[N14] Siłowniki od klapy tylnej w 5D
: 2009-12-13, 11:38
Te od mondeo hatchback 93-00 i focusa 99 kombi pasują na bank. Interesuje Cie tylko żeby wymiar po rozłożeniu był nie mniejszy niż 525mm a po złożeniu ma być nie więcej jak 320mm. No i siła. Nie mniej jak 500N. I mocniejszy tym lepiej. Mocowania siłą rzeczy trzeba przerobić bo teraz w większości przypadków sa na tą zatrzaskiwaną kulkę, Ja dzisiaj kupuje z allegro te siłki od focusa po 38zł.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
wymieniłem dzisiaj siłowniki na nowe od focusa kombi. Pasują idealnie i przerabiania jest mało co. Ogólnie wymiana trwa może ze 30 minut, a oszczędność całkiem sensowna (ok 115zł/szt. do nissana, ok. 40zł /szt do focusa)
tu są zdjęcia z wymiany, bo trzeba ze starych siłowników odzyskać kulki, które pasują idealnie do nowych zatrzasków oraz mocowania do karoserii (piłka ręczna lub flex :diabel2: ). W mocowaniach trzeba wywiercić otwór fi 6mm żeby włożyć bo niego nowy siłownik, z którego odkręcamy dolny plastikowy zatrzask na kulke, bo jest poprostu nie potrzeby. Ogólnie banał.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e12 ... b8e52.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a25 ... a0150.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ae ... 414cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a1 ... 4f06c.html
źródło: NKP
Ps. polecam temat bo warty jest przemyślenia. Koszty z ~230 PLN spadają do ~75 PLN i cieszymy się z klapy która nie opada nam na głowę w najmniej oczekiwanym momencie
linki do fotek są jakie są (jak się modkowi jakiemuś chce to niech je uruchomi) jeśli nie to trzeba je wkleić do przeglądarki w pasek adresu i powinny hulać
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
wymieniłem dzisiaj siłowniki na nowe od focusa kombi. Pasują idealnie i przerabiania jest mało co. Ogólnie wymiana trwa może ze 30 minut, a oszczędność całkiem sensowna (ok 115zł/szt. do nissana, ok. 40zł /szt do focusa)
tu są zdjęcia z wymiany, bo trzeba ze starych siłowników odzyskać kulki, które pasują idealnie do nowych zatrzasków oraz mocowania do karoserii (piłka ręczna lub flex :diabel2: ). W mocowaniach trzeba wywiercić otwór fi 6mm żeby włożyć bo niego nowy siłownik, z którego odkręcamy dolny plastikowy zatrzask na kulke, bo jest poprostu nie potrzeby. Ogólnie banał.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e12 ... b8e52.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a25 ... a0150.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ae ... 414cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a1 ... 4f06c.html
źródło: NKP
Ps. polecam temat bo warty jest przemyślenia. Koszty z ~230 PLN spadają do ~75 PLN i cieszymy się z klapy która nie opada nam na głowę w najmniej oczekiwanym momencie
linki do fotek są jakie są (jak się modkowi jakiemuś chce to niech je uruchomi) jeśli nie to trzeba je wkleić do przeglądarki w pasek adresu i powinny hulać