Strona 1 z 2

[P11/WP11] Wymiana filtra kabinowego

: 2011-02-11, 06:54
autor: Adams
Witam,

jako że ostatnio wymieniałem u siebie filtr przeciwpyłkowy stwierdziłem, że opiszę ten bardzo prosty i przyjemny proces.

Potrzebne nam będą:

- śrubokręt krzyżak
- nowy filtr kabinowy (numer części Nissan OEM dla P11 to 27891-2F000)
- 20 minut

Filtr zlokalizowany jest centralnie za schowkiem przed fotelem pasażera i żeby się do niego dostać schowek musi zostać zdemontowany.

1) Na początku (choć nie jest to wymagane) radzę zdjąć plastik ze zdjęcia poniżej. Trzyma go tylko jedna plastikowa nakrętka, którą odkręcamy ręką, a następnie (uważając by nie połamać dwóch klipsów mocujących) wyszarpujemy go z zaczepów. Strzałki zaznaczają kierunki w których należy go wyciągnąć spod sąsiadujących plastików.
Następnie odkręcamy śrubę zaznaczoną w górnym prawym rogu zdjęcia.

Obrazek

2) Kolejna śruba mocująca schowek znajduje się na jego tyle po lewej stronie - wykręcamy.

Obrazek

3) Teraz kolej na cztery śruby mocujące schowek i jego zamknięcie od góry.

Obrazek

W tym momencie schowek trzyma się już tylko na klipsach. Łapiemy go (najlepiej za przeciwległe rogi) i ciągniemy w stronę fotela pasażera. Należy tutaj uważać, czy nie są o niego zaczepione kable (np od alarmu jak w moim przypadku lub oświetlenia schowka). Po wyjęciu usuwamy go z drogi i naszym oczom ukazuje się obudowa filtra.

4) Filtr znajduje się za zaślepką zabezpieczoną jedną śrubą. W dolnym prawym rogu zdjęcia zaznaczyłem również położenie rezystora dmuchawy nawiewu.

Obrazek

5) Teraz wyjmujemy filtr (warto położyć coś na dywaniku, bo potrafi sypać się z niego różnego rodzaju syf...). W moim aucie nie był ona nawet już na miejscu tylko gdzieś w głębi obudowy.

Obrazek

6) Nowy filtr jak na zdjęciu poniżej powinien mieć wymiary w przybliżeniu 20 x 25 x 2 [cm] i jego numer fabryczny Nissana dla P11 to 27891-2F000.

Obrazek

7) Instalujemy nowy filtr wkładając go, jak widoczne poniżej (ważne jest położenie plastikowej "wypustki").

Obrazek

8) Składamy wszystko dokładnie tak samo jak opisano powyżej (tylko w odwrotnej kolejności ;) ).

9) Cieszymy się czystszym powietrzem w naszej Primerce :)

PS.
po demontażu schowka jak na dłoni znajduje się rezystor dmuchawy nawiewu - jeśli mamy jakikolwiek problem z działaniem dmuchawy to warto mu się przyjrzeć - stosowne czynności opisano w TYM temacie.

Obrazek

Pzdr!
Adam

: 2011-02-11, 12:18
autor: waichwaich
Ah nie zdążyłem z tą instrukcją :P Może zapodam jakąś inną w takim razie :mrgreen: :

: 2011-02-11, 14:29
autor: Rysiu83
Zaje....ste Adam,akurat kupiłem kabinowca i może wieczorem wymienię..manualik klasa :-)

: 2011-02-11, 20:25
autor: Adams
waichwaich pisze:Ah nie zdążyłem z tą instrukcją :P Może zapodam jakąś inną w takim razie :mrgreen:
Cóż bywa :) Ale roboty przy P11tkach jest coraz więcej - tematów do opisania ciągle przybywa ;)
Rysiu83 pisze:Zaje....ste Adam,akurat kupiłem kabinowca i może wieczorem wymienię..manualik klasa :-)
Cieszę się, że udało się "wstrzelić" w dobry moment :)

pzdr!

: 2011-02-11, 20:38
autor: nowak
elegancko opisane i rozrysowane :mrgreen:
fajnie że podajesz numer katalogowy filtra, bo ja kiedyś dostałem inny i musiałem potem kombinować żeby go dopasować.

: 2011-02-11, 23:28
autor: radziejwwl
banalna sprawa w sumie tez to ostatnio robiłem ale bardzo fajnie to opisales dla zielonych ;)

: 2011-02-11, 23:39
autor: waichwaich
Adams pisze:
waichwaich pisze:Ah nie zdążyłem z tą instrukcją :P Może zapodam jakąś inną w takim razie :mrgreen:
Cóż bywa :) Ale roboty przy P11tkach jest coraz więcej - tematów do opisania ciągle przybywa ;)
Czy ja wiem czy tak więcej :) leje paliwo wymieniam oleje od czasu do czasu jakieś klocki w sumie standard :) no i przede wszystkim cieszę się że mam nissana :)

[ Dodano: 2011-02-12, 12:32 ]
Tutaj podam jeszcze kilka numerów z zamienników

Mann & Hummel - CU 2530
Fram - CF 9337
Fiaam - PC 8081
Purflux - AH 225
Mahle - LA 130
Filtron - K 1096
Sędziszów z tego co się orientowałem na stronie producenta jest jakiś nie wymiarowy i nie wiem czy pasuje do P11

: 2011-04-02, 22:04
autor: jar
Dobrze udokumentowane :)

Ale ja tu w innej sprawie... UWAGA na najnowsze filtry kabinowe od FILTRON'a - zaczęli produkować badziew. Jeszcze w zeszłym roku było wszystko ok - filtry były zbliżone do fabrycznego. Teraz jest to sam wkład bez plastikowej ramki. Jest miękki i niestety to g... nie daje się sensownie zamontować - zagina się, zacina etc. generalnie szlag mnie dzisiaj trafił <zdenerwowany> tym bardziej, że wywaliłem paragon... . Na razie został stary, jeszcze "dobry" ale zasyfiały filtron.

Który z dostępnych obecnie zamienników wygląda podobnie jak ten na obrazkach??

: 2011-04-02, 23:51
autor: waichwaich
Ja jeszcze filtrona w ramce nie miałem cały czas kupuje taki z plastikami po koncach ale bez ramki i jestem zadowolony :) właśnie dziś wymieniłem:)

: 2011-04-03, 06:49
autor: deBestciak
dotyczy fotki nr5 - jak wyczyścić znajdujący się brud w tej szczelinie ma ktoś pomysł ???

: 2011-04-03, 09:42
autor: waichwaich
Ja to robię szczoteczką do zębów z odpowiednią ilością pasty do zebów i płynu do naczyń :P (oczywiście żart :) zostało mi tak po 1 kwietnia :P) w sumie wyczyścić to sie tego jakoś dokładnie nie da jedynie dmuchnąć powietrzem ze sprężarki to wylecą resztki liści i kurz i chyba tyle.

: 2011-04-03, 11:34
autor: nice-wawa
Nie polecam też filtrów z JC premium bez ramki plastikowej badziewie .Chytry dwa razy traci :->

: 2011-04-03, 12:00
autor: waichwaich
mają inny wymiar przynajmniej kiedyś taki mi dali i byl do d... :)

: 2011-04-03, 12:17
autor: johny_fellow
jar pisze:UWAGA na najnowsze filtry kabinowe od FILTRON'a - zaczęli produkować badziew. Jeszcze w zeszłym roku było wszystko ok - filtry były zbliżone do fabrycznego. Teraz jest to sam wkład bez plastikowej ramki.
No właśnie też taki mam. A właściwie mam takie 2. Jeden FILTRON i druki DENCKERMANN. Wydaje mi się, że trzeba rozebrać stary, i wymienić tylko ten wkład filtrujący. W przyszłym tygodniu będę z tym walczył i opiszę jak to się skończyło :mrgreen:

: 2011-04-03, 17:33
autor: hochoł
nice-wawa pisze:Nie polecam też filtrów z JC premium bez ramki plastikowej badziewie .Chytry dwa razy traci :->
Potwierdzam,nie trzymają wymiaru i nie da się ich włożyć w odpowiednie miejsce. Filtr BOSCHA daje radę :)

: 2011-04-22, 16:22
autor: WONSKI
Ja zakupiłem oryginał w nissanie pasuje jak ulał

: 2011-04-22, 16:28
autor: deBestciak
ile kolega zapłacił za oryginała ??????

: 2011-04-23, 13:37
autor: Truszczu
Ja się kiedyś przy okazji pytałem to koszt około 115zł brutto. Szkoda, ze nie ma z węglem aktywnym... Znaczy są ale to jakiś badziewie niewymiarowe. Stosuję tylko filtr Manna i jestem z nich zadowolony :)
Co do czyszczenia to ja po wyjęciu filtra włączam nawiew na maxa i cały syf wydmucha mi do środka auta, ale w pobliżu otworu trzymam odkurzacz więc większość złapię. W końcu lepiej odkurzyć auto niż ciągle wdychać ten syf.

: 2011-04-24, 19:39
autor: bamber01
DO Adamsa.
Dzięki za obrazową wymianę filtra:-)

: 2011-05-06, 07:54
autor: ice
Truszczu pisze: Szkoda, ze nie ma z węglem aktywnym....
Węgiel ma taką przykrą przypadłość że po pewnym czasie traci swoje właściwości i zaczyna oddawać to co pochłoną. Stosuję od czasu do czasu w akwariach takie wkłady.
W samochodzie to i tak nie wiele daje, miałem okazję przejechać się primą z takim wkładem.

: 2011-05-16, 12:41
autor: bamber01
Serdeczne podziękowania dla Adams'a.Filtr który dzięki twojej pomocy wymieniłem był tak zawalony brudem że po zamontowaniu nowego zaczęło dmuchać.Poprzedni właściciel musiał zapomnieć o tym filtrze.
Dzięki.

: 2011-06-10, 11:24
autor: nicchi
Ja wczoraj nabyłem filtr JC Premium, ale inny niż ten o którym była mowa wcześniej, a mianowicie "pełną wersję" z ramką i gąbką. Co ważniejsze pasuje idealnie, cena 30zł i w przeciwieństwie do niektórych egzemplarzy Filtrona przepuszcza powietrze ;)

Oznaczenie: B41000PR.

Jeśli chodzi o ten filtr wolę wymienić 4 razy taki niż 1 z ASO, bo prawda jest taka, że na każdym się zbiera syf. Dodatkowo przy wymianie ja wpuszczam piankę do czyszczenia przewodów wentylacyjnych auta na nagrzewnicę żeby wybić grzybki.

Poniżej fotki nowego i starego JC. Aparat z tel, więc jakość dyskusyjna. Moim zdaniem dali radę i teraz rzeczywiście ten filtr jest ciekawą propozycją.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-06-12, 09:43
autor: Wolfshade
nicchi, to fakt, nareszcie go normalnie zrobili :)

: 2011-08-25, 11:22
autor: KAFI
mam pytanko w P10 będzie podbnie jak w P11 ?

: 2011-08-25, 21:58
autor: Rysiu83
W P10 nie ma filtra kabinowego.

: 2012-06-01, 20:16
autor: bad_gen
Witam, dzięki dokładnemu opisowi Adamsa również zdecydowałem się na wymianę filtra. Kupiłem filtr firmy JPN o symbolu 40F1000JPN (odp. nissanowskiego OE 27891-2F000) za 34 PLN. Filtr jest kompletny, z gąbką i ramką. Wymiana zajęła mi może trochę więcej niż 20 minut ale to ze względu na "niekorzystne" warunki warsztatowe. W sumie więcej czasu składałem wszystko niż rozbierałem. Wnętrze obudowy wyczyściłem długą wąską szczotką, taką którą można kupić w komplecie ze skrobaczką do szyb z lodu w różnych marketach za kilka złotych a następnie do wyciągnięcia resztek kurzu i brudu wykorzystałem długą wąską ssawkę do zwykłego odkurzacza-dała radę. Stary filtr nie był może jeszcze tak do końca zapchany ale ponieważ Prymkę mam niedługo więc nie wiedziałem kiedy robił to poprzednik. Teraz mam przynajmniej na jakiś czas (chyba) spokój :lol:
Dzięki Adams :-D pozdrawiam

: 2012-10-09, 12:48
autor: stoneface
Ja ostatnio wymieniałem filterek kabinowy, ale na swoje nieszczęscie nie zapoznałem sie z lektórką kolegi - autora poradnika. Wymiana zajęła mi max 30 minut ze złożeniem wszystkiego. Zgadzam się z poprzednikami - Filtron robi kiepskie filtry - mało sztywne, bez ramek. Trzeba delikatnie montować.

: 2012-10-09, 13:07
autor: wod2u
stoneface pisze:Ja ostatnio wymieniałem filterek kabinowy, ale na swoje nieszczęscie nie zapoznałem sie z lektórką kolegi - autora poradnika. Wymiana zajęła mi max 30 minut ze złożeniem wszystkiego. Zgadzam się z poprzednikami - Filtron robi kiepskie filtry - mało sztywne, bez ramek. Trzeba delikatnie montować.
Ja nie wiem, gdzie Wy te filtrony kupujecie, w tym roku brałem w IC i dostałem filtr ze sztywną ramką, do ramki przyklejone gąbki i wszystko tak wyprofilowane, że nie dało się tego źle/odwrotnie założyć. Do tego w pudełku instrukcja ze zdjęciami, nawet nie trzeba na forum zaglądać, jak ktoś to pierwszy raz robi.

: 2013-04-18, 13:05
autor: byczynho
Panowie, powiedzcie proszę mi, czy po lewej stronie filtra kabinowego jest nagrzewnica czy wolna przestrzeń? U mnie wygląda na to, że filtra nie było w ogóle za to zaraz obok po lewej stronie jest coś co przypomina nagrzewnicę, nie ma takiej wnęki jak u autora na piątym zdjęciu. Mój samochodzik to P11

[ Dodano: 2013-04-18, 14:14 ]
Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2013-04-18, 13:58
autor: Sajmooon
to coś co Ci kolego przypomina nagrzewnicę to jak na moje jest właśnie filtr kabinowy który się przemieścił lekko :)