Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Reduktor Primera P11 GT

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Reduktor Primera P11 GT

Post autor: Arias » 2012-02-14, 10:49

Z racji, że nie padła jednoznaczna opinia na temat reduktora do SR20DEH, to piszę z zapytaniem....


Instalacja: Diego G3
Wtryski: Valtek czerwone rozwiercone do 3.2
Reduktor: SCORPION do 150KM

Primerka delikatnie pomodzona w planach konkretniejsze modyfikacje.

Z racji, że reduktor nadaje się do regeneracji, ale jest stanowczo za słaby, to skłaniam się ku wymianie na nowy. Myślę nad SCORPIONEM GT, ponieważ wymiana byłaby PnP i sam bym to ogarnął, interface do strojenia mam, więc obyłoby się bez dodatkowych kosztów montażu. Dysze pewnie powiecie, że za duże, ale powiem, że od momentu rozwiercenia auto zbiera się o niebo lepiej, szybciej reaguje na wdepnięcie i ciągnie do końca, na każdym biegu, bez zmiany na PB, oczywiście słabiej niż na PB bo reduktor nie wyrabia.


I bonusowo mam jeszcze jedno pytanie.
Chcę docelowo w Primie ok 200KM, ale przy tym, żeby na co dzień było w miarę oszczędnie, czyli LPG zostaje. LPG przy SR20VE to chyba heretyzm i nie wiem czy ktokolwiek to robił, zaś pakować się w TURBO, to taniej wyjdzie wsadzić sr20ve, sprzedać lpg i na rok różnica w kosztach jazdy na PB/LPG sie wyrówna... Jak myślicie ?


Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-14, 10:57

Co do reduktora to ACR01 wystarczy w zupełności (poprawiona wersja z króćcem fi12) a jest sporo tańszy.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-14, 12:42

Arias VE mg niektórych jest bardzo ekonomiczne, ale 200 KM bez większych modyfikacji nie bedzie

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-02-14, 13:16

no VE z poprawionym dolotem i kompletnym układem wydechowym myslę że da te 200. Wiem, że VE jest bardziej ekonomiczne od DEH'a, jednak nie zmienia to faktu, że 100km po mieście na LPG kosztuje mnie ok 30zł, na PB nawet zbliżonego wyniku nie osiągne przy 2.0 czy to DEH czy Neo VVL

Ten AC R01 jest do 150KM ja potrzebuje co najmniej 220KM na teraz, w przypadku SCORPIONA GT mam spoory zapas, w sklepie mi Zavoli Zeta chcą wcisnąć ale tam jest zewnętrzny elektrozawór i nie wiem czy se to tak sam podłącze.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-14, 13:18

Ani zavoli ani scorpion gt nie obrobi 220km. ACR01 jako jeden z niewielu jest niedoszacowany tzn. obsłuży więcej niż podaje producent. Na tą chwilę pozostają Ci 2xACR01 lub poczekać na wersję obsługującą 250KM (ma się pojawić lada chwila). Poszukaj zresztą na lpgforum opinii o reduktorach.
Obrazek

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-02-14, 21:12

co to LPG w VE to moim zdaniem dobra instalacja spokojnie by obrobiła ten silnik zawsze lpg można mieć do normalnej jazdy na co dzień a benzynę do oporowego upalania... Czy to heretyzm ? dla wielu pewnie tak ale ja bym to olał zmodernizował obecną instalkę i śmigał na gazie...

ulisses, znasz jakieś szczegóły dotyczące tego nowego parownika ACR01? tzn. skąd masz info że się pojawi taki produkt i kiedy :) ? Planuje założyć jakąś sensowną instalację W BMW 330 i mam mały ból głowy jaki reduktor włożyć myślałem nad KME Gold ale niektórzy twierdzą że średnio da radę najlepszy pewnie byłby LR IG1 ale tu cena trochę odstrasza :) ewentualnie 2xACR01 ale skoro ma się pojawić nowa wersja to może warto poczekać :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-15, 06:54

Obrazek

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-02-15, 09:18

dzięki ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-02-15, 22:58

ulisses, piszesz, że po za AC-R01 na 250km to, żaden reduktor mi nie obsłuży 220KM, to po co są SCORPIONY ST na 220KM, GT na 360KM ? U lukasgt'a w SAABie Turbo siedzi KME GOLD o ile sie nic nie zmieniło i całkiem dobrze sobie radzi. jak czytałem opinie na temat AC-R01 w wersji już na fi12 to nie mają za dobrych opinii, fakt jest tańszy niż Zavoli, czy Scorpion, ale ja wole dołożyć te 100zł, ale mieć coś pewnego. Obecnie mam SCORPIONA MINI do 150KM, w Primie siedzi conajmniej 50 000km odkąd ja go mam, nie wiem ile poprzedni właściciel na nim latał i gdyby nie to, że traci cisnienie przy 6000obr to byłbym bardzo zadowolony. Mam rozwiercone dosyć brutalnie wtryskiwacze valteka(też gówniane podobno), krótkie przewody z wtryskiwaczy do ssącego, regulacji dokonuje sobie sam, mapy robie na 400-500 punktach i na prawde jeśli chodzi o temat ogólny LPG jestem zielony, ale wiem co mi w aucie siedzi. AC-R01 podobno już jest do 250KM, tak wynika z linku do forum, który mi podałeś, pytanie tylko czy jak już taki nabędę to czy wsadze go sam zamiast SCORPIONA, biorąc pod uwage, że trzeba jeszcze elektrozawór dołożyć ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-16, 07:03

Arias,

1. Gold nie jest dobrym reduktorem jeśli chodzi o termikę (słabo grzeje gaz)
2. Większość producentów kłamie pisząc max moc obsługiwaną przez reduktory, np. Alaska wg. producenta jest do 120KM a ledwo obsługuje 90KM.
3. Poczytaj jeszcze raz lpgforum to dowiesz się, że acr01 na fi12 - to jest poprawiona wersja (sam taką mam i ciśnienie nie pływa) i obsługuje wg producenta do 150km, życiowo sporo więcej pod 180-200KM.
4. Zavoli S oraz N są tańsze niż ACR01.
5. Zavoli buczą i mają ogromne przerosty ciśnienia przy cutoffie (w przypadku reduktora ac te problemy nie występują).
6. Skoro jeździsz na scorpionie mini to czy masz zaznaczone w stagu: wyłącz przy pierwszym? Jak nie to instalacja może się podpierać benzyną.
7. Kalibrowałeś i czyściłeś valteki? Jak nie to Po 50kkm żadne 500 punktów mapy nie pomoże jak każdy wtryskiwacz leje jak chce.
8. Reduktor AC obsługujący moc 250km jeszcze nie jest dostępny w sprzedaży.
9. Zrobisz jak zechcesz ale zanim zdecydujesz się na kupno reduktora poczytaj jeszcze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-02-16, 11:16

No teraz to łapie :) Dziękuję za napisanie wprost (ostatnio jestem w jakimś 4-tym świecie :P).

Mam Diego G3 nie STAG'a i obecnie mam tylko nakładanie paliw podczas przełączania, żeby nie było szarpnięcia podczas zmiany z PB na LPG, reszta możliwości przełączenia na PB, jest wyłączona (chyba, że gazu braknie to ustawiłem, że gdy cisnienie spadnie poniżej 0,4 to na PB daje). Wtryskiwacze rozbierałem tylko celem wymiany dysz (nawet nie wiem jak się je czyści - doczytam), ale program pokazuje, że pracują równo (wiem, wiem komp to jedno a realia to drugie). Ogólnie rzecz biorąc, jeśli bym się jednak zdecydował na ten AC-R01 to jaki elektrozawór do tego ? i czy dam rade sam to wsadzić zamiast scorpiona ?
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-16, 11:48

Ciśnienie 0,4 to jest baaardzo mało (a ile masz teraz ustawione - pewnie koło 1,1-1,2) taki spadek do 0,4 jest niedopuszczalny (sterownik lpg nie poradzi sobie z taką korektą ciśnienia). Moim zdaniem akceptowalny spadek ciśnienia to max 0,3bara.
Do ACR01 elektrozawór dowolny. Ja mam instalację brc sq24 na sofcie P&D. I wymieniłem padający już reduktor brc genius 1200 (wtedy miałem spadki z 1,2 na 0,7) na ACR01 i zostawiłem elektrozawór brc.
Zmiana reduktora nie jest skomplikowana, ważne, żeby po podłączeniu nowego sprawdzić szczelność wszystkich połączeń.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-02-16, 11:52

No dobra to jak sie ociepli to może sie jednak skuszę na tego AC, a do tego czasu może wyjdzie ta wzmocniona wersja. Dzięki za oświecenie i rady Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-16, 11:57

Spoko, jakby co przy wymianie służę radą :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-02-16, 15:45

Pytałem się gościa z AC na lpg forum i ta wersja do 250 km ma wejść w połowie Marca ja jak będę zakładał to pewnie się skuszę na niego...

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2012-02-25, 17:42

to i ja dołącze się do dyskusji-nawet moją instalkę juz tu omawialiście

KME GOLD obsługuje u mnie z powodzeniem 230km 400nm-więc nie widze absolutnie ,żadnych powodów dla których nie obsłuży 200konnego SR20DEH,nie wspominając jużo seryjnych 150km...ciśnienie przy totalnym pałowaniu spada mi o 0,15...i jest stabilne do końca
napewno parownik nie rozwiaże wszystkiego-bez wtrysków odpowiednich nic się nie zdziała

jak miałem w primie 175km 200nm to świetnie dawał radę MAGIC JET[do 300km podobno],-osiągi na LPG bły lepsze odczuwalnie od BENZYNY!!-ale z tego co wiem MAGIC JET bardzo sie pogorszył jakościowo i ciężko kupic egzemplarz dobry fabrycznie-bo ciśnienia nie trzymają :cool:
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-25, 18:18

lukasgt, A jak będziesz leciał niemiecką autobahną 230km/h a na polu będzie koło 5*C to gold zamarznie - ma mega słabą termikę.
Reduktory Magic zbytnio nie klękają ciśnieniowo i termicznie ale za to puszczają bąki do układu chłodzenia i rozwalają np. chłodnice.
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2012-02-25, 21:30

nie wiem jak to bedzie przy 230km/h i zimnie,ale wiem ze zadnych problemów w trasie nie mam nawet przy -25 stopniach--zreszta kto przy normalnych zmysłach lata 230km/h w zimę?? :P
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-26, 10:51

Jak ma opony z takim indeksem to lata, przecież nie zawsze musi być pół metra śniegu na drodze - zdarzają się fajne dni kiedy jest mróz i droga super sucha ale wracając do tematu to, że nie masz żadnych problemów przy -25*C nie znaczy, że w trasie temp gazu nie spada Ci do np. 5*C czego sterownik lpg już może nie ogarnąć i ładnie rozjedzie korekty paliwowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2012-02-26, 11:30

tego nie wiem

koniec bo troche OFFTOP się robi

ps.ARIAS ciężko wykrzesać 200km z sr20deh...180km nawet ciężko i kosztownie--coś już o tym wiem bo miałem 2 takie silniki ostro modzone
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-02-27, 08:40

lukasgt, mowa była o 200KM w SR20DEH + T lub po wymianie na SR20VE

Co do reduktora, to jeszcze sie wstrzymam, zobaczymy jakie opinie będą o tym AC do 250km.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2012-02-27, 22:29

aaa to moje niedopatrzenie z tym turbo--choć ve zauważyłem
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-04-20, 12:09

Troszkę odświeżę temacik, wtajemniczeni na pewno wiedzą, że już oficjalnie od jakiegoś czasu jest dostępny AC R-01 do 250KM z charakterystycznym czerwonym deklem. O opinie już nie pytam na forach gazowych bo jest tam multum kont co mają po 3-4 posty i wychwalają AC jak się da ale nie potrafią poprzeć tego wykresami. Do rzeczy MRC montowałeś ten reduktor bo pisałeś o zamiarze ? Czy ktoś to montował do czegoś sensownego i może coś powiedzieć na ten temat ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-04-20, 12:28

Tutaj masz instalatora z tymi redkami: http://lpg-forum.pl/pawel216-u471.html - chyba będzie najlepiej wiedział jak to bangla...
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-26, 17:18

Witam ponownie ;) jeśli ktoś czytał mój temat to wie, że jednak decyzja padła. Na kme gold wylot gazu schodzi sie w trójniku i tak do listwy. Przewód ze zbiornika wymieniony na 8, zaś póki co wtryskiwacze zostały valtek czerwone rozwiercone do maxa. Ciśnienie robocze 1.1. Od montażu i autokalibracji myślałem że jest super póki nie zauważyłem że od 5tyś leje benzyną po wyłczeniu nakladania paliw na wysokich obrotach jest mół.

Jak to wyregulować ? Jakie ciśnienie robocze ? Jak ustawić mapy proszę o poradnik dla tępych, żebym czegoś nie pominął.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-27, 04:32

Ja sie tylko wtrace odnosnie VE, moim zdaniem nie ma sensu pakowac lpg do tego silnika, toc to pali 7 benzy na 100 wiec tyle co nic
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-28, 20:05

Chyba na trasie, nie przekraczając 100 :P


Podzieli się ktoś swoimi ustawieniami w GT ?? Albo LukasGT jak to było w Saabie ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-29, 12:27

i tu się mylisz ;) Trasa prędkość mieszana ;) i 200 dochodziło, i wcale za dużo nie spaliła :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2013-08-24, 21:51

Stary temat ale co tam ....
jedyny reduktor co sobie radzi przy 200 KM i turbo to pomijając omegasa ,,,

to niko i to po przeróbce ,,,

jak ktoś stosuje valteki to krzyżyk na drogę ,,,,,,, na drogę na złomowisko silnika

a czy się opłaca do oszczędnego silnika zakładać gaz odpowiedz jest jedna TAK zawsze masz koszty przez /0.5

u mnie przy dehu kme silver padał o 0.5 Bara z roboczego 1,1 na do 0.6...z hakiem ..
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-08-25, 21:31

ja mam GOLDA, wyjścia gazowe w trójnik i do listwy VALTEK, co do "krzyżyka na drogę" to się nie zgodzę bo to nie zalezy od wtryskiwaczy tylko od strojenia, ja listwę będę wymieniał tylko dlatego że nie wyrabia mi przy 6500 rpm, przy pełnym rozwierceniu dysz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”