Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Akumulator

Moderator: azorek

Klimas78
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-10-25, 14:50
Lokalizacja: Dzietrzniki

Akumulator

Post autor: Klimas78 » 2010-10-25, 14:53

Witam
Koledzy mam pytanko jaki powinien być najlepszy akumulator do nissana murano?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.<Marcin>.

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-10-26, 20:29

Ale co masz na myśli "najlepszy" ? Markę czy raczej pojemność, prąd rozruchu ?
Z nissanem od 2005 roku :)

Klimas78
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-10-25, 14:50
Lokalizacja: Dzietrzniki

Post autor: Klimas78 » 2010-10-27, 12:42

Właśnie chodzi mi o pojemność i rozruch jaki musi być do murano.
A co do marki to co byś polecał?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-10-27, 15:42

Jakiś czas temu robili test w Motorze i tam wygrał dość wyraźnie akumulator marki Varta
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2010-10-28, 16:08

Akumulator fabryczny:
1/ 12V, 65Ah, 582 CCA - dla wersji bez inteligentnego kluczyka
2/ 12V, 65Ah, 720 CCA - dla wersji z inteligentnym kluczykiem.

CCA = prąd rozruchu przy zimnym silniku. Im więcej tym teoretycznie lepiej. CCA jest to chyba norma amerykańska i to nie jest to samo co "A". Niestety nie znam przeliczników. Generalnie, im więcej CCA (lub A) to większy prąd rozruchowy - ale tutaj należy też przeliczyć wartości - np liczba Amper wg normy EN jest inna niż liczna Amper wg. normy DIN itd, więc jak będziesz porównywał akumulatory to zwróć uwagę czy zastosowane są te same normy.

Jak zastosujesz akumulator o trochę większej pojemności niż 65Ah to nic się nie stanie (np. 70, czy 75 Ah), ale uważaj, bo jak dasz zbyt wysoką pojemność to będzie cały czas niedoładowany i szybciej padnie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-10-28, 16:38

Wg katalogu Boscha: 60Ah, 540A

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-10-28, 18:54

Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (&#8722;18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures.
bilro pisze:Niestety nie znam przeliczników.
Przeliczników jako takich być nie może, bo mając prąd rozruchu w danej temperaturze to jedynie możemy sobie wyestymować, jaki ten prąd będzie w temperaturze wyższej/niższej. No chyba, że mamy podane w kilku temperaturach prądy ;)
bilro pisze: liczba Amper wg normy EN jest inna niż liczna Amper wg. normy DIN itd,
Amper ma generalnie jedną definicję, ewentualnie różne normy mogą podawać prąd wydany z akumulatora w różnych warunkach, to tak dla sprostowania ;)

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2010-10-28, 19:31

zakończmy akademicką dyskusję nt. Mr Ampera :), skrót myślowy i wiadomo o co chodziło.
Żeby już nikt się nie czepiał to powinienem był napisać: "wartość natężenia prądu rozruchowego, podana na tym samym akumulatorze, będzie inna wg. normy EN i inna wg. normy np. DIN, chociaż jest to ten sam akumulator :)"

Awatar użytkownika
Strażak Sam
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Strażak Sam » 2010-12-27, 12:45

Mój nawet jak wymieniałem na nówkę, to w zimie padał po tygodniu stania w górach na nartach. :-(

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2010-12-27, 13:06

Strażak Sam, a po co stawiałeś akumulator na nartach? :-> Też byś padł po tygodniu stania :mrgreen:
Nie mogłem się powstrzymac ... ;)

Awatar użytkownika
Strażak Sam
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Strażak Sam » 2010-12-27, 13:15

Nowy to nowy :mrgreen: A wyciąganie go przy minus 15 stopniach to żadna przyjemność :-/ Ale fakt faktem, że w tego typu autach akumulatory to porażka, moj prezio ma INFINITI FX 35 2009 i już wymienił ze dwa razy akumulator :!:

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2011-01-08, 08:30

Strażak Sam, może warto zainwestować w żelowy akumulator?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2013-07-08, 14:18

Panowie, jaki akumulator kupić w zastępstwie za oryginała?

Wiem, że ma być 65 Ah ale 720 CAA nie mam pojęcia co to jest (rozruch?) - jeśli to rozruch to ciężko znaleźć takie aku o takich parametrach.

Ważne też są wymiary 25,5 x 17x 20.

marba1977
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2017-07-30, 16:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marba1977 » 2017-08-11, 17:09

Ja kupiłem Murano z 2005 roku (USA) miesiąc temu, przejechałem nim ponad 1000 km. Ostatnio temperatura spadła poniżej 9 stopni C nocą i zaczęły się problemy z akumulatorem. Z tego co się zorientowałem akumulator ma ponad 5 lat. Nie ładuje się w czasie jazdy po kilkudziesięciu kilometrach odpala się kontrolka akumulatora Break, a po wyładowaniu po niżej 9Ah komputer wyłącza wszystko. Mechanicy poinformowali mnie że może to być wina albo akumulatora albo alternatora, albo samych szczotek w alternatorze. Akumulator to Szwabski POLAR PLUS 64,9 Ah EN 610. A co wy uważacie?

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2017-08-11, 18:14

Jak nie ładuje, to alternator. Dla pewności możesz w parę minut podmienić akumulator i sprawdzić czy objawy ustąpią.

Ramirez8
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2018-10-14, 14:23

Re: Akumulator

Post autor: Ramirez8 » 2020-04-19, 17:17

Mam pytanie jak wyciągnę z auta akumulator do ładowania i podlocze z powrotem po nocnym ładowaniu to nie będzie żadnych problemów typu adaptacja przepustnicy świecące kontrolki asr i takie tam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”