Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Wzmocnienie przodu

Moderatorzy: bonzo, azorek

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

[Terrano] Wzmocnienie przodu

Post autor: Dżem » 2011-03-08, 11:05

Ostatnia wycieczka uwidoczniła mi jak kiepski kont natarcia jest w Terrno. Na podjazdach które przelatywała bez problemu np. vitarka, ja non stop waliłem nosem :P .
Efektem jest zgięta belka na której opiera się chłodnica. Na szczęście nie pociekła ani się nie urwała. Nie jest to belka wzmocnienia ramy ale tuż nad nią chyba stanowi część metalowego zderzaka.
Ma ktoś na to patent jak ja wzmocnić żeby nie rozwalić chłodnicy?
Dodam że nie myślę o zderzaku skrzyniowym ani żadnej mega zmocie po której siądzie przód na drążkach. Wstępnie myślałem o jakiejś płycie w miejsce oryginalnej która jest pod silnikiem ale wyżej przed chłodnicę podciągniętej lub wręcz o belce z rury lub ceówki na wysokości spodu chłodnicy ale ukrytej pod plastikowym zderzakiem przecudnej urody :-D
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-03-08, 15:22

Dżem pisze:Wstępnie myślałem o jakiejś płycie w miejsce oryginalnej która jest pod silnikiem ale wyżej przed chłodnicę podciągniętej lub wręcz o belce z rury lub ceówki na wysokości spodu chłodnicy ale ukrytej pod plastikowym zderzakiem przecudnej urody :-D
Może uchroni chłodnicę, ale zderzakiem nadal będziesz szorował po glebie.
Dżem pisze:Dodam że nie myślę o zderzaku skrzyniowym ani żadnej mega zmocie po której siądzie przód na drążkach.
Zawsze można zamontować drążki HD.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-03-09, 09:13

O plastikowy zderzak nie dbam. Używka zderzak 50zł, nowa chłodnica z 500zł plus postój w szczerym polu.
Taran z przodu mi nie potrzebny tylko zabezpieczenie w razie jak auto pójdzie nie tak jak bym przewidywał. Do świadomego atakowania ostrych podjazdów i innych tego typu przeszkód są inne auta ;)
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-03-09, 16:10

No to chyba musisz sam coś stworzyć. :-D

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-03-09, 18:18

Trudno jest tam coś wykombinować ze wzmocnieniem gdyż ta dolna belka jest przymocowana do pasa przedniego i nad nią te fragmenty pasa przedniego są bardzo mizerne pod względem wytrzymałości.
Nie napisałeś czy musisz po tym taranowaniu spawać coś przy tej belce ale jeśli tak i bardzo ci zależy na przeróbce tego mocowania chłodnicy to wytnij tę belkę bo ona i tak prędzej czy później zaprzyjaźni się z rdzą i będzie jeszcze słabsza. Ja ją już naprawiałem miejscami i to w 2007 roku. W miejsce tej belki wspawaj kształtownik prostokątny ale o dość niskim profilu np. 30x60, 30x50 lub inny to wtedy ta belka podniesie się o 5 cm bo w oryginale ona ma ok. 80 mm. Do tej nowej belki będziesz musiał przyspawać na krawędziach jakieś oczka z blach aby zamontować w nich chłodnicę z gumkami. Można jeszcze pomyśleć o lekkich ogranicznikach dla zderzaka przyspawanych z przodu nowej belki np. z blachy 1 mm tak aby podtrzymywały zderzak ale przy spotkaniu z dużym oporem pozginały się i nie uszkodziły belki chłodnicy. Tak z prowizorycznego obliczenia to zyskasz 50 mm na wysokości tej belki więc belka ramy będzie wtedy dużo niżej niż ta nowa belka chłodnicy. Poza tym jeśli będzie węższa to dodatkowo zwiększy się kąt natarcia przy jakimś zaryciu przodem.
Podsumowując zmniejszyć gabaryty belki ale jednocześnie ją jeszcze bardziej wzmocnić no i podnieść wyżej więc same korzyści.
Jeśli niezbyt jasno to opisałem to mogę przesłać Tobie szkic i wtedy zobaczysz różnicę.
Tak teraz sobie pomyślałem, że jeśli zamontujesz belkę z kształtownika nawet pionowo to i tak zyskasz bo będzie dużo węższa od oryginalnej więc przybliży się ona znacznie do belki ramy i wtedy kąt natarcia też się zwiększy tylko w obu przypadkach kosztem zderzaka "przecudnej urody".
Takie kształtowniki można dostać z różnymi grubościami ścianki więc jeśli będzie ścianka dość gruba to 30 mm wysokości nawet przy jakimś uderzeniu nie powinno się zgiąć. Bardziej będzie i tak narażony pas przedni po bokach w miejscu łączenia z belką. Jak belkę zaślepisz to i korozji nie będzie tak jak w tej oryginalnej.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-03-10, 12:42

Nic nie muszę spawać bo weszła tylko ta beleczka (część wsporcza dla chłodnicy) na której wspiera się chłodnica nie dewastując chłodnicy. Natomiast ta część nośna pod wspornikiem chłodnicy przymocowana na stałe pomiędzy wzdłużnice ramy jest nie ruszona.
Jak byś wrzucił szkic bądź fotę to by było fajnie.
Możesz jeszcze podpowiedzieć jak bez destrukcji demontuje się przecudnej urody ;-) zderzak przedni?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-03-10, 18:16

Zderzak jest zamontowany tylko na 4 śrubach po dwie przy każdym nadkolu.
Ściągasz fartuchy gumowe i pod nimi są śruby, przedstawia je załączone zdjęcie. Jedna śruba jest w gnieździe głębiej nad poduszką karoserii, a druga za poduszką patrząc od przodu samochodu. Odkręcasz je i wysuwasz zderzak do przodu. Na błotnikach są gumowe prowadnice zderzaka więc uważaj abyś ich nie uszkodził przy jego wysuwaniu, a przy wsuwaniu zwróć uwagę aby zderzak w nie wszedł. Zderzak jest razem z belką więc ściągasz wszystko razem.
Przy zdejmowaniu zderzaka nie zapomnij odłączyć kierunkowskazów i halogenów, lepiej to zrobić w pierwszej kolejności !

Obrazek

Jak będę miał trochę czasu to rozrysuję projekt nowej belki pod chłodnicą.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-03-10, 20:29

No dzięki za odpowiedź. Myślałem że plastik schodzi oddzielnie a część metalowa oddzielnie.
A jak potem plastik oddzielić od blachy? Będą widoczne jakieś zatrzaski po zdjęciu?
A no i czy po odkręceniu swobodnie demontuje się zderzak bo jego metalowa część stanowi wsparcie dla chłodnicy jak się domyślam?
Czy całe to metalowe czoło w których siedzą lampy i na którym wspiera się chłodnica to jeszcze nie jest zderzak?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-03-10, 22:00

Załączam zdjęcie na którym zaznaczyłem miejsce montażu chłodnicy w gumowych tulejkach na dolnej belce.
Ta belka to dolna część pasa przedniego i na niej jest zamontowana chłodnica. W zderzaku jest następna belka ale ona jest wzmocnieniem zderzaka i jest razem ze zderzakiem. Po zdjęciu całości czyli kompletnego zderzaka można belkę oddzielić od samego plastikowego zderzaka bo jest on na niej zatrzaśnięty więc trzeba poodchylać zaczepy aby metalową belkę od niego oddzielić. Teraz już widzisz jak wygląda belka chłodnicy i ona jest na tej samej wysokości co przednia część ramy, mnie chodziło o zmniejszenie tej belki przez zastosowanie kształtownika (profilu zamkniętego) aby był mniejszy, a właściwie to wyżej położony tak aby przy zaryciu przodem cały opór przejęła przednia część ramy, a nie ten wspornik (belka) chłodnicy. Jak ją zmniejszysz to wtedy wszelkie uderzenia będzie odbierać przednia (masywna) część ramy i niestety ale zderzak z belką w środku gdyż belka zderzaka też jest nisko. Może to uszkodziłeś metalowe wzmocnienie zderzaka, a nie belkę na której jest zamontowana chłodnica?

Obrazek

W te podłużne otwory w pasie przednim pod sygnałami jest wsuwane mocowanie zderzaka, a po lewej stronie widać a la trójkąt z otworem (pomalowany żółtym podkładem) z nakrętkami montażowymi do przykręcenia mocowania zderzaka. To jest widok od strony komory silnika ale śruby przychodzą od strony nadkoli tak jak widać to na poprzednim zdjęciu.
To teraz chyba wszystko jest jasne ale jeśli nie to pisz, postaram się jeszcze pomóc.

Tak dla jasności: przedstawiona belka na zdjęciu to część karoserii, a nie ramy. Rama jest za tą belką i na zdjęciu nie jest widoczna ale tam jest. Są to dwa odrębne elementy i nie są ze sobą sztywno połączone. Dodatkowym zupełnie odrębnym elementem jest zderzak z belką czyli metalowa konstrukcja zderzaka na którą zakłada się plastikowe poszycie typu "zderzak przecudnej urody". Jak ściągniesz zderzak ze wzmocnieniem metalowym (bo inaczej się nie da) to chłodnica i lampy pozostają na swoim miejscu gdyż nie są w żaden sposób z nim powiązane. W poprzedniej wiadomości zapomniałem napisać, że oprócz demontażu kierunkowskazów i halogenów jeśli są to trzeba jeszcze odłączyć w komorze silnika wąż od zasilania spryskiwaczy na reflektory. Myślałem, że ktoś to jeszcze podpowie ale cisza na ten temat.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Whitie » 2011-03-24, 20:22

Andrzeju, tak patrze na te Twoje zdjęcia i ... jak Ty masz to wszystko ładnie pozabezpieczane i pomalowane... :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-03-25, 08:50

Masz rację z tym zabezpieczaniem i malowaniem, samochód jest po remoncie (2007) ale nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić ile pracy trzeba w taki remont włożyć. Remont, a remont - różnica jest, ja to robiłem bardzo dokładnie więc dlatego tak dużo czasu spędziłem przy samochodzie. Kilka miejsc też wymagało interwencji migomatu, pospawałem przednie narożniki progów, oczywiście podłogę pod drugim rzędem siedzeń i nadkole przy wlewie paliwa no i dolną część pasa przedniego widoczną na zdjęciu. W komorze silnika też są dwie łatki z blachy bo rdzewieją miejsca przy filtrze paliwa, a właściwie to pod puszką z bezpiecznikami i przekaźnikami obok filtra (model 2,7 TD) i pod zbiornikiem spryskiwacza na lewym nadkolu. Wszystkie wyszczególnione miejsca są raczej typowymi dla tego modelu choć do tej listy trzeba dodać jeszcze tylne wewnętrzne nadkola od strony progów ale to zrobiłem już wcześniej. Cała rama była piaskowana w garażu więc sam ten zabieg kosztował mnie dużo pracy. Poza tym właściwie to wszystko było ściągane i regenerowane łącznie z tapicerką dachu. Wewnątrz pozostała tylko deska rozdzielcza. Nie ściągałem tylko zawieszenia przedniego, drzwi, silnika i skrzyni, a reszta była demontowana. Zderzaki, ranty nadkoli i narożniki progów były lakierowane gdyż w oryginale były surowe plastiki. Dodatkowo zderzaki były klejone w wielu miejscach gdyż poprzednicy kompletnie nie dbali o ten samochód. Wszystkie plastiki wewnątrz były przeze mnie regenerowane termicznie i teraz dopiero wyglądają normalnie. Jak masz model z 93-96 to chyba wiesz jak paskudnie wygląda otarcie lub delikatne uderzenie na tych popielatych plastikach tapicerki.
Ten remont kosztował mnie ponad rok pracy i wszystko wykonałem sam.

Andrzej
Ostatnio zmieniony 2011-03-25, 09:04 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-03-25, 08:56

Brawo ;)
No to teraz masz auto na parę ładnych lat.
Za moment to pewnie będzie jedna z niewielu terenówek w Twojej okolicy wśród mega plastikowych SUV-ów.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-03-29, 11:45

azm-61 pisze:wszystko wykonałem sam.
Może warto było by zrobić fajną prezentację w dziale "Zaprezentuj Swoje Nismo ". Pewnie nie tylko użytkownicy Terrano byli by pod wrażeniem.

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Whitie » 2011-04-02, 21:07

azm-61 pisze:Masz rację z tym zabezpieczaniem i malowaniem, samochód jest po remoncie (2007) ale nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić ile pracy trzeba w taki remont włożyć. Remont, a remont - różnica jest, ja to robiłem bardzo dokładnie więc dlatego tak dużo czasu spędziłem przy samochodzie. Kilka miejsc też wymagało interwencji migomatu, pospawałem przednie narożniki progów, oczywiście podłogę pod drugim rzędem siedzeń i nadkole przy wlewie paliwa no i dolną część pasa przedniego widoczną na zdjęciu. W komorze silnika też są dwie łatki z blachy bo rdzewieją miejsca przy filtrze paliwa, a właściwie to pod puszką z bezpiecznikami i przekaźnikami obok filtra (model 2,7 TD) i pod zbiornikiem spryskiwacza na lewym nadkolu. Wszystkie wyszczególnione miejsca są raczej typowymi dla tego modelu choć do tej listy trzeba dodać jeszcze tylne wewnętrzne nadkola od strony progów ale to zrobiłem już wcześniej. Cała rama była piaskowana w garażu więc sam ten zabieg kosztował mnie dużo pracy. Poza tym właściwie to wszystko było ściągane i regenerowane łącznie z tapicerką dachu. Wewnątrz pozostała tylko deska rozdzielcza. Nie ściągałem tylko zawieszenia przedniego, drzwi, silnika i skrzyni, a reszta była demontowana. Zderzaki, ranty nadkoli i narożniki progów były lakierowane gdyż w oryginale były surowe plastiki. Dodatkowo zderzaki były klejone w wielu miejscach gdyż poprzednicy kompletnie nie dbali o ten samochód. Wszystkie plastiki wewnątrz były przeze mnie regenerowane termicznie i teraz dopiero wyglądają normalnie. Jak masz model z 93-96 to chyba wiesz jak paskudnie wygląda otarcie lub delikatne uderzenie na tych popielatych plastikach tapicerki.
Ten remont kosztował mnie ponad rok pracy i wszystko wykonałem sam.

Andrzej
ooo Panie powiem Ci, że nie mam tyle cierpliwości do aut, choć lubię bardzo mojego mavericka i bardzo o niego dbam to chyba nie aż tak jak Ty:)
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-03-25, 19:30

Zderzak przedni.
Podpowie mi ktoś jak jest mocowana ta plastikowa seryjna wydmuszka do stelaża? Dziś troszku przyhaczyłem w rowie i wisi tylko na tych bocznych metalowych uchwytach przy kołach.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-03-25, 21:39

Cześć!

Chyba nie tak troszkę przyhaczyłeś jeśli zderzak wisi tylko na uchwytach przy kołach, nie bądź taki skromny.
W belce metalowej są wycięte uchwyty "języki" lekko podgięte do góry, a w wydmuszce są wzdłużne pseudo płaskowniczki z tworzywa, a w nich otwory więc te płaskowniki zaskakują otworami na języki w belce metalowej zderzaka. Tych uchwytów "zatrzasków" wcale nie jest tak mało. O ile pamiętam to jest ich 6 - 8 z góry belki jak i z dołu. Zapewne są one pozrywane i nie obejdzie się bez zgrzewania - spawania plastików tylko czy warto? W Toruniu zapłaciłbym za takie klejenie wszystkich uchwytów ok. 100 zł. jeśli w ogóle ktoś by się tego podjął. Dobrze, że sam sobie kleję tworzywa bo jak widzę niektórych robotę to "nóż w kieszeni się otwiera na taką partaninę", a i sam doświadczyłem kiedyś takiego klejenia co po pół roku się odkleiło. Dobrze, że wtedy od razu nie polakierowałem zderzaka.
Przy remoncie samochodu kupiłem sobie surowiec i urządzenia więc nikomu już nie płacę za takie prace.

Przy montażu "wydmuszki" od czoła na metalową belkę nakleiłem kilku milimetrową piankę aby zderzak na belce nie miała luzu.
Jeśli będą zerwane wszystkie uchwyty to możesz wkleić metalową belkę w plastikowy zderzak na piankę montażową ale z pistoletu. Ta z pistoletu ma małą rozprężność choć i tak przez jakiś czas musisz to kontrolować aby nie wypchnęła belki z plastiku. Takie połączenie jest tanie i szybkie do wykonania, a zapewne będzie bardzo wytrzymałe. Dodatkowym plusem będzie sztywność połączenia więc nic nie będzie drżeć.
Można to też połączyć masami samochodowymi ale przy wysychaniu mogą wciągać plastik bo będą się kurczyć. Sposobów jest wiele więc sam też coś wymyślisz.

Życzę Tobie powodzenia.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-03-26, 06:57

Zakotwiczyłem w rowie i jak było targane do tyłu to się albo wyrwało albo może jednak zeskoczyło z tych uchwytów w stelażu?
Widzę że bez ściągania całego zderzaka się nie obędzie. Póki co zabezpiecz e jakimiś czarnymi paskami a pod tablicą może blachowkręty. Z pianką montażową w sumie niezły pomysł.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-03-26, 07:48

Zobacz sobie na dwóch aukcjach jak wygląda mocowanie. Na rurze może się tylko wypięło z mocowań choć raczej uchwyty popękały, a od dołu belki tak jak wcześniej napisałem.
W moim zderzaku na środku pod tablicą rejestracyjną jest dodatkowo jeden blachowkręt łączący plastikowy zderzak z belką.

http://moto.allegro.pl/ford-maverick-ni ... 57385.html
http://moto.allegro.pl/nissan-terrano-i ... 78328.html

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-03-26, 12:04

Większość aukcji już przewertowałem i miałem nadzieję że to trzyma na zasadzie zatrzasków. No nic, umyję i zacznę coś kombinować.

[ Dodano: 2012-03-30, 13:44 ]
Zderzak się trzyma. Mam jeszcze zdrowe te boczne uchwyty przy kołach. Dodatkowo zrobiłem wreszcie wzmocnienie podstawy chłodnicy a raczej osłonę:
2 kątowniki 50x50 przykręcone w miejscu do mocowania przedniego haka - symetrycznie po obu stronach występuje podobne otwory z nakrętkami w ramie,
na to doczepiona w poprzek belka z ceownika 45x50 gorącowalcowanego tego z nadlanymi rogami. Belka poszła na kątowniki żeby nie psuć kata natarcia.
Wszystko zmieściło się pod plastikowym zderzakiem, więc nie szpeci a w dołku nos ochroni.
3h roboty jak się ma dobre wiertła i śruby 8,8-10,9 12mm

Koszt:
Kątowniki 2x25cm, Ceownik 80cm - 28zł
4 śróby 10,9 M12x40mm skok 1,25 do zamocowania do ramy (2 stare co były z hakiem zmieniłem) - około 5zł
3 śróby M12x40mm znaleźne w garażu

Jeszcze tylko dla wzmocnienia belka do obspawania żeby wzmocnić połączenie tymczasowo "ześrubowane" z kątownikami.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-04-25, 07:21

to ja proponuje body lift, wtedy najniższym punktem powinna być rama :)

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-04-25, 20:42

Tak, no i sztywny z przodu. Srete tete. Fajnie by było jak bym miał czym te mrzonki podfinansować ;-) ale gdyby to i tak jestem zdania że poważniejsze mody to utopia. Do tego się trola kupuje. Ale amfibia mi nie potrzebna. Ja potrzebuję auta turystycznego. Co można ze zdrowym rozsądkiem poprawić to czemu nie ale nie do przesady.
A Twoje rureksy w pickupie - klasa. Gdybym w fechtowaniu migomatem był lepiej wprawiony może bym sie pokusił.
Co do strony, to nie zarzucaj tematu w Polsce perełka - korzystałem z opisów.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-04-26, 00:13

akurat lift budy jak masz cokolwiek pojęcia i sam zrobisz, to naprawdę tanio wychodzi

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-04-26, 11:35

No ale roboty trochę trzeba włożyć. Przewody, pierdoły zawsze trzeba dystans uwzględnić nie tylko same szpilki i elastomery.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-04-26, 12:27

nie wkładasz elastomerów,
największy problem to z chłodnicą i zderzakami,
przy niewielkim lifcie 40..50 oryginalne przewody ponoć starczają, ja wymieniałem akurat ale u mnie to inna bajka,
ze wszystkim jest robota

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”