Tuleje przedniego drążka reakcyjnego
Tuleje przedniego drążka reakcyjnego
przyszło mi wymienić tuleje drążka reakcyjnego z przodu... zużyły się biedulki
i w sumie mam z tym dylemat... firmy w których zawsze kupuje taką bezsensowną drobnicę, tych akurat gumek nie mają, w necie można kupic same gumy tulejki w normalnych cenach (10-15zł), natomiast nie da się w normalnych cenach kupić metalowych elementów tego zestawu (tulejki i blaszek) i teraz się tak zastanawiam... czy te które zdejmę z drążka po tych blisko 18 latach będą się do czegokolwiek nadawały?
Z drugiej strony mam teścia tokarza... ma ktoś może wymiary tych tulejek? bo blaszki to raczej da się zreanimować...
i w sumie mam z tym dylemat... firmy w których zawsze kupuje taką bezsensowną drobnicę, tych akurat gumek nie mają, w necie można kupic same gumy tulejki w normalnych cenach (10-15zł), natomiast nie da się w normalnych cenach kupić metalowych elementów tego zestawu (tulejki i blaszek) i teraz się tak zastanawiam... czy te które zdejmę z drążka po tych blisko 18 latach będą się do czegokolwiek nadawały?
Z drugiej strony mam teścia tokarza... ma ktoś może wymiary tych tulejek? bo blaszki to raczej da się zreanimować...
Cześć!
Proszę, tu coś o gumach:
http://db.ashika.it/cashika/dettArt.jsp ... 15&fr=4316
http://translate.google.pl/translate?hl ... 6fr%3D4316
Tulejki metalowe mają podobno wymiary:
Długość - 62 mm
Średnica zewnętrzna - 21 mm
Średnica wewnętrzna - 17 mm
Sprawdzę na swoich starych jak je znajdę.
Informacja wzięta z innego forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... h-tulejek/
Jak znajdę swoje stare tulejki to porównam wymiary i ewentualnie wprowadzę zmiany w tych informacjach.
Po 18 latach raczej nic lub prawie nic z nich nie zostało chyba, że ktoś już je wcześniej zmieniał. Zapewne i drążki będą z poważnymi wżerami. Zamiast gum możesz tu również zastosować polibusze.
Także na tym innym - odmiennym forum kolega "hugh_h" załączył w jednym z tematów o zawieszeniu przednim swoje rysunki z podanymi wymiarami tulejek (gniazd) gum drążka. Nie będę tu ich zamieszczał gdyż nie są mojego autorstwa. Zapewne te gniazda masz w swoim samochodzie mocno przerdzewiałe lub przetarte od gum więc koniecznie powinny być zmienione gdyż gumy nie będą stabilne i drążek będzie ocierać tulejką metalową dystansową o otwór w mocowaniu na ramie. Przy tym będą się też wydobywać piski pracującego na sucho materiału.
Na stronie http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/ kolega "hugh_h" zamieścił cały przebieg remontu swojego samochodu i są tam zdjęcia w dziale zawieszenie przednie tych tulejek. Możesz skontaktować się z nim i może udostępni Tobie te rysunki albo przejrzyj tematy o zawieszeniu na innym forum tak do pół roku wstecz i może natrafisz na te rysunki jeśli nie zostały usunięte.
Możesz zajrzeć także na tę stronę http://nissan-pickup-d21.prv.pl/ kolegi "hugh_h", tu jest opis tych tulejek i zdjęcia, ale rysunek techniczny o którym wspominałem jest już niedostępny. W dolnym lewym rogu pod zdjęciem klikamy - Czytaj całość -
Andrzej
P.s. Przeczytaj moje ostatnie zdanie w temacie:
viewtopic.php?t=8228
Proszę, tu coś o gumach:
http://db.ashika.it/cashika/dettArt.jsp ... 15&fr=4316
http://translate.google.pl/translate?hl ... 6fr%3D4316
Tulejki metalowe mają podobno wymiary:
Długość - 62 mm
Średnica zewnętrzna - 21 mm
Średnica wewnętrzna - 17 mm
Sprawdzę na swoich starych jak je znajdę.
Informacja wzięta z innego forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... h-tulejek/
Jak znajdę swoje stare tulejki to porównam wymiary i ewentualnie wprowadzę zmiany w tych informacjach.
Po 18 latach raczej nic lub prawie nic z nich nie zostało chyba, że ktoś już je wcześniej zmieniał. Zapewne i drążki będą z poważnymi wżerami. Zamiast gum możesz tu również zastosować polibusze.
Także na tym innym - odmiennym forum kolega "hugh_h" załączył w jednym z tematów o zawieszeniu przednim swoje rysunki z podanymi wymiarami tulejek (gniazd) gum drążka. Nie będę tu ich zamieszczał gdyż nie są mojego autorstwa. Zapewne te gniazda masz w swoim samochodzie mocno przerdzewiałe lub przetarte od gum więc koniecznie powinny być zmienione gdyż gumy nie będą stabilne i drążek będzie ocierać tulejką metalową dystansową o otwór w mocowaniu na ramie. Przy tym będą się też wydobywać piski pracującego na sucho materiału.
Na stronie http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/ kolega "hugh_h" zamieścił cały przebieg remontu swojego samochodu i są tam zdjęcia w dziale zawieszenie przednie tych tulejek. Możesz skontaktować się z nim i może udostępni Tobie te rysunki albo przejrzyj tematy o zawieszeniu na innym forum tak do pół roku wstecz i może natrafisz na te rysunki jeśli nie zostały usunięte.
Możesz zajrzeć także na tę stronę http://nissan-pickup-d21.prv.pl/ kolegi "hugh_h", tu jest opis tych tulejek i zdjęcia, ale rysunek techniczny o którym wspominałem jest już niedostępny. W dolnym lewym rogu pod zdjęciem klikamy - Czytaj całość -
Andrzej
P.s. Przeczytaj moje ostatnie zdanie w temacie:
viewtopic.php?t=8228
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
dzięki za rozpracowanie tematu, znalazłem ten rysunek techniczny Hugh_h'a, dotyczący tych "gniazd" dla gumek, i w sumie chyba faktycznie te "podkładki" i tulejki zlecę do wytoczenia.
co do ostatniego zdania to czytałem je już wcześniej, niestety założyłem te poliuretany zanim je pomierzyłem, na moim warsztacie kazali się nie przejmować nadlewkami, mówią że pomarańczowe z Żurady stosują dość długo i nie ma z nimi większych problemów. Zobaczymy...
Generalnie ostatnimi czasy zaczynam zauważać średnią trwałość IFS'a użytkowanego ciut bardziej terenowo... wraz z tymi gumami drążków, czeka mnie wymiana łączników stabi z przodu, jeden się urwał
co do ostatniego zdania to czytałem je już wcześniej, niestety założyłem te poliuretany zanim je pomierzyłem, na moim warsztacie kazali się nie przejmować nadlewkami, mówią że pomarańczowe z Żurady stosują dość długo i nie ma z nimi większych problemów. Zobaczymy...
Generalnie ostatnimi czasy zaczynam zauważać średnią trwałość IFS'a użytkowanego ciut bardziej terenowo... wraz z tymi gumami drążków, czeka mnie wymiana łączników stabi z przodu, jeden się urwał
Sprawdź czy to jest rysunek techniczny tulejek (gniazd) gum drążka reakcyjnego
bo jest tam też rysunek tulejek (gniazd) łącznika stabilizatora, a one są dużo mniejsze choć i one mogą się Tobie przydać.
Dla zainteresowanych -
Rysunek gniazd drążka reakcyjnego:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... acza-t-ii/
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35
Rysunek podkładki pod łącznik stabilizatora:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/pliki/s ... kladka.pdf
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35
Opisy i zdjęcia są kolegi hugh_h.
Andrzej
bo jest tam też rysunek tulejek (gniazd) łącznika stabilizatora, a one są dużo mniejsze choć i one mogą się Tobie przydać.
Dla zainteresowanych -
Rysunek gniazd drążka reakcyjnego:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... acza-t-ii/
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35
Rysunek podkładki pod łącznik stabilizatora:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/pliki/s ... kladka.pdf
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35
Opisy i zdjęcia są kolegi hugh_h.
Andrzej
Ostatnio zmieniony 2012-10-13, 10:23 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Witam,
jeśli chodzi wam o tą metalową tulejkę jak na zdjęciach niżej, to ma ona wymiary:
62mm długość całkowita
22mm średnica zewnętrzna
17mm średnica wewnętrzna
Gdzieś czytałem, że pasuje rurka 1/2 cala, tak do wody itp, docięta na długość.
Stare podkładki na drążek też gdzieś mam, ale trzeba poszukać, żeby mieć wymiary
jeśli chodzi wam o tą metalową tulejkę jak na zdjęciach niżej, to ma ona wymiary:
62mm długość całkowita
22mm średnica zewnętrzna
17mm średnica wewnętrzna
Gdzieś czytałem, że pasuje rurka 1/2 cala, tak do wody itp, docięta na długość.
Stare podkładki na drążek też gdzieś mam, ale trzeba poszukać, żeby mieć wymiary
Teściu spisał się na piątkę
zastanawiam się jeszcze tylko nad tulejkami, warto je wytoczyć z jakiejś nierzdzewki? Czy to przerost formy nad treścią?
P.S. na fotce widać gumy kupione w firmie TED GUM, one w tych gniazdach mają ok 1mm luzu... czy to tak ma być? jak wygląda sytuacja z polibuszami? siedzą ciasno czy też mają niewielki luz? Czy ten luz ma się wytracić podczas skręcenia układu? Gniazda trzymają wymiar z projektu Hugh_H idealnie...
zastanawiam się jeszcze tylko nad tulejkami, warto je wytoczyć z jakiejś nierzdzewki? Czy to przerost formy nad treścią?
P.S. na fotce widać gumy kupione w firmie TED GUM, one w tych gniazdach mają ok 1mm luzu... czy to tak ma być? jak wygląda sytuacja z polibuszami? siedzą ciasno czy też mają niewielki luz? Czy ten luz ma się wytracić podczas skręcenia układu? Gniazda trzymają wymiar z projektu Hugh_H idealnie...
podkładki były pod oryginały albo do deutera,
rysunki gdzieś są ale straciłem nad tym kontrole,
a strona umarła bo mi się odechciało pisać jak nikt nie wpisał ani jednego komentarza to myślałem ze nikt nie czyta
i zamienników gumowych szkoda kupować rozdeptały się po miesiącu - japan cośtam były.
rysunki gdzieś są ale straciłem nad tym kontrole,
a strona umarła bo mi się odechciało pisać jak nikt nie wpisał ani jednego komentarza to myślałem ze nikt nie czyta
i zamienników gumowych szkoda kupować rozdeptały się po miesiącu - japan cośtam były.
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Kolego!hugh_h pisze:strona umarła bo mi się odechciało pisać jak nikt nie wpisał ani jednego komentarza to myślałem ze nikt nie czyta
Czytało na pewno wiele osób i zapewne część osób skorzystała z przekazanej tam wiedzy.
Dokonałem wpisu: http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35
Musisz się przyzwyczaić do tego, że nie zawsze otrzymasz dobre słowo w podzięce za swój trud i udzieloną pomoc innej osobie. Chyba już to zauważyłeś!
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
te są made in poland ale ciągle leżą u mnie na akwarium, teściu mi się rozłożył na L4 i nie ma mi kto tych tulejek wewnętrznych wytoczyć (a jakoś robienie ich z półcalowej rurki trąci mi drutowaniem), zamówiłem sobie dziś komplet w Żuradzie, ponoć nawet przyjdzie z tulejkami... porównam sobie jedne i drugiehugh_h pisze: zamienników gumowych szkoda kupować rozdeptały się po miesiącu - japan cośtam były.
Ostatnio zmieniony 2012-04-25, 12:30 przez Thespian, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak je otrzymasz to zamieść tu ich wszystkie wymiary.Thespian pisze:zamówię sobie jeszcze dziś poliuretany
A może i kolega em1L z wcześniejszej wypowiedzi poda wymiary tych poliuretanów .
Ja już zgromadziłem kwasiaka na te metalowe tulejki spawane do ramy jak też na gniazda gum na wahaczach końcówek łącznika stabilizatora. Tulejki wewnętrzne gum drążka też będą z kwasiaka - przynajmniej ich zewnętrzna część tak jak już to zrobiłem z tulejkami gum drążków tylnego mostu.Thespian pisze:zastanawiam się jeszcze tylko nad tulejkami, warto je wytoczyć z jakiejś nierzdzewki? Czy to przerost formy nad treścią?
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
nie chodzi o podziękę, ani dobre słowo, skąd mam po prostu wiedzieć że ktokolwiek tam trafił?azm-61 pisze: Musisz się przyzwyczaić do tego, że nie zawsze otrzymasz dobre słowo w podzięce za swój trud i udzieloną pomoc innej osobie. Chyba już to zauważyłeś!
Andrzej
na rysunku podkładek też napisałem maila z ciekawości kto się odezwie .. może ze 3 osoby napisały.
ktoś był czytał niech napisze komentarz niekoniecznie że super, może po prostu że był, albo że coś źle też ważne info, nie na wszystkim się znam.
a stronę muszę na jakiś inny serwer wrzucić bo ten to kicha straszna.
wracając do podkładek to już wróciły na stronę była literówka w linku, kto sprytniejszy to się na pewno zorientował.
i jeszcze odpowiedź tak jestem na wszystkich forach pod tym samym nickiem a jest ich mnóstwo
właśnie skończyłem walczyć z elektryką bo mi padała a rano do roboty musi być na chodzie auto
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Kilka dni wstecz znalazłem starą miskę pod gumę drążka wyciętą z ramy przy ostatnim remoncie - jedyną zachowaną prawie w całości. Po dokonaniu pomiarów wewnętrzna średnica gniazda pod gumę ma średnicę fi 50 mm. Na rysunku kolegi hugh_h do którego podałem link jest podany wymiar fi 52 mm ale tamte miski są do Terrano I, a mój to Maverick z 1994 roku czyli Terrano II. W tym przypadku między Terrano I i II raczej nic się nie zmieniło więc nie wiem skąd ta rozbieżność w wymiarach, może kolega hugh_h napisze kilka słów na temat podanego wymiaru z rysunku. Nadmierny luz między wewnętrzną średnicą misek, a nowymi gumami zauważył i podał wcześniej kolega Thespian.
Może w przyszłości przyda się komuś ta informacja jeśli oczywiście na nią natrafi.
Andrzej
Może w przyszłości przyda się komuś ta informacja jeśli oczywiście na nią natrafi.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
jak pisałem wyżej podkładki były pod oryginały albo do deutera,
wymiar zawsze można zrobić jaki komu pasuje lub jakie kto ma gumki
wymiar zawsze można zrobić jaki komu pasuje lub jakie kto ma gumki
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Kolego, masz całkowitą rację. Oczywiście, że można sobie manewrować tym wymiarem do woli w zależności od wymiarów posiadanych gum ale chciałem też zaznaczyć jaki jest w oryginale wymiar tej miski w Terrano II i Mavericku.hugh_h pisze:wymiar zawsze można zrobić jaki komu pasuje lub jakie kto ma gumki
Ten bardziej szczegółowy opis ma trafić do osób mniej orientujących się w temacie lub bazujących tylko na wymiarach oryginalnych gum.
A tak przy okazji to może napiszesz czy Twoje poliuretany http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/U ... %20024.jpg są z wcięciem na ściskanie - zdjęcie w tym temacie kolegi em1L http://desmond.imageshack.us/Himg32/sca ... es=landing , a może są one wykonane z jednolitego wałka poliuretanu? Jeśli są z jednolitego wałka to może podasz długość poliuretanów jaką zastosowałeś. Na zdjęciu z Twojego remontu jakoś tych wcięć na ściskanie nie widać stąd moje pytanie.
Z tym też całkowicie się z Tobą zgadzam. Często jest problem z odwiedzeniem Twojej strony. Na tamtej stronie wysłałem do Ciebie wiadomość i mam wrażenie, że wszystko zginęło podczas wysyłania chyba, że otrzymałeś moją wiadomość ale na nią nie odpowiedziałeś.hugh_h pisze:a stronę muszę na jakiś inny serwer wrzucić bo ten to kicha straszna
Jeszcze informacja dla osób kombinujących z różnymi gumami.
Obie gumy na stronę powinny mieć tę samą długość, średnicę i nawet twardość gdyż założenie różnych gum może spowodować przestawienie wahacza dolnego, a co za tym idzie może ulec zmianie geometria zawieszenia.
Pozdrawiam
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Dobra, rozgryzłem temat troszkę głębiej.
Kupiłem dwa komplety gum. Jeden z TED GUM (producenta elementów gumowych) drugi z sprawdzonej przeze mnie Żurady, wykonany z poliuretanu. komplet z poliuretanu zawierał metalową tulejkę o wymiarach opisanych przez kolegę kilka postów wyżej.
co do samych gum
Ted Gum
wysokość 34,80mm
średnica zew 50,00mm
średnica wew 22,05mm
Żurada
wysokość 36,30mm
średnica zew 49,25mm
średnica wew 21,90mm
wymiary zaokrągliłem do "piątek" wiadomo że poszczególne sztuki różnią się między sobą, ale co do zasady tuleje mają ok 50mm średnicy, czyli podkładki z projektu kolegi hugh_a trzeba troszkę zmniejszyć dla potrzeb tych dwóch producentów gum
jeśli chodzi o Deutera to człowiek z którym rozmawiałem stwierdził że nie ma tuleji drążka reakcyjnego dla terrano2, poprosił za to o przesłanie mu moich zużytych i obiecał że wrzucą je do oferty (bardzo fajny i konkretny gość). Być może te tulejki do pick upa są troszkę większe, albo też dwa kupione przez nie komplety nie trzymają wymiaru. Celowym jednak wydaje się każdorazowe dopasowanie wymiaru podkładek do posiadanych przez siebie tulejek. Sam projekt jednak super!
Z uwag dodatkowych tulejki z Ted Gum są zdecydowanie bardziej "twarde" niż polibusz. Żuradowskie można scisnąć palcami tak że znika "rowek" między połówkami, gumowe uginają się 2-3mm i koniec... ciągle główkuje które założyć...
Kupiłem dwa komplety gum. Jeden z TED GUM (producenta elementów gumowych) drugi z sprawdzonej przeze mnie Żurady, wykonany z poliuretanu. komplet z poliuretanu zawierał metalową tulejkę o wymiarach opisanych przez kolegę kilka postów wyżej.
co do samych gum
Ted Gum
wysokość 34,80mm
średnica zew 50,00mm
średnica wew 22,05mm
Żurada
wysokość 36,30mm
średnica zew 49,25mm
średnica wew 21,90mm
wymiary zaokrągliłem do "piątek" wiadomo że poszczególne sztuki różnią się między sobą, ale co do zasady tuleje mają ok 50mm średnicy, czyli podkładki z projektu kolegi hugh_a trzeba troszkę zmniejszyć dla potrzeb tych dwóch producentów gum
jeśli chodzi o Deutera to człowiek z którym rozmawiałem stwierdził że nie ma tuleji drążka reakcyjnego dla terrano2, poprosił za to o przesłanie mu moich zużytych i obiecał że wrzucą je do oferty (bardzo fajny i konkretny gość). Być może te tulejki do pick upa są troszkę większe, albo też dwa kupione przez nie komplety nie trzymają wymiaru. Celowym jednak wydaje się każdorazowe dopasowanie wymiaru podkładek do posiadanych przez siebie tulejek. Sam projekt jednak super!
Z uwag dodatkowych tulejki z Ted Gum są zdecydowanie bardziej "twarde" niż polibusz. Żuradowskie można scisnąć palcami tak że znika "rowek" między połówkami, gumowe uginają się 2-3mm i koniec... ciągle główkuje które założyć...
to jak już będzie dokładnie wiadomo to naniosę te dane na rysunki dla potomnych
póki co strona znowu zdechła nawet nie mam jak backupa zrobić
mój poliuretan nie ma wcięcia, teraz wygląda mi na to że faktycznie duter może być większy od oryginału ....
goście z deutera są naprawdę sensowni mi też dosyłali elementy bo miały trochę inny wymiar, dla nich tez zysk bo mają nowy produkt w ofercie.
póki co strona znowu zdechła nawet nie mam jak backupa zrobić
mój poliuretan nie ma wcięcia, teraz wygląda mi na to że faktycznie duter może być większy od oryginału ....
goście z deutera są naprawdę sensowni mi też dosyłali elementy bo miały trochę inny wymiar, dla nich tez zysk bo mają nowy produkt w ofercie.
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
sa do kupienia nie powiem gdzie, ale cena powala, naprawdę
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Jak ktoś potrzebuje takie gniazda lub inne to proszę pisać na PW. Wymiar gniazd dowolny czyli wedle życzenia.Thespian pisze:w sumie powinni też pomyśleć o wrzuceniu w ofertę takich gniazd... nie każdy na tokarkę albo teścia tokarza... a w sumie próbowałem swego czasu w dużym wojewódzkim mieście poszukać komercyjnego tokarza który wystruga 4 sztuki podobnej drobnicy... nie dało się...
A znasz twardość tulejek poliuretanowych z Żurady, które Tobie przysłali?Thespian pisze:Z uwag dodatkowych tulejki z Ted Gum są zdecydowanie bardziej "twarde" niż polibusz. Żuradowskie można scisnąć palcami tak że znika "rowek" między połówkami, gumowe uginają się 2-3mm i koniec... ciągle główkuje które założyć...
Przy zakładaniu nie kombinuj z różnymi, zakładaj jednakowe gdyż opony są droższe od gum drążka, a bezpieczeństwo też jest bardzo ważne wręcz najważniejsze.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Ja czytałem, że pomarańczowe czy czerwone z Żurady mają twardość ok. 80 ShA ale jeśli są tak miękkie to może faktycznie mają podaną przez Ciebie twardość. Może właśnie tak niewielka różnica w kolorystyce przekłada się u tego producenta na ich twardość. Pisałem też kiedyś do nich i taką twardość jak napisałem mi podali. Wtedy z zakupem poliuretanów z nimi się nie dogadałem gdyż chcieli ode mnie więcej niż na Allegro od pośredników, a po łaskawej obniżce cena zbliżyła się do oficjalnej. Z zakupem samego wałka też wyszły nici - DROGO. Na twardszych gumach chyba wahacz będzie stabilniejszy. Ja sobie wytoczę z wałka poliuretanu o twardości 75 - 80 ShA i sprawdzę jak to będzie.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Pomarańczowe z elast polu u Pawła na 100% mają 65
http://www.elast-pol.pl/polibusze/nissa ... terano_ii/
Oni robią też twardsze "niebieskie" i zielone
żółte i czerwone to chyba produkcja Deutera...
Generalnie to chyba te firmy barwią te produkty po to żeby się odróżnić od siebie nawzajem. Dużo tego w tamtych okolicach.
Co do stabilności wahacza to pewnie faktycznie gumy będą lepsze, pytanie tylko czy nie usztywnią pracy wahacza, no i jak będzie z ich trwałością, Postawiłem dziś Jeża na warsztacie (w związku z uszczelką) zaniosę im po południu te części i zobaczymy co im się bardziej spodoba
http://www.elast-pol.pl/polibusze/nissa ... terano_ii/
Oni robią też twardsze "niebieskie" i zielone
żółte i czerwone to chyba produkcja Deutera...
Generalnie to chyba te firmy barwią te produkty po to żeby się odróżnić od siebie nawzajem. Dużo tego w tamtych okolicach.
Co do stabilności wahacza to pewnie faktycznie gumy będą lepsze, pytanie tylko czy nie usztywnią pracy wahacza, no i jak będzie z ich trwałością, Postawiłem dziś Jeża na warsztacie (w związku z uszczelką) zaniosę im po południu te części i zobaczymy co im się bardziej spodoba
Pomyliłem producentów.
Wszystko co napisałem dotyczy oczywiście Deutera.
To z nimi nie moglem dojść do porozumienia odnośnie cen. To ich wyroby są czerwone i żółte w zależności od twardości materiału tak jak napisałeś.
Do Żurady też kiedyś dzwoniłem i mają ceny tylko nieco niższe od Deutera.
Może masz namiary na jeszcze innych producentów poliuretanu. Jeśli tak to podaj na PW lub mailem.
Wszystko co napisałem dotyczy oczywiście Deutera.
To z nimi nie moglem dojść do porozumienia odnośnie cen. To ich wyroby są czerwone i żółte w zależności od twardości materiału tak jak napisałeś.
Do Żurady też kiedyś dzwoniłem i mają ceny tylko nieco niższe od Deutera.
Może masz namiary na jeszcze innych producentów poliuretanu. Jeśli tak to podaj na PW lub mailem.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
jak gadałem z deuterem to mi powiedzieli ze kolor nie ma nic wspólnego z twardością
jeżeli chodzi o twardość to j abym z nią nie przesadzał to ma być w miarę podatne, to jest terenówka, no chyba że nie mówimy o terenówkach to wtedy obniżamy zawieszenie i wstawiamy najtwardsze co jest.
jeżeli chodzi o twardość to j abym z nią nie przesadzał to ma być w miarę podatne, to jest terenówka, no chyba że nie mówimy o terenówkach to wtedy obniżamy zawieszenie i wstawiamy najtwardsze co jest.
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Znam jeszcze drugi Elast-Pol, wkleję tutaj, może się komuś przyda, a dotyczy "tematu"
ELAST-POL
Zdzisław Kajda
Żurada III 35a, 32-300 Olkusz
tel./fax (032) 645-41-76
[ Dodano: 2012-05-21, 12:30 ]
Jedna ważna uwaga do średnicy wew tulejki metalowej. fi zewnętrzne drążka wynosi "ciut, ciut" poniżej 16mm więc te 17mm to tak trochę średnio spasowane będzie, 17mm robi Elast Pol u Pawła. W najbliższych dniach produkcje tulejek 16mm ma uruchomić Deuter, z którym w ostatnich dniach wymienialiśmy się zużytymi elementami i mierzyliśmy różne rzeczy
Z ostatnich dni i tematów "polibuszowych"... z Deutera przyszły mi podkładki pod tylne sprężyny (rozliczenie za wymiarowanie i elementy do prototypu deuterowskich tulejek drążka reakcyjnego)...
Zrobione są na oko (nie suwmiarkowałem jeszcze) wg projektu znanego w "necie", ale sam materiał - żółty poliuretan jest zdecydowanie z innej półki niż wszystko inne co miałem do tej pory w rękach... nie tylko twardsze, ale też bez nadlewek, uszkodzeń.... rysek i wgłębień, bardzo pozytywne zaskoczenie, jakby ktoś chciał mogę sfocić i obmierzyć
ELAST-POL
Zdzisław Kajda
Żurada III 35a, 32-300 Olkusz
tel./fax (032) 645-41-76
[ Dodano: 2012-05-21, 12:30 ]
Jedna ważna uwaga do średnicy wew tulejki metalowej. fi zewnętrzne drążka wynosi "ciut, ciut" poniżej 16mm więc te 17mm to tak trochę średnio spasowane będzie, 17mm robi Elast Pol u Pawła. W najbliższych dniach produkcje tulejek 16mm ma uruchomić Deuter, z którym w ostatnich dniach wymienialiśmy się zużytymi elementami i mierzyliśmy różne rzeczy
Z ostatnich dni i tematów "polibuszowych"... z Deutera przyszły mi podkładki pod tylne sprężyny (rozliczenie za wymiarowanie i elementy do prototypu deuterowskich tulejek drążka reakcyjnego)...
Zrobione są na oko (nie suwmiarkowałem jeszcze) wg projektu znanego w "necie", ale sam materiał - żółty poliuretan jest zdecydowanie z innej półki niż wszystko inne co miałem do tej pory w rękach... nie tylko twardsze, ale też bez nadlewek, uszkodzeń.... rysek i wgłębień, bardzo pozytywne zaskoczenie, jakby ktoś chciał mogę sfocić i obmierzyć
a co wy na przegub kulowy zamiast gumy ?
opis tutaj jest
http://www.nissanpathfinders.net/forum/ ... sion-rods/
opis tutaj jest
http://www.nissanpathfinders.net/forum/ ... sion-rods/
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
hmm no ja na razie nie będę komentował ale mam swoje przemyślenia nt. pomysł ciekawy ale, .... i to nie o cenę mi chodzi
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory