Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

błąd wtryskiwaczy a poprawne ustawienie

Moderator: Maniek-ol

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

błąd wtryskiwaczy a poprawne ustawienie

Post autor: bandito » 2017-06-19, 19:39

Witam,
Mam Primerę z QG18DE pod machą z instalacja z czerewcu ubiegłego roku.

Zamontowany sterownik stag qbox bosic
Parownik AC R02
Wtryski AC W01

Zaczynając od początku, z modyfikowałem sobie układ dolotowy montując stożek i pojechałem na regulacjię lpg i wszystko było dobrze ale zaczeły się problemy z wolnymi na zimnym silniku. Wiec wywaliłem stożek wróciłem do seryjnego dolotu, po jezdziłem trochę na Pb i wróciło do normy(oczywiście na Pb). Pojechalm na regulację zrobili mi regulację. Wrócilem i lipa.. Dławił się śmierdziało gazem, pojechałem ponownie, ustawili mi w miarę poprawnie, ale też na drugi dzień sie lekko przydławiał. Więc już nie jeździć więcej po 30 km w jedną stronę odkopałem swój stary interfejs i się wpiełem.

Zobaczyłem to:
Obrazek

i błąd całkowitego otwarcia wtryskiwaczy sprawdź sondę lambda.
Sugerując się instrukcją strojenia z LPG forum zrobiłem autokalibracje i troche jezdząc modyfikowałem mnożnik aby mapy się pokryły. Czasy wtryskiwaczy benzyny na benzynie i benzyny na gazie są praktycznie takie same ale błąd otwarcia wtrysku nadal w niektórych okolicznościach potrafi wyskoczyć.

Aktualnie mam takie mapy:
Obrazek
i jeszcze dane z ustawień:
Obrazek

Zauważyłem też że niekiedy przy dużym bucie kontrolka od gazu zaczyna migać ale nic nie piszczy.

Czy to jest wina nie prawidłowego ustawienia czy może coś się dzieje z osprzętem??

Awatar użytkownika
George
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2013-01-24, 12:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: George » 2017-06-21, 12:03

Jeśli miga kontrolka przy bucie to znaczy ze jedzie wtedy na benzynie (podpiera się). Pewnie po odpuszczeniu nogi kontrolka świeci ciągłym światłem. Włącz sygnał przy spadku poziomu gazu. Odcinkę masz do 6400 na gazie także jeśli miganie jest powyżej tych obrotów to ok..

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-06-21, 16:53

Miganie jest w zakresie 3-4Kobrotów. Po odpuszczeniu oczywiście świeci ciągle.
Sygnał spadku poziomu gazu jest od sygnalizowania spadku o jedną diodę spadku poziomu gazu w zbiorniku. Nie mam takiej opcji jak w gas synchro wyłącz przy pierwszym przy spadku ciśnienia.
na razie zmniejszyłem troch mnożnik i już jakieś 200 km brak błędu ale i mocy troche mniej.

A mapa gazu przy jezdzeniu na klimie a ustawianiu bez obciążenia musi się zmieniać??

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-06-21, 22:31

podkręć ciśnienie do 1,2 bara, czas błędu ciśnienia na 400ms i będzie tyle co możesz wycisnąć z tego zestawu. Szkoda że Ci nie zamontowali AC R01 bo R02 niby powinien robić te 120 KM ale przy zdrowych wolnossących koniach z QG18 i agresywnym jeźdźcu podejrzewam dość duże spadki ciśnienia stąd masz całkowicie otwarte wtryski. Spróbuj te 1,2 bara ustawić i zmienić czas błędu, skalibruj od nowa i pociągnij do odcinki na gazie na trzech pierwszych biegach. Jak się wtryski nie zapętlą to jest ok.

ps. Regulowałeś może zawory u siebie?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-06-22, 11:44

moher3 pisze:ps. Regulowałeś może zawory u siebie?
nie były regulowane.

A teraz moher3, powiedz mi tak. Na zgaszonym silniku przywłączonym zapłonie mam 1,2 bara po odpaleniu właśnie spada na te 0,95-1,05 bara, czyli podbić na odpalonym do 1,2? O to chodzi nie?


I zrobiłem. wyszło na chwilę obecną coś takiego:
Obrazek
Obrazek

Przejechałem się nim, opusciłem mnożnik, później bede jechal trochę w trasę to zobaczymy. Zauważyłem już że znów podpiera się benzyną ale już bez błędu całkowitego czasu wtrysku.

[ Dodano: 2017-06-22, 23:55 ]
Trochę po regulowanemu mnożnikiem i mapy się pokrywają. Przy naprawdę mocnym bucie wspomaga się benzyną. Zastanawia mnie tylko to ciśnienie gazu bo nawet na wolnych obrotach nie trzyma tego co ustawiłem na reduktorze tj. Wróciłem z trasy 30 km podpiąłem interfejs ( błędów brak pomimo że wspomagał się pb bo migała dioda) to ciśnienie 1.05 po przegazaniu wchodzi na 1.2 bara. Wiadomo nie jeżdżę cały czas ostro ale teraz czuję niekiedy takie szarpnięcie jak ruszam że skrzyżowania na pierwszym biegu niekiedy też na drugim. Przy normalnym użytkowaniu bez pałowania.

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-06-23, 00:01

Reduktory od AC są niestabilne ciśnieniowo taki ich urok, niektóre skrajnie niestabilne, miałem takie które fabrycznie miały 0,7 bar ustawione a miałem takie 1,5 bar fabrycznie ustawione... ogólnie wahania o 0.3 bara to standard niestety. Jak chcesz mieć sztywno i zajebiście to wymień na kme, a jak chcesz po prostu jeździć to zostaw i też da radę.

[ Dodano: 2017-06-23, 01:09 ]
nie patrz na cisnienie na zapłonie bo to jest nieistotne w twoim przypadku, po prostu układ jest lekko podpompowany w momencie zgaszenia silnika bo reduktor podaje jeszcze gaz a wtryskiwacze już zdążyły się zamknąć. to nieistotne w tym momencie. Ważne są wahania podacz pracy na gazie a z tego co piszesz są spore.
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-06-23, 19:53

Po weekendzie będę testował podczas jazdy i myślę żeby jeszcze podkręcić reduktor do 1.25 . I na nowo zestroić. Reduktor zostaje stary ewentualnie pójdzie na gwarancję jeśli będą duze spadki.

[ Dodano: 2017-06-23, 20:56 ]
Tylko idealny mnożnik niby powinien zaczynać się na 1.2 a kończyć na 1 a tu schodzi niżej. Przejmować się tym czy nie bardzo?

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-06-23, 23:17

podkręć na 1.3-1.35 i tak samo spadnie po kilku dobrych startach. Jakby trzymał około 1bar przy mocnym obciążeniu to będzie ok. Nie zareklamujesz tego że buja ciśnieniem :) nie ma lekko przecież oni o tym wiedzą :)

1.2 to faktycznie dobry mnożnik na start ale to że schodzi niżej tym się nie przejmuj każdy silnik jest inny, do 0.8 masz regulacje, ponizej 0.8 nawet jak będziesz ciągnął w dół nic się już nie zmieni w Stagu (przynajmniej zawsze tak było bo teraz już mało tego montuję, a kiedyś praktycznie tylko Staga sie robiło)

Im lepszy wtryskiwacz tym bardziej płaski mnożnik. Np. Keihin ma charakterystykę praktycznie liniową, masz czas wtryski gazu i benzyny identyczny :) Sprawdź sobie ile kosztuje teki wtryskiwacz :)
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-06-24, 07:31

Widzę jaka cena. Dwie moje listwy za jeden taki wtryskiwacz :-o
W nocy musiałem pod jechać do znajomego i tak naszła mnie myśl żeby znów zrobić test i ku mojemu zdziwieniu dioda ani razu nie mignęła. Wydaje mi się, że temperatura otoczenia jakoś na to wpływa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”