[Bluebird] Łożysko koła tylengo BLUEBIRD
Moderator: azorek
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-03-16, 20:08
- Lokalizacja: Rzeszów
[Bluebird] Łożysko koła tylengo BLUEBIRD
Witam potrzebuję pomocy.
Dostałem Nissana Bluebird U11 lub WU11 bo jest to kombi, wg. numeru VIN jest z 1987 roku ale silnik ma nowszy z 1995.
Oto link do niego
http://allegro.pl/show_item.php?item=2211721836
a pytanie tyczy się łożyska koła tylnego bo nie wiem jaki mam kupić, podam 2 linki do aukcji, jeśli ktoś wie jakie jest w tym aucie łożysko proszę o pomoc
http://moto.allegro.pl/zestaw-lozyskowy ... 43704.html
http://moto.allegro.pl/lozysko-kola-arn ... 03018.html
Krzysiek
[ Dodano: 2012-03-17, 16:56 ]
dodam jeszcze że wracając z warszawy do rzeszowa, kilka kilometrów przed rzeszowem strzeliło coś w tylnym kole i strasznie ocierało a koło było tak gorące że dymiło.
Jak wszystko wystygnie to nie trze ale jest efekt pływającego tyłu przy skręcaniu w jedną stronę (w tą kiedy jest nacisk na uszkodzone łożysko)
Jeśli się mylę i nie jest to łlożysko to proszę o porady.
Ręczny na pewno jest dobry i to nie jego wina bo trzyma na oba koła a jak jest spuszczony to auto normalnie sie toczy nic nie chamuje
Krzysiek
Dostałem Nissana Bluebird U11 lub WU11 bo jest to kombi, wg. numeru VIN jest z 1987 roku ale silnik ma nowszy z 1995.
Oto link do niego
http://allegro.pl/show_item.php?item=2211721836
a pytanie tyczy się łożyska koła tylnego bo nie wiem jaki mam kupić, podam 2 linki do aukcji, jeśli ktoś wie jakie jest w tym aucie łożysko proszę o pomoc
http://moto.allegro.pl/zestaw-lozyskowy ... 43704.html
http://moto.allegro.pl/lozysko-kola-arn ... 03018.html
Krzysiek
[ Dodano: 2012-03-17, 16:56 ]
dodam jeszcze że wracając z warszawy do rzeszowa, kilka kilometrów przed rzeszowem strzeliło coś w tylnym kole i strasznie ocierało a koło było tak gorące że dymiło.
Jak wszystko wystygnie to nie trze ale jest efekt pływającego tyłu przy skręcaniu w jedną stronę (w tą kiedy jest nacisk na uszkodzone łożysko)
Jeśli się mylę i nie jest to łlożysko to proszę o porady.
Ręczny na pewno jest dobry i to nie jego wina bo trzyma na oba koła a jak jest spuszczony to auto normalnie sie toczy nic nie chamuje
Krzysiek
Raczej łożyskokastasqad89 pisze:Jeśli się mylę
To powinno podejść http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola ... 11023.html
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-03-16, 20:08
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-03-16, 20:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Zle podejrzewasz, 1995r to data "zlozenia". Kiedys auta sciagalo sie w czesciach tzn silnik i buda osobno, unikalo sie wtedy cla czy innych oplat. Generalnie kazde auto sprowadzone jako skladak mialo wbity w dowod rok produkcji taki jak rok przywiezienia i zarejestrowania w Polsce. Masz auto, silnik, fotele, lampy etc z 1987kastasqad89 pisze:W dowodzie jest wbity składak i rok prod 1995 i podejrzewam że jest to rok silnik bo z numeru VIN auto jest z 1987.
Dlaczego uwazasz, ze na aukcjach ktore podales sa dwa rozne zestawy lozysk?
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-03-16, 20:08
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-03-16, 20:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Kolejny raz nikt nie wspomniał o mnie w temacie o Bluebirdzie...
Tak jak napisano wcześniej silnik który posiadasz to CA20E na pełnym wtrysku EGI o mocy 105KM, oraz z ciekawym systemem- po 2 świece na cylinder- to co Alfa Romeo nazywała "twinspark"
Jak chodzi o łożysko w tylnym kole- znajduje się ono w bębnie hamulcowym, do jego wyjęcie potrzebna jest prasa hydrauliczna- lub jeżeli masz dużo wyczucia to młotek i odpowiednio dobrane rurki przez które je wybijesz- jest to do zrobienia we własnym zakresie.
Nowe łożyska z pewnością dobiorą Ci tu: www.aktyw.pl lub www.japomoto.com.pl - wiem, będziesz musiał ponieść koszty wysyłki gdyż oba podane sklepy znajdują się w Poznaniu.
(przypuszczalnie zaoferują Ci łożyska firmy Ruville;SKF lub też NSK)
Po montażu musisz je dość mocno nasmarować smarem do łożysk, warto też wytrzeć do sucha i przesmarować czop piasty. Następnie zakładasz bęben i tu bardzo ważna sprawa- nie wolno dokręcać nakrętki trzymającej bęben do oporu Prawidłowo dokręcony bęben powinien się lekko obracać, ale także musi być wyczuwalny niewielki luz gdy złapiesz go od góry i będziesz próbował poruszać nim "twoje-moje". Możesz dokręcić bęben mając już założone koło przez otwór centrujący w feldze, wtedy jest nieco łatwiej wyczuć ten luz. W przeciwnym razie, gdybyś dokręcił nakrętkę bębna do oporu to nowe łożyska wystarczyłyby Ci może na dwa miesiące- tego typu łożysko będąc mocno dociśnięte podczas pracy po prostu niszczy się.
Korzystając z okazji że masz już zdjęty bęben warto odpowietrzyć hamulce
Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania- zapraszam na gg lub PW. Pozdrawiam i daj znać co tam zdziałałeś.
Tak jak napisano wcześniej silnik który posiadasz to CA20E na pełnym wtrysku EGI o mocy 105KM, oraz z ciekawym systemem- po 2 świece na cylinder- to co Alfa Romeo nazywała "twinspark"
Jak chodzi o łożysko w tylnym kole- znajduje się ono w bębnie hamulcowym, do jego wyjęcie potrzebna jest prasa hydrauliczna- lub jeżeli masz dużo wyczucia to młotek i odpowiednio dobrane rurki przez które je wybijesz- jest to do zrobienia we własnym zakresie.
Nowe łożyska z pewnością dobiorą Ci tu: www.aktyw.pl lub www.japomoto.com.pl - wiem, będziesz musiał ponieść koszty wysyłki gdyż oba podane sklepy znajdują się w Poznaniu.
(przypuszczalnie zaoferują Ci łożyska firmy Ruville;SKF lub też NSK)
Po montażu musisz je dość mocno nasmarować smarem do łożysk, warto też wytrzeć do sucha i przesmarować czop piasty. Następnie zakładasz bęben i tu bardzo ważna sprawa- nie wolno dokręcać nakrętki trzymającej bęben do oporu Prawidłowo dokręcony bęben powinien się lekko obracać, ale także musi być wyczuwalny niewielki luz gdy złapiesz go od góry i będziesz próbował poruszać nim "twoje-moje". Możesz dokręcić bęben mając już założone koło przez otwór centrujący w feldze, wtedy jest nieco łatwiej wyczuć ten luz. W przeciwnym razie, gdybyś dokręcił nakrętkę bębna do oporu to nowe łożyska wystarczyłyby Ci może na dwa miesiące- tego typu łożysko będąc mocno dociśnięte podczas pracy po prostu niszczy się.
Korzystając z okazji że masz już zdjęty bęben warto odpowietrzyć hamulce
Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania- zapraszam na gg lub PW. Pozdrawiam i daj znać co tam zdziałałeś.
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
Mala uwaga - nie ma lozysk firmy ruville ta firma tylko pakuje lozyska innyvh producentow i sygnuje swoim znakiem. W praktyce w kupujac ruvilla dostajemy faga, skf, nsk etc.stefino pisze:łożyska firmy Ruville
Tak samo jest np w golfie II tam mozna sie sugerowac podkladka ktora jest miedzy bebnem a nakretka, powinna sie dac przesowac we wszystkich kierunkach ale nie moze tez luzno latac.stefino pisze:Następnie zakładasz bęben i tu bardzo ważna sprawa- nie wolno dokręcać nakrętki trzymającej bęben do oporu
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
dylson, bardzo możliwe, podałem tylko przykłady najczęściej występujących firm. A tak przy okazji- Maxima A32 miały z tyłu bębny czy tarcze? Domyślam się że tarcze, ale ciekaw jestem czy były wersje z bębnami...
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946