Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Gaz do 1.8 jest sens?

Moderator: Maniek-ol

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

[P/WP11.144] Gaz do 1.8 jest sens?

Post autor: Smeti_sc » 2013-02-21, 16:53

Witam jak w temacie interesuje mnie założenie instalacji LPG do mojej primerki ,ale niewiem czy jest sens do tego silnika 1.8 114KM żebym niemiał problemów z użytkowaniem rocznie robie około 20 tyś km więc instalacja by się zwracała gdybym niemiał problemów z nią
teraz przy mojej jeździe auto na komputerze pokazuje spalanie 9L/100 co do instalacji myślałem o Stagu 300
bardzo proszę o wszelkie informacje związane z gazem do tego silnika

flisak
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-01, 14:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: flisak » 2013-02-21, 19:27

A czemu ma się nie opłacać, zmniejszysz koszty paliwa o 1/3, instalację założysz za ok. 2500zł. Po niecałym roku wyjdziesz na zero z kosztami

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-02-21, 19:40

Smeti_sc montuj gaz , tylko poszukaj dobry zakład montujący . Ja bym zamontował LPGTECh 214 , reduktor ACR01 i wtryskiwacze barracuda spokojnie będziesz cieszył się tanią jazdą pod warunkiem prawidłowego montażu .

[ Dodano: 2013-02-21, 19:42 ]
Widzę że jesteś z Częstochowy to masz dobry i polecany zakład montujący LPG.
http://www.moto-as.pl/
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-02-21, 20:06

tyle że słyszałem o tych silnikach 1.8 że nie są zbyt tolerancyjne dla gazu...

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-02-21, 20:12

Dużo samochodów jeździ na LPG z tym silnikiem 1.8 ten sam motor był montowany do almery N16. Grunt to prawidłowy montaż .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-02-21, 21:02

mam qg18 z lpg, super chodzi na gazie
tyle ze sam silnik jest wada calej imprezy, lubi olej, jesli twoj nie bierze to zacznie brac, z lpg czy bez, wiec najpierw sprawdz stan silnika potem podejmuj decyzje bo remont qg to nieoplacalna imprezka
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Konrad
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-05-20, 20:38
Lokalizacja: RKR

Post autor: Konrad » 2013-02-22, 09:01

Ja mam zagazowane 1.8 w WP12. Zamontowałem przy 133k, teraz dochodzę do 200k i absolutnie nic się złego nie dzieje (odpukać). Trzeba tylko regularnie wymieniać olej i nie tankować gazu na podejrzanych stacjach. Ja od wymiany do wymiany dolewam 1l oleju więc olejnożerność 1.8 wkładam między bajki, no chyba że ktoś ma zakatowaną jednostkę to mu będzie piła ale proszę nie robić z tego reguły.
Moja instalacja oparta jest o STAG 300 Plus
Obrazek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-22, 12:18

Smeti_sc, Jak chcesz dobry i szybki zakład montujący to daj znać na PW. Do mojego 1.6 stag 300 wyszedł 1600zł a w drugim zakładzie wyszedł by jeszcze taniej z tym że byś musiał 30km dalej auto odstawić.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
stoneface
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2012-09-28, 12:52
Lokalizacja: PO

Post autor: stoneface » 2013-02-22, 14:08

Ja mam taki sam motorek i instalacje taka jak w opisie. Na razie przejechałem 12tys i jestem bardzo zadowolony. Zresztą to juz kolejne autko z gazem.

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 18:16

zobaczymy za tydzień oddaje auto do sprawdzenia w jakiej kondycji silnik a za 2 tygodnie jestem umówiony na montaż gazu o ile się okaże że jest ok, a jeszcze mam pytanko po jakim czasie przełącza się z benzyny na gaz? ile km trzeba przejechać?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-04, 18:20

Smeti_sc pisze:jeszcze mam pytanko po jakim czasie przełącza się z benzyny na gaz? ile km trzeba przejechać?
To zależy na ile stopni temp. silnika w sterowniku gazu monter ustawi Ci przełączanie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 18:26

chce mieć tak żeby było dobrze a dobrze to ile 30 40?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-04, 18:32

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-04, 18:42

może tak bo najniżej ustawi temperature na 30 stopni ,teraz jest zimno więc na gaz dłużej się przełączać będzie , ale niedługo ciepło bedzie ja chce się dowiedzieć jak macie w swoich primerkach, najlepiej z silnikiem 1,8 z gazem ustawione i po ilu km wam się przełącza na gaz, bo niechce za szybko zużyć silnika a sugestie przez was napisane skonsultuje z gazownikiem i prosze mi o niewstawiania linków typu szukaj na wujku google(jak kolega wyżej) bo co mnie obchodzi jaki ktoś ma gaz w fordzie lub innym golfie i jak mu się tam to trzyma kupy, bo opinie w pracy od użytkownika opla już poznałem i pozatym jak miałem e36 silnik mi się dłużej zagrzewał niż w nissanie więc co silnik to jest inaczej tyle że w buni miałem zwykły gaz i przełączałem po około 4 km jazdy, zimą na krótkich dystansach tylko na benzynie lub jak był silnik ciepły odrazu, a sekwencja ma blokade chyba minimum 25 sekund i dopiero na ciepłym silniku się załączy

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-04, 22:29

Wszystko zależy od sterownika jaką min możesz ustawić temp. Ale temp. przełączania na lpg nie zależy od modelu silnika . Najważniejsze jest prawidłowe wpięcie reduktora w obieg i ustawienie przełączenia na gaz tak żebyś nie odczuł . Wiadomo im wyższa temp. to lepiej dla wtryskiwaczy gazu. Możesz ustawić przełączanie gazu sekwencyjnie czyli po jednym cylindrze . U mnie przełącza się po przejechaniu około 1,5 km. Gaziarze przeważnie ustawiają na 30 -40 stopni .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
lesiu5251
fanatyk nissana
Posty: 617
Rejestracja: 2010-02-16, 18:22
Lokalizacja: czerniejewo

Post autor: lesiu5251 » 2013-03-05, 23:16

Ja mam też 1,8 i mam instalacje BRC i nie narzekam,zimą tak po 1,5 do 2 km i się przełącza na gaz wiedz jest spoko,dlatego założyłem BRC bo ta firma mam wszystkie podzespoły swojej produkcji nie jak inne tylko raz wyskoczył mi bład i był to że niby katalizator kaput ale emulator (tulejka)na drugą sonde i po kłopocie,15000km i nic sie nie dzieje spalanie 10,5 przy mojej nodze.Co do brania ojeju i remontu tu to różne są zdania na moje jak dobrze mechanik zrobi na dobrych częściach to będzie oki:)z tego co wie mi gazownik powiedział jak dobrze pamiętam to te silniki nie mają samo regulatorów zaworów(poprawcie mnie jak się myle)i trzeba raz do roku jechać na sprawdzenie ich ustawienia.
Marzenia są po to żeby je realizować ;-) ooo yeaaa ;-)

Awatar użytkownika
stoneface
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2012-09-28, 12:52
Lokalizacja: PO

Post autor: stoneface » 2013-03-06, 12:02

1,8 ma samoregulatory tzw. hydropopychacze

tomek85fcb
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-01-24, 19:50
Lokalizacja: DLN

Post autor: tomek85fcb » 2013-03-12, 09:19

1.8 ma regulacje zaworów na płytki, dzwoniłem w lecie 2012r. do ASO, powiedzieli, że jak z silnikiem nie dzieje się nic złego, spalanie w normie, rozruch na zimno też, to żeby nic nie robić. Aha, w ASO zaśpiewali za regulację 800zł (trzeba rozpinać łańcuch rozrządu).

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-12, 16:18

A mieliście jakiś problem z butlą w koło wersja hatchback bo gazownik mówił że coś tam będzie cioł bo inaczej butla nie wejdzie. a mi cięcie blachy niezbyt pasuje pozatym jakie macie butle ? rozmiar jak znajdziecie w papierach? i ile wam wchodzi czy lepiej butla nie w koło a w bagażnik w sumie jest dużo miejsca a butla w koło to i tak zapas będzie mi się błąkał po bagażniku

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-12, 16:30

U mnie weszła butla 48l, a trzeba (chyba) odciąć mocowanie koła zapasowego do podłogi, no i gazownik musi zrobić dziurę na wyjście przewodów gazowych (ta dziura przy okazji robi za wietrzenie wnęki, żeby w razie nieszczelności gaz nie zbierał się na jej dnie). Aha, u mnie do zbiornika wchodzą okolice 42l gazu, na bardziej optymistycznych stacjach (Orlen, BP) nawet 44 (na niepusty zbiornik:O).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
lesiu5251
fanatyk nissana
Posty: 617
Rejestracja: 2010-02-16, 18:22
Lokalizacja: czerniejewo

Post autor: lesiu5251 » 2013-03-12, 22:07

tomek85fcb pisze:1.8 ma regulacje zaworów na płytki, dzwoniłem w lecie 2012r. do ASO, powiedzieli, że jak z silnikiem nie dzieje się nic złego, spalanie w normie, rozruch na zimno też, to żeby nic nie robić. Aha, w ASO zaśpiewali za regulację 800zł (trzeba rozpinać łańcuch rozrządu).
ha i miałem racje :hah: :hah: :hah:
Marzenia są po to żeby je realizować ;-) ooo yeaaa ;-)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-03-12, 22:12

lesiu5251 pisze:
tomek85fcb pisze:1.8 ma regulacje zaworów na płytki, dzwoniłem w lecie 2012r. do ASO, powiedzieli, że jak z silnikiem nie dzieje się nic złego, spalanie w normie, rozruch na zimno też, to żeby nic nie robić. Aha, w ASO zaśpiewali za regulację 800zł (trzeba rozpinać łańcuch rozrządu).
ha i miałem racje :hah: :hah: :hah:
Częściowo :P Nawet w SR20 są płytki. Płytki służą do wstępnego wyregulowania zaworów , potem swoje robią samoregulatory hydrauliczne.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Altima SE-R
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-14, 10:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Altima SE-R » 2013-03-13, 10:11

Maniek-ol pisze:
lesiu5251 pisze:
tomek85fcb pisze:1.8 ma regulacje zaworów na płytki, dzwoniłem w lecie 2012r. do ASO, powiedzieli, że jak z silnikiem nie dzieje się nic złego, spalanie w normie, rozruch na zimno też, to żeby nic nie robić. Aha, w ASO zaśpiewali za regulację 800zł (trzeba rozpinać łańcuch rozrządu).
ha i miałem racje :hah: :hah: :hah:
Częściowo :P Nawet w SR20 są płytki. Płytki służą do wstępnego wyregulowania zaworów , potem swoje robią samoregulatory hydrauliczne.
witaj
Słyszałem od Boro1989, że lecicie większą grupka aut na zlot. Czy mógłbym się pod Was gdzieś podpiąc ?? Aha, jeszcze jedno, którą trasą lecicie na W-we, czy Płock, ja mieszkam w Białymstoku.
Szerokości :papa:
My Chłopaki jeździmy w Japońcach, nikt Nas nie dogoni bo kręcimy do KOŃCA !!

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-03-15, 16:34

Wczoraj wstawiłem auto teraz tylko czekam na telefon i odbieram samochód zobaczymy jak będzie się spisywał 2000PLnów za instalacje niepamietam już jaką jak będę miał papiery to dopisze co mi wstawili:)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-03-30, 15:36

zlota zasada do primery. Pilnowac luzu zaworowego (kontrola co 50tys) . I autko bedzie smigac ladniutko na lpg ;) ja mam 1.6 i po swietach bedzie 270tys km na lpg ;) gaz 2 generacja

Smeti_sc
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2013-02-14, 20:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: Smeti_sc » 2013-04-07, 13:32

2000 zł mam nadzieję że w miarę instalacja zamontowana
LPGTECH 304
reduktor ACR 01
listwa OMVL REG
zawór gazowy Valtek
wielozawór Tomasetto
zboornik 44L 600x200 Bormech
Ostatnio zmieniony 2013-04-11, 11:43 przez Smeti_sc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-07, 14:15

Smeti_sc, Pytaj Serwicesa z łódzkiej - on ma w tym silniku gaz , polskiej firmy KME i nie narzeka ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-04-07, 15:21

Smeti_sc pisze:2000 zł mam nadzieję że w miarę instalacja zamontowana
LPGTECH 214
reduktor ACR 01
listwa OMVL REG
zawór gazowy Valtek
wielozawór Tomasetto
zboornik 44L 600x200 Bormech
Zapodaj kilka fotek zobaczymy jak z montażem i gdzie w końcu montowałeś ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2013-04-07, 18:46

Można by zadać pytanie czy w ogóle warto zakładać gaz do pojazdów przeznaczonych do napędzania benzyną. Osobiście uważam, że warto. Żaden silnik nie lubi gazu.

Ja mam Almerę z silnikiem 1.8 i STAGA300 - sekwencyjną.
Jestem zadowolony z takiego połączenia.

Nie badałem spalania benzynowego, ale na gazie 100 km spalanie 6,9 litra - czysta jazda na trasie, a właściwie trasa, którą przejechałem miała 100 km a zbiornik przed wyruszeniem pełny. Po przyjeździe udało mi się wcisnąć tylko 6,9 litra gazu.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-07, 19:26

maccio pisze:Osobiście uważam, że warto. Żaden silnik nie lubi gazu.
to zdanie to coś jakby sprzeczność :)
Generalnie, jeśli ktoś ma zamiar "tłuc" auto wiele km na gazie .. to warto pomyśleć o zdjęciu głowy i utwardzeniu zaworów i gniazd .. pytanie .. kto się na to zdecyduje
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”