Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11]Słabo po zrobieniu wydechu

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

[P11]Słabo po zrobieniu wydechu

Post autor: dominik86 » 2010-08-13, 13:30

A wiec zrobilem sobie wczoraj w sr20 wydech na 2,5'' przelot tylko z tlumikiem koncowym seryjnym i do tego kolektor od kolegi Goago ssac z sunny no i jakos moja dupohamownia nie odczuwa wielkiej roznicy-nawet bym powiedzial ze dol sie zrobil gorszy a gora moze tylko ciut lepsza a do tego niesamowicie glosno sie zrobilo i stzrelic potrafi zarowno na lpg jak i pb.Moze ktorys z kolegow podpowie co zrobilem zle??Z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-08-13, 13:52

wywal kolektor wstaw strumiennice ;)

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-08-13, 14:14

Na końcowym tłumiku zrobiło Ci się wąskie gardło jeśli został seryjny i zaburza przepływ spalin, lepiej dwa o dobrej średnicy wstaw.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-13, 16:56

Tzn srodkowy dobrac i koncowy??

[ Dodano: 2010-08-13, 17:56 ]
Aha i z czego koncowy byloby najlepiej szukac??
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-08-13, 17:15

dominik86 pisze:Aha i z czego koncowy byloby najlepiej szukac??
Szukaj repliki apexi n1. Zrób do tego moda rozrzadu i bedzie git. Pogorszyło sie bo pewnie auto przelane

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-13, 19:10

Apexi n1 to cos ala mugen to nie bedzie lba urywalo??Przelane??To po rozluznieniu wydechu trzeba go troche skrecic??Jezdze glownie na lpg.Pb sluzy tylko do rozruchu.Mam rozumiec ze mam mu dac teraz mniejsza dawke na blosie?
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-08-13, 19:29

będzie głośno, na Twoim miejscu szukałbym na środek jakiegoś w miarę długiego przelotowego tłumika, tylko nie żadne strumienice i na końcu albo przelotowy ale z jakąś większą puszką żeby trochę było tłumienia albo coś komorowo-przelotowego tylko dopasowanego do nowej średnicy wydechu. Co do przelania to w mojej primerze samym dolotem i wydechem na kolektorze rurowym z sunnego GTi miałem ze 130 koni 145 koni i 192Nm bez żadnego strojenia ani tym podobnych zabiegów, jedynie zapłon trochę przyspieszyłem. Wydech dobrze dobrany bez strojenia też da przyrosty.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-08-13, 19:35

dominik86 pisze:Apexi n1 to cos ala mugen to nie bedzie lba urywalo?
Z silencerem nie :)
dominik86 pisze:Jezdze glownie na lpg.Pb sluzy tylko do rozruchu.Mam rozumiec ze mam mu dac teraz mniejsza dawke na blosie?
Wg mnie tak

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-14, 08:51

bullitt ale sie rozumie ze robiles wydech i dolot za jednym zamachem i wg mnie jak zrobiles wydech to za bogato sie zrobilo a jak zdobiles dolot to sie zubozylo to stanu wyjsciowego bo wiecej powietrza dostal...
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-08-14, 09:01

nie robiłem za jednym razem, na hamownię tylko pojechałem jak już wszystko było zrobione, najpierw zrobiłem sam wydech i dosyć długo jeździłem bez robienia stożka i też było wyczuwalnie lepiej nie wiem o ile ale po zrobieniu stożka poza samym dźwiękiem raczej przyrosty w dynamice były żadne albo tylko marginalne, a po zrobieniu wydechu czuć było od razu różnicę.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-14, 09:18

A wiec krotko mowiac cos zepsulem.Skoro 2,5 cala nie jest za luzny wg forum do niegrzebanego sr20 tak wiec albo koncowy zatyka wszystko albo nie wiem sam.Tylko jakby koncowy byl zatyczka to chyba by na wysokich obrotach auto slablo a nie na niskich??
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-08-14, 10:56

To już trzeba by obliczać, może być tak że przy określonych prędkościach spalin w układzie tworzą się większe zawirowania a przy innych już mniejsze nie koniecznie przy tych najwyższych obrotach powinno być najsłabiej.
W sumie do niegrzebanego sr-a trochę dużo te 2,5 cala z tego co pamiętam u mnie było na standardowej średnicy wydechu najlepiej tylko bez katalizatorów i na przelotowych tłumikach, dopiero po zmianie wałków wrzuciłem wydech 2,25 z tłumikami 2,5
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-08-14, 11:07

Tak jak pisał bullitt wywal ten końcowy bo to nie ma sensu robienie 2.5 po to żeby go na końcu zatkać tłumikiem komorowym o małej średnicy ja bym zapodał coś pzelotowo- komorowego bo pełny przelot będzie mega głośny (zależy jeszcze jakie tłumiki) i wtedy powinieneś odczuć jakąś poprawę

napisałeś jeszcze "ssac z sunny" to znaczy że masz chińskiego ssac czy 4-2-1 z GTi ?

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-14, 12:11

4-2-1 z gti od Goago

[ Dodano: 2010-08-14, 13:13 ]
A dokladniej u mnie to wyglada tak-4-2-1-rura 2,5'' az za miejsce srodkowego tlumika a dalej seria bo tam byla grubasza rura niz na odcinku od kolektora do tlumika srodkowego seryjnie
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2010-08-14, 13:48

a nie mówiłem żeby dać 60mm po zewnątrz :?: trochę przesadziłeś ze średnicą, poza tym masz chyba wałki od słabszej wersji oraz blos co dławi motor na górze. myślę ze jakbyś wyeliminował te dwie rzeczy dopiero byś odczuł różnicę(walki z GT + sekwencja)
poza tym dokończ ten wydech daj jakieś łagodne zejście z 63,5mm na 55-60mm do końca.
masz fotki tego wydechu?

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-14, 13:56

Fotek brak bo kanalu u siebie nie mam-a moglem zrobic jak lepilismy to wszytko.A wiec musze w takim razie wywalic ta rure i wstawic cos mniejszego?63,5mm jest od kolektora do miejsca gdzie konczyl sie srodkowy tlumik a dalej jest na oko jakies 58mm

[ Dodano: 2010-08-14, 15:05 ]
Aha jesli za luzny jednak jest to jakby go troszke zdusil tlumikiem srodkowym ktory wsadze ze wzgledu aby bylo ciszej-co wy na to??
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2010-08-14, 15:18

jedna modyfikacja pociąga druga, czyli w twoim przypadku odetkanie dolotu + wałki. to jest moje zdanie. jak Ci mogło poprawić wyższe partie obrotów jak ww rzeczy Ci je pie...lą

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-14, 18:11

Walkow ani sekwencji nie zaloze bo nie mam na to kasy.Chcialem zrobic wydech-rzekomo super przyrosty a tu kupa i jestem w kropce-nie wiem co teraz mam zrobic...

[ Dodano: 2010-08-15, 11:39 ]
A wiec mozliwe ze przyczyna slabego przyspieszenia byla wysoka temp powietrza i brak CAI u mnie.Przy temp ok 22 st przyspiesza lepiej na wyzszych tak samo na niskich ale jest taki dolek miedzy 3-4 tys obrotow.
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-08-15, 11:36

Wg mnie samo rozluźnienie wydechu bez zrobienia CAI nie przyniesie spodziewanego efektu. Zrób CAI na "kibelrurach" są tanie i szybko można sobie zrobić - sam na początku miałem zrobione z kibelrury zakupionej w hydraulicznym ;-)
Z nissanem od 2005 roku :)

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-15, 12:26

wlasnie tak mnie tknelo z CAI jak wracalem w nocy przy chlodniejszym powietrzu i auto odzyskalo duzo werwy.Poprowadze od seryjnej puchy rura taka do kominkow w nadkole wlot i sie zobaczy tylko mnie martwi ten dolem w ww przedziale obrotow

[ Dodano: 2010-08-17, 10:31 ]
Co powiecie jakbym wsadzil koncowy tlumik z p11 tylko z kwasa bo mam tanio do kupna a do tego srodkowy tlumik z p11 badz z cariny bo jest duzo dluzszy do tego pseudo CAI-rura gietka puszczona z seryjnej puszki filtra w nadkole?Nie chodzi mi o grubsze mody bo nie bede ich robil-auto ma swoje lata i wg mnie nie jest to oplacalna inwestycja

[ Dodano: 2010-08-17, 11:39 ]
Aha koncowy chce wymienic bo mi sie w moim cos posypalo i brzeczy jak polonez borewicza jak wchodzi szybko na obroty

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-08-26, 18:01

To w końcu masz kolektor 4-2-1 2,5" SSAC czy 4-2-1 z Sunnego GTI? Poknociłeś z tymi średnicami. Jak już robisz wydech to na jednej średnicy. Jeżeli zrobisz 2,5" to może zyskasz trochę góry ale kosztem dołu. Optimum do niedłubanego SR20 to fi55-57 średnicy wewnętrznej, czyli ~60mm zewn. Tłumik końcowy zamów sobie na allegro. Takie home made przeloty (czarna pucha i ozdobna końcówka) są całkiem przyzwoite i łba nie urywają. Zrobią Ci to pod wymiar auta i będzie gitara.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-08-27, 07:07

kolektor ma od sunnego ja bym jeszcze na Twoim miejscu pojeździł bez blosa w mojej almerze GTi po wyjęciu go z dolotu auto dostawało mega kopa i to właśnie szczególnie było odczuwalne w niskim zakresie obrotów... chociaż góra na pewno też była lepsza :)

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-08-27, 07:17

MRC na dniach zrobie tak jak mowisz i wywale blosa aby to sprawdzic jak bedzie. Po wyprowadzeniu z seryjnej puchy filtra rurki w nadkole auto ozylo.Co prawda miedzy 2,5-3,5 tyl obr jest zdeka lipnie ale ogolnie bardzo fajnie sie odpycha.Wydech poprawie jak kasa jakas wpadnie ale juz nie jest zle.
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-28, 08:36

Już wielokrotnie było udowadniane że kompletny wydech 2,5" daje przyrosty rzędy 5-7KM na seryjnym kolektorze a w przypadku wersji GT/GTi są one jeszcze większe.

Jak pozostawiłeś od połowy auta do jego końca serie to nie dziw się że nic się nie zmieniło...
Sam kolektor z rurką do środkowego tłumika myślę że jakieś 3KM mógł przynieść co raczej tak średnio będzie odczuwalne...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-08-28, 19:12

Coobcio pisze:Już wielokrotnie było udowadniane że kompletny wydech 2,5" daje przyrosty rzędy 5-7KM na seryjnym kolektorze a w przypadku wersji GT/GTi są one jeszcze większe.
Co też widać w mojej maximie. U mnie przelot jest do tłumika końcowego (tlumik z eltechu) ale koncowy nie jest przelotowy... i kicha jest. Mało dało :(
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-29, 15:12

ale u Ciebei grzechu małej chyba średnicy jest ten wydech nie ma on 2,5" ??
Mierzyliśmy go w końcu sówmiarką ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-08-29, 16:54

Dobry wydech ze srebrnej Coobcia, czyli: przelot fi 63,5 mm, tłumik OBX-R RACING+ nowy filtr JR w CAI+strojenie !! dały jeszcze w czerwonej przyrost 15 KM. W rudej jest tak samo. Wszystko musi grać ze sobą.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-08-29, 19:33

Coobcio pisze:ale u Ciebei grzechu małej chyba średnicy jest ten wydech nie ma on 2,5" ??Mierzyliśmy go w końcu sówmiarką ??


Jest chyba 5mm węższy niż reszta wydechu.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”