Strona 1 z 1

[K11] Czyszczenie przepustnicy

: 2009-12-01, 11:12
autor: Szymeq
Odepnij wlot powietrza do obudowy filtra powietrza - zapewne trzeba będzie poluźnić opaskę. Zdejmij górną część pokrywy filtra powietrza, wyjmij filtr. Zajrzyj pod spód obudowy i zobaczysz metalową opaskę zaciśniętą na połączeniu obudowy z przepustnicą. Klucz nr 8 lub srubokręt gwiazdkowy i poluzuj opaskę. Gdy opaska będzie luźna pokręć obudową w lewo i prawo obracająć i jednocześnie ciągnij do góry.
Po odłączeniu trzech wtyczek (przepływomierz, silnik krokowy, i potencjometr przepustnicy) kluczem imbusowym 6 odkręć cztery śruby które montują cały zespół do kolektora ssącego. Odłącz dwa przewody gumowe. Delikatnie uważając aby nie uszkodzić uszczelki unieś i odłącz linkę przepustnicy. Teraz można zająć się zdjęciem metalowej pokrywy elektroniki przepływomierza ( patrz -> regeneracja przepływomierza k11). Przy pomocy małego pędzelka i spirytusu bardzo delikatnie przemyj część pomiarową przepływomierza tj drut oporowy który znajduje się w gardzieli widoczny po otwarciu przepustnicy. Myć mozna spirytusem lub specjalnymi preparatami dostępmymi w sklepach motoryzacyjnymi. Jedną z głównych powodów uszkodzenia przepływomierza jest przepalenie się właśnie tego drutu w większości spowodowane zanieczyszczeniami (filtr powietrza nie zmieniony na czas). Można składać z powrotem i posmarować wcześniej uszczelkę cieniutką warstwą silikonu. Gdyby komuś uszkodziła się uszczelka a nie posiadał nowej ani cienkiego preszpanu może wyciąć uszczelkę z papieru (np z bloku technicznego).
całość składamy odwrotnie pamiętająć o każdym wężyku który odpieliśmy.