Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Gazowy problem- brc 2gen

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Gazowy problem- brc 2gen

Post autor: majchrzok » 2017-09-01, 16:45

Hejka. Mam problem z moja instalacja gazowa w almerze.otóż nie chce przelaczyc się na gaz- tzn przełącza się ale wtedy auto gaśnie.
Sterowniczek od odlaczania wtryskow benzynowych działa bo odcina zasilanie w momencie przelaczenia auta na lpg. W tym momencie słychać cykniecie elektrozaworow przy butli i grodzi jednakze i tak auto gasnie. Ogolnie ta instalacja jest jakims wynalazkiem, ponieważ jest to niby 2 gen od brc z gruszką robiaca za silniczek krokowy- odlaczony w cholere, do tego wspominany moduł sterowania wtryskami oraz sterownik sondy lambda brc blitz. Oprocz tego reduktor z wbudowanym elektrozaworkiem brc, do tego kolejny elektro na grodzi i kolejny przy butli. Ktos podpowie od czego zaczac poszukiwania przyczyny nieprzelaczania sie auta na gaz?

Pozdro!

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-01, 21:21

sprawdz elektrozawor na reduktorze ten o ktorym piszesz, bo na grodzi i w butli wlacza a co z tym trzecim? Jak coś to miernik w dlon i patrz czy po przelaczeniu na gaz masz 12V potrzebna będzie druga osoba do przelaczania
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-09-02, 13:15

Sprawdzę. Jutro dam.znać czy w ogole dochodzi do nich napięcie

[ Dodano: 2017-09-02, 14:06 ]

Na tym na grodzi pieknie pojawia sie 12v na tym przy reduktorze cisza. Wiec postanowilem zdalnie dac mase na poczatek ale ogólnie w chwili obecnej poszla zwara po probie jej podlaczenia do elektrozaworku przy reduktorze. Tak jakby przewody byly pozamieniane- co moim zdaniem mialo miejsce bo napewno masa byla podlaczona pod oznaczony + na elektrozaworze. Po tym na przelaczniku caly czas swieci kontrolka zielona- tak jak bylby przelaczony na lpg. Zatem chyba steronik gazu umarł albo raczej go spalilem...

Teraz tak. Te sterowanie sondy i zaplonu byloby potrzebne gdy byla aktywna ta cala gruszka na wężu do mixera. Skoro od poczatku bylo to odlaczone a dodatkowo jest założona sruba regulacyjna za tą cala gruszka- w mojej ocenie mam gaz 1gen bo jak ma byc zatem sterowana dawka gazu skoro ta gruszka jest odlaczona? Dobrze rozumuje? Czy byc moze steronik ten dokonuje korekt zaplonu na podstawie sondy lambda?

[ Dodano: 2017-09-02, 14:13 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-02, 14:02

Ogólnie to masz gaz Autronic obecnie, a w sumie to prawdopodobnie miałeś skoro plusa z minusem pomyliłeś :) Gruszka jak to nazywasz jest takim dziwnym silniczkiem krokowym który po prostu jest obecnie otwarty i nikt go stamtąd nie wyrzucił bo w sumie nie było takiej potrzeby. Gaz można śmiało powiedzieć że jest 1gen bo jest tylko śruba i regulacja na reduktorze. Teraz tak jeżeli byłby zamieniony plus z minusem na cewce to większość cewek gazowych normalnie bedzie dzialac wyjątek to cewki z diodą które po prostu nie zadziałają wtedy ale nic sie nie sfajczy. Gorzej jak faktycznie plusa do masy zapodałeś, po to miałeś miernik w ręku żeby to sprawdzić :)

Jak Ci to dobrze jeździło to proponuje wyjebać tego Autronica i włożyć Stag 2W za 3-4dychy z najprostszym przelacznikiem
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-09-02, 16:27

moher3, nie moze byc to sterowane tylko i wylacznie autotronikiem bo po odlaczeniu wiazki od kompa brc blitz(ten pod kierownica) przelacznik od gazu zdycha. Nie dzieje sie tak gdy odlaczalem sam autotronic dlatego calosc jest dla mnie conajmniej niezrozumiala.
Najlepsze jest to- ze tak bylo od zawsze podlaczone- nielogicznie i niewiadomo dlaczego caly czas w ten sposob podlaczeniowy instalacja dzialala. Teraz zaczely sie jaja o ktorych pisalem wyzej.

Miernik nic nie wykazywal- dlatego podlaczylem mase do.- na elektro przy reduktorze- ale.dziwnym trafem byl tam podlaczony + idacy z instalacji elektrycznej lpg.
Teraz tak- jak wywale ten caly brc blitz- usune zbedne przewody i zostawie tylko i wylacznie autotronic będzie mi to dzialac teoretycznie jak czysta instalka 1gen?

Pytalem rowniez czy taki blitz moze wplywac na zaplon na podstawie odczytow z sondy?

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-03, 09:10

Czyli w takim razie autronic możliwe że nie jest nigdzie podłączony i jest to tylko atrapa obecnie. Druga opcja jest taka że jest używany tylko jako emulator wtryskiwaczy, a guzik obsługuje ten Blitz. Najróżniejsze patenty się widuje w starych przerabianych nie wiadomo ile razy instalacjach.

jeśli chodzi o to że na cewce był oznaczony + i - to pisałem wyżej że tym się nie można sugerować bo cewki te w większości będą działać niezależnie jak je podłączysz, dlatego trzeba śledzić po wiązce i sprawdzać miernikiem co jest co. Są cewki które w ogóle nie mają oznaczeń + i -.

Blitz nie może, jak i żadna inna elektronika gazowa, sterować zapłonem bo nie ma jak tego robić na podstawie odczytu z sondy? Sonda tylko mierzy czy jest ubogo czy bogato a sterownik na tej podstawie otwiera lub zamyka silniczek krokowy.

Zrób zdjęcie guzika od gazu i pokaż to zobaczymy czy jest guzik autronic czy brc czy.... może jeszcze coś innego:(

Zrób taką próbę: Odłącz tego Blitza i zobacz czy samochód odpali, potem podłącz go i odłącz autronica i zobacz czy auto odpali. Gdzieś musi być emulator wtryskiwaczy dowiemy się gdzie
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-09-03, 09:17

Naprwno emulatorem wtryskiwaczy jest autotronic. Napewno również przełącznik od gazu jest brc 3 pozycyjny. Również napewno gdy odlacze elektronike blitza, przelacznik gaśnie i instalacja staje się "nieaktywna". Pomwrdane z pomieszanym jak sie patrzy. Na moj rozum przelacznik steruje blitzem- ktory nastepnie steruje autotronikiem. Dziwne to takie alw na to tak wyglada. Zatem musze się zabrac za wywalwnie blitza, bo skoro i tak jest nieaktywny silniczek krokowy jest on w tym momencie zbedny- a to w nim doszukiwalbym sie osobiscie problemow z przelaczaniem auta na lpg..

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-03, 10:26

Tak ale zależy co otwiera elektrozawory ale skoro wygląda na to że usmażył się BRC przy zwarciu to pewnie on to robi. Możesz więc go wypruć zobaczyć w którym miejscu łączy się z wiązką od autronica i Zamiast BRC dołożyć Staga 2W najprostszego albo w ogóle to wyjebać wszystko i zrobic od nowa np. na KME Bingo S4
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-09-03, 13:37

moher3, a sam autotronic moze wysterowywac rowniez elektrozawory czy nie.ma takiej mozliwosci?

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-03, 14:52

może bezproblemowo tylko w autroniku jest taki problem że ma bardzo lipnie przemyślaną wtyczkę i często połączenie się z tym jest prawie niemożliwe, kwestia czy masz sprawnego tego autronika a narobić się żeby sprawdzić to może być skórka za wyprawkę
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”