[Terrano] Materiały eksploatacyjne i porady.
[Terrano] Materiały eksploatacyjne i porady.
Tu piszemy co polecacie stosować w terrano i co odradzacie.
Kilka informacji na temat części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
FILTRY
FILTR POWIETRA
KA24E - FILTRON - chwilowo b/d, MANN - C 2964,
TD27T - FILTRON - AM 436/1,
FILTR OLEJU
KA24E - chwilowo b/d
TD27T - FILTRON - OP 588
FILTR PALIWA
KA24E - DENCKERMANN - Nr katalogowyA110007, BOSCH - Nr katalogowy 0 450 905 326 F 5326
TD27T - FILTRON - PP 857, MANN - WK940/6,
FILTR KABINOWY przy opcji z klimatyzacją. Samochody bez klimy tego filtra nie posiadają.
FILTRON - K 1096, FIAMM - PC 8081
wym. dł x szer x wys : 263 x 206 x 20mm
----------------------------------------------------------------------------------
ŚWIECA ŻAROWA
Terrano II, Maverick
oryginał BERU GERMANY 0 100 226 171 11V
zamienniki: NGK CY58 MAVERICK, TERRANO 2.7TD; TD27E; TD27T
CHAMPION CH186/002
HKT CORPORATION PN-138 (REF. NO. 11065-31N00)
OPIS:
Konstrukcja świec żarowych: Świeca żarowa "paluszek"
Napięcie prądu [V]: 11
Wymiar gwintu: M10x1.25
Długość całkowita [mm]: 85
Głębokość zabudowy [mm]: 19,2
Średnica [mm]: 5
Rozmiar klucza: 12
-----------------------------------------------------------------------------------
Cylinderek hamulcowy Terrano II i Maverick (LONG - długi, 5 drzwi);
fi 23,81 x 66 mm. ; zaworek odpowietrzania – 10 x 1 mm. – nakrętka przewodu hudraulicznego metalowego 10 x 1 mm.
Cylinderek hamulcowy Terrano II i Maverick (SHORT - krótki, 3 drzwi)
fi 20,64 mm. – zaworek odpowietrzania – 10 x 1 mm. – nakrętka przewodu hydraulicznego metalowego 10 x 1 mm.
UWAGA ! spotkałem też cylinderki o wymiarze wewnętrznym fi 22,22 mm. więc sprawdź swój zanim kupisz.
------------------------------------------------------------------------------------
Pasek klinowy - wał korbowy silnika / wentylator (pompa wodna) / wspomaganie kierownicy - 1150 x 13
Pasek klinowy - wał korbowy silnika / wentylator (pompa wodna) /alternator - 1150 x 13
Pasek klinowy; sprężarka klimatyzacji / wał korbowy – 925 x 13 odnośnik: viewtopic.php?p=245852&sid=4b7d64f1558c ... f61#245852 wypowiedź 14 kolegi Thespian w podanym temacie
------------------------------------------------------------------------------------
TULEJE METALOWO GUMOWE
Zawieszenie tylne - wahacze, tuleje pasują też od Nissana Patrola 160 79 r. płaciłem ok. 24 zł. za szt. w JCauto - obecnie już jest dużo drożej.
Można też zamontować polibusze, produkują je dwie firmy w okolicach Olkusza. Można je dostać też często na Allegro. Te polibusze są podobno sztywniejsze od tulei oryginalnych metalowo gumowych ale też znacznie wytrzymalsze.
------------------------------------------------------------------------------------
Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Dla zainteresowanych podaję zamienniki:
- JC - K51005JC,
- FACET - 7.3159,
- FAE - FAE31520,
- EPS - 1.830.159,
- NISSAN - 25080-9F900,
- VALEO - 700042,
- STANDARD - 52541.
Jeśli się wkradły jakieś nieścisłości to proszę o taką informację wtedy natychmiast naniosę poprawki.
FILTRY
FILTR POWIETRA
KA24E - FILTRON - chwilowo b/d, MANN - C 2964,
TD27T - FILTRON - AM 436/1,
FILTR OLEJU
KA24E - chwilowo b/d
TD27T - FILTRON - OP 588
FILTR PALIWA
KA24E - DENCKERMANN - Nr katalogowyA110007, BOSCH - Nr katalogowy 0 450 905 326 F 5326
TD27T - FILTRON - PP 857, MANN - WK940/6,
FILTR KABINOWY przy opcji z klimatyzacją. Samochody bez klimy tego filtra nie posiadają.
FILTRON - K 1096, FIAMM - PC 8081
wym. dł x szer x wys : 263 x 206 x 20mm
----------------------------------------------------------------------------------
ŚWIECA ŻAROWA
Terrano II, Maverick
oryginał BERU GERMANY 0 100 226 171 11V
zamienniki: NGK CY58 MAVERICK, TERRANO 2.7TD; TD27E; TD27T
CHAMPION CH186/002
HKT CORPORATION PN-138 (REF. NO. 11065-31N00)
OPIS:
Konstrukcja świec żarowych: Świeca żarowa "paluszek"
Napięcie prądu [V]: 11
Wymiar gwintu: M10x1.25
Długość całkowita [mm]: 85
Głębokość zabudowy [mm]: 19,2
Średnica [mm]: 5
Rozmiar klucza: 12
-----------------------------------------------------------------------------------
Cylinderek hamulcowy Terrano II i Maverick (LONG - długi, 5 drzwi);
fi 23,81 x 66 mm. ; zaworek odpowietrzania – 10 x 1 mm. – nakrętka przewodu hudraulicznego metalowego 10 x 1 mm.
Cylinderek hamulcowy Terrano II i Maverick (SHORT - krótki, 3 drzwi)
fi 20,64 mm. – zaworek odpowietrzania – 10 x 1 mm. – nakrętka przewodu hydraulicznego metalowego 10 x 1 mm.
UWAGA ! spotkałem też cylinderki o wymiarze wewnętrznym fi 22,22 mm. więc sprawdź swój zanim kupisz.
------------------------------------------------------------------------------------
Pasek klinowy - wał korbowy silnika / wentylator (pompa wodna) / wspomaganie kierownicy - 1150 x 13
Pasek klinowy - wał korbowy silnika / wentylator (pompa wodna) /alternator - 1150 x 13
Pasek klinowy; sprężarka klimatyzacji / wał korbowy – 925 x 13 odnośnik: viewtopic.php?p=245852&sid=4b7d64f1558c ... f61#245852 wypowiedź 14 kolegi Thespian w podanym temacie
------------------------------------------------------------------------------------
TULEJE METALOWO GUMOWE
Zawieszenie tylne - wahacze, tuleje pasują też od Nissana Patrola 160 79 r. płaciłem ok. 24 zł. za szt. w JCauto - obecnie już jest dużo drożej.
Można też zamontować polibusze, produkują je dwie firmy w okolicach Olkusza. Można je dostać też często na Allegro. Te polibusze są podobno sztywniejsze od tulei oryginalnych metalowo gumowych ale też znacznie wytrzymalsze.
------------------------------------------------------------------------------------
Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Dla zainteresowanych podaję zamienniki:
- JC - K51005JC,
- FACET - 7.3159,
- FAE - FAE31520,
- EPS - 1.830.159,
- NISSAN - 25080-9F900,
- VALEO - 700042,
- STANDARD - 52541.
Jeśli się wkradły jakieś nieścisłości to proszę o taką informację wtedy natychmiast naniosę poprawki.
Ostatnio zmieniony 2012-11-07, 09:07 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Witam,
Oto używane przeze mnie materiały i części eksploatacyjne:
- filtr oleju - JC OP 588/1 - 26,80zł,
- filtr paliwa - JCP PP 857 - 25,00zł,
- filtr powietrza - Filtron AR 304/1 - ok 40,00zł,
- olej silnikowy - Castrol Magnatec Diesel 10W/40,
- olej przekładniowy - skrzynia biegów oraz skrzynia redukcyjna - Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 1l - 31,00zł,
- olej przekładniowy - przednia przekładnia główna - Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-5 1l - 32,00zł,
- olej przekładniowy - tylna przekładnia główna z blokadą LSD - Valvoline High Performance Gear Oil 80W/90 GL-5 Limited Slip - 29,00zł,
- dodatek uszlachetniający do oleju napędowego (obecnie) - Skydd Diesel 0,5l - 16,00zł,
- opony terenowe BFGoodrich MT KM2 235/70 R16 - 465,00zł.
- pompa cieczy - Hart 344 871 zw sprzęgłem wiskotycznym - 268,00zł,
- końcówka wtryskiwacza wraz z podkładką termiczną DN 0 SD 252 - 60,00zł,
- termostat 88°C - Colorstat by Vernet TH6319.88J - 43,80zł.
W sprawie świec żarowych, dodam jeszcze tyle, że pobór prądu dla świecy NGK CY 58 wynosi 8,5A.
Pozdrawiam,
Piotr
Oto używane przeze mnie materiały i części eksploatacyjne:
- filtr oleju - JC OP 588/1 - 26,80zł,
- filtr paliwa - JCP PP 857 - 25,00zł,
- filtr powietrza - Filtron AR 304/1 - ok 40,00zł,
- olej silnikowy - Castrol Magnatec Diesel 10W/40,
- olej przekładniowy - skrzynia biegów oraz skrzynia redukcyjna - Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 1l - 31,00zł,
- olej przekładniowy - przednia przekładnia główna - Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-5 1l - 32,00zł,
- olej przekładniowy - tylna przekładnia główna z blokadą LSD - Valvoline High Performance Gear Oil 80W/90 GL-5 Limited Slip - 29,00zł,
- dodatek uszlachetniający do oleju napędowego (obecnie) - Skydd Diesel 0,5l - 16,00zł,
- opony terenowe BFGoodrich MT KM2 235/70 R16 - 465,00zł.
- pompa cieczy - Hart 344 871 zw sprzęgłem wiskotycznym - 268,00zł,
- końcówka wtryskiwacza wraz z podkładką termiczną DN 0 SD 252 - 60,00zł,
- termostat 88°C - Colorstat by Vernet TH6319.88J - 43,80zł.
W sprawie świec żarowych, dodam jeszcze tyle, że pobór prądu dla świecy NGK CY 58 wynosi 8,5A.
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony 2012-11-05, 19:30 przez piotr323f, łącznie zmieniany 3 razy.
Filtr powietrza 2,7 TDI 1998 r. i krzyżaki
Witam.
Kolego Piotrze filt powietrza to napewno AR 304? Ja dzis własnie taki odebrałem i jak raz nie pasuje. Przeglądając allegro po wymiarach (pomierzyłem stary) ma byc prawdopodobnie
AR 304/1.
Pozatym jako że dziś wymieniłem krzyżaki to podpowiadam że pasują z Jeepa rozmiar 27x81,8
Z przesyłką z alledrogo zapłaciłem coś koło 80 zł.
Pozatym polecam strone filtron.pl Można w wyszukiwarce dobrać filtry i są nawet instrukcje montażu
pozdrawiam
Kolego Piotrze filt powietrza to napewno AR 304? Ja dzis własnie taki odebrałem i jak raz nie pasuje. Przeglądając allegro po wymiarach (pomierzyłem stary) ma byc prawdopodobnie
AR 304/1.
Pozatym jako że dziś wymieniłem krzyżaki to podpowiadam że pasują z Jeepa rozmiar 27x81,8
Z przesyłką z alledrogo zapłaciłem coś koło 80 zł.
Pozatym polecam strone filtron.pl Można w wyszukiwarce dobrać filtry i są nawet instrukcje montażu
pozdrawiam
Witam,
Dzięki kolego "liternik" za informacje, że coś nie jest tak. Faktycznie sprawdziłem po sklepach w internecie i powinien być typ AR 304/1! Ale, co jest pewne na 100% ja zapłaciłem te 31zł i miałem na to paragon, na wypadek ewentualnej wymiany. Filtr AR 304 jest niższy od AR 304/1. Byłem teraz w garażu i zmierzyłem ten który mam i masz kolego rację musi to być AR 304/1! Ja zapłaciłem i kupiłem AR 304 a otrzymałem AR 304/1 i gdybym kupował jeszcze raz to kupiłbym na pewno AR 304. Filtrów nie szukam po internecie tylko kupuję w sklepie. W skrócie to nieźle namieszałem, chociaż na pewno nie świadomie. Poprawię te dane wszędzie.
Pozdrawiam i dzięki za sprostowanie,
Piotr
Dzięki kolego "liternik" za informacje, że coś nie jest tak. Faktycznie sprawdziłem po sklepach w internecie i powinien być typ AR 304/1! Ale, co jest pewne na 100% ja zapłaciłem te 31zł i miałem na to paragon, na wypadek ewentualnej wymiany. Filtr AR 304 jest niższy od AR 304/1. Byłem teraz w garażu i zmierzyłem ten który mam i masz kolego rację musi to być AR 304/1! Ja zapłaciłem i kupiłem AR 304 a otrzymałem AR 304/1 i gdybym kupował jeszcze raz to kupiłbym na pewno AR 304. Filtrów nie szukam po internecie tylko kupuję w sklepie. W skrócie to nieźle namieszałem, chociaż na pewno nie świadomie. Poprawię te dane wszędzie.
Pozdrawiam i dzięki za sprostowanie,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
tak z tematów 'eksplo'...
mam takie pytanie jak sobie radzicie z odkręcaniem korków (wkrętów robaczkowych) skrzyni, reduktora, mostów?
w sumie ostatnimi dniami, zabrałem się za to... i... wpadłem na pomysły trzy...
1. klucz nasadowy 1/2 cala. Kwadrat ma ok 14mm poł cala zostawia tam ok 1,2mm luzu... da się tym odkręcać, ale trzeba uważać, każde "objechanie" klucza może spowodować masakrę i konieczność późniejszej ciężkiej zabawy w odkręcanie nieodkręcalnego.
2. klucz nasadowy 3/4 cala, a najlepiej przejściówka z 1/2 na 3/4 lub przedłużka do 3/4 ... z klucza 3/4 przy pomocy średnio zdolnego ślusarza można zrobić piękny klucz 14mm do stosowania z kluczem nasadowym (i to jest rozwiązanie które docelowo chcę zastosować u siebie)
3. można też odpowiednie urządzenie stworzyć ze śruby M20 najlepiej z niepełnym gwintem... z 20mm pręta da się wyrzeźbić 14mm kwadrat... problemem jest to że łepek śruby będzie pewnie na nasadkę 32 (nie wyobrażam sobie odkręcenia tego płaskim)
4. pomysł czwarty (ale nie mój) wspawanie do korków nakrętek... bardzo popularny, choć szczerze mówiąc mnie się średnio podoba...
póki co odkręciłem wszystkie przy pomocy klucza 1/2 nie grzechotkowego, przedłużonego 30cm rurką... puściło... zastanawiam się jak Koledzy sobie z tym radzą.
mam takie pytanie jak sobie radzicie z odkręcaniem korków (wkrętów robaczkowych) skrzyni, reduktora, mostów?
w sumie ostatnimi dniami, zabrałem się za to... i... wpadłem na pomysły trzy...
1. klucz nasadowy 1/2 cala. Kwadrat ma ok 14mm poł cala zostawia tam ok 1,2mm luzu... da się tym odkręcać, ale trzeba uważać, każde "objechanie" klucza może spowodować masakrę i konieczność późniejszej ciężkiej zabawy w odkręcanie nieodkręcalnego.
2. klucz nasadowy 3/4 cala, a najlepiej przejściówka z 1/2 na 3/4 lub przedłużka do 3/4 ... z klucza 3/4 przy pomocy średnio zdolnego ślusarza można zrobić piękny klucz 14mm do stosowania z kluczem nasadowym (i to jest rozwiązanie które docelowo chcę zastosować u siebie)
3. można też odpowiednie urządzenie stworzyć ze śruby M20 najlepiej z niepełnym gwintem... z 20mm pręta da się wyrzeźbić 14mm kwadrat... problemem jest to że łepek śruby będzie pewnie na nasadkę 32 (nie wyobrażam sobie odkręcenia tego płaskim)
4. pomysł czwarty (ale nie mój) wspawanie do korków nakrętek... bardzo popularny, choć szczerze mówiąc mnie się średnio podoba...
póki co odkręciłem wszystkie przy pomocy klucza 1/2 nie grzechotkowego, przedłużonego 30cm rurką... puściło... zastanawiam się jak Koledzy sobie z tym radzą.
Witam,
U mnie jak się dobierałem do korków skrzyni biegów to szkoda mi się zrobiło klucza stałego 1/2" od zestawu kluczy nasadowych tak mocno były te korki dokręcone. Zrobiłem więc sobie klucz z pręta. Pospawałem na kształt litery L i na końcach zrobiłem dopasowane gniazda do korków. Klucz ma dwa ramiona, krótsze do skrzyni biegów, tylnego i przedniego mostu a to dłuższe do skrzyni rozdzielczej bo tam trzeba sięgać do korka przez mocowanie skrzyni biegnące w poprzek samochodu pomiędzy ramą. Oczywiście do tego wynalazku mam przedłużkę.
Pozdrawiam,
Piotr
U mnie jak się dobierałem do korków skrzyni biegów to szkoda mi się zrobiło klucza stałego 1/2" od zestawu kluczy nasadowych tak mocno były te korki dokręcone. Zrobiłem więc sobie klucz z pręta. Pospawałem na kształt litery L i na końcach zrobiłem dopasowane gniazda do korków. Klucz ma dwa ramiona, krótsze do skrzyni biegów, tylnego i przedniego mostu a to dłuższe do skrzyni rozdzielczej bo tam trzeba sięgać do korka przez mocowanie skrzyni biegnące w poprzek samochodu pomiędzy ramą. Oczywiście do tego wynalazku mam przedłużkę.
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony 2012-04-01, 09:07 przez piotr323f, łącznie zmieniany 1 raz.
... W życiu piękne są tylko chwile ...
zdarzyło mi się dziś wymieniać fotel. Przedwczoraj strzeliło mi oparcie fabrycznego fotela kierowcy, udało mi się na alledrogo wyszarpać fotel z identyczną tapicerką za 100zł, od anglika... co w sumie jest niezłym pomysłem, fotelik w fajnym stanie jak na swój wiek, nie poprzecierany...
jedna uwaga dla wymieniających, jeśli wymieniacie na fotel z anglika, lepiej wymienić tylko siedzisko i oparcie, zostawiając stare szyny, okazuje się że w angielskiej wersji na prawą stronę przeniesione było też mocowanie do dźwigni otwierającej bak paliwa,
zatem dla ułatwienia sobie życia odkręcić wystarczy 4 śrubki 12'tki i wymienić pół fotela
jedna uwaga dla wymieniających, jeśli wymieniacie na fotel z anglika, lepiej wymienić tylko siedzisko i oparcie, zostawiając stare szyny, okazuje się że w angielskiej wersji na prawą stronę przeniesione było też mocowanie do dźwigni otwierającej bak paliwa,
zatem dla ułatwienia sobie życia odkręcić wystarczy 4 śrubki 12'tki i wymienić pół fotela
Witam,
Dodam parę informacji o smarowaniu krzyżaków i wielowypustu.
Dla uproszczenia przyjmijmy, że krzyżaki to łożyska igiełkowe, ale tyczyć się to będzie również łożysk kulkowych, stożkowych, baryłkowych itp. A więc te elementy smarujemy smarem litowym bez dodatku molibdenu (dokładnie to dwusiarczku molibdenu) dlatego, że dodatek molibdenu spowoduje bardzo duży poślizg co może (nie musi) spowodować to, że igiełka/kulka/baryłka przestanie się obracać i się delikatnie przytrze. Jak przestanie być idealnie okrągła to już się nie będzie obracać i łożysko bardzo szybko się zatrze. Smar do łożysk ma maksymalnie zmniejszać tarcie, ale nie może unieruchomić elementów tocznych łożyska za pomocą swoich właściwości (poślizg). Smar litowy do łożysk jest taki "ciągliwy".
Smar do wielowypustu ma być wyłącznie z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Tutaj zależy na jak największym poślizgu i gładkości powierzchni.
Informacje są z Internetu.
Pozdrawiam,
Piotr
Dodam parę informacji o smarowaniu krzyżaków i wielowypustu.
Dla uproszczenia przyjmijmy, że krzyżaki to łożyska igiełkowe, ale tyczyć się to będzie również łożysk kulkowych, stożkowych, baryłkowych itp. A więc te elementy smarujemy smarem litowym bez dodatku molibdenu (dokładnie to dwusiarczku molibdenu) dlatego, że dodatek molibdenu spowoduje bardzo duży poślizg co może (nie musi) spowodować to, że igiełka/kulka/baryłka przestanie się obracać i się delikatnie przytrze. Jak przestanie być idealnie okrągła to już się nie będzie obracać i łożysko bardzo szybko się zatrze. Smar do łożysk ma maksymalnie zmniejszać tarcie, ale nie może unieruchomić elementów tocznych łożyska za pomocą swoich właściwości (poślizg). Smar litowy do łożysk jest taki "ciągliwy".
Smar do wielowypustu ma być wyłącznie z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Tutaj zależy na jak największym poślizgu i gładkości powierzchni.
Informacje są z Internetu.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
oleje...
Witam,
jestem kilktygodniowym posiadaczem Tyrana i zabrałem się za wymianę olejów, przejżałem kilka wątków dotyczących tego tematu i niby wszystko było jasne aż do dnia dzisiejszego kiedy brat pojechał na hurtownię i tam zakupił taki olej TRANSELF SYNTHESE FE 75W90 który spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji:
API: MT-1/GL-4/GL-5; MAN: 3343 typ S (dawne SL); SCANIA: STO 1:0;
ZF TE-ML: 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B.
z przeznaczeniem do skrzynki biegów, reduktora i przedniego mostu - będzie OK czy szukać czegoś innego bardziej polecanego przez forumowiczy
Autko z roku 95, 2.7TD.
Pozdrawiam
jestem kilktygodniowym posiadaczem Tyrana i zabrałem się za wymianę olejów, przejżałem kilka wątków dotyczących tego tematu i niby wszystko było jasne aż do dnia dzisiejszego kiedy brat pojechał na hurtownię i tam zakupił taki olej TRANSELF SYNTHESE FE 75W90 który spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji:
API: MT-1/GL-4/GL-5; MAN: 3343 typ S (dawne SL); SCANIA: STO 1:0;
ZF TE-ML: 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B.
z przeznaczeniem do skrzynki biegów, reduktora i przedniego mostu - będzie OK czy szukać czegoś innego bardziej polecanego przez forumowiczy
Autko z roku 95, 2.7TD.
Pozdrawiam
Re: oleje...
Witam,myszat pisze:Witam,
jestem kilktygodniowym posiadaczem Tyrana i zabrałem się za wymianę olejów, przejżałem kilka wątków dotyczących tego tematu i niby wszystko było jasne aż do dnia dzisiejszego kiedy brat pojechał na hurtownię i tam zakupił taki olej TRANSELF SYNTHESE FE 75W90 który spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji:
API: MT-1/GL-4/GL-5; MAN: 3343 typ S (dawne SL); SCANIA: STO 1:0;
ZF TE-ML: 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B.
z przeznaczeniem do skrzynki biegów, reduktora i przedniego mostu - będzie OK czy szukać czegoś innego bardziej polecanego przez forumowiczy
Autko z roku 95, 2.7TD.
Pozdrawiam
Olej powinien być dobry, szczególnie jak jest już kupiony . Ale ta klasa jakościowa GL-4/GL-5 jest nie zalecana, problem leży w doborze materiałów mechanizmu synchronizatora. Akurat tutaj tak się zdarza, że ta wyższa klasa jakościowa nie jest zalecana. Jak się zresztą okazuje to podobny problem występuje także w innych markach. Myślę, że chyba nic nie wybuchnie i się nie rozleci, poza tym Terrano to nie rakieta i kosmos nie leci, ale trzeba to mieć na uwadze. Najważniejsze przy wymianie jest to, aby nalać oleju więcej niż założył to konstruktor, metoda dowolna, tak w granicach 0,5-1l więcej - oczywiście dotyczy to tylko skrzyni biegów! To tak moim skromnym zdaniem.
Lepkość 75W/90 jest jak najbardziej ok.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
mam w skrzyni valvoline 75w90 i wyraźnie jak jest zimno to biegi gorzej wchodzą, dopiero jak przejadę trochę to wraca do normy, wla tao ni e było problemu, pomysły, co innego by tam wlać ?
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Witam,
Ja również w skrzyni biegów mam 75W/90 (w pozostałych przekładniach oprócz tylnego mostu również) i tak jak piszesz, czym zimniej tym jakby ciężej. W dodatku do skrzyni dolałem jeszcze taki syntetyczny dodatek firmy K2 Militec-1 i też szału nie ma, musi skrzynia się rozgrzać. Chyba ten typ tak już ma, wypada się do tego przyzwyczaić. Co do tego dodatku, to zdania są podzielone, ale skoro można go stosować do broni palnej w celu zmniejszenia oporów/strat energii pocisku w lufie to zły do końca chyba nie jest. Wtedy to kombinowałem jakby pracę skrzyni trochę polepszyć i nic mądrzejszego nie wymyśliłem.
Pozdrawiam,
Piotr
Ja również w skrzyni biegów mam 75W/90 (w pozostałych przekładniach oprócz tylnego mostu również) i tak jak piszesz, czym zimniej tym jakby ciężej. W dodatku do skrzyni dolałem jeszcze taki syntetyczny dodatek firmy K2 Militec-1 i też szału nie ma, musi skrzynia się rozgrzać. Chyba ten typ tak już ma, wypada się do tego przyzwyczaić. Co do tego dodatku, to zdania są podzielone, ale skoro można go stosować do broni palnej w celu zmniejszenia oporów/strat energii pocisku w lufie to zły do końca chyba nie jest. Wtedy to kombinowałem jakby pracę skrzyni trochę polepszyć i nic mądrzejszego nie wymyśliłem.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
no ja wymyślam że muszę innej firmy olej wlać, albo innej lekkości, najprościej jakiś tani hipol na próbę
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Thespian, witam mam mavericka 2.4b i w związku z tym kilka pytań. mam mały problem prawdopodobnie z przednim mostem chodzi oto, ze jadąc na samym tylnym napędzie coś z przodu nagle zaczyna trzeć o siebie kończy się to dopiero jak wyhamuje do 20km/h wtedy słychać głośne stuknięcia i przestaje, nie dzieje się to natomiast wtedy gdy mam załączone 4 koła... nie wiem za co się zabierać.. kolejnym pytaniem jest jakich i ile płynów należy wlać do mostów, silnika itd. ostatnią prośbą jest jak podnieść auto, mam koła 30x10.5r 15 chciałbym włożyć 31x10.5r15. z góry dzięki
Witam,hugh_h pisze:no ja wymyślam że muszę innej firmy olej wlać, albo innej lekkości, najprościej jakiś tani hipol na próbę
Z tą lepkością to dobry kierunek. Olej do skrzyni musiałby mieć lepkość niższą od 75W. Lepkość na lato 90 zostawiłbym bez zmian. Też się rozejrzę w tym temacie u siebie w hurtowni. Tak dla ciekawości to pod nazwami firmowymi danych marek, np dla Fiata pod nazwą Selenia ?? można spotkać bardzo ciekawe płyny i oleje nieraz po korzystnych cenach, ale trzeba mieć kogoś w serwisie aby pogrzebał w komputerze, tak jest najszybciej. Poza tym oleje do nowoczesnych maszyn rolniczych są również bardzo dobre.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
1.skrzyni biegów + 1l niż podaje producent - wchodzi 3,5 litra - 75w90
2.skrzynia redukcyjna wchodzi 2,3 litra 75w90 -
3.przekładni przekładnia główna wchodzi 1,3L 75w90
4.tylnej przekładni z blokadą LSD - 2,8 litra pojemności
Mam też pytanie odnośnie świec żarowych.?
Co ile się je wymienia. ?
Czy radzicie je wymienić po zakupie samochodu ?
Objawy zużytych świec ewentualnie ?
Pisaliście jeszcze o podkładkach, gdzie to kupić ?
Jest spora rozbieżność cenowa, czy kupić konkretne bo są lepsze ?
Pierwszy diesel
2.skrzynia redukcyjna wchodzi 2,3 litra 75w90 -
3.przekładni przekładnia główna wchodzi 1,3L 75w90
4.tylnej przekładni z blokadą LSD - 2,8 litra pojemności
Mam też pytanie odnośnie świec żarowych.?
Co ile się je wymienia. ?
Czy radzicie je wymienić po zakupie samochodu ?
Objawy zużytych świec ewentualnie ?
Pisaliście jeszcze o podkładkach, gdzie to kupić ?
Jest spora rozbieżność cenowa, czy kupić konkretne bo są lepsze ?
Pierwszy diesel
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI
Garść usprawnień z mojej maszyny:
- amortyzatory przód - Billstein B6 Sport - zdecydowanie lepsze od oryginałów, jak i liftowych TrailMaster - przód nie ma już tendencji do nurkowania
- drążki skrętne od wersji 3.0 do 2.7 - mocniejsze, ze względu na wagę silnika 3.0 i mocno podkręcone dobrze się sprawują
- wydajniejsza klima - drugi wiatrak na chłodnicę klimy - od terrano ze skrzynią automatyczną - był po drugiej stronie, więc nic nie trzeba przerabiać, tylko przykręcić (jednak konieczne będzie zmiana alternatora na mocniejszy - jestem w trakcie poszukiwań)
- regulacja lędźwi dla pasażera - zakup dowolnie zniszczonego fotela kierowcy z wersji angielskiej i wyjęcie metalowej listwy wypinającej lędźwie + gałka - w oryginalnym fotelu wystarczy wyciągnąć jedną sprężynę i w to miejsce włożyć listwę, a na koniec wyciąć w tapicerce otwór na śrubę przykręcającą wajchę
- stolik na tylnych drzwiach - 2 odwrotne zawiasy z blokadą (otwierające się od góry do dołu) + płyta na tyle gruba by się nie wyginała + okleina - zdejmujemy plastikową osłonę klapy - nawiercamy dziurki i przykręcamy zawiasy - do zawiasów płytę i gotowe. Spokojnie wytrzymuje obciążenie kuchenki gazowej , garnka z wypełnieniem, naczyń itp
- system szuflad z tyłu - najtańsza wersja - z solidnej płyty robimy stelaż - góra, boki, plecy na wymiar 2 plastikowych pojemników na kółeczkach (dostępne w marketach przezroczyste z pokrywą). Nie ma sensu robić jeszcze szuflad - bo całość będzie bardzo ciężka i szyny się będą wyginać. Natomiast te pojemniki są lekkie i wygodne
- snorkel - SAFARI snorkel FORD Ranger / MAZDA BT50 3.0L diesel o numerze SS970HF
- ciepła woda na wyjeździe - wymiennik ciepła 20kw pod maską wpinany w obieg wody + prysznic z pompką 12v kempingowy - całość połączona na szybkozłączki
- amortyzatory przód - Billstein B6 Sport - zdecydowanie lepsze od oryginałów, jak i liftowych TrailMaster - przód nie ma już tendencji do nurkowania
- drążki skrętne od wersji 3.0 do 2.7 - mocniejsze, ze względu na wagę silnika 3.0 i mocno podkręcone dobrze się sprawują
- wydajniejsza klima - drugi wiatrak na chłodnicę klimy - od terrano ze skrzynią automatyczną - był po drugiej stronie, więc nic nie trzeba przerabiać, tylko przykręcić (jednak konieczne będzie zmiana alternatora na mocniejszy - jestem w trakcie poszukiwań)
- regulacja lędźwi dla pasażera - zakup dowolnie zniszczonego fotela kierowcy z wersji angielskiej i wyjęcie metalowej listwy wypinającej lędźwie + gałka - w oryginalnym fotelu wystarczy wyciągnąć jedną sprężynę i w to miejsce włożyć listwę, a na koniec wyciąć w tapicerce otwór na śrubę przykręcającą wajchę
- stolik na tylnych drzwiach - 2 odwrotne zawiasy z blokadą (otwierające się od góry do dołu) + płyta na tyle gruba by się nie wyginała + okleina - zdejmujemy plastikową osłonę klapy - nawiercamy dziurki i przykręcamy zawiasy - do zawiasów płytę i gotowe. Spokojnie wytrzymuje obciążenie kuchenki gazowej , garnka z wypełnieniem, naczyń itp
- system szuflad z tyłu - najtańsza wersja - z solidnej płyty robimy stelaż - góra, boki, plecy na wymiar 2 plastikowych pojemników na kółeczkach (dostępne w marketach przezroczyste z pokrywą). Nie ma sensu robić jeszcze szuflad - bo całość będzie bardzo ciężka i szyny się będą wyginać. Natomiast te pojemniki są lekkie i wygodne
- snorkel - SAFARI snorkel FORD Ranger / MAZDA BT50 3.0L diesel o numerze SS970HF
- ciepła woda na wyjeździe - wymiennik ciepła 20kw pod maską wpinany w obieg wody + prysznic z pompką 12v kempingowy - całość połączona na szybkozłączki
Jak sprawdzić co było wcześniej wlane w skrzynie i mosty oraz czy można zmienić na inne oleje?
chodzi o terrano I 2,7 TD z '92r
trochę czytałem niektóre tematy tu na forum ale nadal niewiele mi one mówią
chodzi o terrano I 2,7 TD z '92r
trochę czytałem niektóre tematy tu na forum ale nadal niewiele mi one mówią
aktualnie :
Nissan Primera P11 '00 2,0TD 5d Hatchback
wcześniej:
Nissan Terrano I '92 2,7TD 3d
Nissan Primera P11 '01 2,0TD 5d Wagon
Nissan Sunny Y10 '96 2,0D 5d Wagon
Nissan Primera P11 '00 2,0TD 5d Hatchback
wcześniej:
Nissan Terrano I '92 2,7TD 3d
Nissan Primera P11 '01 2,0TD 5d Wagon
Nissan Sunny Y10 '96 2,0D 5d Wagon
OLEJ DO TERRANO przedni most
Witam
Muszę wymienić olej w przednim moście w Terrano II oraz zrobić dolewke oleju do skrzyni biegów oraz reduktora .
Co sadzicie o tej marce oleju czy można ja zastosować
http://allegro.pl/k2-matic-75w-90-gl-5- ... 60701.html
Pozdrawiam
Piotr
Muszę wymienić olej w przednim moście w Terrano II oraz zrobić dolewke oleju do skrzyni biegów oraz reduktora .
Co sadzicie o tej marce oleju czy można ja zastosować
http://allegro.pl/k2-matic-75w-90-gl-5- ... 60701.html
Pozdrawiam
Piotr