[Murano] Lampy przednie
Moderator: azorek
[Murano] Lampy przednie
Witam mozecie podpowiedzieć jak najszybciej i bezboleśnie dobrać sie do lamp przednich musze posprawdzac zarowki ! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-01-29, 09:37 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorry, ja zrozumiałem, że chcesz wymienić żarówki - do tego nie trzeba wymontowywać lamp.
Żeby wyjąć całe lampy, to trzeba: zdjąć przednie części zakoli (lewa, prawa), odkręcić od spodu nakładkę zderzaka, zdjąć osłony górne (plastiki) lamp, odkręcić i wyjąć "grill", odkręcić i
wyjąć lampy.
Do wymiany, sprawdzenia żarówek takich operacji się nie wykonuje, bo to auto poza nielicznymi przypadkami "debilizmu konstruktorów", zrobione jest dość akuratnie.
Pzdr. wkar
Żeby wyjąć całe lampy, to trzeba: zdjąć przednie części zakoli (lewa, prawa), odkręcić od spodu nakładkę zderzaka, zdjąć osłony górne (plastiki) lamp, odkręcić i wyjąć "grill", odkręcić i
wyjąć lampy.
Do wymiany, sprawdzenia żarówek takich operacji się nie wykonuje, bo to auto poza nielicznymi przypadkami "debilizmu konstruktorów", zrobione jest dość akuratnie.
Pzdr. wkar
Witam mam problem poprzedni wlasciciel auta wymienial oswietlenie zewnetrzne tylnie ina eu i podpiol zamiast ledowych lam lampy z zarowkami 21w potrzebuje informacje jakie obciazenie dawaly lampy led lub jakis schemat oswietlenia z wersji usa i czy wie ktos moze jakie oryginalnie zarowki sa w lampach przednich xenonowych (pozycyjne i migacze)
Lampy przednie konw. 65/55W (HB5) lub 35W (D2S) xenon, przeciwmgielne 51W(HB4), kierunkii 21W (Amber)
,pozycyjne i obrysówki 3,8W itd.
Schematy, opisy, opcje są w service manuał sekcja Lt - tam znajdziesz wszystko.
wkar
Przestrzegam Cię tylko przed "grzebaniem na pałę" w instalacji.
Tu jest sterowanie funkcjami urządzeń elektrycznych poprzez can bus data system (cyfrowo przez moduły
Mikroprocesorowe).
W związku z tym dość łatwo narobić sobie kłopotów jeśli działasz "w ciemno".
W istrukcji jest wszystko, no prawie wszystko, co dotyczy napraw, zamiany lamp głównych (xenon, halogen)
itp.
I tak np. W staroźytntych instalacjach przełącznik świateł głównych mijania-długie, sterował odp. przekaźnikami, a te podawały "wysokoprądowe plusy" na odpowiednie styki żarówek w reflektorach.
Jeźeli to były H4, to z pojawieniem się plusa na żarniku "drogowym" gasło światło "mijania"
Tutaj funkcje końcowe (przy żarówkach HB5) są takie same, ale osiągane troszkę w inny sposób:
przełącznik steruje modułem BCM (BODY CONTROL MODULE -mikroproc), ten przez szynę CAN -bus steruje
modułem IPDM (INTELIGENT POWER DISTRIBUTION MODULE - mikroproc), który wchodzi w skład CPU
I ten dopiero włącza odp. przekaźnik podający prąd na dany żarnik żarówki HB5.
Itd,itd, tak, że trzeba najpierw porządnie temat "zdokumentować". Pozdrawiam wkar
,pozycyjne i obrysówki 3,8W itd.
Schematy, opisy, opcje są w service manuał sekcja Lt - tam znajdziesz wszystko.
wkar
Przestrzegam Cię tylko przed "grzebaniem na pałę" w instalacji.
Tu jest sterowanie funkcjami urządzeń elektrycznych poprzez can bus data system (cyfrowo przez moduły
Mikroprocesorowe).
W związku z tym dość łatwo narobić sobie kłopotów jeśli działasz "w ciemno".
W istrukcji jest wszystko, no prawie wszystko, co dotyczy napraw, zamiany lamp głównych (xenon, halogen)
itp.
I tak np. W staroźytntych instalacjach przełącznik świateł głównych mijania-długie, sterował odp. przekaźnikami, a te podawały "wysokoprądowe plusy" na odpowiednie styki żarówek w reflektorach.
Jeźeli to były H4, to z pojawieniem się plusa na żarniku "drogowym" gasło światło "mijania"
Tutaj funkcje końcowe (przy żarówkach HB5) są takie same, ale osiągane troszkę w inny sposób:
przełącznik steruje modułem BCM (BODY CONTROL MODULE -mikroproc), ten przez szynę CAN -bus steruje
modułem IPDM (INTELIGENT POWER DISTRIBUTION MODULE - mikroproc), który wchodzi w skład CPU
I ten dopiero włącza odp. przekaźnik podający prąd na dany żarnik żarówki HB5.
Itd,itd, tak, że trzeba najpierw porządnie temat "zdokumentować". Pozdrawiam wkar
Oooo Super dzieki za odpowiedz , nie chce ingerować w światła przednie tylko znaleść błąd który powoduje przyspieszoną pracę kierunków p+l , tak jak pisałem to poprzednik wymienił z ledowych lamp na wersję eu z zarówkami (nie pokazuje się żaden błąd ) ale migacze zamiast wolniej to migają szybciej dlatego szukam info o poboże mocy przez tylne migacze wersji led lub jak rozwiązać ten problem może wywalić te wpinki w przednie i wykożystać oryginalną instalację??????
Ostatnio zmieniony 2014-01-13, 19:28 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym wrócił do oryginału. U mnie są przerobione ledy i jest super.
W Twoim przypadku jest coś tęgo napaprane, bo zmiana na źarówki z tyłu nie powinna
powodować przyspieszonej pracy kierunków, przecieź podłącza się pod tylne złącze hak
holowniczy a częstotliwość mrugania nie zmienia się.
W klasycznej (analogowej) instalacji, przyspieszenie następuje, gdy przepali się jedna z żarówek
tzn. że zostanie obciąženie 21W,
wkar
W Twoim przypadku jest coś tęgo napaprane, bo zmiana na źarówki z tyłu nie powinna
powodować przyspieszonej pracy kierunków, przecieź podłącza się pod tylne złącze hak
holowniczy a częstotliwość mrugania nie zmienia się.
W klasycznej (analogowej) instalacji, przyspieszenie następuje, gdy przepali się jedna z żarówek
tzn. że zostanie obciąženie 21W,
wkar
Service manuał 2007/LT121do LT123
wkar
[ Dodano: 2014-01-14, 00:59 ]
Jeżeli "kowale", którzy przerabiali te światła wywalili B42 (on jest pod środkowym wzmocnieniem bagaźnika).
To jest moduł (REAR COMB.LAMP CONTROL unit), który odpowiada za (impulsowe) sterowanie i stabilizację
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.
Poza tym część fachowców zapomina o zmianie prądu max przy zmianie koloru LEDów, co (tak jak u mnie)
kończy się ich dość szybkim przepaleniem. Niektórym wydaje się, że ledy podłącza się przez opornik!
wkar
wkar
[ Dodano: 2014-01-14, 00:59 ]
Jeżeli "kowale", którzy przerabiali te światła wywalili B42 (on jest pod środkowym wzmocnieniem bagaźnika).
To jest moduł (REAR COMB.LAMP CONTROL unit), który odpowiada za (impulsowe) sterowanie i stabilizację
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.
Poza tym część fachowców zapomina o zmianie prądu max przy zmianie koloru LEDów, co (tak jak u mnie)
kończy się ich dość szybkim przepaleniem. Niektórym wydaje się, że ledy podłącza się przez opornik!
wkar
THX
Witam dzieki za instrukcje moje niedopatrzenie a pytanko jeszcze mam czy zmiana zarówek ksenonów na inne od oryginalnych moze mniec wplyw na intensywnosc migaczy (podobno mam zalozone jakies o mocy 2000lumenow) pozdrawiam
WITAJ.
Ale, czy ty masz żarówki o strumieniu 2000 lumenów (sporo!)
czy palniki xenonowe (one nie mają żarników, bo lampy wyładowcze)- takie trochę jak świtlówki., założone
do oprawek żarówkowych.
czy inne niż D2S-y, założone w oprawy xenonowe.
Chodzi mi w zasadzie o ustalenie stopnia popaprania instalacjii Twojego auta, bo sama zmiana mocy, nie ma
prawa zmienić częstotliwości mignięć. W instrukcji na stronach serwisowych kierunków masz napisane dokładnie, że mają migać co 1 s.
Pozdrawiam wkar
Ale, czy ty masz żarówki o strumieniu 2000 lumenów (sporo!)
czy palniki xenonowe (one nie mają żarników, bo lampy wyładowcze)- takie trochę jak świtlówki., założone
do oprawek żarówkowych.
czy inne niż D2S-y, założone w oprawy xenonowe.
Chodzi mi w zasadzie o ustalenie stopnia popaprania instalacjii Twojego auta, bo sama zmiana mocy, nie ma
prawa zmienić częstotliwości mignięć. W instrukcji na stronach serwisowych kierunków masz napisane dokładnie, że mają migać co 1 s.
Pozdrawiam wkar
Witam.
Może porazić i to dość poważnie. Co prawda na złączu lampy nie występują wysokie napięcia, Ale już na złączce idącej od przetwornicy do palnika jest voltów "co niemiara". Zwłaszcza, gdy "odepnie" się go, a przetwornica pracuje.
Kilka podstawowych inforacji np. na Wikipedii- samochodowa lampa ksenonowa.
Należy też pamiętać, żeby nie zbliżać twarzy, głowy do lampy, bo można zostać silnie napromieniowanym.
Wyładowcze źródła światła do jakich należą Hid charakteryzują się poza większą sprawnością, lepszym
światłem, znacznym pronieniowaniem UV oraz innymi szkodliwymi czynnikami.
Tak, że ostrożnie. Nie wiem, czy jednak nie powinieneś "grzebać" na odpíętej klemie(-).
Pozdrawiam wkar
Może porazić i to dość poważnie. Co prawda na złączu lampy nie występują wysokie napięcia, Ale już na złączce idącej od przetwornicy do palnika jest voltów "co niemiara". Zwłaszcza, gdy "odepnie" się go, a przetwornica pracuje.
Kilka podstawowych inforacji np. na Wikipedii- samochodowa lampa ksenonowa.
Należy też pamiętać, żeby nie zbliżać twarzy, głowy do lampy, bo można zostać silnie napromieniowanym.
Wyładowcze źródła światła do jakich należą Hid charakteryzują się poza większą sprawnością, lepszym
światłem, znacznym pronieniowaniem UV oraz innymi szkodliwymi czynnikami.
Tak, że ostrożnie. Nie wiem, czy jednak nie powinieneś "grzebać" na odpíętej klemie(-).
Pozdrawiam wkar
o jest moduł (REAR COMB.LAMP CONTROL unit), który odpowiada za (impulsowe) sterowanie i stabilizację
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.
A nie 2 i 4 ?? Gb i Gy tak mam w servis manual, pozdro
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.
A nie 2 i 4 ?? Gb i Gy tak mam w servis manual, pozdro
Witam
Witaj sprawa wygląda następująco tylne migacze są podłączone pod przednie tak jak pisałeś a reszta żarówek tylnej lampy jest podłączona pod instalacje która została z ledowych świateł tylko kable tz wtyczki zostały obcięte i pozakręcane z kablami od lampy eu , może ty gdzieś jest problem na tej instalacji nie ma żadnych przekazników , pozdrawiam
Witam a jak będą migały poprawnie to co zrobić by po założeniu tylnych żarówek migało wszystko wolniej???
[ Dodano: 2014-01-28, 20:31 ]
[ Dodano: 2014-01-28, 20:31 ]
Widze ze w instalacji jest sporo namieszane po wyjeciu zarowek migacze dzialaja ze zdwojona sila awaryjne chodza normalnie moze te papudroki podlaczyli tyl i przednie migacze jakos na krotko i cos powoduje awarie ?Pulsar pisze:Witam a jak będą migały poprawnie to co zrobić by po założeniu tylnych żarówek migało wszystko wolniej???
Witaj przednie jak i tylne żarówki migaczy są 21W lylne białe przednie amber.
W tylnych lampach jeszcze jest żarówka 2DUW21/5W światło stop oraz nie wiem po co bo nie jest zamontowana w lampie ale podłączona do instalacji żarówka W5W 5w ?
[ Dodano: 2014-01-30, 16:21 ]
Witam czy w przedniej lampie powinny migać 2żarówki jako migacz czy tylko jedna może tu jest problem?
[ Dodano: 2014-02-01, 15:58 ]
Witam więc tak rozebrałem cały przód migacze tylne są podciągnięte pod przednie lamy i oby dwa tz prawy i lewy są podłączone pod przewód koloru zielony (prawy zielono czarny a lewy zielono żółty ) w wiązkę przy lampach przednich zaraz przy kostce wpietej w lampę od tych kabli są jeszcze porobione odejścia i podłączone obrysówki jako migacze , czy tylne migacze są podłączone prawidłowo czy trzeba je podłączyć w tylną wiązkę???
[ Dodano: 2014-02-12, 13:41 ]
Prośbę mam ! Podpiąłem dzisiaj oryginalne lampy ledowe migacze pracują normalnie z normalną prędkością nawet żarówki które są podciągnięte z przednich lamp pracowały z ledami normalnie , po podpięciu z powrotem wiązki od lamp żarówkowych wszystko pracuje 2razy szybciej , ma ktoś jakąś sugestię gdzie jest problem ,pozdrawiam
[ Dodano: 2014-02-14, 15:21 ]
Kolego Wukar mogę jeszcze raz prosić o dopowiedz ,,, pytanko jeżeli auto pochodzi z USA i oryginalnie były tylne LEDY a teraz podepnę pod oryginalną nie przerobioną instalację lampy w wersji USA ale żarówkowe to światła będą działały prawidłowo czy coś będzie nie tak??
W tylnych lampach jeszcze jest żarówka 2DUW21/5W światło stop oraz nie wiem po co bo nie jest zamontowana w lampie ale podłączona do instalacji żarówka W5W 5w ?
[ Dodano: 2014-01-30, 16:21 ]
Witam czy w przedniej lampie powinny migać 2żarówki jako migacz czy tylko jedna może tu jest problem?
[ Dodano: 2014-02-01, 15:58 ]
Witam więc tak rozebrałem cały przód migacze tylne są podciągnięte pod przednie lamy i oby dwa tz prawy i lewy są podłączone pod przewód koloru zielony (prawy zielono czarny a lewy zielono żółty ) w wiązkę przy lampach przednich zaraz przy kostce wpietej w lampę od tych kabli są jeszcze porobione odejścia i podłączone obrysówki jako migacze , czy tylne migacze są podłączone prawidłowo czy trzeba je podłączyć w tylną wiązkę???
[ Dodano: 2014-02-12, 13:41 ]
Prośbę mam ! Podpiąłem dzisiaj oryginalne lampy ledowe migacze pracują normalnie z normalną prędkością nawet żarówki które są podciągnięte z przednich lamp pracowały z ledami normalnie , po podpięciu z powrotem wiązki od lamp żarówkowych wszystko pracuje 2razy szybciej , ma ktoś jakąś sugestię gdzie jest problem ,pozdrawiam
[ Dodano: 2014-02-14, 15:21 ]
Kolego Wukar mogę jeszcze raz prosić o dopowiedz ,,, pytanko jeżeli auto pochodzi z USA i oryginalnie były tylne LEDY a teraz podepnę pod oryginalną nie przerobioną instalację lampy w wersji USA ale żarówkowe to światła będą działały prawidłowo czy coś będzie nie tak??