Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Pułapka w przednich błotnikach

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P11/WP11] Pułapka w przednich błotnikach

Post autor: Zielkq » 2013-04-22, 14:31

Projektanci Primery nie popisali się w przypadku przednich błotników i to je w pierwszej kolejności atakuje rdza. Dlaczego? Bo istnieje tam doskonałe miejsce, które zbiera każde błoto, pył, piasek no i wodę... Na forum nie ma jeszcze opisanego rytuału czyszczenia tego miejsca, także do dzieła - łatwy, prosty i szybki poradnik. Lepiej czyścić co roku niż wymieniać błotniki po fakcie (choć i tak czasami się nie uda...)

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P

Co potrzebujemy?
- śrubokręt krzyżak
- coś do podważania (np. śrubokręt+szmatka)
- coś do wydłubywania + stara szczoteczka do zębów
- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne
- sprężone powietrze

Tytułem wstępu:
Oczywiście najlepszą opcją byłoby ściągnąć cały błotnik (wtedy jest idealny dostęp :P), ale z tym jest trochę roboty. Skupmy się na prostszej opcji bez ściągania. W przypadku kiedy nie mamy chlapaczy procedura wygląda bardzo podobnie. Różnica może być jedynie w przypadku nakładek progowych od GT - nie wiem, czy nie trzeba ich całych zdjąć (ktoś może rozwiać wątpliwości?)


Jedziemy:

Obrazek
Chlapacze zamocowane są na trzech śrubach (a precyzyjniej - wkrętach) (dwie widać na zdjęciu, jedna jest jeszcze od spodu) + metalowa wsuwka na szczycie - odkręcamy śruby, wysuwany wsuwkę i zdejmujemy chlapacz. Naszym oczom ukazuje się mniej więcej coś takiego:
Obrazek
(plastikowego nadkola nie trzeba ściągać w całości, odchylenie w zupełności wystarczy. I zaczynamy zabawę techniką kombinowaną z dwóch stron - od tej co na zdjęciu powyżej i od drugiej strony tj. po otworzeniu drzwi widzimy miejsce łączenia. Warto sprawdzić jednocześnie, czy nie pojawia nam się rdza i ją zawczasu zabezpieczyć.

Czy warto się w to bawić? Moim zdaniem tak, poniżej efekt tego, co siedziało w moich 'łączeniach' po zimie:
Obrazek

Potem oczywiście montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-07-05, 10:10 przez Zielkq, łącznie zmieniany 1 raz.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Keidro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2012-08-31, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Keidro » 2013-04-22, 18:26

Dokładnie ten sam problem jest w micrach i pewnie kilka innych modeli również się znajdzie. Też z tym walczyłem, ale mimo wszystko prędzej czy później i tak znajdziemy tam błoto i różne inne.
PROSTA RADA, CZYŚCIĆ TO MIEJSCE CO JAKIŚ CZAS.

Co do samego artykułu to krótko, zwięźle i na temat czy to co lubię ;D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-22, 22:37

Komuś na forum w tym miejscu gania wyrosła pamiętam :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-04-23, 08:22

W P11.144 trzeba by chyba plastykowe nakładki na progi odpinać... Ja otwieram drzwi i myjką ciśnienieniową wymywam wszystko wsuwając końcówkę między błotnik a próg/mocowanie słupka do progu. Samo nadkole nie siedzi jakoś strasznie ciasno więc wszystko swobodnie wypływa. Ale konserwację w tym miejscu i tak planuję sprawdzić i poprawić.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-04-23, 11:57

Też to ostatnio przerabiałem, nawet porobiłem zdjęcia, żzeby to opisać na forum, ale ubiegłeś mnie :D Przyznam szczerze, że tamtędy spływa cała woda z szyby przedniej, więc u mnie znalazły się nawet liście i małe patyki. O dziwo jeszcze nie ma korozji, ale lepiej dmuchać na zimne ;)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-23, 12:31

Wiooreck, nie krępuj się z wrzuceniem zdjęć, zawsze to lepiej udokumentowane będzie :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-04-23, 17:12

W moim przypadku czyszczenie tych miejsc nastąpiło podczas przekładania kół. Przy okazji wywaliłem nieoryginalne chlapacze, które popękały w miejscach śrub i tylko niewiele łączyło je z pojazdem. W każej chwili mogły wybrać wolność :D

Pierwszy okrąg na samej górze to kołek plastikowy mocujący nadkole do karoserii. Niżej to śruba z uchwytem mocująca nadkole do błotnika. Na samym dole dwie śruby mocujące ten plastik ozdobno-chroniący rant i jeszcze pod podwoziem strzałką zaznaczona śruba, która również mocuje tenże plastik i plastikowe nadkole.
Obrazek

Po pozbyciu się zaznaczonych zabezpieczeń i zdjęciu koła, można nadkole na tyle odgiąć, by włożyć je za końcówkę drążka kierowniczego. A to daje taki oto widok.
Obrazek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-04-24, 09:26

u mnie już na to za późno, ostatnio jak sprawdzałem co mam taką rdzawą bańkę na błotniku to włożyłem tam palec przez blachę :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2013-04-24, 10:08

Ja już poszukuję błotnika,bo już tak wyżarło,że nie ma nawet co robić:)
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-24, 10:13

Mi wczoraj przyjechał nowy lewy bez rdzy, to jak bede montował to zrobię fotostory. Przy okazji cortaninem F pociągnąłem w kilku miejscach gdzie są małe wypryski rdzy

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-04-24, 10:20

Te p11.144 chyba bardziej rdzewieją niż przedliftowe...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-24, 10:30

I ceny też mają kosmiczne

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2013-04-25, 09:46

Wiooreck pisze:Te p11.144 chyba bardziej rdzewieją niż przedliftowe...
Chyba tak,bo co przechodzę obok p11.144 to prawie każda o ile wcześniej nie była malowana,ma ten problem,a w p11 nie widzę.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

daro992
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-03-31, 11:59
Lokalizacja: L-wo

Post autor: daro992 » 2013-04-25, 22:17

Ja miałem 2 miesiące temu robione obydwa przednie błotniki i maske bo ruda wparowała :(

Deim
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-10-06, 19:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Deim » 2013-05-22, 20:23

To teraz już wiem skąd rdza po zimie w tym miejscu :-( .......niestety ale równiez zamierzam z tym walczyć :lol:

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2013-05-31, 10:35

U mnie niestety po zimie wyszlo z obu stron. Wczesniej nic nie bylo widac. Z dwoch malych parchow wyszly prawie 2 dziury :-(
Juz zrobione, ale jak to z rdza.. moze wyjsc po kolejnej zimie. Chyba trzeba sie czaic na blotniki.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2013-06-09, 20:48

Przy przeciąganiu kabla do wzmaka tylko wyżej, tez naciąłem sie na te miejsce :) śrubokręt wygrzebanie co się i 0,5L wody zeby resztki wypłukać i czysto :)
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-07-03, 15:37

vixo pisze:Komuś na forum w tym miejscu gania wyrosła pamiętam :D
Ja w N15 miałem to samo i też jakieś zielsko zaczęło rosnąc,co prawda dwa źdźbła ,
ale na sam początek wystarczy :hah: ,z tym ze to raczej była zwykła trawa :cry:
Widać doskonale to miejsce po otwarciu drzwi .
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-03, 15:46

W sunnych jest to samo ..
wyczyściłem .. prysnąłem preparatem do czyszczenia silników na bazie rozpuszczalnika a jak wyparował .. to prysnąłem gruuuubo masą bitumiczną do podwozi ..
Niestety tam spływa cały syf z kanałów odprowadzających wodę z podszybia .. miałem tak zbite błoto, że bez ruszenia tego śrubokrętem nie wyjąłbym łapami :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”