Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Murano] Lampy przednie

Moderator: azorek

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

[Murano] Lampy przednie

Post autor: Pulsar » 2014-01-11, 12:15

Witam mozecie podpowiedzieć jak najszybciej i bezboleśnie dobrać sie do lamp przednich musze posprawdzac zarowki ! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-01-29, 09:37 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-11, 13:01

Witaj.
Trzeba się schylić, odgiąć jedną ręką przednią część zakola, a drugą wyjąć żarówkę.
Moźna teź zjąć spinki i odjąć całe zakole, ale do tego to trzeba uklęknąć na kolanie.

Pozdrawiam :] wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-11, 13:07

Witaj nadkole mogę odpiąć bez problemu tylko co mam odkręcić by wyjąć lampę?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-12, 19:27

Sorry, ja zrozumiałem, że chcesz wymienić żarówki - do tego nie trzeba wymontowywać lamp.
Żeby wyjąć całe lampy, to trzeba: zdjąć przednie części zakoli (lewa, prawa), odkręcić od spodu nakładkę zderzaka, zdjąć osłony górne (plastiki) lamp, odkręcić i wyjąć "grill", odkręcić i
wyjąć lampy.
Do wymiany, sprawdzenia żarówek takich operacji się nie wykonuje, bo to auto poza nielicznymi przypadkami "debilizmu konstruktorów", zrobione jest dość akuratnie.

Pzdr. wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-13, 13:52

Witam mam problem poprzedni wlasciciel auta wymienial oswietlenie zewnetrzne tylnie ina eu i podpiol zamiast ledowych lam lampy z zarowkami 21w potrzebuje informacje jakie obciazenie dawaly lampy led lub jakis schemat oswietlenia z wersji usa i czy wie ktos moze jakie oryginalnie zarowki sa w lampach przednich xenonowych (pozycyjne i migacze)

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-13, 16:06

Lampy przednie konw. 65/55W (HB5) lub 35W (D2S) xenon, przeciwmgielne 51W(HB4), kierunkii 21W (Amber)
,pozycyjne i obrysówki 3,8W itd.

Schematy, opisy, opcje są w service manuał sekcja Lt - tam znajdziesz wszystko.

wkar

Przestrzegam Cię tylko przed "grzebaniem na pałę" w instalacji.
Tu jest sterowanie funkcjami urządzeń elektrycznych poprzez can bus data system (cyfrowo przez moduły
Mikroprocesorowe).

W związku z tym dość łatwo narobić sobie kłopotów jeśli działasz "w ciemno".

W istrukcji jest wszystko, no prawie wszystko, co dotyczy napraw, zamiany lamp głównych (xenon, halogen)
itp.

I tak np. W staroźytntych instalacjach przełącznik świateł głównych mijania-długie, sterował odp. przekaźnikami, a te podawały "wysokoprądowe plusy" na odpowiednie styki żarówek w reflektorach.
Jeźeli to były H4, to z pojawieniem się plusa na żarniku "drogowym" gasło światło "mijania"

Tutaj funkcje końcowe (przy żarówkach HB5) są takie same, ale osiągane troszkę w inny sposób:
przełącznik steruje modułem BCM (BODY CONTROL MODULE -mikroproc), ten przez szynę CAN -bus steruje
modułem IPDM (INTELIGENT POWER DISTRIBUTION MODULE - mikroproc), który wchodzi w skład CPU
I ten dopiero włącza odp. przekaźnik podający prąd na dany żarnik żarówki HB5.

Itd,itd, tak, że trzeba najpierw porządnie temat "zdokumentować". Pozdrawiam wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-13, 18:27

Oooo Super dzieki za odpowiedz , nie chce ingerować w światła przednie tylko znaleść błąd który powoduje przyspieszoną pracę kierunków p+l , tak jak pisałem to poprzednik wymienił z ledowych lamp na wersję eu z zarówkami (nie pokazuje się żaden błąd ) ale migacze zamiast wolniej to migają szybciej dlatego szukam info o poboże mocy przez tylne migacze wersji led lub jak rozwiązać ten problem może wywalić te wpinki w przednie i wykożystać oryginalną instalację??????
Ostatnio zmieniony 2014-01-13, 19:28 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-13, 21:24

Ja bym wrócił do oryginału. U mnie są przerobione ledy i jest super.
W Twoim przypadku jest coś tęgo napaprane, bo zmiana na źarówki z tyłu nie powinna
powodować przyspieszonej pracy kierunków, przecieź podłącza się pod tylne złącze hak
holowniczy a częstotliwość mrugania nie zmienia się.
W klasycznej (analogowej) instalacji, przyspieszenie następuje, gdy przepali się jedna z żarówek
tzn. że zostanie obciąženie 21W,
wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-13, 21:33

Witam chciałbym wrócić do ledów tym bardziej ze posiadam lampy tylko papodrak ktory przerabial poobcinal kable i gdzie ja teraz znajde wtyczki pasujace do ledowych lam oraz schemat jak zarobic wtyczki?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-13, 23:50

Service manuał 2007/LT121do LT123
wkar

[ Dodano: 2014-01-14, 00:59 ]
Jeżeli "kowale", którzy przerabiali te światła wywalili B42 (on jest pod środkowym wzmocnieniem bagaźnika).
To jest moduł (REAR COMB.LAMP CONTROL unit), który odpowiada za (impulsowe) sterowanie i stabilizację
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.
Poza tym część fachowców zapomina o zmianie prądu max przy zmianie koloru LEDów, co (tak jak u mnie)
kończy się ich dość szybkim przepaleniem. Niektórym wydaje się, że ledy podłącza się przez opornik!

wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-14, 07:30

Witaj jestem zalamany tym co pisze mozesz mi pomoc i podac jakis dzialajacy link do service manual,pozdrawiam

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-14, 09:26

Hej!? Przecież jest na tym forum 5 tematów wyżej, halo?

Pozdrawiam wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

THX

Post autor: Pulsar » 2014-01-16, 12:01

Witam dzieki za instrukcje moje niedopatrzenie a pytanko jeszcze mam czy zmiana zarówek ksenonów na inne od oryginalnych moze mniec wplyw na intensywnosc migaczy (podobno mam zalozone jakies o mocy 2000lumenow) pozdrawiam

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-16, 21:14

WITAJ.
Ale, czy ty masz żarówki o strumieniu 2000 lumenów (sporo!)
czy palniki xenonowe (one nie mają żarników, bo lampy wyładowcze)- takie trochę jak świtlówki., założone
do oprawek żarówkowych.
czy inne niż D2S-y, założone w oprawy xenonowe.
Chodzi mi w zasadzie o ustalenie stopnia popaprania instalacjii Twojego auta, bo sama zmiana mocy, nie ma
prawa zmienić częstotliwości mignięć. W instrukcji na stronach serwisowych kierunków masz napisane dokładnie, że mają migać co 1 s.

Pozdrawiam wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-17, 20:25

Witaj jeszcze nie zagladalem do lamp przednich zima i nie bardzo mam czas na rozbieranie calego przodu ale jeszcze mam roznice pomiedzy instr serv a stanem zastalym tz. halogeny przednie na zarowkach hb3 a nie hb4 moze te sa za slabe?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-17, 22:45

To nie ma znaczenia, moc HB3 lub HB4 zależy od wykonania.
Tak jedne jak i drugie występują w mocach od 51W do 65W i temperaturach barwowych od 3200K (standart)
do 6500K (tzw. super białe).

Uchyl zakole i zobacz kierunki oraz lampy główne.
wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-18, 08:57

Witam dzięki za odpowiedzi jeszcze jedno pytanko czy w lampy główne mogę ingerować bez rozłączania aku ??? nie popieści mnie jak zacznę majstrować przy xenonach?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-20, 11:25

Witam.
Może porazić i to dość poważnie. Co prawda na złączu lampy nie występują wysokie napięcia, Ale już na złączce idącej od przetwornicy do palnika jest voltów "co niemiara". Zwłaszcza, gdy "odepnie" się go, a przetwornica pracuje.
Kilka podstawowych inforacji np. na Wikipedii- samochodowa lampa ksenonowa.

Należy też pamiętać, żeby nie zbliżać twarzy, głowy do lampy, bo można zostać silnie napromieniowanym.
Wyładowcze źródła światła do jakich należą Hid charakteryzują się poza większą sprawnością, lepszym
światłem, znacznym pronieniowaniem UV oraz innymi szkodliwymi czynnikami.

Tak, że ostrożnie. Nie wiem, czy jednak nie powinieneś "grzebać" na odpíętej klemie(-).

Pozdrawiam wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-22, 12:40

o jest moduł (REAR COMB.LAMP CONTROL unit), który odpowiada za (impulsowe) sterowanie i stabilizację
prądową tylnych LED'ów to brak złącz jest najmniejszym problemem przy powrocie do oryginalnych lamp.
Wtedy daruj sobie i podłącz żarówki do pinów 3,4 złączki dla B42, ale przez przekaźniki "nie na krótko"-str:
LT123.

A nie 2 i 4 ???? Gb i Gy tak mam w servis manual, pozdro

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-22, 17:45

Nie. Na stronie Lt 123 masz diagram (Murano 2007).

Złączka M8 : pin 1 przewód ziel-żółty - flasher prawa strona
pin 2 ziel - nieb -flasher lewa strona
wkar

Lampy tylne trzeba niestety rozciąć mniej więcej w połowie. Sklejasz to później masą uszcz. "pod pędzel" lub
z tuby.

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-25, 10:41

Witaj sprawdziłem dzisiaj przy -18 wszystko w bagażniku czyli ten REAR COMB.LAMP CONTROL unit jest na swoim miejscu ! czyli asz tak mocno nie jest popaprana instalacja mozecie mi podpowiedziec gdzie kupic te wtyczki koncowki kabli by podpiac oryginalne lampy?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-26, 23:03

Tam, gdzie sprzedają Murano "na ćwiartki" tzn. szrocik. Ogłoszenia Allegro.
wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Witam

Post autor: Pulsar » 2014-01-28, 10:07

Witaj sprawa wygląda następująco tylne migacze są podłączone pod przednie tak jak pisałeś a reszta żarówek tylnej lampy jest podłączona pod instalacje która została z ledowych świateł tylko kable tz wtyczki zostały obcięte i pozakręcane z kablami od lampy eu , może ty gdzieś jest problem na tej instalacji nie ma żadnych przekazników , pozdrawiam

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-28, 12:48

Witaj. Odłącz tylne żarówki migaczy, np. wyjmij z oprawek.
Jeśli przednie zaczną migać poprawnie do super, jak nie...... to problem.
Może być uszkodzona elektronika i ... wymiana.

Pozdrawiam. wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-28, 13:41

Witam a jak będą migały poprawnie to co zrobić by po założeniu tylnych żarówek migało wszystko wolniej???

[ Dodano: 2014-01-28, 20:31 ]
Pulsar pisze:Witam a jak będą migały poprawnie to co zrobić by po założeniu tylnych żarówek migało wszystko wolniej???
Widze ze w instalacji jest sporo namieszane po wyjeciu zarowek migacze dzialaja ze zdwojona sila awaryjne chodza normalnie moze te papudroki podlaczyli tyl i przednie migacze jakos na krotko i cos powoduje awarie ???

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2014-01-28, 22:07

Sprawdź jeszcze, czy z przodu podłączone są 25 watowe żarówki.

A tylne, jak pisałem przez przekaźniki.

wkar

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2014-01-29, 08:53

Witaj przednie jak i tylne żarówki migaczy są 21W lylne białe przednie amber.
W tylnych lampach jeszcze jest żarówka 2DUW21/5W światło stop oraz nie wiem po co bo nie jest zamontowana w lampie ale podłączona do instalacji żarówka W5W 5w ?

[ Dodano: 2014-01-30, 16:21 ]
Witam czy w przedniej lampie powinny migać 2żarówki jako migacz czy tylko jedna może tu jest problem?

[ Dodano: 2014-02-01, 15:58 ]
Witam więc tak rozebrałem cały przód migacze tylne są podciągnięte pod przednie lamy i oby dwa tz prawy i lewy są podłączone pod przewód koloru zielony (prawy zielono czarny a lewy zielono żółty ) w wiązkę przy lampach przednich zaraz przy kostce wpietej w lampę od tych kabli są jeszcze porobione odejścia i podłączone obrysówki jako migacze , czy tylne migacze są podłączone prawidłowo czy trzeba je podłączyć w tylną wiązkę???

[ Dodano: 2014-02-12, 13:41 ]
Prośbę mam ! Podpiąłem dzisiaj oryginalne lampy ledowe migacze pracują normalnie z normalną prędkością nawet żarówki które są podciągnięte z przednich lamp pracowały z ledami normalnie , po podpięciu z powrotem wiązki od lamp żarówkowych wszystko pracuje 2razy szybciej , ma ktoś jakąś sugestię gdzie jest problem ,pozdrawiam

[ Dodano: 2014-02-14, 15:21 ]
Kolego Wukar mogę jeszcze raz prosić o dopowiedz ,,, pytanko jeżeli auto pochodzi z USA i oryginalnie były tylne LEDY a teraz podepnę pod oryginalną nie przerobioną instalację lampy w wersji USA ale żarówkowe to światła będą działały prawidłowo czy coś będzie nie tak??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”