Witam.
Od kilku tygodni mam pewien problem z moim nowym nabytkiem (Nissan Qashqai, 2008 r, poj. 1600) - opiszę tylko to co zdążyłem zaobserować bo ogólnie na mechanice to się nie znam.
W październiku ubiegłego roku zamontowałem inst. gazową - auto kupiłem w sierpniu. Wszystko wydawałoby się ok z tym że od tego czasu raz na dwa - trzy tyg. autko gaśnie. Po pierwszym razie pojechałem do gazownika i zobaczył że nie mam dobrze dokręconych klemów. Ok, przyjąłem do wiadomości i nadal cieszyłem się z jazdy. Po czym po ok miesiącu problem znów się pojawił. Nie ma reguły kiedy i jak gaśnie, raz stało się to stojąc na czerwonym, raz podczas spokojnej jazdy na 5, raz podczas redukcji 4/3 i puszczeniu sprzęgła (nigdy nie zgasł na zimnym silniku). Dziś po raz kolejny wybrałem się do gazownika. Posprawdzał i wyszło że miałem za małe ciśnienie gazu. Podniósł, dodatkowo posprawdzał czy na komp. nie ma błędów - wszystko ok. Stwierdził że być może to była przyczyna. Wracając po pracy do domu, redukcja 4/3, dość mocne hamowanie (bez użycia sprzęgła), dwójka - auto zgasło. Pomóżcie pls, bo nie wiem do kogo mam się z tym wybrać, czy do jakiegoś mechanika czy powrót do gaziarza.
Pozdrawiam
[Qashqai] Auto gaśnie
Moderator: mimier
[Qashqai] Auto gaśnie
Ostatnio zmieniony 2013-04-26, 00:41 przez Adamus82, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdz czujnik temperatury, ponizej podaje parametry czujnika z maximy ale QQ powinien miec podobne wartosci.
Czujnik temperatury:
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. 4.4..............................7.0 - 11.4
20 (68)......................3.5..............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
*These data are reference values and are measured between ECM terminal q59 (Engine coolant temperature sensor) and ECM terminal q43 (Sensor’s ground).
Zeby zlokalizowac czujnik temperatury trzeba "isc" po gornym wezu od chlodnicy. W miejscu gdzie wcgodzi w metalowa rurke sa dwa czujniki temperatury - jedno i dwupinowy. Jednopinowy odpowiada za wskazania na desce, dwupinowy daje sygnal do ecu i jego parametry sa podane wyzej.
Czujnik temperatury:
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. 4.4..............................7.0 - 11.4
20 (68)......................3.5..............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
*These data are reference values and are measured between ECM terminal q59 (Engine coolant temperature sensor) and ECM terminal q43 (Sensor’s ground).
Zeby zlokalizowac czujnik temperatury trzeba "isc" po gornym wezu od chlodnicy. W miejscu gdzie wcgodzi w metalowa rurke sa dwa czujniki temperatury - jedno i dwupinowy. Jednopinowy odpowiada za wskazania na desce, dwupinowy daje sygnal do ecu i jego parametry sa podane wyzej.
Zaradzili? hmmmm, powiem inaczej, pojawił się kolejny problem, mianowicie auto po przejechaniu nastu kilometrów, zgaszeniu silnika - nie chciało ponownie odpalić, okazało się że było jakieś "zwarcie" na plusie i przy uruchamianiu silnika szła mieszanka gazu z benzyną, wyeliminowali tą usterkę i (nie zapeszając) do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje, autko śmiga jak tralala no i mam nadzieje ze to koniec problemów