Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Tuleje przedniego drążka reakcyjnego

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Tuleje przedniego drążka reakcyjnego

Post autor: Thespian » 2012-03-29, 19:49

przyszło mi wymienić tuleje drążka reakcyjnego z przodu... zużyły się biedulki

i w sumie mam z tym dylemat... firmy w których zawsze kupuje taką bezsensowną drobnicę, tych akurat gumek nie mają, w necie można kupic same gumy tulejki w normalnych cenach (10-15zł), natomiast nie da się w normalnych cenach kupić metalowych elementów tego zestawu (tulejki i blaszek) i teraz się tak zastanawiam... czy te które zdejmę z drążka po tych blisko 18 latach będą się do czegokolwiek nadawały?

Z drugiej strony mam teścia tokarza... ma ktoś może wymiary tych tulejek? bo blaszki to raczej da się zreanimować...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-03-31, 07:25

Cześć!

Proszę, tu coś o gumach:
http://db.ashika.it/cashika/dettArt.jsp ... 15&fr=4316
http://translate.google.pl/translate?hl ... 6fr%3D4316

Tulejki metalowe mają podobno wymiary:
Długość - 62 mm
Średnica zewnętrzna - 21 mm
Średnica wewnętrzna - 17 mm
Sprawdzę na swoich starych jak je znajdę.
Informacja wzięta z innego forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... h-tulejek/
Jak znajdę swoje stare tulejki to porównam wymiary i ewentualnie wprowadzę zmiany w tych informacjach.

Po 18 latach raczej nic lub prawie nic z nich nie zostało chyba, że ktoś już je wcześniej zmieniał. Zapewne i drążki będą z poważnymi wżerami. Zamiast gum możesz tu również zastosować polibusze.


Także na tym innym - odmiennym forum kolega "hugh_h" załączył w jednym z tematów o zawieszeniu przednim swoje rysunki z podanymi wymiarami tulejek (gniazd) gum drążka. Nie będę tu ich zamieszczał gdyż nie są mojego autorstwa. Zapewne te gniazda masz w swoim samochodzie mocno przerdzewiałe lub przetarte od gum więc koniecznie powinny być zmienione gdyż gumy nie będą stabilne i drążek będzie ocierać tulejką metalową dystansową o otwór w mocowaniu na ramie. Przy tym będą się też wydobywać piski pracującego na sucho materiału.
Na stronie http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/ kolega "hugh_h" zamieścił cały przebieg remontu swojego samochodu i są tam zdjęcia w dziale zawieszenie przednie tych tulejek. Możesz skontaktować się z nim i może udostępni Tobie te rysunki albo przejrzyj tematy o zawieszeniu na innym forum tak do pół roku wstecz i może natrafisz na te rysunki jeśli nie zostały usunięte.

Możesz zajrzeć także na tę stronę http://nissan-pickup-d21.prv.pl/ kolegi "hugh_h", tu jest opis tych tulejek i zdjęcia, ale rysunek techniczny o którym wspominałem jest już niedostępny. W dolnym lewym rogu pod zdjęciem klikamy - Czytaj całość -

Andrzej

P.s. Przeczytaj moje ostatnie zdanie w temacie:
viewtopic.php?t=8228
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-04-01, 14:35

dzięki za rozpracowanie tematu, znalazłem ten rysunek techniczny Hugh_h'a, dotyczący tych "gniazd" dla gumek, i w sumie chyba faktycznie te "podkładki" i tulejki zlecę do wytoczenia.

co do ostatniego zdania to czytałem je już wcześniej, niestety założyłem te poliuretany zanim je pomierzyłem, na moim warsztacie kazali się nie przejmować nadlewkami, mówią że pomarańczowe z Żurady stosują dość długo i nie ma z nimi większych problemów. Zobaczymy...

Generalnie ostatnimi czasy zaczynam zauważać średnią trwałość IFS'a użytkowanego ciut bardziej terenowo... wraz z tymi gumami drążków, czeka mnie wymiana łączników stabi z przodu, jeden się urwał :)

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-04-02, 08:43

Sprawdź czy to jest rysunek techniczny tulejek (gniazd) gum drążka reakcyjnego
bo jest tam też rysunek tulejek (gniazd) łącznika stabilizatora, a one są dużo mniejsze choć i one mogą się Tobie przydać.

Dla zainteresowanych -


Rysunek gniazd drążka reakcyjnego:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... acza-t-ii/
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35

Rysunek podkładki pod łącznik stabilizatora:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/pliki/s ... kladka.pdf
A tu cały opis ze zdjęciami:
http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35

Opisy i zdjęcia są kolegi hugh_h.

Andrzej
Ostatnio zmieniony 2012-10-13, 10:23 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

Post autor: em1L » 2012-04-02, 13:33

Witam,
jeśli chodzi wam o tą metalową tulejkę jak na zdjęciach niżej, to ma ona wymiary:
62mm długość całkowita
22mm średnica zewnętrzna
17mm średnica wewnętrzna

Gdzieś czytałem, że pasuje rurka 1/2 cala, tak do wody itp, docięta na długość.

ObrazekObrazek

Stare podkładki na drążek też gdzieś mam, ale trzeba poszukać, żeby mieć wymiary

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-04-08, 09:43

Teściu spisał się na piątkę

Obrazek

zastanawiam się jeszcze tylko nad tulejkami, warto je wytoczyć z jakiejś nierzdzewki? Czy to przerost formy nad treścią?

P.S. na fotce widać gumy kupione w firmie TED GUM, one w tych gniazdach mają ok 1mm luzu... czy to tak ma być? jak wygląda sytuacja z polibuszami? siedzą ciasno czy też mają niewielki luz? Czy ten luz ma się wytracić podczas skręcenia układu? Gniazda trzymają wymiar z projektu Hugh_H idealnie...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-04-24, 22:37

podkładki były pod oryginały albo do deutera,
rysunki gdzieś są ale straciłem nad tym kontrole,
a strona umarła bo mi się odechciało pisać jak nikt nie wpisał ani jednego komentarza to myślałem ze nikt nie czyta
i zamienników gumowych szkoda kupować rozdeptały się po miesiącu - japan cośtam były.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-04-25, 09:53

hugh_h pisze:strona umarła bo mi się odechciało pisać jak nikt nie wpisał ani jednego komentarza to myślałem ze nikt nie czyta
Kolego!

Czytało na pewno wiele osób i zapewne część osób skorzystała z przekazanej tam wiedzy.
Dokonałem wpisu: http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... &Itemid=35

Musisz się przyzwyczaić do tego, że nie zawsze otrzymasz dobre słowo w podzięce za swój trud i udzieloną pomoc innej osobie. Chyba już to zauważyłeś!

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-04-25, 12:10

hugh_h pisze: zamienników gumowych szkoda kupować rozdeptały się po miesiącu - japan cośtam były.
te są made in poland ale ciągle leżą u mnie na akwarium, teściu mi się rozłożył na L4 i nie ma mi kto tych tulejek wewnętrznych wytoczyć (a jakoś robienie ich z półcalowej rurki trąci mi drutowaniem), zamówiłem sobie dziś komplet w Żuradzie, ponoć nawet przyjdzie z tulejkami... porównam sobie jedne i drugie
Ostatnio zmieniony 2012-04-25, 12:30 przez Thespian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-04-25, 12:25

Thespian pisze:zamówię sobie jeszcze dziś poliuretany
Jak je otrzymasz to zamieść tu ich wszystkie wymiary.
A może i kolega em1L z wcześniejszej wypowiedzi poda wymiary tych poliuretanów .


Thespian pisze:zastanawiam się jeszcze tylko nad tulejkami, warto je wytoczyć z jakiejś nierzdzewki? Czy to przerost formy nad treścią?
Ja już zgromadziłem kwasiaka na te metalowe tulejki spawane do ramy jak też na gniazda gum na wahaczach końcówek łącznika stabilizatora. Tulejki wewnętrzne gum drążka też będą z kwasiaka - przynajmniej ich zewnętrzna część tak jak już to zrobiłem z tulejkami gum drążków tylnego mostu.


Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-04-26, 00:32

azm-61 pisze: Musisz się przyzwyczaić do tego, że nie zawsze otrzymasz dobre słowo w podzięce za swój trud i udzieloną pomoc innej osobie. Chyba już to zauważyłeś!
Andrzej
nie chodzi o podziękę, ani dobre słowo, skąd mam po prostu wiedzieć że ktokolwiek tam trafił?
na rysunku podkładek też napisałem maila z ciekawości kto się odezwie .. może ze 3 osoby napisały.
ktoś był czytał niech napisze komentarz niekoniecznie że super, może po prostu że był, albo że coś źle też ważne info, nie na wszystkim się znam.
a stronę muszę na jakiś inny serwer wrzucić bo ten to kicha straszna.

wracając do podkładek to już wróciły na stronę była literówka w linku, kto sprytniejszy to się na pewno zorientował.

i jeszcze odpowiedź tak jestem na wszystkich forach pod tym samym nickiem a jest ich mnóstwo

właśnie skończyłem walczyć z elektryką bo mi padała a rano do roboty musi być na chodzie auto

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-05-01, 22:34

Kilka dni wstecz znalazłem starą miskę pod gumę drążka wyciętą z ramy przy ostatnim remoncie - jedyną zachowaną prawie w całości. Po dokonaniu pomiarów wewnętrzna średnica gniazda pod gumę ma średnicę fi 50 mm. Na rysunku kolegi hugh_h do którego podałem link jest podany wymiar fi 52 mm ale tamte miski są do Terrano I, a mój to Maverick z 1994 roku czyli Terrano II. W tym przypadku między Terrano I i II raczej nic się nie zmieniło więc nie wiem skąd ta rozbieżność w wymiarach, może kolega hugh_h napisze kilka słów na temat podanego wymiaru z rysunku. Nadmierny luz między wewnętrzną średnicą misek, a nowymi gumami zauważył i podał wcześniej kolega Thespian.
Może w przyszłości przyda się komuś ta informacja jeśli oczywiście na nią natrafi.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-05-01, 22:46

jak pisałem wyżej podkładki były pod oryginały albo do deutera,
wymiar zawsze można zrobić jaki komu pasuje lub jakie kto ma gumki

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-05-03, 11:04

hugh_h pisze:wymiar zawsze można zrobić jaki komu pasuje lub jakie kto ma gumki
Kolego, masz całkowitą rację. Oczywiście, że można sobie manewrować tym wymiarem do woli w zależności od wymiarów posiadanych gum ale chciałem też zaznaczyć jaki jest w oryginale wymiar tej miski w Terrano II i Mavericku.
Ten bardziej szczegółowy opis ma trafić do osób mniej orientujących się w temacie lub bazujących tylko na wymiarach oryginalnych gum.

A tak przy okazji to może napiszesz czy Twoje poliuretany http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/U ... %20024.jpg są z wcięciem na ściskanie - zdjęcie w tym temacie kolegi em1L http://desmond.imageshack.us/Himg32/sca ... es=landing , a może są one wykonane z jednolitego wałka poliuretanu? Jeśli są z jednolitego wałka to może podasz długość poliuretanów jaką zastosowałeś. Na zdjęciu z Twojego remontu jakoś tych wcięć na ściskanie nie widać stąd moje pytanie.
hugh_h pisze:a stronę muszę na jakiś inny serwer wrzucić bo ten to kicha straszna
Z tym też całkowicie się z Tobą zgadzam. Często jest problem z odwiedzeniem Twojej strony. Na tamtej stronie wysłałem do Ciebie wiadomość i mam wrażenie, że wszystko zginęło podczas wysyłania chyba, że otrzymałeś moją wiadomość ale na nią nie odpowiedziałeś.

Jeszcze informacja dla osób kombinujących z różnymi gumami.
Obie gumy na stronę powinny mieć tę samą długość, średnicę i nawet twardość gdyż założenie różnych gum może spowodować przestawienie wahacza dolnego, a co za tym idzie może ulec zmianie geometria zawieszenia.

Pozdrawiam
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-05-06, 19:12

Dobra, rozgryzłem temat troszkę głębiej.

Kupiłem dwa komplety gum. Jeden z TED GUM (producenta elementów gumowych) drugi z sprawdzonej przeze mnie Żurady, wykonany z poliuretanu. komplet z poliuretanu zawierał metalową tulejkę o wymiarach opisanych przez kolegę kilka postów wyżej.

Obrazek

co do samych gum

Ted Gum

wysokość 34,80mm
średnica zew 50,00mm
średnica wew 22,05mm

Żurada

wysokość 36,30mm
średnica zew 49,25mm
średnica wew 21,90mm

wymiary zaokrągliłem do "piątek" wiadomo że poszczególne sztuki różnią się między sobą, ale co do zasady tuleje mają ok 50mm średnicy, czyli podkładki z projektu kolegi hugh_a trzeba troszkę zmniejszyć dla potrzeb tych dwóch producentów gum

jeśli chodzi o Deutera to człowiek z którym rozmawiałem stwierdził że nie ma tuleji drążka reakcyjnego dla terrano2, poprosił za to o przesłanie mu moich zużytych i obiecał że wrzucą je do oferty (bardzo fajny i konkretny gość). Być może te tulejki do pick upa są troszkę większe, albo też dwa kupione przez nie komplety nie trzymają wymiaru. Celowym jednak wydaje się każdorazowe dopasowanie wymiaru podkładek do posiadanych przez siebie tulejek. Sam projekt jednak super!

Z uwag dodatkowych tulejki z Ted Gum są zdecydowanie bardziej "twarde" niż polibusz. Żuradowskie można scisnąć palcami tak że znika "rowek" między połówkami, gumowe uginają się 2-3mm i koniec... ciągle główkuje które założyć... :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-06, 19:18

Thespian pisze:ciągle główkuje które założyć..
załóż jedną taką jedna taką będzie porównanie za jakiś czas :idea:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-05-06, 19:54

to jak już będzie dokładnie wiadomo to naniosę te dane na rysunki dla potomnych
póki co strona znowu zdechła nawet nie mam jak backupa zrobić
mój poliuretan nie ma wcięcia, teraz wygląda mi na to że faktycznie duter może być większy od oryginału ....
goście z deutera są naprawdę sensowni mi też dosyłali elementy bo miały trochę inny wymiar, dla nich tez zysk bo mają nowy produkt w ofercie.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-05-06, 19:59

w sumie powinni też pomyśleć o wrzuceniu w ofertę takich gniazd... nie każdy na tokarkę albo teścia tokarza... a w sumie próbowałem swego czasu w dużym wojewódzkim mieście poszukać komercyjnego tokarza który wystruga 4 sztuki podobnej drobnicy... nie dało się...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-05-06, 20:09

sa do kupienia nie powiem gdzie, ale cena powala, naprawdę

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-05-07, 10:18

Thespian pisze:w sumie powinni też pomyśleć o wrzuceniu w ofertę takich gniazd... nie każdy na tokarkę albo teścia tokarza... a w sumie próbowałem swego czasu w dużym wojewódzkim mieście poszukać komercyjnego tokarza który wystruga 4 sztuki podobnej drobnicy... nie dało się...
Jak ktoś potrzebuje takie gniazda lub inne to proszę pisać na PW. Wymiar gniazd dowolny czyli wedle życzenia.
Thespian pisze:Z uwag dodatkowych tulejki z Ted Gum są zdecydowanie bardziej "twarde" niż polibusz. Żuradowskie można scisnąć palcami tak że znika "rowek" między połówkami, gumowe uginają się 2-3mm i koniec... ciągle główkuje które założyć...
A znasz twardość tulejek poliuretanowych z Żurady, które Tobie przysłali?
Przy zakładaniu nie kombinuj z różnymi, zakładaj jednakowe gdyż opony są droższe od gum drążka, a bezpieczeństwo też jest bardzo ważne wręcz najważniejsze.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-05-07, 10:35

pomarańczowa Żurada ma tradycyjnie 65 sha...

nie planuję kombinować :) pójdą albo jedne albo drugie

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-05-07, 11:14

Ja czytałem, że pomarańczowe czy czerwone z Żurady mają twardość ok. 80 ShA ale jeśli są tak miękkie to może faktycznie mają podaną przez Ciebie twardość. Może właśnie tak niewielka różnica w kolorystyce przekłada się u tego producenta na ich twardość. Pisałem też kiedyś do nich i taką twardość jak napisałem mi podali. Wtedy z zakupem poliuretanów z nimi się nie dogadałem gdyż chcieli ode mnie więcej niż na Allegro od pośredników, a po łaskawej obniżce cena zbliżyła się do oficjalnej. Z zakupem samego wałka też wyszły nici - DROGO. Na twardszych gumach chyba wahacz będzie stabilniejszy. Ja sobie wytoczę z wałka poliuretanu o twardości 75 - 80 ShA i sprawdzę jak to będzie.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-05-07, 11:24

Pomarańczowe z elast polu u Pawła na 100% mają 65
http://www.elast-pol.pl/polibusze/nissa ... terano_ii/

Oni robią też twardsze "niebieskie" i zielone

żółte i czerwone to chyba produkcja Deutera...
Generalnie to chyba te firmy barwią te produkty po to żeby się odróżnić od siebie nawzajem. Dużo tego w tamtych okolicach.

Co do stabilności wahacza to pewnie faktycznie gumy będą lepsze, pytanie tylko czy nie usztywnią pracy wahacza, no i jak będzie z ich trwałością, Postawiłem dziś Jeża na warsztacie (w związku z uszczelką) zaniosę im po południu te części i zobaczymy co im się bardziej spodoba

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-05-07, 13:46

Pomyliłem producentów.
Wszystko co napisałem dotyczy oczywiście Deutera.
To z nimi nie moglem dojść do porozumienia odnośnie cen. To ich wyroby są czerwone i żółte w zależności od twardości materiału tak jak napisałeś.
Do Żurady też kiedyś dzwoniłem i mają ceny tylko nieco niższe od Deutera.

Może masz namiary na jeszcze innych producentów poliuretanu. Jeśli tak to podaj na PW lub mailem.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-05-07, 13:56

jak gadałem z deuterem to mi powiedzieli ze kolor nie ma nic wspólnego z twardością :P

jeżeli chodzi o twardość to j abym z nią nie przesadzał to ma być w miarę podatne, to jest terenówka, no chyba że nie mówimy o terenówkach to wtedy obniżamy zawieszenie i wstawiamy najtwardsze co jest.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-05-07, 14:03

Znam jeszcze drugi Elast-Pol, wkleję tutaj, może się komuś przyda, a dotyczy "tematu" :)

ELAST-POL
Zdzisław Kajda
Żurada III 35a, 32-300 Olkusz
tel./fax (032) 645-41-76

[ Dodano: 2012-05-21, 12:30 ]
Jedna ważna uwaga do średnicy wew tulejki metalowej. fi zewnętrzne drążka wynosi "ciut, ciut" poniżej 16mm więc te 17mm to tak trochę średnio spasowane będzie, 17mm robi Elast Pol u Pawła. W najbliższych dniach produkcje tulejek 16mm ma uruchomić Deuter, z którym w ostatnich dniach wymienialiśmy się zużytymi elementami i mierzyliśmy różne rzeczy :)

Z ostatnich dni i tematów "polibuszowych"... z Deutera przyszły mi podkładki pod tylne sprężyny (rozliczenie za wymiarowanie i elementy do prototypu deuterowskich tulejek drążka reakcyjnego)...

Zrobione są na oko (nie suwmiarkowałem jeszcze) wg projektu znanego w "necie", ale sam materiał - żółty poliuretan jest zdecydowanie z innej półki niż wszystko inne co miałem do tej pory w rękach... nie tylko twardsze, ale też bez nadlewek, uszkodzeń.... rysek i wgłębień, bardzo pozytywne zaskoczenie, jakby ktoś chciał mogę sfocić i obmierzyć

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-12-13, 17:02

a co wy na przegub kulowy zamiast gumy ?
Obrazek

opis tutaj jest
http://www.nissanpathfinders.net/forum/ ... sion-rods/

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-12-13, 18:25

Zajebioza... z kalamitką nawet, zrobić raz zapomnieć na zawsze... ile i czemu tak drogo? :)

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-12-13, 18:56

hmm no ja na razie nie będę komentował ale mam swoje przemyślenia nt. pomysł ciekawy ale, .... i to nie o cenę mi chodzi :)

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-12-13, 19:57

uchyl rąbka tajemnicy z punktu widzenia fachowca

jak dla mnie to interesujące jest to jaki to gwarantuje wychył drążka reakcyjnego

i druga kwestia to czy to w jakikolwiek sposób tłum drgania "wzdłużne"

ale ja humanista jestem, mnie się pomysł podoba...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”