[Z50] Kupione Murano z wyciekami że skrzyni
Moderator: azorek
[Z50] Kupione Murano z wyciekami że skrzyni
Witam wszystkich serdecznie, mam na imie Adrian Dziś zakupiłem Murano z 2006 roku, USA. 120000 przebiegu. Zabralem go dziś do serwisu Nissana na oględziny i niby wszystko cacy, oprócz faktu że pracują tam same gląby co sie znają tylko na tym co im komputer powie. Ale nie o tym tu. Mocno poci się miejsce łączeń skrzyni biegów. Ale napedy działają skrzynia pracuje. I tu pytanie. Po prostu mam zmienić uszczelki i na nowo poskladać całość żeby nie kapało czy jednak coś o czym wolę nie myśleć?
I jeszcze jedno, mimo że skrzynia cvt, to czuje się jakby skrzynia zmieniała biegi. Bezszarpnieć itp, ale ewidentnie zmienia, redukuje itp. sprzedający sprzedał historyjke że coś tam serwisy wgrywały do skrzyń że imituje zmiany biegów bo ludziom się nie podobała charakterystyka cvt. Dobra bajka czy może jednak...? Ogólnie napiszcie mi jak bardzo sobie narobilem biedy kupując Murano z podejrzaną skrzynia ?
I jeszcze jedno, mimo że skrzynia cvt, to czuje się jakby skrzynia zmieniała biegi. Bezszarpnieć itp, ale ewidentnie zmienia, redukuje itp. sprzedający sprzedał historyjke że coś tam serwisy wgrywały do skrzyń że imituje zmiany biegów bo ludziom się nie podobała charakterystyka cvt. Dobra bajka czy może jednak...? Ogólnie napiszcie mi jak bardzo sobie narobilem biedy kupując Murano z podejrzaną skrzynia ?
Ostatnio zmieniony 2015-07-14, 10:42 przez adrian888, łącznie zmieniany 1 raz.
A wiesz na jakiej zasadzie taka iluzja działa? Bo jak się przejechalem praktycznie byłem pewien że to normalny automat. I w głowę zachodzilem o co chodzi Co do wycieku, to jest jeszcze z lewej pół osi. Tam jest na 100%, w głębi duszy pragnę by się okazało że to z ośki kapie i wiatr rozchlapuje po skrzyni Wyczyszcze całość i zobaczymy. Ogólnie super autko, 2006, srebrne zegary, keyless, diodiwe lampy tył i ksenon. Wszystko to co chciałem
adrian888, a to nissana trzeba pytać. Na YT jest sporo filmów o skrzyniach CVT:
np. https://www.youtube.com/watch?v=dGEz5ETOElc
np. https://www.youtube.com/watch?v=dGEz5ETOElc
Nie wiem, czy dobrze zrobiłeś kupując to auto...
2006 - USA, też mam takie. Gdyby było nowe to super...
Ja kupiłem jak miało 3 lata.
Serwisy niewiele wiedzą na temat Murano, bo w Europie to dość egzotyczny model
- cena.
Co do skrzyni, jej trwałość oceniana jest na ok. 200-250 tyś. - przy chamskim traktowaniu.
Kupując używkę wiesz...
Jeśli cieknie na połączeniach - to była robiona.
Co do samej zasady działania jest bardzo prosta (teoretycznie).
Napęd przekazywany za pomocą paska klinowego.
Sterowanie mechatroniczne tzw. inteligentne.
W skrócie zmiana przełożeń zależna od sposobu jazdy.
Skrzynia zestopniowana (zależnie od oprogramowania) na 6 lub 7 biegów.
Na wyjściu sprzęgła planetarne takie same jak w klasycznym automacie.
Jak jedziesz dynamicznie, to czujesz zmianę "biegów".
Przy powolnym przyspieszaniu nie.
Całość działa świetnie jak jest nowa lub zadbana - stąd moje wątpliwości co do zakupu dość
starego auta.
O stopniu skomplikowania technologicznego produkcji niech świadczy fakt, że CVT produkuje
jedyna firma na świecie - JATCO / tam są jedyne miarodajne info.
Próbują Niemcy, ale im to nie wychodzi - szajs.
O jakości i funkjonalności skrzyń CVT świadczy ilość wyprodukowanych skrzyń grubo> 20 mln. szt.
Nowe CVT posiadają zespoloną skrzynię klasyczną (2 biegi), która to zwiększa sprawność całości.
Póki co, dbaj o poziom oleju.
Oleju w tej skrzyni się nie zmienia (chyba, że są opiłki lub jest spalony), co świadczy o awarii.
Sprawdź kolor oleju: ma być niebieskawo-zielony - trzeba rurką igielitową wyssać z otw konr.
Poziom sprawdzaj na gorącym, pracującym silniku.
Pzdr wkar.
2006 - USA, też mam takie. Gdyby było nowe to super...
Ja kupiłem jak miało 3 lata.
Serwisy niewiele wiedzą na temat Murano, bo w Europie to dość egzotyczny model
- cena.
Co do skrzyni, jej trwałość oceniana jest na ok. 200-250 tyś. - przy chamskim traktowaniu.
Kupując używkę wiesz...
Jeśli cieknie na połączeniach - to była robiona.
Co do samej zasady działania jest bardzo prosta (teoretycznie).
Napęd przekazywany za pomocą paska klinowego.
Sterowanie mechatroniczne tzw. inteligentne.
W skrócie zmiana przełożeń zależna od sposobu jazdy.
Skrzynia zestopniowana (zależnie od oprogramowania) na 6 lub 7 biegów.
Na wyjściu sprzęgła planetarne takie same jak w klasycznym automacie.
Jak jedziesz dynamicznie, to czujesz zmianę "biegów".
Przy powolnym przyspieszaniu nie.
Całość działa świetnie jak jest nowa lub zadbana - stąd moje wątpliwości co do zakupu dość
starego auta.
O stopniu skomplikowania technologicznego produkcji niech świadczy fakt, że CVT produkuje
jedyna firma na świecie - JATCO / tam są jedyne miarodajne info.
Próbują Niemcy, ale im to nie wychodzi - szajs.
O jakości i funkjonalności skrzyń CVT świadczy ilość wyprodukowanych skrzyń grubo> 20 mln. szt.
Nowe CVT posiadają zespoloną skrzynię klasyczną (2 biegi), która to zwiększa sprawność całości.
Póki co, dbaj o poziom oleju.
Oleju w tej skrzyni się nie zmienia (chyba, że są opiłki lub jest spalony), co świadczy o awarii.
Sprawdź kolor oleju: ma być niebieskawo-zielony - trzeba rurką igielitową wyssać z otw konr.
Poziom sprawdzaj na gorącym, pracującym silniku.
Pzdr wkar.
Dzięki samochód wydaje się zadbany, 114tys przebieg 100% autentyczny, skrzynia pracuje bdb. Sprawdze poziom oleju i po pierwsze umyje całe te zapocenie, od tłuszcze i wtedy się okarze co tak naprawdę cieknie, bo ta pół oś cieknie na pewno. Mam nadzieję cichą że to tylko to. Samo działanie inteligentne tej skrzyni teoretycznie to strzał w 10. Lepszy niż automat tradycyjny.
No pewno.. skrzynia daje się lubić
Wyciek z uszczelniacza półośki - drobiazg.
Gdyby pojawił się wyciek z otworu nad wydechem, to gorzej.
Cieknie wtedy skrzynia lub i skrzynia kątowa( tzw. reduktor).
Usunięcie tych wycieków to też nie jest problem koszt uszczelniaczy 100,-, ale roboty.. ogrom
(samemu).
Proponuję sprawdzać, dolewać nie przejmować się jeździć... "szerokości"
Ściągnąć manual.
Pozdrawiam. wkar
Wyciek z uszczelniacza półośki - drobiazg.
Gdyby pojawił się wyciek z otworu nad wydechem, to gorzej.
Cieknie wtedy skrzynia lub i skrzynia kątowa( tzw. reduktor).
Usunięcie tych wycieków to też nie jest problem koszt uszczelniaczy 100,-, ale roboty.. ogrom
(samemu).
Proponuję sprawdzać, dolewać nie przejmować się jeździć... "szerokości"
Ściągnąć manual.
Pozdrawiam. wkar
Uszczelniacz półosi zamówiony, w serwisie koszt okolo 60zł. Teraz tylko pytanie, jakim olejem uzupełnić braki?
[ Dodano: 2015-07-24, 20:37 ]
Up. jaki olej zalalac do dyferencjalu z przodu/skrzyni redukcyjnej?
[ Dodano: 2015-07-28, 20:48 ]
Ma takie wątpliwości co do pracy skrzyni biegów. Przy każdym przyspieszeniu, czy wolno czy max przy 40 km/h czuje się jak muli skrzynię, obroty spadają i znowu rosną i dalej jedzie już gładko. Chociaż raz na jakiś czas nawet powyżej 40, dajemy gazu, skrzynia "redukuje" obroty rosną , samochód przyśpiesza lecz nie płynnie... szaprie ale idzie pomału do przodu. I tu pytania: Czy skrzynia biegów się kończy, a może wystarczy zmienić komputer/ sterownik? Co do zmian biegów był wyciągnięty akumulator i przyznam szczerze że już nie "zmienia biegów" tylko zachowuje się jak typowe cvt. Olej w skrzyni jest i ma prawidłowy kolor.
[ Dodano: 2015-07-24, 20:37 ]
Up. jaki olej zalalac do dyferencjalu z przodu/skrzyni redukcyjnej?
[ Dodano: 2015-07-28, 20:48 ]
Ma takie wątpliwości co do pracy skrzyni biegów. Przy każdym przyspieszeniu, czy wolno czy max przy 40 km/h czuje się jak muli skrzynię, obroty spadają i znowu rosną i dalej jedzie już gładko. Chociaż raz na jakiś czas nawet powyżej 40, dajemy gazu, skrzynia "redukuje" obroty rosną , samochód przyśpiesza lecz nie płynnie... szaprie ale idzie pomału do przodu. I tu pytania: Czy skrzynia biegów się kończy, a może wystarczy zmienić komputer/ sterownik? Co do zmian biegów był wyciągnięty akumulator i przyznam szczerze że już nie "zmienia biegów" tylko zachowuje się jak typowe cvt. Olej w skrzyni jest i ma prawidłowy kolor.