy kata zostawić celem wyciszenia, wywalić środkowy (choć inni pisali że ma coś wspólnego ze spalinami, ale nie wiem ile też ma fi w środku) i wówczas końcowy pełen przelot?

ps. no i myślę nad końcowym...jest na licytacji fajny dedykowany do p10 1.6 Remus, ale już 250zł prawie :/ (używany 2 lata) jest też uniwersalny Remus... czy zamawiać coś w m-techu (jak dorobią na odległość) czy allegro custom ?

: 2010-10-19, 10:45
autor: sergiej
bonzo i dodo maja z allegro z takiej firmy ktora pod konkretne auto robi tlumiki ...z tego co pisali sa zadowoleni ...a i z tego co wiem to facet robi pod specjalne zamowinie klienta ...czyli jak chcesz halas to masz halas jak chcesz cisze to masz cisze :)

: 2010-10-19, 16:16
autor: NadiR
sergiej pisze:bonzo i dodo maja z allegro z takiej firmy ktora pod konkretne auto robi tlumiki ...z tego co pisali sa zadowoleni ...a i z tego co wiem to facet robi pod specjalne zamowinie klienta ...czyli jak chcesz halas to masz halas jak chcesz cisze to masz cisze :)
Własnie się z nim porozumiewam ;)

Remus z ebay;a za 100 euro poszedl (60 chciałem dać ;) ) uzywka 2 letnia ale dedykowany do P10 1.6, natomiast kolo pisze, że zrobi z podobnym dźwiękiem co Remus, za 250 zeta i jedna końcówka oczywiście.

Szkoda że m-tech nie robi na odległość...

: 2010-10-19, 16:48
autor: dylson
Jak chcesz cisze to wsadz komorowy na koniec.

: 2010-10-19, 17:01
autor: NadiR
dylson pisze:Jak chcesz cisze to wsadz komorowy na koniec.
Zostawiam chyba kata celem ciszy więc końcowy przelot :)

ps. czekam aż mi gośc zaprezentuje co potrafi zrobić na aledrogo.

: 2010-10-19, 19:55
autor: sergiej
jak dla mnie to wyglad sie liczy wiec tylko apexi wchodzi w gre :)

: 2010-10-19, 20:21
autor: NadiR
sergiej pisze:jak dla mnie to wyglad sie liczy wiec tylko apexi wchodzi w gre :)
Za min 400-500 $ :) bo to co na aledrogo to lipa.
Wole juz używke Remusa uniwersalną poszukać.

: 2010-10-21, 21:19
autor: zwojak
sergiej pisze:bonzo i dodo maja z allegro z takiej firmy ktora pod konkretne auto robi tlumiki ...z tego co pisali sa zadowoleni ...a i z tego co wiem to facet robi pod specjalne zamowinie klienta ...czyli jak chcesz halas to masz halas jak chcesz cisze to masz cisze :)
jesli mamy na myśli tego samego gościa a allelipa to też mam od niego już dłuższy czas i jest wszystko zgodnie z tym co chciałem. Mtecha też się pytałem ale zabija cena ido tego jeszcze usłyszałem o dźwieku że będzie fajny ale nic czy głośny czy cichy - rozbił mnie tym

i jeszcze z takiego niedawnego okresu - kumpel też u niego zamawiał i jako tuningowiec-internetowiec zamówił po swojemu i wyszła dupa - po małym conieco przyznał się że gościu odradzał takie rozwiązanie tak więc facet ma kolejnego u mnie plusa bo nie patrzy żeby sprzedać tylko żeby było porządnie

: 2010-11-05, 12:55
autor: ANDREW
A ja mam pytanie co do katalizatora w p11.144 2.0 benzynka.Jak wygląda sprawa z jego usunięciem.Jest tam jakaś sonda za katem?Sprawdziłbym to sam ale brak czasu.Pytam bo byłem dzisiaj na kompie i wywaliło błąd katalizatora.I jest okazja żeby się dziadostwa pozbyć :D

: 2011-04-07, 13:20
autor: Patogen
Witam, tam któryś kolega wspominał że ma 2 katalizatory, okazało się że u mnie jest tak samo. Mam pytanie czy to jest normalna sprawa w P11? Jak będę wyrzucał tego głównego kata to powinienem też wywalić tego małego?

PZDR

: 2011-04-07, 13:35
autor: scubzik
Patogen, fakt miałem 2 .. jak wywalasz katy w ogóle .. to nie zatrzymuj żadnego ... jak nie chcesz mieć jednak przygód na przeglądach to zostaw ten drugi , tylko zmień kolektor na wersję bez kata. Cięcie kolektora nie ma sensu .. lepiej za grosze kupić inny, chyba że spawasz np. 4-2-1

: 2011-04-07, 13:41
autor: Patogen
Ale właśnie się zastanawiam czy powinienem mieć 2 ogólnie, znaczy czy w P11 GT były 2 katy oryginalnie czy coś może było robione w aucie.

PZDR

: 2011-04-07, 13:44
autor: scubzik
Patogen pisze:P11 GT były 2 katy oryginalnie
to się musi znawca wypowiedzieć .. ale jak na mój gust to chyba bez sensu jakby ktoś dodatkowym "katem" zapychał zwłaszcza GT .. więc pewnie fabryka

: 2011-04-07, 17:01
autor: Wolfshade
hej :)

o ile dobrze pamiętam to w P11 GT są 2 katy , jeden prekat tak pod silnikiem i kat za łączeniem a przed tłumikiem środkowym.

: 2011-04-07, 22:04
autor: Patogen
Wolfshade pisze:hej :)

o ile dobrze pamiętam to w P11 GT są 2 katy , jeden prekat tak pod silnikiem i kat za łączeniem a przed tłumikiem środkowym.
No to trochę mnie uspokoiłeś ale z drugiej strony trochę to dziwne bo na schematach nigdzie nie ma tego małego katalizatora (czemu?). Nie mniej jednak chyba wywalę oba, w miejsce małego rurka, w miejsce większego tłumik imitujący kata. Jak mi się uda to jutro wrzucę zdjęcia podwozia żeby było wiadomo jak to wygląda przed zmianą.

PZDR

: 2011-04-07, 22:44
autor: Rysiu83
dziwne...u mnie jeden siedzi...znaczy siedział hehe

: 2011-04-08, 09:01
autor: Patogen
Kilka zdjęć żeby było wiadomo o co chodzi:



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Widać gdzie ten mały kat jest założony, trochę to wygląda tak jakby go ktoś tam wspawał specjalnie, ale po co?

: 2011-04-08, 16:42
autor: MRC
wspawała go fabryka ;) a po co? pewnie jakieś normy emisji spalin i Takie tam bzdety gdzieś czytałem na forum że ktoś wstawiał SR20DE z samego początku produkcji i w aucie fabrycznie katalizatora nie było no a primera rocznik nieco młodszy i już zastosowali nawet 2 szt jeden właśnie ten mały a drugi standardowy. Mam teraz w garażu luzem kolektor z p11 GT i wygląda tak samo jak u Ciebie..... tak na marginesie to ten kolektor z p11 GT to straszna kaszana nie dość że ma ten mały katalizator to jeszcze ten odlew wygląda kiepsko najlepsze co można z nim zrobić to wywalić i zmienić chociażby na rurowy z sunny GTi który jest o niebo lepszy !


BTW będę miał niedługo takiego na sprzedaż