Strona 1 z 1

doładowywanie akumulatora z prostownika

: 2014-09-30, 09:58
autor: wczap
Witam wszystkich forumowiczów
Otóż zbliża się zimna i mój Qashqai nie będzie dużo użytkowany, a jak będzie to na krótkich trasach. Stąd chciałbym zapytać się o doładowywanie akumulatora z prostownika:
1) czy mogę ładować akumulator małym prądem nie odłączając klem ?
2) czy jeśli wyjmę akumulator z samochodu na noc albo na dłużej mogę narobić jakiejś biedy w postać błędów w komputerze zresetowaniu ustawień zablokowaniu szyb czy zamka itd.?

dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

: 2014-10-03, 07:29
autor: JACKO29
Możesz normalnie ładować akumulator z założonymi klemami.Jednak dla bezpieczeństwa wyjmij kluczyk ze stacyjki.Możesz również wyjąć akumulator z samochodu,ale w tedy tak jak piszesz stracisz ustawienia,szyby w automacie,radio bedzie wołało o kod.Przed wyjeciem aku kluczyk bezwzględnie wyjmij ze stacyjki!!!

Re: doładowywanie akumulatora z prostownika

: 2018-03-22, 09:03
autor: JACKO29
Jako,że mamy w J11 duże kłopoty z ECO ładowaniem akumulatorów,postanowiłem wykonać prosty emulator ładowania wymyślony przez naszego Czeskiego kolegę z forum Nissana "DUNCHO"

I tak postępując zgodnie z załączonym schematem,należy zaopatrzyć się w dwa oporniki (opis w schemacie)

Obrazek

Następnie,...Ja przygotowałem sobie trzy zestawy złączek z instalacji po Note,ale zrobiłem to tylko dla testów,które jeżeli dadzą pozytywny rezultat usunę i oporniki wlutuję prosto w instalację

Obrazek



A tak wygląda połączenie kostek do wpięcia w instalację

Obrazek



Następnie,aby się wpiąć w instalację należy zdjąć wtyczkę z klemy minusowej i dobrać się do przewodów.Interesują nas biały i różowy.To są dwa zewnętrzne przewody

Obrazek

Następnie rozcinamy przewód różowy ,koniec od wtyczki łączymy z opornikiem 620R do niego podpinamy opornik R1,węzeł połączenia lutujemy z drugim końcem różowego przewodu,następnie należy oskórować kawałek przewodu białego i wlutować R1 (ja to wszystko miałem już przygotowane z wtyczkami

Obrazek



Pozostało tylko wpiąć wtyczkę i ułożyć przeróbkę

Obrazek



Odpalenie i monitor cały czas pokazuje od 13.2V -14.7V Te 13.2V wskakuje tylko w momencie zdjęcia nogi z gazu a później zaraz wskakuje 14.1-14.7 Oczko na aku jest nadal czarne,ale jeżdżę tylko na razie na odcinkach 12-20 km,a był solidnie rozładowany.Po kilku dniach nie ma osłabienia podczas porannego odpalania,więc myślę,ze system działa.Testujemy dalej :D