Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[opis] Nissan Skyline nie tylko GT-R

Moderator: azorek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

[opis] Nissan Skyline nie tylko GT-R

Post autor: Wieshaq » 2011-06-15, 22:27

Pierwszy Nissan-Datsun (właściwie pierwsze modele nosiły nazwę producenta- PRINCE Automobile) Skyline zadebiutował na rynku w kwietniu 1957 roku, jako auto rodzinne i luksusowe, klasy średniej-wyższej, nie wiele mające wspólnego ze sportem.

Generacja 1 była produkowana w latach 1957-1963 [ALSID-1 i 2]. Pierwsze silniki dysponowały mocami od 60KM( silnik 1484ccm ) do 91KM ( silnik 1862 ccm )
co ciekawe po za standardowymi nadwoziami sedan, kombi, występował też w wersji nadwoziowej pickup.
Obrazek
Wersja sportowa Coupe i Cabrio [BLRA-3] zadebiutowały w 1960 roku
Obrazek

Generacja 2 produkowana do 1968 roku [S50/54/57] i poraz pierwszy pojawiło się oznaczenie Gran Tourismo "GT".
Wersja GT-A i GT-B były wyposażone w silniki z nowej serii G7 silnik dysponujący 105 końmi mechanicznymi z silnika 1988 ccm. Napęd oczywiście na tylną oś jak w generacji I. Nadwozie sedan i kombi.
Obrazek
Obrazek

Najciekawsze jest to że niżej wymienione modele w wersji sedan jak i kombi nosiły na niektóre rynki nazwę LAUREL :-)

Generacja 3 od 1968 do 1972 roku [C10] z najbardziej kultowym japońskim old timerem Nissanem Skyline 2000GT i 2000GTX, które jako pierwsze nosiły teraz już kultowe oznaczenia GT-R Wersja GT-R [PGC10]była produkowana od lutego 1969 do 1972 roku oznaczenie modelowe dla późniejszych modeli coupe KPGC 10.
Pojawiają się kolejne nowości silnikowe jak i nowa 5-cio biegowa skrzynia biegów. Silniki serii L20 osiągaja moce 120KM i 167 Nm (GT) oraz 160 KM i 180Nm (GT-R).
Nadwozia sedan, kombi, coupe.
Obrazek Obrazek Obrazek

Generacja 4 od 1972-1977 C110 dla "zwykłych" wersji i GC110 dla wersji GTR . Występowała poraz pierwszy pod nazwą Datsun serii "K" 160K, 180K i 240K.
Wizualnie zmodernizowana aczkolwiek silniki, skrzynie, i osiągane moce pozostały bez zmian.
Obrazek Obrazek Obrazek


Generacja 5 od 1977-1981 [C210] po za całkowitą zmianą wyglądu nadwozia, wniosła do gamy silnikowej pierwsze silniki z turbo sprężarką, rzędową 6 cylindrową jednostkę oraz silnikiem diesla.
Nadwozie też otrzymało bryłę hatchback, Kombi zaś było wyprodukowane w niewielkiej liczbie egzemplarzy.
Dla fanów samochodów ze znaczkiem GT-R była to jednak smutna wiadomość gdyż na następną generację GT-R'a musieli czekać aż do 1989 roku. Jako substytut wprowadzono model 2000 GT-EX z 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 150 KM i 206Nm.
Obrazek Obrazek

Generacja 6 od 1981-1985 [R30] powstał na płycie podłogowej C31 wykorzystywanej już jako osobny produkt w Nissanie Laurel, przy czym długość jak i szerokość nie zostały zmniejszone.
W sumie 4 wersje nadwoziowe i do tego w sumie 10 wersji silnikowych pozwalało na to żeby fabryki opuszczało aż 26 różnych modeli Skyline.
Począwszy od 6 cylindrowej jednostki diesla LD28,
przez benzynowe: 1.8 L Z18S i 1.8 L CA18E I4 po raz pierwszy w ofercie sprzedaży zastąpił silnik Z18S, 2.0 L Z20E 4 i 6 cylindrowe
2.0 L doładowany L20ET, 2.4 L L24E, oraz 2litrowe jednostki FJ20E i FJ20ET które zastąpiły silniki L20.
Równocześnie jako typowy JDM wychodził również model DR30 RS o wadze zredukowanej do 1130 kg, osiągnięto taki wynik dzięki pozbyciu się większej części luksusowych dodatków. Z silnikami FJ20E i ET
Dysponował mocą od 150 do 205 KM i momentem od 180 do 225 Nm.
Obrazek

Generacja 7 1985-1988 [R31]Były dostępne wersje sedan, coupe i kombi. Skyline R31 cechował się dużą ilością nowych technologii, jakie zostały w nim zastosowane.
Np:
- Skyline HR31 był pierwszym modelem zaopatrywanym w silniki z serii RB. Silniki RB w R31 są często określane jako "Czerwony Szczyt" ze względu na czerwoną pokrywę zaworów.
- Rzędowe, sześciocylindrowe silniki Nissana RD28, o pojemności 2,8 były Dieslami.
- Innym bardzo zaawansowanym technologicznie systemem, był system HICAS (High Capacity Active Steering – wysoki poziom aktywnego kierowania), który polegał na tym, że wszystkie 4 koła były skrętne.
- Seria R31 była jedynym modelem Skyline’a, która cechowała czterodrzwiowa rodzinna sylwetka. Te modele nie odznaczały się prawie w ogóle od wersji GT. Skyline R31 był także produkowany w Australii z 3-litrowym silnikiem (RB30E) dostępnym w wersji sedan lub kombi, czterocylindrowa wersja nazywała się Nissan Pintata.
Ostateczna wersja Skylina R31 była zaopatrzona w silnik RB20DET-R i nazwana została HR31 GTS-R coupe (zostało wyprodukowanych 800 sztuk). To były wersje z normalnym silnikiem RB20DET, tylko posiadały większą turbosprężarkę zamontowaną na nierdzewnym, stalowym kolektorze wydechowym, przodu został zamontowany o wiele większy intercooler, zwiększający moc do 210 KM, wersje wyścigowe zaliczany do grupy A rozwijały moc nawet do 460 KM.
Generacja 7 była produkowana na Japonię, Australię i Afrykę Południową.
Obrazek


Generacja 8 1989-1993 ( wersja GT-R 1989- 1994)[R32] GT-R powraca z silnikiem RB26DETT dostępnym również w GTS-4R i z napędem na 4 koła.
Z wersji silnikowych pozostały tylko:CA18, RB20E, RB20DE, RB20DET(wykorzystywany w wersjach GTS z napędem na tył i GTS-4 z napędem na 4 koła), RB25DE.
Skyline występuje tylko w 2 wersjach nadwoziowych 2(coupe) i 4 drzwiowy sedan. Nadal wykorzystywano płytę podłogową R31 Cefiro i C30 Laurel.
Seria GT-R wyposażona była w dwie turbosprężarki z ceramicznymi wirnikami, system tylnej osi skrętnej(HICAS) i 280 KM przy 6800 rpm. Silnik RB26DETT ze względu na japońskie przepisy oficjalnie miał 280KM, jednakże faktyczna moc silnika była wyższa(nawet do 320KM). Silnik był przygotowywany do wyścigów, gdzie moce dochodziły nawet do 500 KM, przy zmienionym układzie wydechowym, podwyższonym ciśnieniu doładowana i przeprogramowanym ECU.
Ta generacja występowała w wielu wersjach tuningowych, tak aby samochód mógł startować i dominować w wielu różnego typu wyścigach samochodowych, min.:
- Japanese Touring Car Championship (JTCC), wygrywając 29 wyścigów przy 29 startach,i wygrywając każdy tytuł mistrzowski tej serii w latach 1989 to 1993.
- Starty i zwycięstwa w Australian Touring Car Championship w 1990, 1991 i 1992 zakończyły erę nie pokonanego Forda Sierra Cosworth, R32 od australijskiej prasy otrzymał przydomek "Godzilla"- potwór z Japonii.
Wersje Tuningowe nosiły oznaczenia: NISMO, N1, V-Spec I, V-Spec II oraz NISMO S-Tune.
Obrazek


Generacja 9 1993-1999 (wersja GT-R 1995-1998) [R33] Kontynuuje rozpoczętą historię sportowego samochodu, wszystkie wersje posiadały już tylko silniki 6-cio cylindrowe, zrezygnowano z silników RB20DET pozostawiając silniki DE w wersji GT-S. W 1995 r pojawia się wersja GT-R Vspec z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem, nowym układem przeniesienia napędu z aktywnym dyferencjałem wyposażonym w ALSD (Active Limited Slip Differential). Oprócz tego zastosowano system ABS.
W 1996 roku do produkcji powróciło nadwozie kombi a model otrzymał nazwę STAGEA.
W 1997 roku wyprodukowano limitowaną wersję Skylina oznaczoną NISMO 400R z silnikiem RBX-GT2 o pojemności 2,8l mocy 400KM i momentem obr. 480Nm.
Jako ciekawostkę można dodać że GT-R R33 uzyskał na północnej pętli toru Nurburgring czas: 7min. 59 sek.
Tak samo jak poprzedni model GT-R startował JTCC ale nie osiągnął tak dobrych wyników jak poprzednik - R32
Wszystkie Skyliny R33 występowały w wersji LHD na rynek europejski chociaż były dużą rzadkością.
ObrazekObrazek Obrazek

Generacja 10 1999-2002 (5 generacja GT-R). Debiutuje na targach w maju 1998 roku z nowym bardziej agresywnym wyglądem,aby w styczniu pierwsze modele mogły opuścić fabrykę.
Silniki RB otrzymały system NEO VVL czyli zmiennych faz rozrządu.
Wersje nadwoziowe coupe i sedan, wersja kombi pozostała na rynku pod osobną nazwą Stagea.
Modele R34 również Stagea :
GT– 2.0L RB20DE NEO
GT-X, GT-V – 2.5L RB25DE NEO
GT-T – 2.5L RB25DET NEO Turbo
NISSAN Skyline GT-R :
GT-R – RB26DETT Twin Turbo
GT-R V-Spec - j.w. z dodatkowym pakietem aero i zwiększoną wentylacją hamulców
GT-R V-Spec II - j.w z dodanymi elementami z włókien węglowych (Carbon)
GT-R N1 - brak klimatyzacji systemu audio tylnej wycieraczki, podstawowe wnętrze (wyprodukowano 45 szt.)
GT-R M-Spec - Skórzane wnętrze, zmiękczone zawieszenie, podgrzewane siedzenia.
GT-R V-Spec II Nür - tak jak V-Spec II + wnętrze i silnik z N1 , prędkość max. 300 km/h. (wyprodukowano 750 szt.)
GT-R M-Spec Nür -tak jak M-Spec + silnik z N1 , prędkość max. 300 km/h.. (wyprodukowano 250 szt.)
GT-R NISMO R-tune
GT-R NISMO Z-tune – z silnikiem 2.8L (rozwiercona i spolerowana) RB26DETT Twin Turbo (wyprodukowano 20 szt.)
Obrazek
Nissany serii R34 jako jeden z niewielu japońskich samochodów sportowych był bardzo chętnie wykorzystywany w filmach np:"Fast&Furious"; w grach komputerowych i na konsole np: "Need for Speed" czy Gran Turismo".
Obrazek


Po zakończeniu R34 produkcji w 2002 roku, Nissan ogłosił swoje plany, aby oddzielić model GT-R od nazwy Skyline, tworząc zupełnie nowy pojazd, ale pozostający nadal na tej samej platformie, jak Skyline.
Najnowsze wcielenie teraz jest znane jako Nissan GT-R [R35] i zadebiutował na wystawie w 2007roku w Tokio.


Generacja 11 2001 -2006 (dla wersji sedan, dla coupe2003-2007 [V35] Nissana Skyline’a została wyprodukowana w czerwcu 2001 roku na płycie podłogowej Nissana FM, który obecnie nazywa się 350z. Nissan Skyline jest zaopatrzony w silnik VQ35DE, tylnonapędowy (napęd na wszystkie koła jest dostępny dla wersji sedan). V35 także jest pierwszą generacją Skyline’a eksportowaną do USA. Jest on tam sprzedawany pod nazwą Infinity G35. V35 oznacza zmieniający się punkt dla Skyline’a. Nie występuje tu 6-cylindrowy rzędowy silnik turbo, nie występuje wersja GT-R. Nissan zaopatrzył go w bardziej potężny silnik o oznaczeniu VQ35DE, który występuje w 350z. Skyline i 350z mają tą samą płytę podłogową, ale 350z jest bardziej usztywniony, ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę i jest prawie o 100 kilogramów lżejszy od Skylina.
Obrazek


Generacja 12 2006-[V36/J50].Na początku 4-drzwiowa wersja sedan występuje tylko w Japonii a w Stanach Zjednoczonych jest sprzedawana pod nazwą Infinity G35 2007, po pewnym czasie trafia również do europy pod luksusową marką Nissana Infinity G35.

Nowsza obecnie dostępna od 2009 roku wersja Infinity G37.
Obrazek
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku wprowadza również wersję nadwoziową zwaną Crossover.
Obrazek


Kontynuacją legendy Skylina GT-R jest model R35 dostępny w sprzedaży od 2008 roku, niestety nie nosi już nazwy modelu SKYLINE. Tak jak poprzednie modele R32-34 ma napęd na 4 koła ale nie występuje w nim silnik serii RB tylko jednostka V6 VR38DETT.
Obrazek




Ale to już zupełnie inna historia.






Materiały zamieszczone w opisie pochodzą ze stron:
- nissanskyline.org
- wikipedia.org
- japanesesportscar.com
- gtrnissanskyline.com
- autocentrum.pl
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
skywek
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2010-05-17, 23:56
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: skywek » 2011-08-24, 22:45

Może coś i ode mnie na temat 11stej generacji ;-)
Silników w modelu V35 było więcej... Nie tylko 3,5litra ale też 2,5 i 3,0. Mniejsze silniki były oferowane w sedanie. Coupe miało 3,5 litra wolnossące V6.
Faktycznie był to pierwszy SKYLINE oferowany z kierownicą po lewej stronie i tylko na rynek amerykański. Tylko, bo w Europie nie było go ofercie a w Japoni kierownica jest po prawej stronie... W USA sprzedawano go pod nazwą (tu wkradł się mały błąd w nazwie ;-) ) nie Infinity a INFINITI G35.
Jeśli chodzi o podobieństwo 350Z i SKYLINE'a w nadwoziu COUPE...
Częsci zawieszenia i układu jezdnego są takie same. Nie wszystkie ale większość. Czego nie można już powiedzieć o nadwoziu. 350Z jest dużo mniejsze od SKYLINE'a. I na długość, i na szerokość. Stąd różnica w wadze ;-) 350Z jest 2 osobowe, a SKYLINE COUPE ma 4 pełnowymiarowe siedzenia (nie jest to tzw. 2+2 jak np. Audi TT). Osoby siedzące z tyłu mają naprawdę dużo miejsca na nogi. Przy wzroście powyżej 185 cm może tylko troszkę przeszkadzać tylna szyba. Schodzi dosyć nisko ale w końcu to COUPE... :-P W sedanie ten problem znika ;-)
Poza tym silnik 3,5 l. (niemal identyczny w obu autach) fajnie się wkręca i nieźle ciągnie od samego dołu. Do tego jest bardzo elastyczny co w połączeniu z 6-cio biegowym manualem i napędem na tył daje sporo frajdy z jazdy :-D (można całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji ;-) <lol> )
Na lato: INFINITI G35 COUPE czyli NISSAN SKYLINE 350GT
Na zimę: FORD MAVERICK czyli NISSAN TERRANO II
Do pracy: RENAULT MASTER czyli NISSAN INTERSTAR

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2012-09-01, 22:22

Fajny opis...
Tak... VQ35DE jest bardzo dobrą jednostką napędową... zastosowaną w 24 pojazdach - Nissan, Infiniti, Renault...
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Modele”