Sterownik skrzyni
Moderator: azorek
Sterownik skrzyni
Dzień dobry , mam dalej problem ze skrzynią w Z50 auto w serwisie od 2 tygodni podobno uszkodzeniu uległ sterownik skrzyni , mam pytanie czy i gdzie można to naprawić , czy od razu kupić z alleg... czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czy po zakupie sterownika za kilka tyś okaże się że to nie to samochodzik nie ma jeszcze przejechane 120tyś .Poproszę o pomoc temat pilny .
Dzień dobry,
Mam podobny problem jak Pulsar. Czy udało Ci się go rozwiązać?
W moim Murano wyglądało to tak: żona rozładowała akumulator nie wyłączając ogrzewania siedzeń, ktoś podłączył kable i uruchomił auto. Od tego momentu skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie wyświetlają się na wskaźniku pozycje P i N. Błędy w sterowniku skrzyni to:
P0840 - TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR A CIRCUIT (SEC
PRESSURE SENSOR)
P0845 -TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR B CIRCUIT (PRI PRESSURE
SENSOR)
P1715- INPUT SPEED SENSOR CIRCUIT (PRI SPEED SENSOR)
Pomiary przewidziane w instrukcji wykazały:
1. dla błędu P0840 (czujnik ciśnienia oleju A) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,8-1,0 V
2. dla błędu P0845 (czujnik ciśnienia oleju B) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,7-3,5 V
3. dla błędu p1715 (czujnik prędkości koła pasowego) - błąd zarejestrowany przez ECU na podstawie danych z modułu skrzyni TCM, zasilanie czujnika ok, wskazań nie mam czym sprawdzić, lecz wydaje się, że może być spowodowany 2-ma błędami opisanymi powyżej.
Dodatkowo, podczas pomiarów wyjściowych z TCM wykryłem jeszcze jedną anomalię. Na pinie odpowiadającym za sygnał wychodzący do przekaźnika rozrusznika w pozycji P i N powinno być 12V i tak jest, natomiast w pozostałych pozycjach lewarka powinno być 0V, natomiast u mnie jest 5V.
Pomiary sygnałów wejściowych do TCM z lewarka zgadzają się z instrukcją. Wszystko to co opisałem wygląda mi na awarię modułu TCM.
Jakie jest wasze zdanie - będę wdzięczny za podpowiedzi.
[ Dodano: 2016-11-24, 14:24 ]
Dzień dobry,
Mam mały postęp z moim problemem, chciałbym się podzielić wiedzą w tym zakresie.
A więc wychodzi na to, że w moim przypadku na pewno mam uszkodzony moduł skrzyni TCM (za schowkiem po prawej stronie obok ECU). Udało mi się znaleźć kontakt do człowieka w Warszawie, który posiada interfejs Consult II. Skasował mi błędy w sterowniku skrzyni i pomógł znaleźć przyczynę.
Jak pisałem, u mnie nie wyświetla się w zegarach pozycja P i N. Po podłączeniu drugiego modułu TCM ( z innymi numerami), bez odpalania silnika od razu zaczęły wyświetlać się pozycje P i N na wyświetlaczu. Więc na pewno mam ujaranego TCM-a - prawdopodobnie na skutek nieprawidłowego podłączenia kabli rozruchowych. TCM został zamówiony. Czy to jedyny spalony element - tego nie wiem.
Potwierdzę jak wymienię TCM. Jeśli ktoś ma podobny przypadek, służę pomocą i kontaktem.
I pamiętajcie - nauczcie swoje żony / kobiety podłączać kable rozruchowe
Pozdrawiam,
Karol W
Mam podobny problem jak Pulsar. Czy udało Ci się go rozwiązać?
W moim Murano wyglądało to tak: żona rozładowała akumulator nie wyłączając ogrzewania siedzeń, ktoś podłączył kable i uruchomił auto. Od tego momentu skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie wyświetlają się na wskaźniku pozycje P i N. Błędy w sterowniku skrzyni to:
P0840 - TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR A CIRCUIT (SEC
PRESSURE SENSOR)
P0845 -TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR B CIRCUIT (PRI PRESSURE
SENSOR)
P1715- INPUT SPEED SENSOR CIRCUIT (PRI SPEED SENSOR)
Pomiary przewidziane w instrukcji wykazały:
1. dla błędu P0840 (czujnik ciśnienia oleju A) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,8-1,0 V
2. dla błędu P0845 (czujnik ciśnienia oleju B) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,7-3,5 V
3. dla błędu p1715 (czujnik prędkości koła pasowego) - błąd zarejestrowany przez ECU na podstawie danych z modułu skrzyni TCM, zasilanie czujnika ok, wskazań nie mam czym sprawdzić, lecz wydaje się, że może być spowodowany 2-ma błędami opisanymi powyżej.
Dodatkowo, podczas pomiarów wyjściowych z TCM wykryłem jeszcze jedną anomalię. Na pinie odpowiadającym za sygnał wychodzący do przekaźnika rozrusznika w pozycji P i N powinno być 12V i tak jest, natomiast w pozostałych pozycjach lewarka powinno być 0V, natomiast u mnie jest 5V.
Pomiary sygnałów wejściowych do TCM z lewarka zgadzają się z instrukcją. Wszystko to co opisałem wygląda mi na awarię modułu TCM.
Jakie jest wasze zdanie - będę wdzięczny za podpowiedzi.
[ Dodano: 2016-11-24, 14:24 ]
Dzień dobry,
Mam mały postęp z moim problemem, chciałbym się podzielić wiedzą w tym zakresie.
A więc wychodzi na to, że w moim przypadku na pewno mam uszkodzony moduł skrzyni TCM (za schowkiem po prawej stronie obok ECU). Udało mi się znaleźć kontakt do człowieka w Warszawie, który posiada interfejs Consult II. Skasował mi błędy w sterowniku skrzyni i pomógł znaleźć przyczynę.
Jak pisałem, u mnie nie wyświetla się w zegarach pozycja P i N. Po podłączeniu drugiego modułu TCM ( z innymi numerami), bez odpalania silnika od razu zaczęły wyświetlać się pozycje P i N na wyświetlaczu. Więc na pewno mam ujaranego TCM-a - prawdopodobnie na skutek nieprawidłowego podłączenia kabli rozruchowych. TCM został zamówiony. Czy to jedyny spalony element - tego nie wiem.
Potwierdzę jak wymienię TCM. Jeśli ktoś ma podobny przypadek, służę pomocą i kontaktem.
I pamiętajcie - nauczcie swoje żony / kobiety podłączać kable rozruchowe
Pozdrawiam,
Karol W
Witam Forumowiczów,
Mój problem został rozwiązany, tj. jak już pisałem, przyczyną był spalony / uszkodzony moduł TCM sterujący skrzynią. Po podłączeniu drugiego moduły (niestety z innym numerem części) wszystko wróciło do normy. Samochód jeździ jak należy. Jeśli ktoś ma podobny problem to proszę zacząć od pomiarów sygnałów IN / OUT TCM-a. Wartości poszczególnych pinów opisane są w repair manual. A jeśli ktoś ma możliwość podmiany tego modułu np. od kolegi - to proszę śmiało próbować - nić nie powinno się spalić/stać.
Jedyna czego nie wiem, to to czy przesłano mi moduł od wersji USA. Mało jeździłem w trybie Sport na poprzednim module i nie pamiętam jak to jeździło. Teraz przy ok 3 tys. obr. w trybie Sport mam ok 60-70 km/h. Jak jest w waszych wersja USA?
Pozdrawiam,
Karol W
Mój problem został rozwiązany, tj. jak już pisałem, przyczyną był spalony / uszkodzony moduł TCM sterujący skrzynią. Po podłączeniu drugiego moduły (niestety z innym numerem części) wszystko wróciło do normy. Samochód jeździ jak należy. Jeśli ktoś ma podobny problem to proszę zacząć od pomiarów sygnałów IN / OUT TCM-a. Wartości poszczególnych pinów opisane są w repair manual. A jeśli ktoś ma możliwość podmiany tego modułu np. od kolegi - to proszę śmiało próbować - nić nie powinno się spalić/stać.
Jedyna czego nie wiem, to to czy przesłano mi moduł od wersji USA. Mało jeździłem w trybie Sport na poprzednim module i nie pamiętam jak to jeździło. Teraz przy ok 3 tys. obr. w trybie Sport mam ok 60-70 km/h. Jak jest w waszych wersja USA?
Pozdrawiam,
Karol W
Witam,
Tak, wymieniłem ten moduł znajdujący się za schowkiem pasażera. Znajduje się po prawej stronie dmuchawy. Pierwszy od dmuchawy jest sterownik silnika ECU, a drugi to TCM. Ja musiałem wykręcić najpierw ECU aby się do niego dostać. TCM jest przykręcony na 2 śrubki wchodzą do niego 2 wtyczki (siwa i biała). Przed podmianą możesz odpiąć masę żeby było bezpieczniej.
Pozdrawiam,
Karol W
Tak, wymieniłem ten moduł znajdujący się za schowkiem pasażera. Znajduje się po prawej stronie dmuchawy. Pierwszy od dmuchawy jest sterownik silnika ECU, a drugi to TCM. Ja musiałem wykręcić najpierw ECU aby się do niego dostać. TCM jest przykręcony na 2 śrubki wchodzą do niego 2 wtyczki (siwa i biała). Przed podmianą możesz odpiąć masę żeby było bezpieczniej.
Pozdrawiam,
Karol W
Dziękuje za odp. mam jeszcze pytanko czy orientujesz się jaki nr mam szukać na sterowniku do Murańca 07 wersja USA ?
I potrzebował bym jeszcze informację bo mam do wymiany zwijak poduszki a one podobno są różne jaki pasuje do tego rocznika wersja SL . POZDRAWIAM
[ Dodano: 2016-12-22, 15:34 ]
Witam mój MU jeździ jak ta lala , pomogły wcześniejsze posty !!! Wymieniłem kompa za 100pln i samochodzik śmiga jak nowy , dziękuję koledze za pomoc !
I potrzebował bym jeszcze informację bo mam do wymiany zwijak poduszki a one podobno są różne jaki pasuje do tego rocznika wersja SL . POZDRAWIAM
[ Dodano: 2016-12-22, 15:34 ]
Witam mój MU jeździ jak ta lala , pomogły wcześniejsze posty !!! Wymieniłem kompa za 100pln i samochodzik śmiga jak nowy , dziękuję koledze za pomoc !
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2017-01-17, 12:59
- Lokalizacja: Warszawa
Część mam taki sa m problem czyli nie pokazuje p i n i dodatkowo jak jest zimny nie zmienia biegu powyżej 3 a później 4 5 6 zmienia przy wysokich obrotach i pali dużo znasz rozwiązanie i podaj prisE telefon do mechanika i jaki mniej więcej koszt przy okazji nie załącza napędu na 4x4 choć na wyświetlaczu pokazuje proszę o pomoc