Strona 1 z 1

nissan murano z250

: 2017-07-11, 08:46
autor: uli3xr
witam jestem mechanikiem i szczęśliwym posiadaczem nisana maruno z V6 w benzynie +gaz

od niedawana pojawił sie problem z delikatnie wypadającym zapłonem na postoju podczas jazdy wszystko jest ok na postoju rejestruje błąd p0300 rozpoznano wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
błąd rejestrowany jak i na bezynie i na gazie
co sprawdziłem ciśnienie paliwa okolo 3.5 bara ciśnienie sprężania 12bar na trzy obroty rozrusznika wszystkie równiutko
szczelność układu dolotowego
wymienione świece na platynowe

ewidentnie samochód ma jakby zbyt ubogą dawkę na biegu jałowym ktoś miał podobny problem proszę o pomoc jestem nowy na forum ale chętnie pomogę

reset parametrów adaptacyjnych także robiłem

: 2017-07-11, 08:52
autor: bombel
uli3xr, a cewki?

: 2017-07-11, 08:52
autor: ulisses
Korekty jak wyglądają? Luz zaworowy?

: 2017-07-11, 08:53
autor: MacGayver
A uboga mieszanka z czego wniosek? Po sondach oemowych czy szerokopasmowka w wydechu? Podczas jazdy wszysko jest ok?
Ciśnienie na wszystkich cylindrach jest równe 12 ? Lewego powietrza nie łapie? Co zrobiłeś żeby była pewność że nie łapie lewego? Wyeliminowales ze na wolnych obrotach niedostaje jednocześnie benzyny i gazu?

: 2017-07-11, 09:00
autor: uli3xr
cewki przełożone s przodu na tył iskra bije bardzo mocno i na wszystkie cylyndry reaguje jak wyciągam cewki lecz dalej lekko utyka


nie sprawdziłem luzów zaworowych lecz myślę ze to nie problem jesli wszystkie cylindry mają równą kompresje

sondy szerokopasmowe według mnie 6 kabelków na PIERWSZYM żądnie mam bogatą i czasem sie zmienia a na drugim ciągle ubogą i nie reaguje pomimo tego ze napiećie na tej sondzie sie zmienia

co do szczelności kol toram obsikałem cały kolektor i wszystkie przewody zmywaczem do hamulców

: 2017-07-11, 09:04
autor: ulisses
uli3xr pisze:nie sprawdziłem luzów zaworowych lecz myślę ze to nie problem jesli wszystkie cylindry mają równą kompresje
Jak będziesz miał różną kompresję to już głowica będzie do roboty, zmierz luzy bo pracy nie dużo a na 99% na wydechowych będą zbyt małe.

: 2017-07-11, 09:13
autor: uli3xr
jakie powinny być luzy mówię o wymiarze


jeśli będą zbyt małe będzie taki objaw jak mój ?

: 2017-07-11, 09:23
autor: ulisses
uli3xr pisze:jakie powinny być luzy mówię o wymiarze
Wymiary luzów sprawdź w service manualu (z pamięci powinny być koło 0,3).

uli3xr pisze:jeśli będą zbyt małe będzie taki objaw jak mój ?
Tak.

: 2017-07-11, 09:33
autor: uli3xr
da sie zmienić luz ? czy kieliszki do wymiany ?

: 2017-07-11, 17:00
autor: ulisses

: 2017-07-12, 06:14
autor: uli3xr
witam ponownie luzy sprawdzone są Ok

dodam jeszcze ze umyłem silnik i po tym zabiegu cały problem sie pojawił możliwe ze zbieżność okoliczności

jedyne co udało mi sie ustalić to że gdy zrobie palcami kryzę na przepławce to na jakąś chwile silnik pracuje idealnie ma ktoś jakiś pomysł ?

: 2017-07-12, 08:13
autor: ulisses
A korekty sprawdziłeś? Ile wynosi podciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach bez żadnych odbiorników włączonych?

: 2017-07-12, 09:19
autor: uli3xr
kts nie moge sprawdzić korekcji i ciśnienia podłącze zaraz inny sprzet

co do sond rząd 1 sonda 1 2,16bogata i bardzo mały zakres oscylacji mieszanka bogata
rzad 2 sonda 1 1,26 oscyluje do okloło 1,8v


jesli zrobię kryzę na przepławce to na obu sądach napięcie oscyluje miedzy 1-2v i chodzi w miarę

: 2017-07-12, 10:31
autor: ulisses
Wystarczy zwykły elm żeby odczytać korekty.