Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Regeneracja Lovato RGE 92

Moderator: Maniek-ol

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Regeneracja Lovato RGE 92

Post autor: dualowiec1111 » 2010-10-26, 00:02

Fotorelacja z regeneracji w/w parownika. Do naprawy potrzebujemy :

1. Zestaw reperacyjny ( oryginał 40 pln na allegro ).
2. śrubokręty płaskie , podstawowe klucze płaskie , mały imbus ( chyba nr 4) , papier ścierny drobnoziarnisty
3. rozpuszczalnik
4. sporo szmatek


1.


Obrazek


Dekiel osłaniający część gazową parownika oczyściłem papierem drobnoziarnistym . Odkręcamy imbusem śruby trzymające dekiel do obudowy.

2.

Obrazek


Po zdjęciu dekielka uważnie ściągamy membranę pamiętając że jest ona zaczepiona o dźwignię regulacji naprężęnia membrany.

3.

Obrazek


Odkręcamy pokrętło regulacji naciągu membrany i wymieniamy uszczelkę + czyścimy.

4.

Obrazek

Obrazek


Wykręcamy dźwignię regulacji naprężęnia membrany ( 2 śruby - krzyżak ) i przystępujemy do wymiany uszczelki + czyszczenie.

5.

Obrazek


Wymieniamy uszczelkę korka spływu osadów z parownika + czyszczenie.

6.

Obrazek

Odkręcamy dekiel części wodnej parownika ( 8 śrub imbusowych ) i przystępujemy do czyszczenia dekla od wewnętrznej strony. Jak widać u mnie ktoś używał zwykłej kranówy do układu chłodzenia i elementy parownika pokryły się rdzą ;/ . CZYŚCIMY papierem ściernym. ( najlepsze do takich prac jest narzędzie wysokoobrotowe DREMEL lub jakaś nasadka druciana na wiertarkę ).

7.

Obrazek


Obrazek


Odkręcamy dźwignię przepływu gazu i wymieniamy uszczelkę + czyszczenie.

8.

Obrazek


Wykręcamy szpilkę regulacji obrotów jałowych i wymieniamy uszczelkę + czyszczenie.

9.

Obrazek



Po wstępnym złożeniu dźwigni i pokręteł części gazowej i wodnej możemy składać wszysko do kupy. Na zdjęciu po prawej nowa membrana wodna.

10.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Membrana gazowa wyciągnięta w parownika była zapewne oryginalna i miała przejechane ok 150 tys. km w ciągu 9 lat., była sztywna jak gruby papier. Nowa membrana uginała się pod własnym ciężarem.

11.

Obrazek


Na koniec pozostało nam tylko rozkręcić elektrozawór gazowy ( nasadka nr 17 ) i wymiana uszczelki.

Całość skręcamy . montujemy w aucie i regulujemy instalację :).

Pozdro
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”