Strona 6 z 10

: 2014-04-23, 10:54
autor: WuWa
Wiooreck, a nie jest przypadkiem odwrotnie ,może mnie pamięć myli. Ale to właśnie 4-1 daje większe przyrosty w górnym zakresie obrotów.

: 2014-04-23, 11:09
autor: janusz
WuWa jest tak jak napisałeś. 4-2-1 daje moc w środkowym zakresie prędkości obrotowej silnika, natomiast 4-1 w górnym zakresie.
Tak właśnie zacząłem się zastanawiać - zrobić 4-1, ale takie, które schodzi się dość daleko - dalej niż to,które jest przedstawione na tej czeskiej stroni. Jakie to miałoby efekty - połączenie zalet 4-2-1 i 4-1?


Tu jest porównanie wydechów:
http://www.hondacivicforum.co.uk/17-hea ... 4-1-a.html

: 2014-04-23, 12:23
autor: Wiooreck
Dzięki chłopaki z poprawkę. Jak widać na benzynach nie znam się tak jak na dieslach :-P
janusz pisze:Jakie to miałoby efekty - połączenie zalet 4-2-1 i 4-1?
Dążycie do uzyskania wyższego momentu w średnio-wyższym zakresie?

: 2014-04-23, 12:44
autor: MacGayver
już jeden taki był co liczył i konstruował kolektor przez trzy lata - nic z tego nie wyszło. ja zrobiłem bez wyliczeń w przeciągu dwóch dni i się sprawdził, ale i tak większość woli ładować chińskie bo są bardziej dostępne i ładne :-P

p.s. co do 4-2-1 i 4-1 to właśnie jest odwrotnie, do rajdów używają najczęściej 4-1 z racji częstszego używania średnich zakresów obrotowych. Wszyscy pakują 4-2-1 bo lepiej wpływa na cyferki i na ćwiartkę jak najbardziej - zresztą co tu dużo ukrywać - tylko one są dostępne w sprzedaży :-P

: 2014-04-23, 13:08
autor: WuWa
MacGayver, mną kierowała cena. Bo samochód mam na codzień :)

: 2014-04-23, 13:15
autor: MacGayver
nie chodzi nawet o cenę, bo jest praktycznie taka sama, ale przede wszystkim ja nie robię już na wysyłkę bo wychodzą różne rzeczy. Raz się sparzyłem i stwierdziłem że to nie ma sensu. Jest u mnie, znam auto, widzę co mam i robię :) Teraz tylko składam kolektory u siebie :)

: 2014-04-23, 13:20
autor: zuh
To jaki kolektor aby poprawić na niskich i średnich obrotach?

: 2014-04-23, 13:22
autor: WuWa
MacGayver, Ważne , że uczysz się na błędach ,a opiniam... No cóż ,zawsze znajdzie się jakiś nie zadowolony :-/ zerknij na PW.

: 2014-04-24, 08:03
autor: PrzeRuSco
Wiecie może jakiej średnicy w mm jest wydech w p11 po lifcie silnik 2.0 pomiędzy złączem elastycznym a katalizatorem?

: 2014-04-24, 08:42
autor: wod2u

: 2014-04-24, 08:56
autor: PrzeRuSco
Dzięki

: 2014-04-24, 09:45
autor: Wiooreck
Czyli widzę, że jest podobnie jak przy turbo z tymi średnicami. Porażka, żeby nawet 2" wewnątrz nie było...

: 2014-10-26, 21:33
autor: Ad@mus
czas na dywagację:
-kolektor seria n14gti
-rura do końca
i jaki końcowy dać, bo czuję że obecny seryjny komorowy z 1.8 na tyle dławi padlinę

jaki końcowy polecacie, ale bez atomowego harczkora, cos codziennego, jaka długość puszki, czy przelot czy komor?

: 2014-10-27, 01:07
autor: vixo
Mam u siebie komorowo przelotowy Supersprinta i jest spoko :P
Taki dedykt niby
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-8 ... ___95.aspx

: 2014-10-27, 07:23
autor: VE Killer
karol282 pisze: Potrzeba kogoś kto ma łeb jak sklep co policzy w końcu jakiś sensowny wydech 4-1 i go uspawa bo możliwe że jesteśmy wszyscy w błędzie.
a w czym tu kolega problem widzi?

sęk w tym że wydech liczy się pod konkretny silnik... bo to co w jednym da konkretny przyrost w innym nie koniecznie

: 2014-12-14, 22:32
autor: Ad@mus
fajny materiał teoretyczny konfrontujący kolektor wydechowy 4-2-1 i 4-1:
https://www.youtube.com/watch?v=zi2BexMQlZY

: 2014-12-16, 08:12
autor: VE Killer
4-2-1 jest łatwiejszy do wykonania i zajmuje miniej miejsca pod maską dlatego jest taki popularny.

: 2014-12-16, 16:57
autor: Ad@mus
VE Killer, nie rozpatruje trudności wykonania tylko efekty :)
na tym filmiku zapoznałem się z teorią i gdzie 4-2-1 ma dużo lepsze przyrosty ode serii tam 4-1 bije możliwościami 4-2-1

zaznacze jeszcze ze p11gt miało zeliwny odlew 4-1 i jak to góra fajnie jedzie :)

: 2014-12-16, 20:18
autor: Arias
Ad@mus pisze:zaznacze jeszcze ze p11gt miało zeliwny odlew 4-1
mylisz się, P11GT ma 4-2-1 żeliwny i o krótkich kanałach

: 2014-12-16, 21:09
autor: Ad@mus
hmmmm moze chodzi o to ze takie to krotkie :D
patrze na foto to wyglada jak 4-1-2-1 :D

: 2014-12-16, 22:01
autor: Arias
wierz mi jest 4-2-1, żeliwna część 4-2 i portki 2-1, z tym, że kolektor z p10 ma o 10cm dłuższą część 4-2

: 2014-12-16, 22:05
autor: janusz
Arias, widziałeś fotki w moim temacie? Tam jest foto kolektora wydechowego z P11GT - odcinek 4-2, gdzie wsadzałem pędzel w otwór po sondzie - stąd się wzięło 4-1-2-1 :d

: 2014-12-16, 22:40
autor: Arias
No bo tak w sumie to wygląda od środka, 4 schodzą się w jedną komorę, która dzieli się na 2 i schodzi do 1, daje to dobry odczyt na sondzie z 4 garów, a nie 2 jak w większości bądź jednego.

: 2014-12-17, 01:05
autor: VE Killer
seryjne kolektory sa kompromisem pomiedzy osiagamia miejscem zajmowanym pod maska poza tym koszty czyli tanie do wykonania jak to w produkcji seryjnej...ale chyba nie o tym jest ten dział :)))

: 2015-01-01, 23:19
autor: Ad@mus
jaki środkowy tłumik wstawić najlepiej?
ma być długi czy nie? pytam teoretycznie bo w styczniu zamiar mam wspawać srodkowy i nie wiem czy dac fi60 ale musial bym wiedzieć z jakiego auta czy dac ori z p11 fi55

: 2015-01-01, 23:44
autor: janusz
Ad@mus, ja u siebie mam 2 przelotowe :d Średnicy nie pamiętam......

: 2015-01-01, 23:48
autor: VE Killer
a za głośno nie jest na dwóch przelotach?

: 2015-01-01, 23:49
autor: janusz
VE Killer, jest cicho, bo ostatni jest normalny :]

: 2015-01-01, 23:51
autor: VE Killer
czyli masz trzy tłumiki?? dwa przelotowe i na końcu jeszcze komorowy??

: 2015-01-01, 23:54
autor: janusz
VE Killer, dokładnie tak.

Obrazek