Dywagacje nt jakości ubezpieczycieli
Moderator: Misiek
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
rz, bardzo fajnie, tylko co to wnosi do tematu? Takie coś można napisać o każdej firmie.
Chcesz rzetelne dane - poczytaj raporty KNF na temat niewypłacalności innych firm.
Poza tym, w moim poście masz linki do 2 niezależnych rankingów, które podają całkiem inne dane.
Chcesz rzetelne dane - poczytaj raporty KNF na temat niewypłacalności innych firm.
Poza tym, w moim poście masz linki do 2 niezależnych rankingów, które podają całkiem inne dane.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Cześć,
johny_fellow, już spieszę z odpowiedzią. Fora internetowe, z założenia, mają a przynajmniej miały być miejscami wymiany informacji. Bardziej lub mniej rzetelnych ale jednak pisanych przez użytkowników mających jakieś doświadczenie w danym temacie.
Moje przejścia z PZU sięgają czasów szkoły podstawowej – i już wtedy było źle. Obecnie, jak napisałem powyżej, 2 sprawy leżą w sądzie. Z ubezpieczeniem grupowym dałem sobie spokój i już mi się nawet walczyć nie chciało – teraz żałuję. Żadne, powtarzam, żadne rankingi internetowe nie przekonają mnie, że ta firma jest dobra. A dlaczego? Bo jestem w środku tej sprawy a nie obserwuję z boku. W tej wypowiedzi nie mówimy o innych firmach bo pewnie znajdą się gorsze więc stwierdzenie „Znajdziesz bardziej niewypłacalne firmy” mało wnosi do tematu.
Wszystkie rankingi, porównania, sondy etc etc można dowolnie ułożyć – w zależności od budżetu. Forum to co innego, chociaż z przykrością stwierdzam, że powoli też się to zmienia na gorsze. Więc jeśli zdanie osoby, która z autopsji zna sposób pracy danej firmy to za mało aby się wypowiedzieć na forum to owszem, po raz drugi skasujcie moją wypowiedź. I to właśnie miałem na myśli pisząc, że jest coraz gorzej.
johny_fellow, już spieszę z odpowiedzią. Fora internetowe, z założenia, mają a przynajmniej miały być miejscami wymiany informacji. Bardziej lub mniej rzetelnych ale jednak pisanych przez użytkowników mających jakieś doświadczenie w danym temacie.
Moje przejścia z PZU sięgają czasów szkoły podstawowej – i już wtedy było źle. Obecnie, jak napisałem powyżej, 2 sprawy leżą w sądzie. Z ubezpieczeniem grupowym dałem sobie spokój i już mi się nawet walczyć nie chciało – teraz żałuję. Żadne, powtarzam, żadne rankingi internetowe nie przekonają mnie, że ta firma jest dobra. A dlaczego? Bo jestem w środku tej sprawy a nie obserwuję z boku. W tej wypowiedzi nie mówimy o innych firmach bo pewnie znajdą się gorsze więc stwierdzenie „Znajdziesz bardziej niewypłacalne firmy” mało wnosi do tematu.
Wszystkie rankingi, porównania, sondy etc etc można dowolnie ułożyć – w zależności od budżetu. Forum to co innego, chociaż z przykrością stwierdzam, że powoli też się to zmienia na gorsze. Więc jeśli zdanie osoby, która z autopsji zna sposób pracy danej firmy to za mało aby się wypowiedzieć na forum to owszem, po raz drugi skasujcie moją wypowiedź. I to właśnie miałem na myśli pisząc, że jest coraz gorzej.
To ja wymienię się swoimi informacjami.
Sierpień 2015 - mój Rapid został obity przez gradobicie. Zgłosiłem tego samego dnia do PZU, następnego przyjechał rzeczoznawca i policzył wgniecenia - wyszło ok 130. Została zrobiona wycena i 3 dni później kasę miałem na koncie na naprawę. W dokumentach była informacja, że w przypadku gdyby naprawa kosztowała wiecej mam się odwoływać. Auto zaprowadziłem do człowieka z moich okolic który zajmuje się tym profesjonalnie i zdobywa nagrody w konkursach z tym związanych (m.in. 3 miejsce na mistrzostwach europy w wyciąganiu wgnieceń). Na codzień robi lambo, prosiaki, merce i auta za 1Mln i więcej. Zrobił wycenę, wyszło ponad 450 wgnieceń, zrobiliśmy stosowną dokumentację, przedstawiłem odwołanie. Za jakiś tydzień przyjechał ponownie rzeczoznawca i dokonał ponownych oględzin z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu. Efekt? Zaakceptowanie kosztorysu specjalisty, dopłacenie na konto różnicy i wykonanie naprawy na europejskim poziomie. Od tamtej pory powiedziałem sobie że tylko PZU OC+AC i ochrona zniżek.
PS: Jak w podstawówce złamałem rękę, czy wybiłem zęba to też bez problemu zawsze wszystko wypłacali.
johny_fellow, a Ty mi ogarnij dodatkowe -70% od OC na Nissana
Sierpień 2015 - mój Rapid został obity przez gradobicie. Zgłosiłem tego samego dnia do PZU, następnego przyjechał rzeczoznawca i policzył wgniecenia - wyszło ok 130. Została zrobiona wycena i 3 dni później kasę miałem na koncie na naprawę. W dokumentach była informacja, że w przypadku gdyby naprawa kosztowała wiecej mam się odwoływać. Auto zaprowadziłem do człowieka z moich okolic który zajmuje się tym profesjonalnie i zdobywa nagrody w konkursach z tym związanych (m.in. 3 miejsce na mistrzostwach europy w wyciąganiu wgnieceń). Na codzień robi lambo, prosiaki, merce i auta za 1Mln i więcej. Zrobił wycenę, wyszło ponad 450 wgnieceń, zrobiliśmy stosowną dokumentację, przedstawiłem odwołanie. Za jakiś tydzień przyjechał ponownie rzeczoznawca i dokonał ponownych oględzin z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu. Efekt? Zaakceptowanie kosztorysu specjalisty, dopłacenie na konto różnicy i wykonanie naprawy na europejskim poziomie. Od tamtej pory powiedziałem sobie że tylko PZU OC+AC i ochrona zniżek.
PS: Jak w podstawówce złamałem rękę, czy wybiłem zęba to też bez problemu zawsze wszystko wypłacali.
johny_fellow, a Ty mi ogarnij dodatkowe -70% od OC na Nissana
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Pawel18PL, pogadamy w czwartek
Pozytyw Autocasco w wariancie serwisowymDubSon pisze:U nas też z PZU same pozytywy, sarny nie sarny, zawsze bezgotówkowo w ASO robione
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Dodam od siebie wiadomości od znajomego agenta:
PZU i Warta mają statystycznie najmniej odwołań i spraw o niewłaściwe odszkodowanie. Ja miałem wypłacane w Warcie (nie z mojej winy) i było szybko i dobrze. Jednak wszystkie firmy mają sprawy, tylko jedne więcej, drugie mniej. Ideału nie ma. Dużo zależy od osób obsługujących naszą stratę, wypadek. Dodał, że w Warcie dużo szkód w krótkim czasie. Jakieś podlania, zerwania dachów czy coś w tym stylu. Zatrudnili na chwilę do obsługi zleceń (pewnie na umowę zlecenie) zewnętrznych agentów, likwidatorów. Zaczęły się masowe skargi, bo tak im powyceniali. Często ludzie są zadowoleni jak mają małą szkodę, np. jakaś przycierka i wycena na 1000zł, a nie będą tego robić. Firma ubezpieczeniowa zadowolona, bo ktoś traci zniżki, a wypłaca w miarę małą kwotę i nie płaci za wynajem samochodu. Jak ktoś ma w miarę nowe auto i naprawa 10-15kzł i auto zastępcze, to wiadomo, że firma chce jak najmniej wypłacić.
Ja mam obecnie w HDI i zobaczymy jak będą wypłacać na jedno z aut naprawę lakierniczą zderzaków i czy będą robić problemy jak zgłoszę.
PZU i Warta mają statystycznie najmniej odwołań i spraw o niewłaściwe odszkodowanie. Ja miałem wypłacane w Warcie (nie z mojej winy) i było szybko i dobrze. Jednak wszystkie firmy mają sprawy, tylko jedne więcej, drugie mniej. Ideału nie ma. Dużo zależy od osób obsługujących naszą stratę, wypadek. Dodał, że w Warcie dużo szkód w krótkim czasie. Jakieś podlania, zerwania dachów czy coś w tym stylu. Zatrudnili na chwilę do obsługi zleceń (pewnie na umowę zlecenie) zewnętrznych agentów, likwidatorów. Zaczęły się masowe skargi, bo tak im powyceniali. Często ludzie są zadowoleni jak mają małą szkodę, np. jakaś przycierka i wycena na 1000zł, a nie będą tego robić. Firma ubezpieczeniowa zadowolona, bo ktoś traci zniżki, a wypłaca w miarę małą kwotę i nie płaci za wynajem samochodu. Jak ktoś ma w miarę nowe auto i naprawa 10-15kzł i auto zastępcze, to wiadomo, że firma chce jak najmniej wypłacić.
Ja mam obecnie w HDI i zobaczymy jak będą wypłacać na jedno z aut naprawę lakierniczą zderzaków i czy będą robić problemy jak zgłoszę.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Wydzieliłem, by nie śmiecić tematu. Ja z mojego doświadczenia powiem tak: aby każdy sprawca miał OC w PZU, to każdy będzie zadowolony
[ Dodano: 2016-05-24, 16:24 ]
P.S. A rz skoro Ci sie wycena nie podobała, to trzeba było robić bezgotówkowo. Tak to w Polsce jest, że jak się nie weźmie drugie tyle co naprawa do reki, to ubezpieczyciel oszukał
[ Dodano: 2016-05-24, 16:24 ]
P.S. A rz skoro Ci sie wycena nie podobała, to trzeba było robić bezgotówkowo. Tak to w Polsce jest, że jak się nie weźmie drugie tyle co naprawa do reki, to ubezpieczyciel oszukał
bombel, nie masz obowiązku przeznaczyć otrzymanych pieniędzy na naprawę, ale nie oznacza to jednocześnie, że wycena ma być niższa niż kwota potrzebna na naprawę do stanu sprzed wypadku.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Jest różnica. PZU S.A. i PZU Życie S.A. to dwie odrębne firmy.rz pisze:Zdrowotne po wypadku. Poza tym co za różnica? PZU tu i tam.
Wcale nie musisz liczyć na polisę sprawcy. Ty masz OC w PZU, więc jesteś z automatu objęty bezpośrednią likwidacją szkód. BLS (bezpośrednia likwidacja szkód) oznacza, że jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządzi ktokolwiek, ubezpieczony w jakiejkolwiek firmie, nie zgłaszasz się do tej innej firmy, tylko właśnie do PZU i to PZU likwiduje Ci szkodę z OC sprawcy. Nie znam osoby, która byłaby niezadowolona z tej formy likwidacji szkody.bombel pisze:aby każdy sprawca miał OC w PZU, to każdy będzie zadowolony
bombel pisze:trzeba było robić bezgotówkowo. Tak to w Polsce jest, że jak się nie weźmie drugie tyle co naprawa do reki, to ubezpieczyciel oszukał
Zgadza się. Na szczęście KNF pracuje od jakiegoś czasu nad rozwiązaniami, które mają uszczelnić szarą strefę w tym zakresie. W ogólnym zarysie ma wyglądać to tak, że wszystkie szkody z OC będą realizowane bezgotówkowo i na podstawie faktur. Wg mnie będzie to pozytywna zmiana.Zielkq pisze:nie masz obowiązku przeznaczyć otrzymanych pieniędzy na naprawę, ale nie oznacza to jednocześnie, że wycena ma być niższa niż kwota potrzebna na naprawę do stanu sprzed wypadku.
Ostatnio zmieniony 2016-06-20, 20:10 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- właśnie agent mi o tym mówił, że część firm chce tym przyciągnąć klientów, no bo gdyby szkoda była likwidowana przez naszego ubezpieczyciela, to kto wybrałby np. takie LINK4? Nagle okazałoby się, że cena nie jest jedynym kryterium przy wyborze OC.johny_fellow pisze:BLS (bezpośrednia likwidacja szkód)
Przy samochodowych odszkodowaniach zazwyczaj zadowoleni są poszkodowani ze starszymi autami, gdy nie ma szkody całkowitej. Dwa zdarzenia, dwa auta ponad 15 lat. Przycierka z tyłu, w tym plastikowy zderzak lekko blacha nad nim. Odszkodowanie 1000zł. Raz to nawet rzeczoznawca nie przyjechał, tylko zaproponował kwotę przez telefon. Drugim razem podstawowym pytaniem było, czy na czas naprawy będzie brane auto zastępcze i wariant warsztat, czy gotówka na konto z wyceny. Jak gotówka, to od razu dorzucił 100zł. Auto trzyletnie. Uszkodzony zderzak, błotnik, lampa. Właściciel załamany, bo chciał niedługo zmieniać, a tu już auto nie jest bezwypadkowe. Trudniej sprzedać, cena spada. Na czas naprawy dostaje jakąś fabię tdi, w wersji bieda. Co z tego, że mu naprawią. Nigdy nie będzie zadowolony.
- myślę, że po prostu źle trafiłeś. PZU to nie jest ideał, ale w innych jest więcej procentowo niezadowolonych klientów. Problemem jest, że to duża firma i w takich gdzieś się przebić z problemem to jak z niedziałającym internetem u operatora. W małych firmach łatwiej coś załatwić. Dużo zależy też od ludzi: bo ktoś ma zły dzień i odreagowuje to w pracy, bo chce się wykazać, bo mieli spotkanie że koszty są duże i trzeba ciąć, a jeszcze wczoraj by to było inaczej rozliczone itd. Ja w kilku firmach już różne rzeczy/usługi reklamowałem i wiem, że to wymaga czasu zarówno na odpowiednie napisanie pism jak i na czasy odpowiedzi. Raz tylko mi się nie udało uzyskać naprawy/odszkodowania: buty nike czy adidas zaczęły się rozklejać, a odpowiedź dostałem, że są zbyt intensywnie używane - buty do koszykówki (chodziłem dwa razy w tygodniu na treningi).rz pisze:Tam dokumentację medyczna weryfikują chyba osoby zajmujące się utrzymaniem porządku na korytarzach
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
a w przypadku całkowitejjohny_fellow pisze:Na szczęście KNF pracuje od jakiegoś czasu nad rozwiązaniami, które mają uszczelnić szarą strefę w tym zakresie. W ogólnym zarysie ma wyglądać to tak, że wszystkie szkody z OC będą realizowane bezgotówkowo i na podstawie faktur. Wg mnie będzie to pozytywna zmiana.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
To jest na razie tylko zarys projektu, o całkowitej nic nie słyszałem.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl