Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Zbieżność i kąty stawienia kół

Moderatorzy: bonzo, azorek

Grzegorz Opalsk
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-09-01, 14:13
Lokalizacja: Katowice

[Terrano] Zbieżność i kąty stawienia kół

Post autor: Grzegorz Opalsk » 2011-09-01, 18:10

Witam. Jestem na tym Forum nowy. Proszę o pomoc. Czy po podniesieniu Terrano II na drążkach (około 4 cm) oraz po ich wymianie na wzmocnione należy na nowo ustawić całą geometrię? Pytam ponieważ firma dokonująca tych zmian za bardzo nie powiedziała mi nic o tym. Po rozmowie z ASO Nissan serwisant stwierdził, że muszę od firmy, która wykonała te zmiany uzyskać jakieś dane ustawień. Ponoć bez tych danych ustawienie geometrii jest niemożliwe. Czy rzeczywiście zmiany powyższe uniemożliwiają serwisowi wykonania zbieżności oraz ustawienia kątów?
Pozdrawiam
Fidel
Fidel

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Whitie » 2011-09-02, 08:50

Jedź do warsztatu gdzie maja takie "laserowe coś" do geometrii i sobie poradzą.
W rzeczy samej po podniesieniu i takich zmianach geometria się zmienia, więc trzeba to zrobić.
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-09-02, 19:29

Witam,

Tak jak pisze kolega "Whitie" szukaj warsztatu gdzie mają właśnie taki sprzęt, poprzednia generacja to optimetry które generalnie pokazują mam odchyłkę (różnice) w stosunku do jakiegoś wzorca (stały znacznik ustawiany z tyłu samochodu i znacznik z podziałką do odczytu wartości z przodu) i są nieprecyzyjne, choć jeszcze się je spotyka. Te nowe mają właśnie czujniki i są o wiele bardziej precyzyjniejsze a na pewno pozbawione problemów z niewłaściwą obsługą. Taki warsztat odczyta Ci wszystkie kąty, czy są możliwe do wyregulowania to całkowicie inna sprawa i ma rację serwisant, że powinno się mieć ustawienia zalecane przez producenta tego zestawu. Przy zbyt dużym podniesieniu zawieszenia przedniego bardzo wzrośnie kąt pochylenia koła, może potrzebne będą nowe nieoryginalne wahacze?

Oprócz zbieżności spotykamy jeszcze wartości kąta wyprzedzenia (lub osi obrotu) sworznia zwrotnicy (parametr umowny, bo sworznia oczywiście nie posiadamy) i kąt pochylenia koła (regulować można podkładkami wkładanymi pod mocowanie sworznia wahacza górnego.

Cała usługa, łącznie z regulacją zbieżności i wydrukiem tych kątów na papierze jest w granicach +/- 120zł.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2011-09-14, 19:24

rozmawiałem z gościem z Piasecznie ma D22 ale zawieszenie prawie to samo, sprawdzali ponoć maks, dało im się podnieś na oryginalnych podzespołach 60mm tak żeby jeszcze można było ustawić kąty.
problem w warsztatach to ja widzę taki że sprzęty to oczywiście większość ma ale korzystać z nich to nie bardzo potrafią.

[ Dodano: 2011-11-02, 22:31 ]
teraz po kompletnym remoncie jadę znowu na geometrię, prawdę mówiąc w ASO 270 na mieście 100 i chyba jednak będzie ASO bo poprzednie sam musiałem tłumaczyć co i jak a regulacje robili tym co się akurat znalazło w szufladzie ... więc jednak wolę dopłacić zobaczymy czy warto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”