Witam
Stałem się posiadaczem Nissana X-trail t30, 2007 r, 2.2Dci. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczow. Sprzedający (dealer) udzielił mi 3 miesięcznej gwarancji. Po tygodniu użytkowania auta (dojazdy do pracy i za miasto) pojawiło się kilka problemów:
1) Skrzypiące sprzęgło podczas puszczania - pierwszy bieg. Generalnie sprzęgło chodzi dość ciężko ale podobno ten typ tak ma.
2) Nie dzialająca tylna wycieraczka i zamek w klapie bagażnika (pewnie przelotka z przewodami ale moze ktos ma jakis inny pomysł)
3) Hałasujący wentylator nadmuchu. Sytuacja poprawila się po wymianie filtra kabinowego ale nadal slychac irytujące skrzypienie ... zwlaszcza w trybie wentylacji AUTO.
Poza tymi problemami auto sprawuje się dobrze. Jakieś podpowiedzi co jeszcze ewentualnie sprawdzić zeby zglosić ewentualną reklamacje do sprzedawcy?
Pozdrawiam
Marcin
[X-trail I] Kilka pytań dotyczacych X-traila
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Ad 1 Sprzegło działa ciężko, to znaczy że ten typ tak ma. Jak coś skrzypi to wd 40 powinno pomóc.
Ad 2 Tylna wycieraczka żyje własnym życiem. U mnie po wyłączeniu ustawia się raz na płasko, raz na pionowo, a czasem nawet w połowie szyby się zatrzyma. Ale sprawdź wiązkę między lewym słupkiem a drzwiami bagażnika, ja u siebie znalazłem (w tej gumie harmonijkowej) przetarte izolacje na przewodach oraz zerwane 2 przewody (od lampi w bagażniku i podświetlania tablicy rejestracyjnej). Trzeba to naprawić i/lub grubiej zaizolować. Wycieraczki nie sprawdzałem po naprawie, ale może i jej pomogło.
Co do zamka to sprawa jest równie prosta. Trzeba go zdemontować, oczyścić i nasmarować, ponieważ jego konstrukcja jest tak identyczna, że potrafi się samodzielnie zamykać. Mechanizm jest dość delikatny, złożony z kilku ruchomych blaszek, które po wygięciu się mogą o siebie obcierać, a dodatkowo motor elektryczny jest bardzo słaby. W moim przypadku wyprostowanie wszystkiego i nasmarowanie (olejem) pomogło i zamek teraz działa za każdym razem.
Ad 3 Wentylator też mi hałasuje ale jeszcze tam nie zajrzałem. W moim przypadku uspokaja się (na jakiś czas) po odkręceniu na pełne obroty i zmniejszeniu na pożądane. Jak rozbiorę to napiszę co było problemem i jak naprawić
Taka przydatna informacja, wygrzebana na innych forach. W x trail problem z wentylatorem kabinowym jest nagminny. Najczęściej, gdy już przestanie działać, odpowiedzialny za to jest rezystor lub sam silnik. Oryginalny silnik do nawiewu x trail jest drogi ale można go zastąpić silnikiem nawiewu z subaru impreza gx. Jest to ten sam silnik ale nieco zmieniony kształt łopatek samego wiatraka, który można przełożyć na oryginalny. Silnik subaru jest dużo tańszy.
Ad 2 Tylna wycieraczka żyje własnym życiem. U mnie po wyłączeniu ustawia się raz na płasko, raz na pionowo, a czasem nawet w połowie szyby się zatrzyma. Ale sprawdź wiązkę między lewym słupkiem a drzwiami bagażnika, ja u siebie znalazłem (w tej gumie harmonijkowej) przetarte izolacje na przewodach oraz zerwane 2 przewody (od lampi w bagażniku i podświetlania tablicy rejestracyjnej). Trzeba to naprawić i/lub grubiej zaizolować. Wycieraczki nie sprawdzałem po naprawie, ale może i jej pomogło.
Co do zamka to sprawa jest równie prosta. Trzeba go zdemontować, oczyścić i nasmarować, ponieważ jego konstrukcja jest tak identyczna, że potrafi się samodzielnie zamykać. Mechanizm jest dość delikatny, złożony z kilku ruchomych blaszek, które po wygięciu się mogą o siebie obcierać, a dodatkowo motor elektryczny jest bardzo słaby. W moim przypadku wyprostowanie wszystkiego i nasmarowanie (olejem) pomogło i zamek teraz działa za każdym razem.
Ad 3 Wentylator też mi hałasuje ale jeszcze tam nie zajrzałem. W moim przypadku uspokaja się (na jakiś czas) po odkręceniu na pełne obroty i zmniejszeniu na pożądane. Jak rozbiorę to napiszę co było problemem i jak naprawić
Taka przydatna informacja, wygrzebana na innych forach. W x trail problem z wentylatorem kabinowym jest nagminny. Najczęściej, gdy już przestanie działać, odpowiedzialny za to jest rezystor lub sam silnik. Oryginalny silnik do nawiewu x trail jest drogi ale można go zastąpić silnikiem nawiewu z subaru impreza gx. Jest to ten sam silnik ale nieco zmieniony kształt łopatek samego wiatraka, który można przełożyć na oryginalny. Silnik subaru jest dużo tańszy.
Był:
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault