[Z50] Skrzynia po rozgrzaniu przestaje zmieniać biegi
Moderator: azorek
[Z50] Skrzynia po rozgrzaniu przestaje zmieniać biegi
Witajcie moi Drodzy i Dogie,
Jestem w trakcie kupna Murano z 2006, wersja europejska.
1. Podono jest w tym egzemplarzu problem ze skrzynią - na zimno chodzi ok ale jak sie zagrzeje (po ok 30 km) to jest problem ze zmianą biegów.
- Spotkaliście sie z czymś takim?
- Jest to do naprawy czy mam szukać innej skrzyni na przekładke?
PS1: Czy macie jakiego sprawdzonego mechanika od Murano na południu Polski? Jak by sie okazało, ze jest jakiś na śląsku to bede wniebowzięty.
PS2: Gdzie polecacie zakładać LPG ? Poczytałem troche tutaj postów i wiem, że trzeba to mega dobrze zrobić bo moze generowac dużo problemów.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
Jestem w trakcie kupna Murano z 2006, wersja europejska.
1. Podono jest w tym egzemplarzu problem ze skrzynią - na zimno chodzi ok ale jak sie zagrzeje (po ok 30 km) to jest problem ze zmianą biegów.
- Spotkaliście sie z czymś takim?
- Jest to do naprawy czy mam szukać innej skrzyni na przekładke?
PS1: Czy macie jakiego sprawdzonego mechanika od Murano na południu Polski? Jak by sie okazało, ze jest jakiś na śląsku to bede wniebowzięty.
PS2: Gdzie polecacie zakładać LPG ? Poczytałem troche tutaj postów i wiem, że trzeba to mega dobrze zrobić bo moze generowac dużo problemów.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
Jabers, daj sobie spokój z tym egzemplarzem, niby sprawna skrzynia to 5k + przekładka, olej i wyjdzie 7 (i tak naprawdę nie wiesz co kupiłeś). Naprawa to też ok 8k (ktoś kiedyś pisał na forum o tym jak naprawiał swoją). Ogólnie szukaj auta w którym olej w skrzyni był zmieniany regularnie bo inaczej trafisz na minę.
Jabers, prawdopodobnie łańcuch się wyciągnął i po nagrzaniu się jeszcze bardziej wyciąga i po prostu się ślizga.
W Murano jest skrzynia CVT, która nie ma przełożeń wcale. Zamaist wymiany skrzyni trzeba poszukać nowego paskołańcucha. Podobno istrnieją już zamienniki:
http://www.ebay.com/itm/CVT-JF010E-RE0F ... 4s&vxp=mtr
W Murano jest skrzynia CVT, która nie ma przełożeń wcale. Zamaist wymiany skrzyni trzeba poszukać nowego paskołańcucha. Podobno istrnieją już zamienniki:
http://www.ebay.com/itm/CVT-JF010E-RE0F ... 4s&vxp=mtr
Szanowny kolego Jabers.
Serdecznie odradzam kupowanie takiego auta.
Koszty naprawy spore a nie wiadomo czy to jedyne usterki.
Zakup nowej skrzyni - prawie niemożliwy i nieopłacalny.
Jeśli chodzi o samą cvt, to nie jest to takie pewne, że chodzi wyłącznie o wymianę paska.
To wbrew pozorom dość skompikowana skrzynia sterowana komputerowo.
O sześciu lub siedmiu "biegach" (zależnie od wersji sterownika).
Ta wersja cvt nie ma oczywiście przekładni planetarnych i zestopniowanie ustawiane jest mechanotronicznie
w sposób adaptacyjny. tzn. Komputer analizuje częstość, stopień wciśnięcia pedału gazu, prędkość samochodu,
stopień obciąźenia silnika itd. I na tej podstawie zmienia "biegi"
Inne cvt posiadają również przekładnie planetarne.
Skracając. Wymiana paska może być początkiem drogi przez mękę.
Pozdrawiam wkar
Serdecznie odradzam kupowanie takiego auta.
Koszty naprawy spore a nie wiadomo czy to jedyne usterki.
Zakup nowej skrzyni - prawie niemożliwy i nieopłacalny.
Jeśli chodzi o samą cvt, to nie jest to takie pewne, że chodzi wyłącznie o wymianę paska.
To wbrew pozorom dość skompikowana skrzynia sterowana komputerowo.
O sześciu lub siedmiu "biegach" (zależnie od wersji sterownika).
Ta wersja cvt nie ma oczywiście przekładni planetarnych i zestopniowanie ustawiane jest mechanotronicznie
w sposób adaptacyjny. tzn. Komputer analizuje częstość, stopień wciśnięcia pedału gazu, prędkość samochodu,
stopień obciąźenia silnika itd. I na tej podstawie zmienia "biegi"
Inne cvt posiadają również przekładnie planetarne.
Skracając. Wymiana paska może być początkiem drogi przez mękę.
Pozdrawiam wkar
A powinno wywalic błąd w takiej sytuacji?
edit:błedów nie ma.Przy spokojnej jeżdzie wszystko ok.,przy jeżdzie typu ''wyprzedzanie''auto wiesza się na 100 km/h.Trzeba odpuścic delikatnie gaz i wtedy auto zaczyna jechac.Czy to wina pedału gazu a może przycisku kick down?I czy skrzynię cvt można podłączyc pod kompa?
edit:błedów nie ma.Przy spokojnej jeżdzie wszystko ok.,przy jeżdzie typu ''wyprzedzanie''auto wiesza się na 100 km/h.Trzeba odpuścic delikatnie gaz i wtedy auto zaczyna jechac.Czy to wina pedału gazu a może przycisku kick down?I czy skrzynię cvt można podłączyc pod kompa?
Nawet trzeba podłączyć pod komputer.
Układ napędowy przełączony jest najprawdopodobniej w tryb awaryjny.
Na "nosa" tęgo auta nie naprawisz.
Uniwersalnym skanerem raczej też (chyba źe jakaś prościzna).
Trzeba podpiąć skaner CONSULT Nissana i pjechać do dobrego serwisu (nie wiem gdzie).
Można reż spróbować w przyzwoitym serwisie robiącym skrzynie CVT.
Tam pracują przytomni faceci mający doświadczenia z tym "wynalazkiem"
Japońcy wyprodukowali już ponad 30 mln. tych skrzyń i jak zapewne czytałeś skrzynie niezłe, ale
wytrzymują niezawielkie przebiegi ok 250 tyś km.
W USA po prostu wymieniają skrzynkę i tyle.
wkar
Układ napędowy przełączony jest najprawdopodobniej w tryb awaryjny.
Na "nosa" tęgo auta nie naprawisz.
Uniwersalnym skanerem raczej też (chyba źe jakaś prościzna).
Trzeba podpiąć skaner CONSULT Nissana i pjechać do dobrego serwisu (nie wiem gdzie).
Można reż spróbować w przyzwoitym serwisie robiącym skrzynie CVT.
Tam pracują przytomni faceci mający doświadczenia z tym "wynalazkiem"
Japońcy wyprodukowali już ponad 30 mln. tych skrzyń i jak zapewne czytałeś skrzynie niezłe, ale
wytrzymują niezawielkie przebiegi ok 250 tyś km.
W USA po prostu wymieniają skrzynkę i tyle.
wkar
Kolego ROBERTJ, wg mnie coś ze skrzynią, ale to jest wróżenie z fusów.
Ja wiem o kilkunastu przyczynach wejścia w tryb awaryjny.
Tego na prawdę nie sposób zgadnąć. To trzeba mierzyć.
Gniazdo to samo OBDII (pod kierownicą).
Prototół Nissana, dlatego uniwersalki źle odczytują (nieprecyzyjnie) błedy.
Protokoły napraw z dokładnym opisem błędów w servis manual.
wkar
Ja wiem o kilkunastu przyczynach wejścia w tryb awaryjny.
Tego na prawdę nie sposób zgadnąć. To trzeba mierzyć.
Gniazdo to samo OBDII (pod kierownicą).
Prototół Nissana, dlatego uniwersalki źle odczytują (nieprecyzyjnie) błedy.
Protokoły napraw z dokładnym opisem błędów w servis manual.
wkar
Podstawowe nastawy, które trzeba wykonać po wyjęciu akumulatora opisane są w service manualu.
Cześć z nich można przeprowadzić bez komputera.
Jest to dokładnie opisane w dziale BASIC SERVICE PROCEDURE (str. 68 EC, rocznik 2007)
Np. Ustawianie pedału gazu:
1. Wcisnąć pedał na full.
2. Włączyć stacyjkę na On - odczekać 2sekundy.
3. Włączyć stacyjkę na Of - oczekać 10 sek.
4. Włączyć powtórnie na On - 2 sek.
5. Włączyć na Of - 10 sek
Inne nastawy w servisówce.
wkar
Cześć z nich można przeprowadzić bez komputera.
Jest to dokładnie opisane w dziale BASIC SERVICE PROCEDURE (str. 68 EC, rocznik 2007)
Np. Ustawianie pedału gazu:
1. Wcisnąć pedał na full.
2. Włączyć stacyjkę na On - odczekać 2sekundy.
3. Włączyć stacyjkę na Of - oczekać 10 sek.
4. Włączyć powtórnie na On - 2 sek.
5. Włączyć na Of - 10 sek
Inne nastawy w servisówce.
wkar
WItajcie,
Jestem właśnie po naprawie skrzyni do wspomnianego w temacie egzemplarza.
W skrócie - wyszło 11K PLN
W detalach:
Generalnie skrzynia w środku była zmielona na amen.
Do wymiany poszło:
Dyferencjał, Koło pośrednie zębate, Wałek atakujący, Przednia obudowa sprzęgła, Converter + jego uszczelniacz, Uszczelniacze półosi, Filtr oleju + olej.
Przyjemność kosztowała mnie ok 5200 ale był jeden szkopuł - do bloku elektro-zaworowego dostały sie opiłki ze skrzyni i było 50% szans, że będzie działać po prawnie.
... po przejechaniu 30 km juz wiedziałem ze nie jest dobrze.
Uszkodzony blok el-zaw blokował wałek (na którym rozpięty jest pas transmisyjny) na pozycji 3 biegu i wywalał go w kosmos.
W konsekwencji naprawa numer 2 kosztowała 1200 za nowy wałek i ... 1300$ USD za nowy blok...
Plusem całej sytuacji jest fakt, że mam pięknie zregenerowaną skrzynie i powinna wytrzymać kolejne 100K km.
PS: W serwisie w którym naprawiałem, dowiedziałem sie że automatyczne skrzynie w Nissanach nie są przewidziane na długą eksploatacje i większość pada po ok 100K km.
Rekordzistą był Juke ze skrzynią do wymiany po 60K km.
Mam nadzieje, że info Wam sie przyda do podjęcia decyzji o kupnie/sprzedaży/naprawie.
Pozdrawiam,
MM
Jestem właśnie po naprawie skrzyni do wspomnianego w temacie egzemplarza.
W skrócie - wyszło 11K PLN
W detalach:
Generalnie skrzynia w środku była zmielona na amen.
Do wymiany poszło:
Dyferencjał, Koło pośrednie zębate, Wałek atakujący, Przednia obudowa sprzęgła, Converter + jego uszczelniacz, Uszczelniacze półosi, Filtr oleju + olej.
Przyjemność kosztowała mnie ok 5200 ale był jeden szkopuł - do bloku elektro-zaworowego dostały sie opiłki ze skrzyni i było 50% szans, że będzie działać po prawnie.
... po przejechaniu 30 km juz wiedziałem ze nie jest dobrze.
Uszkodzony blok el-zaw blokował wałek (na którym rozpięty jest pas transmisyjny) na pozycji 3 biegu i wywalał go w kosmos.
W konsekwencji naprawa numer 2 kosztowała 1200 za nowy wałek i ... 1300$ USD za nowy blok...
Plusem całej sytuacji jest fakt, że mam pięknie zregenerowaną skrzynie i powinna wytrzymać kolejne 100K km.
PS: W serwisie w którym naprawiałem, dowiedziałem sie że automatyczne skrzynie w Nissanach nie są przewidziane na długą eksploatacje i większość pada po ok 100K km.
Rekordzistą był Juke ze skrzynią do wymiany po 60K km.
Mam nadzieje, że info Wam sie przyda do podjęcia decyzji o kupnie/sprzedaży/naprawie.
Pozdrawiam,
MM