Opony i felgi
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Opony i felgi
Tutaj proszę zamieszczać pytania i dyskutować odnośnie opon felg i wszystkim co z tym związane
PRZELICZNIK OPON
PRZELICZNIK OPON
Odwieczny dylemat ... opony...
zakładam temat "granat"
na każdym motoryzacyjnym forum jakie odwiedziłem, ten temat jest zawsze jednym z najbardziej "popularnych", jednocześnie jest to temat w którym najłatwiej narazić się na zarzut dublowania wątków itp...
ryzykuję przeczytałem wszystkie te wątki i odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem
primo czy opony typu AT mają większą niż szosówki tendencję do slizgania się na czarnym "morkym"? Zauważyłem że z niezwykłą łatwością tył gubi trakcję na mokrym, zwłaszcza na zakrętach... czy to zasługa LSD? w sumie to jednak prawie szpera... objaw daje podobny...
secundo... nadchodzi czas zmiany kółek... moje zaczynają prosić o emeryturę. Obecnie Mav, jeździ na 255/75/15 Goodyear Wrangler... tył AT a przód niby też AT ale w innej kostce, zdecydowanie bardziej szosowej, tył ma jeszcze z 8 mm bieżnika ale staruszki.. widać po gumie że najlepsze lata mają za sobą.
więc koncepcja jest taka nowe felgi 15' koniecznie czarne i najlepiej stalówki o takim klasycznym wyglądzie jak np dotz i możliwie największe kapcie jakie wejdą w nadkola... myślę o 31/10.5/15 BFG AT... i teraz pytanie o graniczne ET felg? czy np wchodzi przy ET6? czy przy ET0?
zdaję sobie sprawę że to podnosi auto, że będzie bardziej wywrotny na trawersach itp...
zdaję sobię sprawę że będzie więcej palił, dopóki to nie będzie 16l będzie ok
Pozdrawiam i proszę o rady
na każdym motoryzacyjnym forum jakie odwiedziłem, ten temat jest zawsze jednym z najbardziej "popularnych", jednocześnie jest to temat w którym najłatwiej narazić się na zarzut dublowania wątków itp...
ryzykuję przeczytałem wszystkie te wątki i odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem
primo czy opony typu AT mają większą niż szosówki tendencję do slizgania się na czarnym "morkym"? Zauważyłem że z niezwykłą łatwością tył gubi trakcję na mokrym, zwłaszcza na zakrętach... czy to zasługa LSD? w sumie to jednak prawie szpera... objaw daje podobny...
secundo... nadchodzi czas zmiany kółek... moje zaczynają prosić o emeryturę. Obecnie Mav, jeździ na 255/75/15 Goodyear Wrangler... tył AT a przód niby też AT ale w innej kostce, zdecydowanie bardziej szosowej, tył ma jeszcze z 8 mm bieżnika ale staruszki.. widać po gumie że najlepsze lata mają za sobą.
więc koncepcja jest taka nowe felgi 15' koniecznie czarne i najlepiej stalówki o takim klasycznym wyglądzie jak np dotz i możliwie największe kapcie jakie wejdą w nadkola... myślę o 31/10.5/15 BFG AT... i teraz pytanie o graniczne ET felg? czy np wchodzi przy ET6? czy przy ET0?
zdaję sobie sprawę że to podnosi auto, że będzie bardziej wywrotny na trawersach itp...
zdaję sobię sprawę że będzie więcej palił, dopóki to nie będzie 16l będzie ok
Pozdrawiam i proszę o rady
pytanie o opony terrano II
Witam, czy do terrano II będą pasowały opony o wymiarach jak poniżej bez jakichś specjalnych przeróbek, ulepszeń itp. tak aby nic nie tarło?
245x70x17
245x75x16
245x70x17
245x75x16
w rachubę wchodzą tylko felgi 16 i 17 cali stąd moje pytanko, może by któryś z kolegów zasugerował konkretny rozmiar opon do w/w felg tak aby autko dźwignęło się troszkę bez ingerencji w zawieszenie. Obecnie mam 235/70/16, problem w tym, że nie bardzo kumam bazy z tymi oznaczeniami w calach jak kolega napisał.
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
To powinno cię trochę rozjaśnić ,wszystko będziesz wiedział ile cali i ile furka się dzwignie od ziemi.Tak jak kolega wyżej pisał więcej jak 31cali nie ma sensu,ani specjalnie możliwości jak chcesz normalnie jeździć.
Ja mam drążki hd podkręcone i koła 30" i przy skręcie lekko o chlapacz przycierało,ale tylko troszkę i przez kilka dni.Teraz jest spokój
Ja na twoim miejscu wybrałbym felgi 15,ewent.16,ale jak chcesz jeździć po bezdrożach to 17 odpada.
To powinno cię trochę rozjaśnić ,wszystko będziesz wiedział ile cali i ile furka się dzwignie od ziemi.Tak jak kolega wyżej pisał więcej jak 31cali nie ma sensu,ani specjalnie możliwości jak chcesz normalnie jeździć.
Ja mam drążki hd podkręcone i koła 30" i przy skręcie lekko o chlapacz przycierało,ale tylko troszkę i przez kilka dni.Teraz jest spokój
Ja na twoim miejscu wybrałbym felgi 15,ewent.16,ale jak chcesz jeździć po bezdrożach to 17 odpada.
Kolego ja mam 235/85 R16 i nic nie zmieniałem.
[ Dodano: 2013-11-20, 23:09 ]
Na linku poniżej masz te opony...
http://imageshack.us/photo/my-images/838/p1130311.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1130313e.jpg/
[ Dodano: 2013-11-20, 23:09 ]
Na linku poniżej masz te opony...
http://imageshack.us/photo/my-images/838/p1130311.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1130313e.jpg/
Ja ma BFG At 30/9,5 R15 ,możesz sobie zapodać takie same tylko R16 i po problemie (chyba występują na 16tke,ale nie jestem pewien)
Napiszę też coś na temat nalewek: używałem nalewek mt i byłem zadowolony (w samuraju i jeepie)jednak w nissanie wcześniej pokusiłem się na nalewki at i niestety szybko się kończyły.
Używam samochodu wyprawowo i przez 20tys.km zeszło 5mm opony ! Suzuki i jeepa używałem do codziennej jazdy i upalania na rajdach,to też mniej jeździły po czarnym. Myślę że BFG dłużej posłuży.
Napiszę też coś na temat nalewek: używałem nalewek mt i byłem zadowolony (w samuraju i jeepie)jednak w nissanie wcześniej pokusiłem się na nalewki at i niestety szybko się kończyły.
Używam samochodu wyprawowo i przez 20tys.km zeszło 5mm opony ! Suzuki i jeepa używałem do codziennej jazdy i upalania na rajdach,to też mniej jeździły po czarnym. Myślę że BFG dłużej posłuży.
Poszło PW Bo tutaj nie mogę dodać
Zastanów się jeszcze czy nie lepsze byłyby mt-eki? Znam wasze tereny dość dobrze(mam znajomego leśniczego w Różance ) więc dużo terenów tam zjeździłem i at nie bardzo się tam nadają,bo zawsze w górach jest mokra glina i at się zaraz zapcha!
Jak nie latasz w dalsze trasy po czarnym to bierz mt,ja niestety jak lecę gdzieś na Rumunie czy Ukraine,to po czarnym i mt doprowadziło by mnie do szału . Ale jak miałbym jeździć w koło komina to na pewno byłoby mt,bo różnica w terenie jest ogromna.
Zdjęcia poszły i jak się to widzi?
Zastanów się jeszcze czy nie lepsze byłyby mt-eki? Znam wasze tereny dość dobrze(mam znajomego leśniczego w Różance ) więc dużo terenów tam zjeździłem i at nie bardzo się tam nadają,bo zawsze w górach jest mokra glina i at się zaraz zapcha!
Jak nie latasz w dalsze trasy po czarnym to bierz mt,ja niestety jak lecę gdzieś na Rumunie czy Ukraine,to po czarnym i mt doprowadziło by mnie do szału . Ale jak miałbym jeździć w koło komina to na pewno byłoby mt,bo różnica w terenie jest ogromna.
Zdjęcia poszły i jak się to widzi?
Ostatnio zmieniony 2013-11-23, 16:11 przez Paweł84, łącznie zmieniany 2 razy.
Pany, opony na gwałt potrzebne. Cena nie z kosmosu, nie jestem milionerem
Szukam tu i tam i kilka osób namawia mnie na nalewki z Glob-Gum. Używał ktoś ich produktów ? Na innych forach czytałem opinie i zdania są podzielone co na nalewek ale jak mam kupić stare używki za 800-1000zł to wydaje mi się że w tej cenie nalewki są lepszą opcją. Większość km spędzam na czarnym, więc raczej AT.
Interesuje mnie taka opona:
2. GLOB-GUM ALL TERRAIN
3. GLOB-GUM C TRAX AT
Którą polecacie ?
Szukam tu i tam i kilka osób namawia mnie na nalewki z Glob-Gum. Używał ktoś ich produktów ? Na innych forach czytałem opinie i zdania są podzielone co na nalewek ale jak mam kupić stare używki za 800-1000zł to wydaje mi się że w tej cenie nalewki są lepszą opcją. Większość km spędzam na czarnym, więc raczej AT.
Interesuje mnie taka opona:
2. GLOB-GUM ALL TERRAIN
3. GLOB-GUM C TRAX AT
Którą polecacie ?
G.Mazur, tutaj trochę informacji o bieżnikowanych: viewtopic.php?t=20381
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."