Strona 7 z 10

: 2015-01-02, 00:15
autor: Ad@mus
no to srednice masz chyba 55mm
co to za przelotki? awg?

: 2015-01-02, 02:31
autor: Vendo
Ja mam dwa duże przelotowe i też jest całkiem cicho.
W miejscu tego tłumika którego zdjęcie janusz wstawił mam tłumik z Accorda 2.2 IDTEC, a na końcu mam końcowy z Amaroka 2.0 BiTDI - wielka pucha tylko musiałem go skrócić o jakies 20cm. Średnica wydechu to 60,3mm z nierdzewki

: 2015-01-02, 09:22
autor: MacGayver
Te tłumiki to raczej tylko rozprezniki wiec jeśli chodzi o tłumienie to niezbyt wiele dają. Ja montuje na dwóch tlumikach przelotowych tylko dosyć dużych rozmiarów i jest bardzo przyzwoicie

: 2015-01-02, 20:22
autor: Ryba
MacGayver, należy Ci polać ;) Tego typu środkowe nic nie dadzą. Adamus zainwestuj w środkowy z saaba 2.3/2.0 T. Bardzo dużo ludzi sobie chwali tego typu rozwiązanie.

: 2015-01-03, 09:44
autor: Arias
Tłumikz Saaba jest spoko, tak wytłumia, że jak mi się końcowy urwał to zbytnio tego nie zauważyłem bo z moim końcowym GT mruczy cały czas. Minusem jest konieczność zdjęcia osłon termicznych i to że lubi się obijać o karoserię na dużych wybojach. Z tego co wiem ten tłumik jest tylko w 2.3T

: 2015-01-03, 10:47
autor: Nismo_Man
Ja natomiast mam srednice wydechu Fi55. Srodkowy mam z Maximy 3.0 jest bardzo duzy, ale zamontowany jest zaraz za kolektorem wydechowym wiec miesci sie na tip top. Nic nie obija nic nie tlucze, jedynie wystaje ponizej podluznic o jakies 4mm. Tylny tlumik mam komorowo przelotowy i na 100% spelnia normy halasu.

: 2015-01-03, 11:05
autor: VE Killer
u mnie zawsze są dwa przelotowe produkcji własnej z nierdzewy wiec długosć i srednica dobrana na tyle optymalnie że nic nie wystaje ,odstaje i nie obija :)

: 2015-01-11, 09:21
autor: Ad@mus
a ja wczoraj wziolem w pomiary tłumiki z ori 2.0 16v :)
i albo te moje to jakiś wow albo one maja srednice wejścia i wyjścia fi60:),
rura perforowana w srodku ma fi 55
tyle ze na wejściu i na wyjściu jest zwezka
mierzyl to ktoś kiedyś?

: 2015-01-11, 10:58
autor: Mariusz.b86
Ja mogę ci to jeszcze dzisiaj zmierzyć omam od p11 144 cały wydech ale tam coś tak jest tyko ku końcowi się zwęża jak mnie pamieć nie myli Sprawdzę dzisiaj i dam znać ;)

: 2015-01-11, 12:10
autor: tumba
Ad@mus u mnie seryjny środkowy ma średnice wewn. wejścia/wyjścia fi45 mm.

: 2015-01-11, 13:15
autor: VE Killer
@Tumba co tak mało?? to wydech z 1.4 czy 1,6??

: 2015-01-11, 13:25
autor: DubSon
W N14 1.6 srodkowy ma 2"

: 2015-01-11, 13:31
autor: VE Killer
2" to 50.8mm wiec dziwne że w 2.0 jest 45mm??

: 2015-01-11, 13:33
autor: tumba
Wsumie samego tłumika nie mierzyłem, zmierzyłem tylko rurę która szła między kolektorem i środkowym i miała wewnątrz 45mm. Nie zauważyłem żeby wejście tłumika było większe niż rura. Wydech raczej seria (oprócz braku kata i końcowego komorowo-przelotowego).

[ Dodano: 2015-01-11, 13:39 ]
Edit:
Zmierzyłem w sumie puchę i miła ok 38cm długości i 11cm średnicy.

: 2015-01-11, 14:02
autor: DubSon
W N14 sam wydech był węższy, tylko środkowy miał 2", pewnie w GTi dawali taki sam ;)

: 2015-01-11, 19:18
autor: Mariusz.b86
W p11 144 z 2000 r 2.0 B średnica za katalizatorem 55 mm zewnętrzna, wewnętrzna 51 mm. Przed końcowym tłumikiem 46 mm zewnętrzna, wewnętrzna 43 mm ;)

: 2015-01-22, 12:50
autor: Zielkq
Takie pytanie chyba jeszcze nie padło: można z czegoś dopasować łącznik elastyczny pod 2,5cala? Coś łatwo dostępnego miało taki w standardzie? ;)

: 2015-01-22, 13:21
autor: Arias
W sklepach z wydechami takie mają, cena ok 60zł za taki krótki łącznik 5-cio warstwowy

: 2015-01-23, 16:02
autor: Zielkq
To jeszcze jedno pytanie z cyklu, długość łącznika elastycznego ma na coś wpływ? Lepszy krótszy, dłuższy, czy to bez różnicy?

: 2015-01-23, 16:04
autor: vixo
Krótszy lepszy

: 2015-01-23, 16:41
autor: Arias
Dłuższy lepiej tłumi drgania silnika, ale ma więcej miejsca, żeby się zacząć pruć. Krótki znowu jest dość sztywny, ale nie znam póki co nikogo kto by go wymieniał :P

: 2015-01-23, 16:52
autor: vixo
Krótszy się nie wlecze pod autem :P

: 2015-01-24, 01:29
autor: VE Killer
są tez inne połczenia jesli macie takie dylematy z plecionka :-o

: 2015-01-24, 01:41
autor: Vendo
A jakie? Bo jestem ciekaw. Widziałem jeszcze jakieś "harmonijki" ale poza tym nie kojarzę innych rozwiązań.

: 2015-01-24, 01:47
autor: VE Killer
a chociażby kielichowe... :)

: 2015-01-24, 10:08
autor: vixo
Stosowane w hundach ;)

: 2015-01-24, 11:16
autor: Arias
Ważne jest, żeby mieć dobre gumy mocowań wydechu, wtedy nie będzie wydech latał.

: 2015-01-24, 21:51
autor: VE Killer
Arias pisze:Ważne jest, żeby mieć dobre gumy mocowań wydechu, wtedy nie będzie wydech latał.
i nieplecionka nie bedzie tak po tyłku dostawać ;-)

: 2015-03-10, 20:35
autor: Ad@mus
w swoim dupowozie przetestowałem jak na razie dwie opcje wydechowe:
1. fi50->fi60->fi50->przewężenie przed końcowym i OEM puszka
wydeszka cicha i przyjemna, moc do 4500rpm zadowalająca, braki w górnych partiach obrotowych
2. przelot fi55, środkowy mały przelot z audi a3 1.8T, końcowy zbudowany z środkowego z audi b7 tdi.
głośno, wolne obroty akceptowalne, do 3tys nie przyjemny rezonans, powyżej nabiera dźwięk kolorytu i brzmi jak najbardziej oki, nie ma problemów z osiąganie wyższych predkosci obrotowych, natomiast jazda do 4tys jest zamulona

werdykt, na codzien lepszy OEM, na 1/4 przelot, do jazdy mieszanej np. tor trzeba kminic dalej

w kolejnej ewolucji wydechu wstawiam przelot na srodek w dużej puszcze z zastawkami aby zwiekszyc ciśnienie przedkolektorowe i odzyskac NM, jeśli to da efekt to przerobie i końcowy aby wyciszyć i dodadkowo usprawnić układ oraz zastosuje zwezke końcowego na fi50

: 2015-05-18, 16:40
autor: a3d4g6
Dobra Panowie teraz ładnie proszę babie wytłumaczyć jak zrobić piękny układ wydechowy.. tylko wiecie tak po polskiemu i dokładnie :D co fajnego kupić zeby ładnie mruczało i dodało mocy.. bo tyle tu różnych wypowiedzi że się baba już pogubiła :D