Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Drgania podczas jazdy (1,6 benzyna 2008)

Moderator: mimier

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Drgania podczas jazdy (1,6 benzyna 2008)

Post autor: archit » 2014-01-26, 17:22

Witam,

od prawie pół roku walczę z problemem i nie znalazłem (ASO również) rozwiązania - proszę o pomoc, bo jestem załamany.

w skrócie:

samochodem szarpie (może wpada w drgania ?) najwyraźniej odczuwalne podczas jazdy na niskich (2000-2200) obrotach i z małą prędkością (choć podczas szybkiej jazdy to i na 3000-3500 obrotów to wyczuwam). Wrażenie jest takie, jakbym jechał na mimośrodowym kole - wydaje mi się, że to nie silnik, bo na luzie również jest to drganie (choć słabsze - może dlatego, że zawieszenie jest wówczas mniej obciążone ?!).

Zastanawiam się, czy np. skrzywiona piasta mogłaby dawać takie efekty ? a może krzywa półośka ?

Zgłaszałem problem w ASO - komputer nic nie wykazał, zrobili następujące rzeczy:
- wymiana poduszki górnej silnika,
- wymiana świec,
- podmiana cewki (żeby sprawdzić czy to coś da - nie dało),
- sprawdzenie czy łańcuch rozrządu nie jest naciągnięty,
- czyszczenie i adaptacja przepustnicy
- wymiana zerwanych tulejek tylnych przedniej belki zawieszenia

W ASO mają mnie już dość i zaczynają śpiewkę, że "ten typ tak ma", a ja upieram się przy swoim (przez 4,5 roku nic takiego nie miałem, dopiero przez ostatnie pół roku szarpie).

Po niekończących się wizytach w ASO zacząłem chodzić po prywatnych warsztatach i stacjach diagnostycznych - jedni słyszą w kabinie łożyska z tyłu (choć nie słychać zmiany "szumu" przy jeździe "wężykiem") inni nie.

W stacji diagnostycznej sprawdzali zawieszenie - łożyska bez luzów, na rozpędzarce łożyska szumią jednostajnie (choć diagnosta powiedział, że to nie jest 100% skuteczne badanie, bo koła są nieobciążone) - wszystkie tak samo, luzów na przegubach brak, ale jeden z dociekliwych diagnostów stwierdził, ze ciężarki wyważenia półosi nie są unieruchomione jak powinny - po prostu nimi obracał, poza tym mówił, żeby ew, sprawdzić (wymienić) koło pasowe wału korbowego, bo jeśli jest skrzywione (czy to w ogóle możliwe ???) to może wprawiać w niepożądanie drgania silnik.

co jeszcze można zrobić, gdzie szukać ?

Koła wyważone (zresztą na letnich też tak miałem), parę dni temu inny mechanik rozebrał tylne koła i przeczyścił spieczone jarzma zacisków hamulcowych - mówił, że to one mogły przyhamowywać samochodem, ale nic to nie dało.



Jeszcze jedna uwaga, przed sylwestrem ustawiałem zbieżność w prywatnym zakładzie i mechanik powiedział, że brak mu regulacji z tyłu (może coś skrzywione - ale nie miałem stłuczki, ani nic takiego, zdarzyło mi się wprawdzie wejść ciasno w zakręt na skrzyżowaniu przy małej prędkości i uderzyłem tylnym kołem o krawężnik - lekko mnie przestawiło, ale uderzenie było w oponę, a nie w felgę ).
Dwa tygodnie póżniej w ASO (podczas kolejnych poszukiwań) powiedziano, że mam geometrię do ustawienia (19mm przód), a kiedy mówiłem, że ledwo ustawiałem stwierdzili, że może gość, który to robił ustawiał "na inne auto" ustawili geometrię od nowa. I teraz się zastanawiam, czy coś co powoduje te drgania / szarpania - może być odpowiedzialne za rozregulowywanie geometrii - może to jest jakaś wskazówka ? W ASO prawie popukali się po głowie, jak im to zasugerowałem, ale czy np. wyrobione łożyska McPhersona nie spowodują takich drgań lub np. czy mają wpływ na ustawienie zbieżności ?

A propos ewentualnego skrzywienia piasty tylnego koła - czy ono może powodować takie szarpanie i spowodować, że brakuje regulacji przy ustawieniu zbieżności tyłu ?
A w ogóle jak sprawdzić, czy piasta jest skrzywiona ?

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-01-26, 22:11

Za bicie w czasie jazdy może być odpowiedzialne coś co się obraca i jest nie wyważone lub krzywe półoś przeguby nie wiem zużyte łożyska w układzie różnicowym tez mogą powodować wibracje.
Jakieś uszkodzenia opon może ta która poszła po krawężniku
Krzywa piasta tylna wątpię najwyżej siądzie łożysko ale drgań nie powinno być
Wybite mocowanie McPhersona może wpływać na geometrię ale z tyłu takiego czegoś nie posiadasz.
Tylne zawieszenie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: archit » 2014-01-26, 23:06

uszkodzenie opony raczej nie wchodzi w grę - szarpie zarówno na letnich oponach jak i zimowych (felgi mam osobne na zimówki i letnie).
O McPhersonie pomyślałem, bo wcale nie jestem przekonany, że za trzęsawkę odpowiada tylne zawieszenie.

ccriss
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-01-16, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

Przyczyna drgań podczas przyspieszania

Post autor: ccriss » 2014-02-05, 12:12

Miałem problem z drganiami ale jedynie przy prędkości powyżej 60km/h i jedynie przy przyspieszaniu. Przeradzały się wręcz w dość głośne buczenie. Przyczyną był przegub wewnętrzny. Niby wszystko było OK ale po rozebraniu okazało się, że w kielichu nie ma wcale smaru (gdzieś uciekał). Po wyczyszczeniu i uzupełnieniu smaru jak ręką odjął.
Jeśli drgania są jedynie przy przyspieszaniu to najprawdopodobniej przeguby lub poduszki pod silnikiem.
Jeśli są przy jeździe bez gazu to przyczyn może być więcej (cały układ jezdny a nie tylko przeniesienie napędu).

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: archit » 2014-02-05, 21:39

u mnie drga i przy przyspieszaniu (ale rzadko to wyczuwam) i przy miarowej jeździe - ale zauważyłem, że raczej jak wcisnę sprzęgło lub wrzucę luz to nie czuć tego tak mocno, albo prawie wcale - ale ponieważ podczas trzęsienia słychać równomierną pracę silnika raczej go wykluczam.
Prawdopodobnie to zawieszenie lub układ przeniesienia napędu (może nawet łożysko) ale czuć to dopiero przy jego obciążeniu (tzn. jak silnik ciągnie) - jak pisałem na luzie układ przeniesienia napędu jest odciążony i wtedy albo nie trzęsie albo bardzo słabo, albo m się zdaje ;).
Co dziwne trzęsieniu towarzyszy odgłos jakby coś ocierało się z powtarzalną amplitudą ale ja to słyszę (i równocześnie czuję na kierownicy i pedałach), a serwisanci z ASO twierdzą, że to szum opon na asfalcie, ja to jednak słyszę inaczej (znam ten szum opon - jeżdżę tym samochodem od 5 lat).

Sprawdzałem wczoraj zbieżność w zakładzie (nie na ścieżce diagnostycznej - bo to badanie jest niewiarygodne) i okazało się, że znowu mam do ustawienia geometrię (3 raz przód w ciągu ok. 45 dni) - od razu powiem, że nie jeździłem po dziurach - czy to może być wskazówka, że np McPherson ma wyrobione łożyska i któreś koło po prostu lata i wprowadza samochód w trzęsączkę, a przy okazji rozregulowuje się zbieżność ? Przecież to niemożliwe, żeby ciągle się samo rozregulowywało ?!

Już zupełnie nie mam pomysłu

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 21:54

Wysrała się dwumasa :!: :?: bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: archit » 2014-02-05, 22:12

tylko, że to nie diesel - nie ma dwumasy

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 22:22

jesteś pewien??
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2014-02-05, 22:53

archit, podaj mi dokładne dane auta sprawdzę czy masz koło dwu-masowe

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: archit » 2014-02-05, 22:54

niczego nie jestem pewien - nie znam się na tym, ale polegam na informacjach z ASO, a tam mówili, że nie mam dwumasy ?!

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2014-02-05, 23:05

nie ma dwu-masy

archit
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-26, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: archit » 2014-02-13, 19:36

A propos tematu skrzywionej piast - nie wyjaśniłem, że jakieś pół roku temu lekko puknąłem tylnym prawym kołem w krawężnik podczas skręcania na skrzyżowaniu (za ciasno wziąłem zakręt). Wymyśliłem, że być może skrzywiłem piastę lub jakoś uszkodziłem łożysko - moje podejrzenia zdawały się potwierdzać opinie mechaników, którym podczas jazdy nie podobał się szum dochodzący z tyłu... No i wyobraźnia też zrobiła swoje... Dziś zaryzykowałem i wymieniłem łożysko z piastą oraz tylne tarcze z klockami oraz (co było sugestią jednego z mechaników) przednie tarcze z klockami (rzeczywiście przednie były już zużyte) i można się załamać, bo nic nie pomogło :(

W zakładzie, w którym to dziś robiłem znaleźli jeszcze z przodu rozwulkanizowane tylne tuleje wahacza, a z tyłu poduszki stabilizatora i prawy tylny drążek (łącznik) stabilizatora z wyraźnym luzem.

Ponieważ nie wiem już co robić, to desperackim rzutem na taśmę pewnie jutro dam to do zrobienia, ale tracę już nadzieję (nie mówiąc o pieniądzach). Dzisiaj byłem już prawie pewien, że to na co się wykosztowałem pomoże...
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 19:42 przez archit, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Qashqai”