Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Montaż zegarów ze 100NX-a do Sunny N14

Post autor: mimier » 2011-02-11, 13:20

Operacja jest mozliwa i faktycznie zostala przeprowadzona pomyslnie - w moim autku.


Mini tutek przekladki zegarow w DE (GA14DE). Nowe zegary sa od 100nx.

Nie bede tlumaczyl jak wyciagac zegary z kokpitku, ale jakby ktos mial problem to sluze pomoca na pw lub gg 3294306

Zegary mamy juz wyciagniete a dalej:

1. trzeba wypiąć wszystkie przewody z kostek (ale pojedynczo znakujac po kolei kazdy wyciagany kabel - schemat znakowania ponizej - tylko sie nie pomyl. zastanów sie 2 razy, nic na szybko. schematy ponizej przedstawiaja widok gniazd w liczniku - nie kostek wiec pamietaj o tym znakujac przewody)

wypinamy w nast sposob:
a) najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki
b) potem opisać przewod- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis
c) zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez.

Teraz mamy juz powyciagane i opisane kable wiec idziemy dalej.

2. opisane kabelki wkładamy do kostek (schemat ponizej [przedstawia rysunki gniazd, nie kostek])
3. ciagniemy kabel z kasety sterujacej. pin nr 2 podlaczamy do zegarów jak na schemacie na dole.

Tu znajduje sie ten kabel:
Obrazek
Ja wpialem sie w niego we wiązce z kablami jakies 10 cm od kasety sterującej.


a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he.

u mnie wszystko działa jak należy, prosze pamietac ze zegary ktore ja kupilem z obrotomierzem moga sie roznic deczko od waszych, wiec dobrze jest porownac oznaczenia woich nowych zegarow i swoich starych zegarow i sprawdzic z czy kable sa tak samo ulozone jak na rysunkach ponizej.


UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)

*** STARY LICZNIK BEZ OBROTOMIERZA ***
Obrazek
1 - beam+ (długie +)
2 - od off
3 - fuel (kontrolka rezerwy)
4 - brak oznaczenia na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
5 - ill (podswietlenie zegarow)
6 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
7 - b.o. na sciezce (idzie do srubki przy liczniku)
8 - gnd (idze do srubki przy liczniku)

9 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow)
10 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka air bag
11 - air bag (idzie do kontrolki air bag)
12 - beam (długie -)
13 - ill+ (podswietlenie +)
14 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolka pasow_
15 - oil (kontrolka oleju)
16 - b.o. na sciezce (idzie do masa kontrolek i iluminacji)
17 - t/l (turn left lewy kierunek)

24 - fm (fuel meter)
26 - kontrolka (chyba blokady dyfru???)
27 - t/r (turn right prawy kierunek)
28 - gnd (ground masa)
29 - tm (temperature meter)
30 - gnd (ground masa)

31 - acc
33 - bat
36 - door
37 - b.o. na sciezce (idzie do idzie do kontrolki ladowania)
38 - chg (charge kontrolka ladowania)
39 - brk (brake kontrolka hamulca)
40 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki check engine)
41 - b.o. na sciezce (idzie do kontrolki plynu spryskiwaczy)
42 - abs (kontrolka abs)



UWAGA WAZNE: Na tym schemacie pokazano rzut gniazd w liczniku (nie kostek, więc trzeba uważać, gdyż jak sie patrzec na kostke od przodu to jest to lustrzane odbicie gniazda!!!)
*** NOWY LICZNIK Z OBROTOMIERZEM ***
Obrazek
uwaga: należy sprawdzić ścieżka po ścieżce gdzie idą w nowym liczniku. np. w trzecim gniezdzie mamy 2, 13, 26, 27, 28 i trzeba sprawdzic czy ścieżka faktycznie idzie 2 do odd off, 13 do ill+ itd. każda jedna ścieżka

4. podlaczamy nowe zegary i mamy taki efekt :)
Obrazek

Opracował: roshi
Więcej w tym wątku: viewtopic.php?t=4641&sid=fa648f7fe6dcdf ... 146dcb5db0

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-07-16, 20:49

UWAGA : przy zegarach z białymi wskazówkami pinout nie do końca zgadza z podanym wyżej (przerabiane organoleptycznie). W tym przypadku rada :
mimier pisze:na kabel naklejka z numerem na kartkę opis
jest bezcenna !!!

Najlepiej spisywać przewody ( i przepinać je ) z "natury" czyli bezpośrednio z oznaczeń na zegarach a nie na podanym wyżej schemacie.
Może się zdarzyć , że jeden z przewodów (gdzie podawane jest +12V po stacyjce) zostanie wolny .. Można go nie wpinać .. wszystko działa i jest ok . dla samochodów z manualną skrzynią biegów, bez ABS, bez czujnika spryskiwaczy, bez czujnika pasów.

Jeszcze jedna uwaga .. przy przekładce zegarów w ogóle : po wypięciu wszystkich przewodów z kostek należy rozplątać kable aż do plastiku oddzielającego deskę rozdzielczą od belki wzmacniającej budę .. uniknie się w ten sposób konieczności przedłużania niektórych przewodów przy montowaniu nowych wiązek do kostek.. (przewody idące od kostek są różnej długości)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Zablokowany

Wróć do „Zrób To Sam”